וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתלטיקה: אפשר לפנטז על מדליה של פרנקל?

6.3.2011 / 13:20

די מרטינו כנראה תנצח, אך המאבק על הארד בגמר הגובה באליפות אירופה פתוח (16:30, יורוספורט). דני בורשבסקי מנתח

שיאנית ישראל בקפיצה לגובה, דניאל פרנקל, הייתה האתלטית היחידה מבין ארבעה נציגים ישראלים שהצליחה להעפיל לגמר אליפות אירופה באולם, שתינעל הערב (ראשון) בפריז. עוד לפני כן, פרנקל ועוד שבע קופצות תתחרנה על שלושה מקומות בפודיום, כשגמר הקפיצה לגובה ייצא לדרך ב-16:30 שעון ישראל (שידור ישיר ביורוספורט).

מצד אחד, פרנקל כבר עשתה את שלה כשניתרה לגובה של 1.94 מ' במוקדמות, שיפרה את שיאה האישי בשני סנטימטרים נוספים ועשתה עוד צעד לעבר השתתפות במשחקים האולימפיים בלונדון. מצד שני, כדי להצליח בלונדון צריך לצבור ניסיון בתחרויות גדולות ולא רק במוקדמות שלהן. באליפות אירופה שהתקיימה בקיץ 2010 בברצלונה, פרנקל הדהימה במוקדמות וקבעה את שיאה הקודם, 1.92 מ', אלא שבגמר היא התרגשה מדי והייתה רחוקה מהיכולת הזאת. הפעם היא תצטרך לנצל את הניסיון מברצלונה, להבין איך מתגברים על קשיים מנטליים בעיקר, ולנסות ולשפר שוב את שיאה.

אם מסתכלים על התסריט האופטימי, והוא שיא ישראלי נוסף, צריך להבין דבר חשוב. במבט חטוף אל רשימת הקופצות בגמר, תוצאה של 1.96 מ' (שני סנטמטרים מעל לשיאה של פרנקל מאתמול) בניסיון ראשון מוצלח, יכולה להיות מספיקה למדליית ארד. שתי הקופצות הבכירות ביבשת, בלנקה ולאסיץ' הקרואטית ואריאן פרידריך הגרמניה, לא משתתפות בתחרות. אנטונייטה די מרטינו האיטלקייה פייבוריטית ברורה לניצחון ויהיה מפתיע מאוד אם לא תעשה זאת, כשסבטלנה שקולינה הרוסייה היא היחידה מבין שאר הקופצות שבכושרה הנוכחי יכולה לעבור גובה של 2.00 מ' בכל יום נתון.

נותרו עוד שש קופצות ברשימה כולל פרנקל. אחת מהן היא רות בייטיה הספרדייה שמחזיקה בשיא אישי של 2.01 מ' אבל היא כבר מעבר לשיא והיא גם הקופצת היחידה בגמר שלא הצליחה לעבור 1.94 מ' במוקדמות. ונלינה ונייבה הבולגרייה היא עוד קופצת מצטיינת מהעבר הלא רחוק, בעלת שיא אישי של 2.04 מ', אך יש לה גם עבר של שימוש בחומרים אסורים, ולמעשה התוצאה הטובה ביותר שהשיגה בחמש השנים האחרונות היא 1.97 מ'. נותרנו עם עוד שלוש קופצות ברשימה פרט לפרנקל: מלאני מלפורט הצרפתייה (שיא אישי 1.96 מ'), אבה יונגמארק השבדית (1.94 מ'), ואוקסנה אוקונבה האוקראינית (1.94 מ').

סדר הגבהים של הרף יהיה שונה מהמוקדמות. הגובה ההתחלתי יהיה 1.82 מ', ויהיו שתי העלאות של חמישה סנטימטרים עד לגובה של 1.92 מ'. לאחר מכן הרף יועלה ל-1.96 מ' ולפי הערכה הגיונית נראה שלא יותר מחמש קופצות יעברו את גובה זה בגמר. לפי הסטטיסטיקה והנתונים העכשויים של הקופצות, מי שתעבור 1.96 מ' בניסיון הראשון שלה תוכל לזכות במקום השלישי בגמר, אלא אם כן הרמה בו תהיה גבוהה מהצפוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully