וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יכולת הגישור של בלאט

6.3.2011 / 10:17

לאחר שניצחו יריבות בינוניות, קשה להעריך כיצד תתמודד מכבי ת"א מול הגדולות. אודי הירש על האתגר שעומד בפני המאמן

לאורך השנים רווחו שתי אסכולות לגבי השפעת התחרות החלשה בליגה הישראלית על יכולתה של מכבי תל אביב באירופה: הראשונה גרסה כי מכבי סובלת מקשיי הסתגלות לא הוגנים עקב הפערים העצומים בין היריבות המקומיות העלובות לקבוצות החסונות והאינטנסיביות שאותה היא פוגשת בימי חמישי; לפי התפיסה השנייה, הנינוחות של ההתמודדויות בימי ראשון מאפשרת לצוות המקצועי שלה ללמוד בדקדקנות את היריבות האירופאיות ולשחקנים להגיע רעננים למשחקים החשובים באמת.

העונה הנוכחית מציגה דגם שלישי ומאתגר במיוחד של פערי איכות: אחרי בית מוקדם ביורוליג שכלל יריבות מביכות ברמתן, ובית שמינית גמר שבו התמודדה מול שתי יריבות שאינן ראויות למעמד (אך בכל זאת סיימה במאזן 3:3 לא מחמיא), קשה מאוד להעריך מה מכבי שווה מול הרמות הגבוהות באמת באירופה גם לאחר 16 משחקים. מצד אחד, שמירת הלחץ של מכבי, בשילוב עם המץ' אפ זון המבלבל של דייויד בלאט, שוברת יריבות חלשות: ההפרש הממוצע של שלושת ניצחונותיה בטופ 16 עומד על 36.3. מצד שני, מאזנה מול קבוצות שהעפילו לרבע הגמר, ברצלונה וקאחה לבורל, עומד על 3:1. יתרה מכך: נתונים סטטיסטיים אחרים מוכיחים שככל שהעונה מתקדמת, היא מוכנה פחות ופחות למאבק מול יריבות איכותיות.

מכבי דורגה במקום ה-11 בין קבוצות הטופ 16 באחוזים מחוץ לקשת (33 אחוזים) מרכיב קריטי מול קאחה לבורל, שתגרור אותה למשחק על חצי מגרש. הקבוצה של דושקו איבנוביץ', לעומת זאת, קלעה מאותו טווח באחוזים הגבוהים ביותר במפעל (42), אף שזרקה מבחוץ יותר מכל קבוצה אחרת. צ'אק אידסון, שפרח בבית המוקדם, הולך ודועך – 7.7 נקודות בטופ 16, 13.3 אחוזים משלוש. במקביל, הספסל הולך ונעלם: גיא פניני קלע 8 נקודות בשלושת המשחקים האחרונים, בזמן טל בורשטיין שיחק 10 דקות במצטבר בשלושתם, בלי לצבור נקודות. ובעוד קאחה צירפה שחקן לקראת הסיבוב השני שחקן שהשתלב היטב, אסטבן באטיסטה, הרכש של מכבי, מילאן מצ'באן, כלל לא רלוונטי.

בכלל, קאחה הולכת ומתקדמת אחרי סיבוב ראשון מזעזע. לראיה, שני הגארדים שלה, פרננדו סן אמטריו ומרסליניו הוארטס, מובילים את היורוליג במדד המצטבר בששת המשחקים האחרונים. אפילו על הלוזריות המפורסמת של דושקו איבנוביץ' מכבי כבר לא יכולה לבנות, אחרי שהביס את ברצלונה הגדולה בגמר הפלייאוף הספרדי אשתקד. ברקורד שלו רשומים שני גמרי יורוליג, כשמנגד בלאט העפיל לחצי גמר היורוליג לאחרונה ב-2002.

אין פירוש הדבר שההישג של מכבי העונה לא מרשים. בלאט הצליח להוציא את המירב מסגל שמורכב מפליטי קבוצות גדולות ביורוליג כמו שחורציאניטיס, שחקני ליגת על מצטיינים כפארגו ופרקינס ושחקן ספסל בליגה הספרדית כליאור אליהו. רק שבכלל לא בטוח שהמקסימום הזה יספיק גם ברמות הגבוהות באמת. גם ניצחון משכנע על ירושלים הערב לא יסיר את סימני השאלה: אין דין קבוצה מקומית שהסנטר שלה מתנשא ל-2 מטרים כדין המפגש עם סטנקו באראץ' הענק. משחק צמוד מול קטש או הפסד, לעומת זאת, יבשרו שמכבי ממשיכה לדעוך דווקא לקראת רגע השיא של העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully