וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסוט אוזיל לא לבד

7.3.2011 / 13:05

נבחרת המחזור מראה השבוע שהכישרון הענק של ריאל מדריד הוא חלק מתופעה מנצחת גדולה יותר: הכדורגלן הגרמני. עוד בתפריט: הרבה ליברפול וד"ש אחד גדול לאבי נמני משחקן שאולי יכול היה להציל את משרתו ומצטיין במקום אחר

נבחרת המחזור השבוע שייכת לכדורגלן הגרמני. לא פחות מארבעה נציגים (משלוש ליגות שונות) מצאו את מקומם בין ה-11 וביניהם, שוער שנשכח מהתודעה וקשר שהולך להשאיר את אברהם גרנט בליגה. כמובן שלא שכחנו את ההצגה המופלאה של ליברפול, שהכניסה לקני דלגליש שני שחקנים להרכב. ובפינת הד"שים, גארי קייהיל מבולטון סוגר חשבון עם קבוצתו לשעבר וכוכב אורח שאולי יכול היה לתרום לעונה העגומה של מכבי תל אביב.

שוער

מיכאל רנסינג – פ.צ קלן

מאז נזרק רנסינג (26) בבושת פנים מבאיירן מינכן בקיץ, הוא בעיקר חיפש את עצמו. מי שטופח כיורש של אוליבר קאן מצא עצמו במבחנים באנגליה, שמע הצעות מעליבות, אך התעקש וחיפש בית חם שיעזור לו להגשים את ההבטחה. בדצמבר נחת רנסינג בקלן ובשישי, רשם את משחק השיא בקריירה שלו. הופעה מדהימה של השוער אמנם לא עזרה לקלן לחזור עם נקודה מדורטמונד (1:0), אבל מנעה תבוסה גדולה. רנסינג חתום על שש הצלות מרהיבות, שאולי יחזירו אותו למרכז העניינים ובהחלט העלו אצלו חיוך נוכח עליבות קבוצתו לשעבר. בבאיירן, אגב, עדיין מחפשים יורש לקאן.

הגנה

מגן ימני: רומן דנזה – ראן

הקבוצה של פרדריק אנטונטי עברה מבחן אופי חשוב במונפלייה (0:1) ונותרה דבוקה למוליכה, ליל. ברוב דקות המשחק, ראן עשתה מה שהיא יודעת לעשות טוב מכל קבוצה בליגה – להסתגר. דנזה בן ה-24 סגר הרמטית את האגף, היה דומיננטי מאוד בחלק האחורי ועזר לחבריו לשמור על שער נקי בפעם ה-14 העונה (מ-26 משחקים). השאלה היא האם ההגנה הטובה בליג 1 תספיק בהמשך המאבקים מול ההקפות המוחצות של ליל, ליון ומארסיי.

בלם: גארי קייהיל – בולטון

בינואר 2008 החליט מרטין אוניל לוותר סופית על הבלם הצעיר ושחרר אותו מאסטון וילה. מאז, קייהיל התפתח נהדר בבולטון והגיע עד לסגל הנבחרת, אבל כשל שוב ושוב במשחקים מול קבוצת נעוריו עם הופעות איומות בהן ספגו הטרוטרס 15 שערי חובה. בשבת, קייהיל שילם את החוב. הבלם עלה פעמיים לעזרת ההתקפה בכדורי קרן, כבש צמד בנגיחות ולא הסתיר את השמחה המיוחדת. ביציע ישבו אלכס פרגוסון וקני דלגליש ובאנגליה מעריכים שאחד הבלמים המוערכים בפרמיירליג יתקדם בקרוב לקבוצה גדולה. צפו להתפתחויות בקיץ.

בלם: סרחיו – אוסאסונה

אם אוסאסונה תצילח לשרוד העונה בלה ליגה, לבלם הוותיק בן ה-33 יהיה חלק גדול בהישג. סרחיו, שבצעירותו שיתף פעולה עם חיים רביבו בסלטה ויגו, כבש שער ניצחון יקר בתוספת הזמן וסידר לאוסאסונה 0:1 ענק בקרב התחתית במלאגה. עבור סרחיו היה זה שער ליגה ראשון מאז אפריל 2009. לקורא מנואל פלגריני נמליץ להפסיק להתעסק בז'וזה מוריניו. הקבוצה שלך בדרך למטה.

מגן שמאלי: פיליפה לואיס – אתלטיקו מדריד

12 מיליון יורו שילמה אתלטיקו לדפורטיבו לה קורוניה עבור המגן בן ה-25, שעבר בעונה שעברה פציעה מזעזעת. אלא שכמו רוב שחקני הרכש שמגיעים לקלדרון, לפיליפה לקח זמן להיכנס לעניינים. הוא התקשה להציג את היכולת המוכרת מלפני הפציעה והתנדנד בין ההרכב לספסל. בשבת, חזר הברזילאי להרכב לאחר חודש והציג הופעה טובה ב-1:3 על ויאריאל. פיליפה בישל שער אחד, תמך בשלישייה הקדמית רייס-פורלאן-אגוארו וסייע לקולצ'ונרוס לעלות למקום השביעי ולשוב למאבק על הכרטיס לאירופה.

קישור

תומאס היצלספרגר – ווסטהאם

הקשר בן ה-29 היה ההחתמה הראשונה של גרנט. הישראלי בנה עליו כעוגן במרכז השדה ואכן, במהלך משחקי ההכנה הוא נראה נהדר עד שהגיעה הפציעה. היצלספרגר חזר רק לפני שבועיים למגרשים, אבל איתו ווסטהאם נראית אחרת. הוא מביא איתו אגרסיביות לצד טכניקה ויכולת מסירה ברמה גבוהה, מנהיגות ואיום בבעיטות מרחוק ובעיקר יוצר איזון במרכז המגרש, שגם משחרר את סקוט פארקר. בשבת, הגרמני היה האיש של המשחק עם שער ובישול ב-0:3 על סטוק. קבוצות התחתית בפרמיירליג צוברות נקודות בקצב מסחרר, אבל אפשר להגיד בפה מלא – לווסטהאם מגיע להישאר.

מסוט אוזיל – ריאל מדריד

בהיעדרו של רונאלדו הפצוע, אוזיל תפס פיקוד במרכז השדה והוליך את הבלאנקוס לניצחון קל על סנטאנדר (1:3) עם שלל מסירות, טכניקה נפלאה ומשחק דינמי שהזכיר את היכולת הטובה במונדיאל. הגרמני סיפק בישול מבריק לראשון של עמנואל אדבאיור אחרי דריבל נהדר והוסיף לעצמו בישול שני במסירת עומק לקרים בנזמה. "אוזיל ייתן פה את הטון בעשור הקרוב", החמיא המנהל הספורטיבי חורחה ולדאנו בסיום. "הוא מסוג השחקנים שמדריד אוהבת".

דירק קאוט – ליברפול

מה לא נאמר על ההולנדי במהלך הקריירה? הוא פועל שחור, אוברייטד, שחקן שלא תורם מספיק לסטטיסטיקה. עכשיו, הכל שייך לעבר. בשישי במרץ 2011, קאוט כתב מחדש את ההיסטוריה. שלושער לרשת של מנצ'סטר יונייטד, ניצחון שלא יישכח באנפילד לעולם, במיוחד אם בסוף העונה השדים האדומים לא יצליחו להשיג אליפות 19 שתשבור את השוויון. אלו היו שערי קאוט טיפוסיים. שערים של אופי, של מיקום מושלם, נגיעות קלות לרשת. שערים שסגרו הופעה מחשמלת של ליברפול. כמה חבל שזה קורה רק נגד הגדולות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

התקפה

לואיס סוארז – ליברפול

קומו על הרגליים והריעו למלך החדש של אנפילד. השלושער של קאוט היה נהדר, אבל איש המשחק האמיתי היה סוארז. החלוץ האורוגוואי, שהיה הסחורה הכי מבוקשת באירופה בינואר, סיים את תקופת ההתאקלמות בפרמיירליג. הוא היה בכל מקום במגרש, מעורב בכל התקפה ואף אחד לא יכול היה לעצור אותו. הבישול לשער הראשון ייכנס לפנתיאון ולזה יש להוסיף מעורבות ישירה גם בשער השני והשלישי. אם יש משהו שליברפול צריכה לקחת מהניצחון, זה מומנטום לעונה הבאה. בסגל הזה, האדומים יצטרכו להיאבק על האליפות. לא פחות. וחוץ מזה, עידן פרננדו טורס נגמר רשמית.

סמואל אטו – אינטר

נחשו מי חזר? אחרי תקופת יובש קצרה, החלוץ הקמרוני חזר לכבוש בשבוע שעבר ובראשון סיפק תצוגה שהזכירה נשכחות. אינטר המשיכה בתצוגות הדורסניות של עידן לאונרדו והתעללה בגנואה עם חמישייה במחצית אחת (2:5). אטו בישל את הראשון, כבש צמד בזק ובנה את השער הרביעי. לקמרוני יש כבר 27 שערים העונה בכל המסגרות, מספרים שמתחילים להזכיר את ימי בארסה העליזים. והנראזורי, למרות הכל, עדיין במאבק לשמירת התארים שהשיג מוריניו. הדרבי המילאנזי, למי שרוצה לרשום, בשלישי באפריל.

כריסטיאן אייגלר – נירנברג

כבר שנים שאייגלר (27) מדשדש בקבוצות נדנדה ומספק מספרים בינוניים. בעונה שעברה בנירנברג היו לו ארבעה שערים, עונה קודם לכן כבש שמונה בליגה השנייה. גם העונה, אייגלר לא נחשב לאחד השחקנים המובילים בקבוצה. הוא מוחלף ברוב המשחקים ועד השבת האחרונה כבש רק שני שערי ליגה. אבל בכדורגל, לפעמים משחק אחד מספיק כדי להפוך אותך לאייטם והשבוע, אין ילד בגרמניה שלא מדקלם את שמו של אייגלר. הסיבה? רביעייה בלתי נשכחת לרשת של סט. פאולי (0:5). נירנברג, ממפתיעות הבונדסליגה, עשתה צעד גדול בדרך להשגת הכרטיס לאירופה.

שווים אזכור

סימון מינולה (סנדרלנד) – הגיבור של פרגוסון

פדריקו בלצרטי (פאלרמו) – מצוין למרות ההפסד

פאבלו הרננדז (ולנסיה) – המקום השלישי מובטח

ג'נארו גאטוסו (מילאן) – שער של אליפות

עמנואלה ג'אקריני (צ'זנה) – קבר את סמפדוריה

אנדרה שרלה (מיינץ) – לא מוותרים על הצ'מפיונס

ליסנדרו לופז (ליון) – שלושער שלא הספיק להרכב

איביצ'ה אילייב – פרטיזן בלגרד

בעוד מכבי תל אביב מדשדשת, האקס שנחתך בקיץ דווקא עושה חיל. הליגה הסרבית שבה בסוף השבוע מפגרת החורף ופרטיזן השיגה ניצחון חוץ 1:3 על אינג'ייה מהתחתית ושמרה על פער חמש הנקודות מהכוכב האדום. אילייב כבש את השער השני (על השניים הנותרים היה חתום חלוץ הרכש הגנאי פרינס טאגו) ועלה לראש טבלת המבקיעים בסרביה עם תשעה כיבושים מ-16 משחקי ליגה. לצורך ההשוואה, בעונה שעברה כבש אילייב שלושה שערים בלבד ב-17 הופעות בליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully