וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: סקירת ה-NL מרכז

יובל קליין

13.3.2011 / 14:36

סינסינטי רדס היא אלופת הבית, אבל מילווקי התחזקה ולסנט לואיס יש את פוחולס. שיקגו קאבס? רק אל תצפו ליותר מדי

סינסינטי רדס היא אלופת הבית, סנט לואיס קרדינלס מחזיקה בשחקן הבייסבול הטוב בעולם, מילווקי ברוורס עשתה רכש אגרסיבי ומשמעותי בפגרה האחרונה, לשיקגו קאבס עדיין יש עז על הכתף ויוסטון אסטרוס ופיטסבורג פייראטס בתהליכי בנייה, כמו תמיד. ברוכים הבאים לנשיונל ליג סנטרל.

שחקני סינסינטי רדס חוגגים זכיה בראשות ה-NL  מרכז. Tom Uhlman, AP
האם התמונה הזו תחזור העונה? שחקני הרדס/AP, Tom Uhlman

פיטסבורג פייראטס

פיטסבורג היא אחת האכזבות הגדולות של עולם הבייסבול. נדמה שיש לה את כל הנתונים להיות קבוצה מצליחה: עיר ספורט אמיתית, איצטדיון יפהפה, היסטוריה עשירה ומדים יפים, אבל מדי שנה החבר'ה נכשלים שם. אם נהיה יותר מדויקים, מ-1992 הקבוצה לא הצליחה לרשום מאזן חיובי ולמרות כל הרצון הטוב, נדמה שגם השנה המצב יהיה דומה.

הפייראטס סיימו את העונה שעברה עם מאזן 105:57, והקבוצה עשתה מספר שינויים כדי לשפר במעט את המאזן המזעזע הזה. אחד מהם הוא החתמתו של מאמן חדש. קלינט הרדל, מי שהיה מאמן החובטים של אלופי האמריקן ליג טקסס ריינג'רס, ינסה לעשות את מה שששת המאמנים שלפניו נכשלו. ליבה המרכזי של פיטסבורג הם ארבעה שחקנים צעירים שבראשם עומד אנדרו מקאצ'ן. בפיטסבורג מחכים בקוצר רוח לעונת פריצה של האאוטפילדר האמצעי, שבגיל 24 אמור להוביל את הפיראטים. הציפיות מהזריזות והכוח של מקאצ'ן הן עונה של 20 הומרים ו-40 גניבות בסיס. מי שיתן לו את הגב להשיג את המספרים הללו הוא פדרו אלברז, שסיים את עונת הרוקי שלו עם ספטמבר חזק. עוד נציין את שחקן הבסיס הראשון לייל אוברביי, שאמור לתת יותר בהתקפה מקודמו בתפקיד אדם לה-רוש.

הבעיה הגדולה של הרדל מגיעה בפיצ'ינג. לפיראטס היה בעונה שעברה את ה-ERA הגבוה בליגה, ולמרות הבאתם של סקוט אולסן וקווין קורייה, אף אחד מהרוטצייה של הפיראטס לא ירד מ-4.00. מי שכן יכול לעשות זאת השנה הוא ג'יימס מקדונלד. המגיש הימני שהגיע בשנה שעברה בטרייד מהדודג'רס, הראה בהזדמנויות הלא רבות שקיבל בלוס אנג'לס שהוא מסוגל להיות מגיש מכובד בליגה. עכשיו הוא מקבל את ההזדמנות להוכיח מה הוא שווה. מי שאמור לפתוח כמספר אחת ברוטציה, פול מאהולם, נהנה מסיטואציית ההגשה הלא אידיאלית של פיטסבורג. המגיש השמאלי בן ה-29 אמור להיות בשיא הקריירה שלו והמספרים שלו לא שווים יותר מהמגיש הרביעי או החמישי של רוב הקבוצות בליגה. אם אתם מחפשים איזה "סליפר" לקבוצת הפנטזי שלכם, הריליוור הצעיר אוון מיק יכול להיות אחד כזה.

תחזית: פיטסבורג יכולה לתת פייט ליוסטון ולא לסיים אחרונה בנשיונל ליג סנטרל, אבל חוסר האיכות בהגשה ימנע ממנה לעשות זאת. השאלה האמיתית היא, כרגיל, איזה שחקן מבטיח יעזוב את הקבוצה בטרייד.

אנדרו מקאצ'ן שחקן פיטסבורג פייראטס. J. Meric, GettyImages
הגיע הזמן להוכיח שהתבגרת בשנה, ואז יעשו עליך טרייד. מקאצ'ן/GettyImages, J. Meric

יוסטון אסטרוס

המצב ביוסטון די אפור. הקבוצה אולי מנסה למכור תדמית של בנייה לעתיד עם צעירים מבטיחים, אבל בתכלס, בשטח יש בעיות רבות. נתחיל עם הבעלים דרייטון מקליין, שהחליט למכור את הקבוצה אבל במחיר שהוא מבקש כרגע אין קונים. מקליין החליט לא להשקיע יותר כספים בקבוצה וככה האסטרוס לא רכשו אף שחקן בכיר בחורף האחרון. הרכישה המשמעותית שלהם היא ביל הול, ששימש כאינפלדר מחליף בבוסטון.

כזכור, בעונה החולפת הקבוצה ביצעה טרייד על שני הכוכבים שלה, לאנס ברקמן ורוי אוסוולט. בעסקת אוסוולט קיבלה יוסטון את ג'יי איי האפ, מגיש שמאלי שאמור להיות ברוטצייה של יוסטון לשנים הקרובות. את העונה הקודמת הוא סיים חזק מאוד, ואם ימשיך ככה אנחנו צפויים לראות אותו מתפתח למגיש שעומד על ERA נמוך מ-4.00. האיש שבאמת אפשר לסמוך עליו ברוטציה של יוסטון הוא ברט מאיירס. המגיש שנתן עונה נהדרת בשנה שעברה והיה מבוקש לקראת מועד העברות בשנה שעברה יפתח את הרוטצייה כמספר 1. יחד איתו, וואנדי רודריגז, שחתם על חוזה ענק בפגרה האחרונה, ובאד נוריס, שישלימו רוטציה שנדמה שהיא קצת אנדר-רייטד.

בניגוד מוחלט לפיצ'ינג של יוסטון, ההתקפה של האסטרוס דורגה בשנה האחרונה במקום האחרון בנשיונל ליג. עזיבתו של ברקמן העבירה את אחריות הפקטור ההתקפי המרכזי לקרלוס לי, שסבל מעונה חסרת מזל. כדאי מאוד לעקוב אחרי הכוכב המתפתח האנטר פנס (גם בטוויטר). פנס נתן את העונה הכי טובה שלו עם 91 הכנסות רצים ו-18 גניבות בסיס. בעזרתו ובעזרת האאוטפילדר המרכזי הזריז מייקל בורן, האסטרוס הובילו את הנשיונל ליג בגניבות בסיס עם 52. הזכרנו את ביל הול שאמור להיות שחקן יום-יומי בעמדת הבסיס השני, כשיוסטון הביאה בפגרה האחרונה את קלינט בארמס, שיהיה מעניין לראות עושה את השינוי מעמדת הבסיס השני בקולורדו לשורטסטופ במינט-מייד פארק. בשני הקצוות של האינפילד ישחקו ברט וואלאס (בסיס ראשון) וכריס ג'ונסון (בסיס שלישי). שניהם שחקנים צעירים אבל מאוד מבטיחים, במיוחד ג'ונסון שהוביל את הקבוצה באחוזי עלייה לבסיס בעונה שעברה. גם ג'ייסון קסטרו היה אמור להיות אחד הצעירים שיקבלו הזדמנות בעונה הפיננסית של יוסטון, אבל פציעה חמורה באימוני האביב תשבית אותו לעונה ותתן להומברטו קוינטרו הבינוני הזדמנות לשנות את דעתנו לגביו.

תחזית: הפיצ'ינג של יוסטון יככב ויפתיע, אבל חוסר העזרה ההתקפי ישאיר את האסטרוס לעוד עונה עם מאזן שלילי ומקום חמישי.

ג'יי איי האפ שחקן יוסטון אסטרוס. Leon Halip, GettyImages
שווה לעקוב אחריו. האפ/GettyImages, Leon Halip

שיקגו קאבס

תמיד כשמתחילים עונה בשיקגו מדברים על עזים ושאר סיפורי מעשיות, אבל אנחנו כאן לדבר בייסבול, ויש על מה. הדבר הכי טוב בשביל הקאבס השנה הוא שאף אחד לא מצפה מהם לעשות משהו. ה"שיקגו טריביון" פתח את כתבת פתיחת העונה עם הכותרת "השנה אלה הווייט-סוקס". כולם מצפים מהקבוצה הדרומית של שיקגו לריצה בפלייאוף, בעוד שהקאבס ממשיכים ללכת מכות בספסל. בשנה שעברה ראינו את קרלוס זמבראנו מאבד את זה והוא נשלח לסדנת שליטה בעצבים. כנראה שנתנו לזמבראנו כדורי פלא, כי את העונה הקודמת הוא סיים עם 0:8 ו- ERA של 1.24.

בפגרה האחרונה הביאו לביג-זי את מאט גארזה מטפה ביי. המגיש הימני ייהנה מהמעבר מהחובטים הקשים של האמריקן ליג איסט לנשיונל ליג סנטרל, זה אמור לשפר את הנתונים של גארזה, שכבר עכשיו משפר משמעותית את הרוצטייה. מי שיפתח במשחק הראשון יהיה ריאן דמפסטר. הג'ינג'י נתן עונה סולידית בעונה שעברה ואם זמבראנו, גארזה ודמפסטר יצליחו לנצח כל אחד 15 משחקים, שיקגו יכולה לתת פייט טוב לריצה בפלייאוף. קרי ווד וקרלוס מרמול ינסו לשמור על הניצחונות בריגלי פילד.

עוד שחקן שהגיע מטמפה ביי בפגרה האחרונה הוא קרלוס פניה. פניה ושחקן הבסיס השלישי אראמיס רמירז יכולים לקבוע את העונה של הקאבס. פניה ינסה להתאושש מהעונה הקטסטרופלית שלו עם פחות מ-20 אחוזי חבטה, וגם אם לא ממש יצליח, הוא יתן עזרה הגנתית משמעותית. הקריירה של רמירז היא רכבת הרים, שנה אחת הוא חובט כמו השחקן שמופיע על הפוסטר בחדר של אוהד קאבס בן ה-7 ושנה אחר כך הוא משמש כמטפורה לחובט בינוני. הירידה ברמה של רמירז קשורה לפציעות שגרמו לו להפסיד 40 משחקים. עוד שחקן שבעיקר קשור לפציעות הוא התופס ג'ובאני סוטו, שיודע להעמיד מספרים יפים.

שני השחקנים שאוהדי הקאבס מאוד מתלהבים לגביהם הם טיילר קולבין וסטארלין קסטרו. בעוד שקולבין יפתח את העונה על הספסל בגלל ניסיון נוסף של הקאבס להוציא משהו אחר ממכירות חולצות של קוסקי פוקודומה, את השם סטארלין קסטרו כולם משננים. השורטסופ עוד לא בן 21 וכבר שחקן יומיומי בליגה. משווים אותו לדרק ג'יטר ואחוזי החבטה שלו (30) בהחלט מצדיקים את זה. ולא שכחנו את אלפונסו סוריאנו, שעדיין מתקשה להצדיק את החוזה הענק שלו וינסה בעיקר להימנע מהפציעות הברכיים.

תחזית: הקאבס, עם המאמן החדש מייק קווייד, ינסו לתת פייט לפליאוף, אבל זה ייגמר בחודש אחד חם וזהו. מקום רביעי.

מאט גארזה שחקן שיקגו קאבס. Kevork Djansejian, GettyImages
רוח חדשה? גארזה/GettyImages, Kevork Djansejian

מילווקי ברוורס

במילווקי הבינו אחרי העונה שעברה שהבעיה הכי גדולה שלהם הוא הפיצ'ינג הבינוני של הקבוצה. אז מה הם עשו? הביאו לא אחד, אלא שני מגישי על. הראשון, זאק גריינקי, שכבר זכה עם הרויאלס בתואר הסיי-יאנג, והשני הוא שון מרקום המבטיח מטורונטו. מילווקי החליטה להמר כאן על שני המגישים הללו בכך שרוקנה את הפרוספקטים הצעירים מהחווה תמורתם. מה שתרם להחלטה זאת היא העונה האחרונה בחוזה של פרינס פילדר, והברוורס מנסים ליצור ריצת ספרינט לעבר התואר.

מספר פרשנים השוו את ההייפ סביב מילווקי לזה של סיאטל בעונה שעברה. המארינרס, כזכור, סיימו אחרונים. ההבדל הגדול בין שתי הקבוצות הללו הוא ההתקפה. אם סיאטל אפילו לא הצליחה לעלות לבסיס, במילר פארק יש לצופים באאוטפילד סיכוי מעולה לחזור הביתה עם כדור. לשני המפציצים העיקרים של הקבוצה, פילדר וריאן בראון, הצטרף בשנה שעברה קורי הארט, שנתן עונת קריירה עם 31 הומרים. דווקא בראון סיים עונה ראשונה בקריירה מתחת ל-30 הומרים, אבל אף אחד לא ממש דואג ל"פטיש העברי" במילווקי. הליינאפ שלהם מתחלק בברור לשניים, טופ 5 והשאר. ריקי וויקס הוא הליד אוף ואחריו באים השלושה שכבר הזכרנו, כשהחמישי הוא קייסי מגאהי (בסיס שלישי). המגישים של היריבות ממש לא ישמח לפגוש את חמשת השחקנים האלה, שכל אחד מהם מסוגל לשלוח לייזר ליציעים אבל אחריהם אין ממש סכנה. גם בצד ההגנתי יש למילווקי קצת דאגות. פילדר מעולם לא היה ידוע בזכות יכולות ההגנתיות שלו, מגאהי הוביל את הקבוצה בשגיאות והכפפות של בראון והארט באאוטפילד כבר הפילו כדורים בעבר.

אז מה אמורים מרקום וגריינקי להביא למילווקי אתם שואלים? ניצחונות. שני המגישים ניצחו יותר מ-10 משחקים בשנה שעברה. רק לשם השוואה, המגיש השלישי של הברו-קרו בשנה שעברה, דאג דיוויס, סיים עם ERA של 7.51. לגריינקי זאת תהיה העונה הראשונה מחוץ לקנזס-סיטי. האס, שכבר חווה בעיות מנטאליות שחלקן היה חוסר החשק שלו לשחק בייסבול, חזר למיטבו בעיקר בזכות טיפול פסיכיאטרי. רק נזכיר שהספורטאי האחרון שהשתמש בפסיכיאטר היה רון ארטסט, שעדיין בהנגאובר מיוני האחרון. שתי הרכישות יצטרפו ליובאני גייארדו, שסופסוף יכול לנשום לרווחה מכך שלא כל הלחץ על היד הימנית שלו. עם זאת, גייארדו יהיה חייב לשחזר את 14 הניצחונות שלו מהעונה שעברה כדי שתהיה לו את ההזדמנות לרשום ניצחון ראשון בפלייאוף. יסגרו את הרוטצייה רנדי וולף הוותיק וכריס נרוסון, שיכול להיות הפתעה נעימה. גם בבולפן נעשו רכישות, כשלה-טרוי הוקינס וטקאהאשי סוטו הצטרפו. הקולזר השנה יהיה ג'ון אקספורד, שהחליף את טרבר הופמן שפרש.

תחזית: כשמחברים את כל המשתנים במשאווה של מילווקי מתקבל מספר חיובי. כלומר, ווילד-קארד ומקום 2.

זאק גריינקי שחקן מילווקי ברוורס. Christian Petersen, GettyImages
רק שהראש יסתדר. גריינקי/GettyImages, Christian Petersen

סנט לואיס קרדינלס

בואו ננסה להסתכל על העונה הקרובה של הקרדינלס בלי לדבר על סאגת החוזה של אלברט פוחולס. סנט לואיס ספגה מכה קשה עם פציעתו של האס אדם ויינרייט. כמה קשה אתם שואלים? בשנתיים האחרונות ויינרייט רשם 19 ו-20 ניצחונות, ובשנה שעברה הגיע שני למירוץ הסיי-יאנג. את התפוקה של המגיש הימני אי אפשר להחליף, ומי שאמור לתפוס את מקומו ברוטציה הוא קייל מקלאלן. האחרון שימש כריליוור המוביל של הקבוצה בשנה שעברה וטוני לה-רוסה נותן לו את האמון, אבל בכך מחליש את הבולפן.

אחרי עונת רוקי פנטסטית, חיימה גרסיה לא אמור לעצור. הדיווחים ממחנה האימונים של הקדרינלס בפלורידה מספרים שגרסיה שיפר את מכניקת הזריקה שלו ואנחנו עומדים לראות את המגיש הצעיר בעוד עונה של 15 ניצחונות ו-ERA של 2.50. מי שיפתח במשחק הראשון במקום ויינרייט יהיה כריס קרפנטר, שיכול לתפקד כמגיש מספר 1 במרבית הקבוצות בליגה. לקרפנטר היתה פציעה מינורית באימוני האביב, אבל הוא מספר לעיתונאים שהוא לא דואג ויהיה מוכן ליום הפתיחה. עוד ברוטצייה נמצאים קייל לוהש, מגיש מספר 4 סביר, וג'ייק ווסטברוק שהגיע מקליבלנד במהלך העונה שעברה בניסיון שווא לעזור לקרדינלס להגיע לפלייאוף. את תפקיד הקלוזר ימשיך לאייש ריאן פרנקלין בעונתו הרביעית. פרנקלין לא הצליח לשחזר את העונה הפנטסטית שלו מלפני שנתיים, כשבבולפן נמצא ג'ייסון מוטה עם פאסטבול קטלני שרק מחכה להזדמנות לסגור משחקים.

המספרים בקריירה של אלברט פוחולס בלתי נתפסים. ממוצע של 33.1 אחוזי חבטה ו-408 הומרים, כולם במדי הקרדינלס, העניקו לו את הכינוי "המלך אלברט" ובצדק. אבל כמו שראינו בשנה שעברה, פוחולס לבדו לא יכול לסחוב את הקרדינלס לפלייאוף. אחרי פוחולס בליינאפ חובט האאוטפילדר מאט הוליידי, שגם גורם למגישים מולו לסיוטים בלילה. עוד באאוטפילד של בוש סטאדיום, קולבי רסמוס ולאנס ברקמן. רסמוס סוף סוף הראה בעונה שעברה את הפוטנציאל שיש לו. בגיל 24 הוא חובט ל-23 הומרים ו-66 הכנסות רצים. ברקמן, שחתם על חוזה לעונה אחת, ישחק בפעם הראשונה בקריירה באאוטפילד. "הפומה" העדיף את הקרדינלס על אוקלנד בגלל הסיכוי לזכות באליפות, אבל השאלה האם הברכיים שלו מסוגלות לסחוב עונה שלמה באאוטפילד עולה על הפרק. סקיפ שומאכר ימשיך לחבוט ראשון בתקווה שרסמוס, פוחולס והוליידי נסו להכניס אותו הביתה. דיוויד פריס הצעיר ישחק בבסיס השלישי, ריאן ת'ריו שהגיע מהקאבס בבסיס השני ויאדיר מולינה הבלתי נגמר כתופס.

תחזית: טוני לה-רוסה יתקשה למצוא מחליף לאדם ויינרייט והברכיים של ברקמן. ובסופו של מירוץ מרתק הם יסיימו במקום השלישי ועוד עונה מחוץ לפלייאוף.

חיימה גארסיה שחקן סנט לואיס קרדינלס. Marc Serota, GettyImages
עוד תוצר משובח של החווה. גארסיה/GettyImages, Marc Serota

סינסינטי רדס

המכונה האדומה של סינסינטי רדס חזרה בשנה שעברה. בניצוחו של המאמן דאסטי בייקר, הרדס חוו עונת רנסנס וזכו באליפות הבית בפעם הראשונה מאז 1995. השנה המטרה של הרדס היא לא רק לזכות בראשות הבית, אלא גם להתקדם בפלייאוף אחרי שפילי טאטאה אותם בסיבוב הראשון. כדי לעשות זאת, סינסי השאירה את מרבית הסגל הקיים. רק שחקן אחד מהליין אפ בשנה שעברה לא יפתח השנה.

סינסינטי מציגה את הליינאפ הכי טוב בבית. השם הכי בולט ברשימה הוא ה-MVP של הנשיונל ליג, ג'ואי ווטו. שחקן הבסיס הראשון שלח 37 כדורים ליציע, הכניס 113 רצים הביתה ורשם את אחוזי עלייה לבסיס הכי גבוהים בההיסטוריה של הרדס. ברנדון פיליפס, שחקן הבסיס השני הכי פחות מוערך בליגה, נותן הגנה טובה ויציבה ולידו בשורטסטופ ישחקו פול יאניש או הרכש מהאלופה אדגר רנטרייה. מי שיכול לשמש גורם קריטי לרדס הוא שחקן הבסיס השלישי, סקוט רולן. בגיל 36, רולן מתחיל את העונה ה-15 שלו בליגה וקצת מעד בחצי האחרון של העונה שעברה, שבה חבט רק ל-3 הומרים. יהיה מעניין לראות איזה סקוט רולן נקבל השנה.

לא הרבה אנשים מודעים לך שברונסון ארויו רשם 17 ניצחונות בשנה שעברה. הפיצ'ר/גיטריסט ישמש כמגיש השני אחרי אדינסון וולקז, שחוזר לכושר אחרי ניתוח טומי ג'ון. שני המגישים האלה מביאים יציבות ומסוגלים להגיש מספר רב של אינינגים, כמו שדאסטי בייקר אוהב. ארבעה מגישים נוספים נלחמים על מקום ברוטציה ואף אחד מהם לא מעל גיל 24. כפי שזה נראה עכשיו, מקומם של ג'וני קואטו והומר ביילי מובטח, כשהרוקים טרוויס ווד ומייק ליק ילחמו על המקום האחרון. בשנה שעברה שניהם שימשו גם כמגישים פותחים וגם בבולפן, וכנראה שאת הרוטציה בין השניים נראה גם השנה. היהלום של הרדס בבולפן הוא ארולדיס צ'פמן. הקובני בן ה-23 מסוגל לזרוק סליידר קטלני ופאסטבול למהירות של 100 מייל לשעה, כשבשנה שעברה האקדח הראה 103 באחד המשחקים. הרדס לא רוצים לזרוק את צ'פמן מיד למים הקרים וימשיכו להתשמש בו כסט-אפ לקלוזר פרנסיסקו קורדרו.

תחזית: המכונה האדומה של דאסטי בייקר תמשיך לתת בראש בעיקר בגלל עומק הרוטציה שלה. קבלו את אלופת הנשיונל ליג מרכז 2011.

ג'ואי ווטו שחקן סינסינטי רדס בבייסבול. Andy Lyons, GettyImages
לא לרדת מהאולימפוס. ג'ואי ווטו/GettyImages, Andy Lyons

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully