וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון מזרחי חתן פרס ישראל

9.3.2011 / 17:49

שר החינוך הודיע כי יו"ר מכבי תל אביב יקבל את הפרס בתחום הספורט לשנת תשע"א. מזרחי: "מוקיר ומעריך את ההחלטה"

שמעון מזרחי, היו"ר המיתולוגי של מכבי תל אביב בכדורסל, יקבל את פרס ישראל בתחום הספורט לשנת תשע"א. כך הודיע הערב (רביעי) שר החינוך, גדעון סער. מי שהחליטה על הבחירה במזרחי היא ועדת הפרס בתחום הספורט בה היו חברים כדורסלן העבר של מכבי תל אביב טל ברודי, אסתר רוט שחמורוב וגילי לוסטיג.

בנימוקיה למתן הפרס, ציינה הועדה, כי מזרחי יצר דפוסי מינהל חדשים בתחום הספורט. פעילותו הממושכת שנעשתה בהתנדבות לאורך שנים רבות, הובילה להגברת המודעות הציבורית לענף הכדורסל תוך הקפדה על רמת ניהול גבוהה ואיכותית בספורט הישראלי והביאה להישגים יוקרתיים ברמה הלאומית והבינלאומית. פעילותו הציבורית של עו"ד מזרחי בפורומים לאומיים ובינלאומיים העלתה את קרנו של הספורט הישראלי בכלל וענף הכדורסל בפרט.

"כבר 42 שנים בפעילות שלא על מנת לקבל פרס", אמר מזרחי לוואלה! ספורט בתגובה להחלטה. "אני מאוד מוקיר ומעריך את זה. אני רוצה להודות לכל חבריי להנהלה מאז 1969 שהיה להם חלק בהצלחת המועדון. אני מבטיח להמשיך לעשות הכל לטובת המועדון והכדורסל. קיבלתי את ההודעה ב-17:30 בערב והייתי מאוד מופתע", סיפר מזרחי בהתרגשות. "אחרים אומרים שהפכתי את הקבוצה לאימפריה? אני בטח לא אגיד שזה לא נכון", הוסיף מזרחי בהומור.

שישה אנשי ספורט זכו בעבר בפרס ישראל: יעקב חודורוב, רלף קליין, איאן פרומן, יהושע רוזין ושחמורוב עצמה. פרס ישראל לספורט ניתן גם למכון וינגייט בשנת תשמ"ט.

עו"ד מזרחי נולד באוקטובר 1939 בתל אביב ולמד בבית הספר "גאולה" בתל אביב. שירת בצבא כחוקר מצ"ח ומשרת במילואים בדרגת אלוף משנה. בשנת 1964 סיים את ההתמחות במשפטים ומאז הוא משמש כעורך דין, העסוק בתחום האזרחי. את פעילותו בשורות מכבי תל אביב החל ב-1969. בתקופה זו זכתה הקבוצה ב-38 אליפויות, 30 פעמים בגביע המדינה ו-5 פעמים בגביע אירופה לאלופות. שמעון מזרחי ממלא בהתנדבות גם את התפקידים הבאים: ממלא מקום בכיר של יו"ר איגוד הכדורסל בישראל, חבר הוועד האולימפי, חבר הנהלת מכבי ישראל והאחראי על אגף הכדורסל, חבר בוועדה המשפטית של פיב"א ובוועד המנהל של היורוליג. נבחר לכהן כנשיא הכבוד של המכביה ה-18, שנערכה ב-2009.

ב-2007 נבחר על-ידי המגזין האמריקאי היוקרתי "טיים" לאחד מ-50 מנהלי הספורט הטובים בעולם. בנימוקים לבחירתו, ציין המגזין: "מאז שמזרחי מונה ליו"ר המועדון ב-1969, מכבי ת"א זכתה בכל האליפויות פרט לשנה אחת. למרות הסכנה של מגורים בישראל, מזרחי הצליח למשוך לקבוצה שחקנים אמריקאים ואירופאים בכירים במשך כל השנים". על פועלו הרב ועל תרומתו לספורט ולקהילה במדינה, נבחר להדליק משואה באירועי יום העצמאות של ישראל בשנת תשס"ד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully