וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: ליגת אופניים לנשים

מור שלזינגר

3.3.2011 / 0:05

מרוץ האופניים לנשים בשוהם שיתקיים ב-26.3 יפתח את הליגה החדשה "נשים על גלגלים": "לקחנו דוגמה מטריאתלון הנשים"

בחו"ל הרעיון הזה כבר קיים מזמן: ליגה תחרותית של מרוצי אופניים לנשים. בעוד פחות מחודש זה יקרה לראשונה גם בישראל. ב-26.3.2011 יתקיים מרוץ אופניים לנשים בשוהם, במסגרת הליגה החדשה: נשים על גלגלים. ההכנות כבר בעיצומן, אימונים פתוחים מתקיימים ללא תשלום ברחבי הארץ, על מנת להכין את הרוכבות. כל מה שנשאר זה להגיע עם האופניים (כן, כן, גם אופני ההרים הישנות שיש לך במחסן מספיקות, לא צריך אופני כביש מקצועיות).

הליגה נולדה מתוך תחושה עמוקה שחסר משהו יסודי ובסיסי בענף האופניים בישראל. נשים כמעט ולא מתייצבות למרוצי אופניים, למרות שיש הרבה מאוד נשים רוכבות. יוזמות הרעיון הן בוני אשל, יו"ר איגוד האופניים, ושני בלוך, שתי רוכבות בכירות ועתירות הישגים ותארים מעברן התחרותי בארץ ובחו"ל (בלוך היא הרוכבת הישראלית היחידה שהשתתפה בטור דה-פראנס).

שני בלוך: "הרעיון בליגה הוא סדרת מרוצים, לנשים בלבד, שתפעל בשנת 2011 כולה. במרץ יתקיים המרוץ הראשון בשוהם. ביוני-יולי יתקיים המרוץ השני, והמרוץ האחרון בליגה יתקיים באוקטובר. כל מרוץ יתקיים במקום אחר, באיזור אחר בארץ, ועם מסלול שונה. והרעיון הוא בדומה לטריאתלון נשים לאפשר לנשים מכל הרמות וכל הגילאים, מנוסות ומתחילות, תחרותיות ועממיות לחלוק את החוויה. המנצחת של כל מרוץ תקבל את חולצת המובילה (בדומה לחולצה הצהובה בטור דה פראנס) ותלבש אותה במרוץ הבא.הרעיון הוא להביא נשים מכל הארץ, ולקיים הפנינג שלם מסביב למרוץ".

בוני אשל: "הדוגמה שעומדת מול עינינו זה טריאתלון נשים, שהחל מ-30 רוכבות ולאט לאט צמח עם כמות המשתתפות עד ל-1500 משתתפות בטריאתלון האחרון. אנחנו רואות את ליגת הנשים צומחת ועולה בצורה דומה. בדיוק כשם שטריאתלון זו תחרות לכל דבר, ועדיין נשים רבות מגיעות בשביל החוויה וההשתתפות, כך גם בליגת הנשים.

"חשוב לנו להדגיש את אלמנט החברות והאחווה שקיים באירוע מהסוג הזה. ואנחנו מאמינות שמה שחשוב זה הרצף וההמשכיות. למרוץ האופניים הראשון הגיעו למעלה ממאתיים רוכבות, והייתה ציפייה גדולה להמשך. וגם הפעם אנחנו מאמינות שיגיעו עוד רוכבות, ומאירוע לאירוע כמות הרוכבות תגדל".

פרטים נוספים על האירוע, ועל האימונים הפתוחים המתקיימים לקראתו (ללא תשלום) ניתן למצוא באתר (לינק מצורף).

  • עוד באותו נושא:
  • אופניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully