וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהות במלכודת: המצב של ניו יורק מטס נראה אבוד

יובל קליין

1.3.2011 / 11:35

רכישה של דונלד טראמפ תקבור את המטס, הקרדינלס אבודים בלי ויינרייט ומי השחקן הכי חכם ב-MLB? יובל קליין מעדכן

השעון לאחור ממשיך לתקתק, רק עוד 30 יום נותרו להגשה הראשונה של העונה. באריזונה ובפלורידה, שם הקבוצות מתאמנות, העניינים מתחממים. השבוע החלו משחקי אימון שמבחינת התוצאה ממש לא חשובים כמו היכולת האישית של השחקנים. זאת הזדמנות מצויינת למאמנים לראות מה בדיוק יש להם ביד ולא עוד להסתכל על רשימת השחקנים על נייר. קרל קרופורד חבט, או יותר נכון ניסה לחבוט (0 מ-3) בפעם הראשונה במדי הרד-סוקס. מייקל יאנג זכה להכיר מקרוב את הבסיס הראשון של הריינג'רס. מיגל קבררה עלה לשחק כאילו כלום לא קרה וברייס הרפר בן ה-17 עלה להיות "פינץ' ראנר" למאט סטיירס בן ה-42. למרות הרשימות האלה, השבוע דיברו בחדרי ההלבשה, בתאי העיתונות ובפאבים בין האוהדים בעיקר על שלושה נושאים.

קרל קרופורד שחקן בוסטון רד סוקס. J Meric, GettyImages
נו, גם זה סוג של התחלה. קרופורד/GettyImages, J Meric

היום שאחרי ויינרייט

אוהדי סנט לואיס קרדינלס חשבו שכאב הראש שלהם יחל רק כאשר העונה תיגמר ואלברט פוחולס ייצא לשוק החופשי, אבל בשבוע שעבר קרה הבלתי צפוי - המגיש הבכיר של הקבוצה אדם ויינרייט נפצע במרפק ימין. בהתחלה הפציעה של ויינרייט לא הייתה ברורה, אבל אז התגלה שהוא יצטרך לעבור את הניתוח עם צמד המילים הכי מפחיד שיש בבייסבול – טומי ג'ון. הניתוח ישבית את האס למשך 15-12 חודשים, מה שאומר שאת העונה הקרובה ויינרייט יבלה יותר עם צוות הרופאים מאשר עם צוות המאמנים. המגיש הימני נתן בשנתיים האחרונות את העונות הכי טובות שלו בליגה, כשהוא רושם 19 ו-20 ניצחונות במהלכן, ובשנה שעברה הגיע שני במרוץ הסיי-יאנג של הנשיונל ליג.

זו מכה מאוד קשה לקרדינלס, אבל כמו לכל דבר בספורט למטבע יש שני צדדים. הפציעה שהגיעה בשבוע הראשון של אימוני האביב נותנת חודש לטוני לה-רוסה להחליט על מחליף למגיש הימני. לה-רוסה כבר ציין שהקבוצה לא מחפשת מגישים מבחוץ כמו קווין מילווד שעדיין שחקן חופשי, אלא תבחר להעלות את אחד המגישים הקיימים בסגל הרחב של הקבוצה. כרגע, יש שלושה שמות שנמצאים חזק במירוץ: קייל מקלאלן, פי. ג'יי ווטרס ואדם אוטבינו. מה שיש לווטרס ואוטבינו להציע ראינו קצת בשנה שעברה, כשכל אחד מהם התחיל שלושה משחקים. ווטרס רשם שני ניצחונות ב-ERA של 6.00 ואוטבניו רשם שני הפסדים עם ERA גבוה יותר.

כמו שאתם מבינים, שניהם ממש לא אדם ויינרייט או אפילו קייל לוהש. האופציה השלישית שכרגע נראית הריאלית מכולם הוא הריליוור קייל מקלאלן. מקלאלן היה הריליוור הבכיר של הקבוצה בשנה שעברה והגיש למעלה מ-75 אינינגים, מה שאומר שיש לו את היד ללכת רחוק במשחקים. הוא מציג ארבע הגשות שונות: פאסטבול, קרבול, קאטר וצ'יינג'אפ. לה-רוסה ידוע כחובב בולפן ידוע, ולכן לא ברור האם יסכים לקחת את הסיכון להעביר את מקלאלן לרוטציה ולהחליש את הבולפן. מה שבטוח, בכל פעם שאחד משלושתם יפתח, התקפת הקרדילנס תצטרך להיות במיטבה.

אדם ויינרייט שחקן סנט לואיס קרדינלס עם התופס ידאיר מולינה. Marc Serota, GettyImages
אין הרבה סיבות לחייך. ויינרייט עם ידאיר מולינה לפני הפציעה/GettyImages, Marc Serota

ניו יורק טראמפ

את הפגרה האחרונה בניו יורק ירצו לשכוח מהר מאוד. מרבית השחקנים שהיאנקיז חיזרו אחריהם סירבו לשחק בברונקס, ואצל המטס צרות כרגיל. הבעלים, סול כץ ומשפחת ווילפון, נקלעו לחובות עקב תביעת ענק על חשד במעורבותם בעסקת הפונזי של ברני מיידוף. התביעה כרגע עומדת על סכום של מיליארד דולר ובחודש שעבר הבעלים הודיעו שהם מוכנים להקשיב להצעות לגבי 25% ממניות הקבוצה.

אחד שאוהב להיות בכותרות ובכל מה שקשור לניו יורק הוא דונלד טראמפ, שקושר לקניית הקבוצה. כרגע הכל בגדר שמועות, אבל הדבר האחרון שהמועדון הזה צריך הוא בעל בית משוגע כמו טראמפ. טוני קורנהייזר מ-ESPN גיחך כשאמר שטראמפ ירצה לשנות את שם הקבוצה לשם המשפחה שלו ולהחליף את כל שמות השחקנים בקבוצה, רק כדי השדרנים לא יפסיקו להגיד "טראמפ" בטלויזיה. בינתיים, הקומישינר של הליגה באד זליג הכריז על הלוואה בסך 25 מיליון דולר למועדון כדי שיוכל לרוץ השנה ללא בעיות כלכליות. ההכרזה הגיעה אתמול בזמן שזליג מינה את המאמן הותיק ג'ו טורה לסגן נשיא הליגה לעייני בייסבול.

מלבד הבעיות הכלכליות של הקבוצה, למטס יש גם בעיות על הדשא. הקבוצה לא ממש התחזקה בפגרה, הרוטציה לא יכולה להתמודד עם ההרכב המפלצתי של פילדלפיה וגם הברכיים של קרלוס בלטראן כבר לא אותו דבר. בלטראן ומאמן הקבוצה טרי קולינס נפגשו כדי לדון בבעיות הבריאות של האאוטפילדר. בפגישה הוחלט שהוא יעבור לצד ימין של השדה ואנחל פאגאן יעבור לאמצע. זה אמור להוריד את הסיכון לפציעה נוספת בברכיים של בלטראן, שכבר עברו שני ניתוחים בעבר. אם המטס חושבים שהמעבר של בלטראן לצד ימין יתקן את הבעיות של הקבוצה, הם טועים ובגדול. האאוטפילדר בן ה-34 הראה ב-64 המשחקים שלו בשנה שעברה שהיכולת של הימים העליזים שלו ביוסטון מאחוריו, אבל עם הבעיות הכלכליות של הקבוצה והחוזה הענק של בלטראן אין למטס מה לעשות חוץ מלהעביר אותו תפקיד.

המיליארדר דונלד טראמפ. John Shearer, GettyImages
רק אותו אתם צריכים. טראמפ/GettyImages, John Shearer

פאסטבול, צ'יינג' אפ, סליידר ואיי קיו

בישראל יש תפיסה שלילית לגבי משחק הבייסבול. למרות התנגדותם של חובבי המשחק, אפשר להבין מאיפה זה בא. הרי מדוע המשחק נראה כל כך מסובך, כשכל מה שצריך לעשות זה לזרוק כדור ולחבוט אותו? זאת ועוד, כל הגשה לוקחת בממוצע 2-3 דקות ולא ממש עוזרת לתדמית הבייסבול.

השבוע פורסם ב"וול סטריט ג'ורנל" מאמר שבדק את הרמה האקדמאית של המשחק. התחקיר נעשה בגלל תנועה של שחקנים פעילים המשמשים את הפגרה בין העונות כדי לסיים את התואר האקדמאי שלהם. גם ג'ד לאורי מבוסטון וגם דרו סטורן מוושינגטון סיימו בפגרה את הלימודים שלהם בסטנפורד בחורף האחרון. התחקיר מצא שרק 26 מכל השחקנים והמאמנים הפעילים מחזיקים בתואר אקדמאי. שלוש הקבוצות שנחשבות ה"חכמות" ביותר: אוקלנד, וושינגטון ואריזונה, שסיימו אחרונות בבית שלהן בשנה שעברה. מי שמוביל את הליגה והוכתר כשחקן החכם ביותר הוא קרייג ברסלו מאוקלנד. המגיש השמאלי מחזיק בתואר בביו-פיזיקה וביו-כימיה מאוניברסיטת ייל. עכשיו ה-ERA שלו משנה שעברה, 1.86, לא ממש מפתיע, הרי מדובר בשחקן החכם ביותר בליגה.

קרייג ברסלו שחקן אוקלנד אתלטיקס. Ezra Shaw, GettyImages
חכם, הבחור. ברסלו/GettyImages, Ezra Shaw

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully