וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סם קלנסי: "דיברתי עם המאמן כל השנה, אבל זה לא עזר"

12.3.2011 / 8:00

סם קלנסי ממשיך לתקוף את הנעשה בהפועל ירושלים. ורד כהן עם 3 נקודות כואבות במיוחד שמלמדות למה אסור לדכא את האמת שלו

1. כימיה, חיבור והמאמן

מסתבר שאפשר לטשטש סיטואציות לזמן-מה, אך לא לטייח לעד. אחרי ההפסד המביש למכבי תל אביב ביום ראשון (66: 107), סם קלנסי, שחקנה של הפועל ירושלים, לא היה יכול לכבוש עוד את זעמו ועלבונו. בנאום חוצב להבות, פרק קלנסי את כל אשר על ליבו: הוא האשים את השחקנים בהגנה רפויה באימונים ("זה הסיפור של הפועל העונה"), במשחק ושחקנים אגואיסטים, ובכך ששום דבר מתוכנית המשחק לא מבוצע. לדבריו, גם שיחות עם המאמן לא שינו את המצב ("לא משנה כמה אדבר, אין הגנה באימונים").

לוואלה! ספורט הוסיף קלנסי דברים חמורים לא פחות: "דיברתי עם המאמן כל השנה, אבל זה לא עזר. הרבה דברים קורים. אני מאוד מתוסכל מהפסד של ארבעים נקודות, אני לא רוצה אפילו לצאת החוצה ולהראות את פרצופי לאחר הפסד כזה. אני שחקן קבוצתי, כואב לי לראות את זה. הרבה דברים קורים כאן, אני לא יכול לדבר על זה, כי אם אדבר רק אסתבך".

ואכן, ירושלים של העונה נראית יותר כמו עוגת פירורים מאשר קבוצה לכידה. גם קטש עצמו הבחין כבר שהסאה הוגדשה, ובמחצית מול מכבי הוא הוכיח את שחקניו על המשחק האנוכי. כל המשפטים האוטופיים שקטש הטיף לקבוצה בשבועות האחרונים, כמו "לשחק ביחד!", נשארו תלויים באוויר, ללא איש שיישם אותם. "כל שחקן שיוצא מהמשחק ישר מעקם את הפנים ועושה פרצופים, ההרגשה והאווירה לא נעימה", מספר גורם בסביבת המועדון. "כבר תקופה ארוכה ששחקנים לא מעטים מרגישים מתוסכלים. פשוט אין כימיה בקבוצה".

באופן לא מפתיע, לא רק ההישגים של ירושלים על המגרש בעייתיים – גם המצב החברתי בקבוצה רחוק מלהיות נאה. המתח החברתי מוביל לשוקת מקצועית שבורה, ולהפך. מעגל קסמים מרושע למדי. הקרעים החברתיים החלו עוד בשלב מוקדם, במתיחות בין ריץ' לבין סולומון. מוקד הסכסוך הזה הקרין על הקבוצה כולה, הסובלת מאווירה של חשד ואף עוינות, וכאשר האגו רועם – המוזות על המגרש שותקות.

"חוסר כימיה מתבטא בכך שבעצם בהגנה לא משחקים ביחד. ההתקפה מבוססת על מסירה-שתיים, וגם את זה אין ברוב המקרים", מסביר מאמן. אותו מאמן מפנה אצבע מאשימה כלפי המאמן עודד קטש, העומד בחיבוק ידיים לנגד קבוצתו הקורסת: "מה שיש לקטש זה בעיקר פיק אנד רול וקליעה מבחוץ", תוקף המאמן בליגה את השיטה. "הם חיים מזה. ואז כשהקליעה מבחוץ לא עובדת - זה מוביל אצל הקבוצה היריבה למתפרצות ונקודות קלות, ורוב העונה השיטה לא עובדת. אין לירושלים שום גיבוי ליום שזה לא הולך. לא דוחפים את הכדור פנימה, ככה קטש מאמן כל הקריירה שלו. אין מה לעשות. זה לא השתנה לרגע. כשקטש היה במכבי השחקנים הגבוהים שלו היו גרועים, וכשצביקה שרף החליף אותו הם היו פתאום מצוינים. זה סגנון המשחק של קטש: הוא אוהב כדורסל של גארדים, לרווח את המגרש, ליצור מצבי קליעה לקלעים. הוא לא מתאים את עצמו לאילוצים שיש לו".

נראה גם שהמאמן עודד קטש אינו מצליח להשתלט על שחקניו. "קטש נותן לשחקנים לעשות מה שהם רוצים", ממשיך המאמן. "ריץ' שוב היה חלש הגנתית והתקפית, וקטש לא מרסן אותו. כל שחקן חושב לעצמו – אם כולם זורקים אז גם אני אזרוק לסל. ככה הם גם נראים".

2. אכפתיות, אגואיזם והמאמן

גם ג'וואד וויליאמס שהובא בינתיים לא עוזר לאיחוי הקבוצה, בלשון המעטה. אחדים מהשחקנים חשים שהוא יהיר – בדיוק מה שחסר לקבוצה שהיא ממילא רווית אגו. בירושלים מודעים לכך שהרכש החדש ג'וואד וויליאמס משחק באופן סוליסטי, והעירו לו על כך. "הוא יותר עובד בשביל הסטטיסטיקה שלו כדי לעשות חוזה טוב בעונה הבאה, כך הוא נראה", מנתח מאמן.

באופן פרדוקסלי, השחקן היחיד שנראה כי אכפת לו, סם קלנסי, הוא זה ש"זוכה" לשיחת נזיפה מהמאמן עודד קטש. מאחורי הקלעים אמר קלנסי בימים האחרונים למקורביו כי "אני עומד מאחורי הדברים הקשים והכואבים שאמרתי כי ככה אני מרגיש וזאת האמת. כואב לי שהקבוצה נראית ככה".

עם זאת, גורם בסביבת המועדון טוען כי ה"הפרסומים שהיו השבוע בתקשורת לגבי השיחות האישיות כביכול הן סתם דבר שנופח, בכדי לשנות נתיב מהבעיות שיש שם ולהסיט את האש. הייתה שיחה לכל הקבוצה לפני האימון והיא התרכזה בכדורסל, ושצריך להראות מחויבות ואופי", טוען הגורם.

3. נעימי, קליין והמאמן

דבריו של היו"ר דני קליין בתוכנית 'מתמסרים' בערוץ הספורט בנוגע ליובל נעימי ("בתחילת העונה חשבתי שהוא - עודד קטש, ו"כ, נותן ליובל נעימי מעמד שהוא עוד לא הגיע למעמד כזה"), עוררו הרבה כעס. בירושלים ומחוצה לה. מאמן בכיר לא מבין את הגישה: "היו"ר קליין הודיע בעבר לא פעם כי ההנהלה לא מתערבת בשיקולים המקצועיים של המאמן. כמובן שאי אפשר להיות בטוחים, אבל אם מסתכלים על הנסיבות - הן מאוד מחשידות: הרי בקמפיין של הנבחרת בקיץ האחרון עודד קטש טיפח וקידם את נעימי, והתבטא יותר מפעם אחת על רצונו לראות את נעימי כרכז מוביל בקבוצה אותה יאמן. ופתאום קרה מה שקרה, ויובל בקושי, אם בכלל, פתח בחמישייה מטרום העונה (כ-22 משחקים, ו"כ), לדעתי, יכול להיות שעודד התיישר עם המערכת. הרי נאמר שרצו להחתים אותו על חוזה רב שנתי בהפועל ירושלים ונעימי סירב. אולי אמרו לקטש: כמה שתטפח את נעימי, הוא לא רוצה להישאר, אז בשביל מה? העובדה היא שקטש באמת שינה כיוון ובינתיים זה לא מצליח. חבל שהובאו על העמדה של נעימי ואוחיון עוד שני זרים במקום לחזק את הצבע. ג'ייסון ריץ הוא אנוכי ו-וויל סלומון כמעט שנה שלמה ישב בבית וצריך הרבה חיזוקים לאגו. אחרת הוא כבוי".

אותו מאמן לא אהב גם את תשובתו של קליין בראיון עת נשאל האם נעימי יישאר בעונה הבאה ( "אני חושב שהוא צריך לצאת בשביל לחוות. האם הוא יישאר? ימים יגידו") : "זה עלול לגרום נזק רב שיו"ר קבוצה מופיע בראיון במהלך העונה, כשקבוצתו צריכה עדיין להילחם על עלייה לפיינל פור ועל התואר האחרון שנשאר להם העונה, ורומז כי מצידו השחקן יכול ללכת בסוף העונה ואולי עדיף שילך. נעימי היה שחקן בית ולקחו לו את סרט הקפטן. לדעתי יש כאן סיפור אגו על כך שיובל נעמי סירב לחתום על חוזה ארוך טווח ויש לו אופציות לצאת לאירופה, ודני קליין ראה בכך פגיעה האישית. בגלל כל העניין הזה נוצרה כל המסכת הזאת העונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully