וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישע לוי לשחקניו: "כל הלחץ על הפועל תל אביב"

היום משחק העונה: מאמן מכבי חיפה ערך אסיפה טקטית. ורד יפתח. אצל האדומים, אבוקסיס סימן את טואטחה (20:45, 1)

עדכון ראשון 17:00 26/2

טריוויה

* המפגש הקרוב יהיה ה-120 בין שתי הקבוצות. המאזן: 49 ניצחונות לחיפה, 35 לאדומים ו-35 תוצאות תיקו. המאזן בבלומפילד: 57 מפגשים, 18 ניצחונות לירוקים, 16 תוצאות תיקו ו-23 ניצחונות לאדומים.

* ההצלחה הזאת של חיפה מאותה עונה עומדת לנגד שלושת המשחקים האחרונים, בהם לא כבשה שער אחד לרפואה לרשת האדומים.

* המשחק עם מספר השערים הרב ביותר נערך בפברואר 1994. חיפה ניצחה 3:4. רוצים לדעת כמה פעמים הן סיימו ב-0:0? עשר בדיוק, מתוך 35 מפגשים שהסתיימו בתיקו.

* אלישע לוי רשם שני מפגשים בלבד בקריירה שלו כשחקן מכבי חיפה מול הפועל תל אביב. זה קרה בעונת 1982/83, והוא הפסיד פעמיים. במפגש בבלומפילד הקבוצה הפסידה 1:0.

* הניצחון האחרון של הפועל תל אביב על מכבי חיפה בבלומפילד בליגה היה לפני שלוש שנים בדיוק, כשביברס נאתכו ושלומי ארבייטמן כבשו ב-0:2 של האדומים.

* הפסד הליגה היחיד של מכבי חיפה העונה היה מול הפועל תל אביב בקרית אליעזר במחזור התשיעי (2:0). מאז לא הפסידו הירוקים ב-14 משחקים, ניצחו 11 מהם וכבשו 27 שערים (1.9 למשחק).

* האדומים לא הפסידו בליגה מאז המחזור ה-12 אז נכנעו 2:0 למ.ס אשדוד. מאז הם רשמו תשעה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו וכבשו 30 שערים (2.7 למשחק).

מפתחות והכנות

הפועל תל אביב:

אלי גוטמן הפתיע אמש (שבת) את שחקני הפועל תל אביב כשהגיע לאימון המסכם של הקבוצה לקראת משחק העונה נגד מכבי חיפה, ואף העביר את מרביתו, במהלכו העיר להם רבות וביקש מהם לשמור על מרחקים קטנים ביניהם במשחק.

לפני האימון הגיע גוטמן גם לאסיפת השחקנים, אך אפשר ליוסי אבוקסיס להעביר את האסיפה, בה הראה עוזר המאמן קטעים משני משחקיה האחרונים של חיפה, ואמר: "חיפה קבוצה טובה, אבל יש לה נקודות תורפה. צריך לשים לב בעיקר לשני המגינים שלהם שתוקפים. טואטחה טוב בהתקפה ובהגנה פחות, אנחנו צריכים לנצל זאת ולתקוף הרבה מהאגף שלו".

אבוקסיס אף הזהיר את שחקניו מעידן ורד המסוכן ומהבריחות לצדדים של יניב קטן, והוסיף: "תומר חמד נמצא בכושר מצוין, אנחנו חייבים לשמור אותו קרוב. יש לו סיבוב נפלא על המקום".

על פי התרגול באימון צפוי אבוקסיס לעלות בהרכב זהה לזה שפתח בבאר שבע במחזור הקודם. שי אבוטבול ואביחי ידין ימשיכו לתפקד כשני קשרים אחוריים במרכז המגרש, בעוד שערן זהבי יפתח כקשר שמאלי וגילי ורמוט בימין. בן שהר וטוטו תמוז שוב ישתפו פעולה בחוד. שחקני הרכש אלרואי כהן ומריו פא'צלקה, ימשיכו לחכות להזדמנות שלהם מהספסל. יוסי שבחון שוב לא ייכלל בסגל, וגל שיש יישב על הספסל במקומו.

מכבי חיפה:

הקבוצה הירוקה ערכה היום בצהריים את האסיפה הטקטית המסכמת, אלישע לוי הקרין קלטת של היריבה, ואמר לשחקניו: "אין הרבה סודות, כל הלחץ על הפועל תל אביב. הם משחקים בבית והם אלה שצריכים להעז, אנחנו באים בלי לחץ ובגלל זה צריכים לנצח. אסור לשכוח שהם עקצו אותנו אשתקד. כל אחד צריך לתת מעצמו 200 אחוזים עד שלא יהיה לו אוויר, ואז נחליף אותו כאשר השני אמור להמשיך באותו הקו".

עוד אתמול בבוקר ערכו הירוקים את האימון המסכם לקראת המשחק הגורלי בבלומפילד, ונשיא המועדון יעקב שחר הגיע כהרגלו לעודד את השחקנים. "אני אוהב את השקט שיש כאן ואת האווירה בקבוצה", אמר שחר לשחקניו באימון והוסיף: "אני סומך עליכם, ומצפה שכל אחד כאן ייתן מעצמו מאה אחוז במשחק".

לאחר מכן דיבר בקצרה אלישע לוי עם השחקנים ואמר להם: "לא צריך לדבר על המשחק יותר מדי. אנחנו צריכים להגיע מוכנים בצורה מקסימלית. המשחק הזה לא יכריע את האליפות, אבל הוא חשוב להמשך הדרך. תנו לכולם לדבר ואנחנו נגיע כדי לעשות את העבודה על המגרש". את האסיפה הטקטית לקראת המשחק יערוך לוי רק ביום המשחק.

לאחר שבמהלך השבוע נטה לוי להחזיר את עידן ורד לספסל, למרות כושרו הטוב של הקשר, שכבש את השער הראשון והיה אחראי למהלך בשער השני בניצחון 0:2 על הפועל פתח תקוה במחזור האחרון, על פי האימון המסכם יישאר ורד בהרכב.

כתוצאה מכך יישאר ליאור רפאלוב על הספסל, כשאת חוליית הקישור ישלימו יניב קטן, אייל גולסה, גוסטבו בוקולי וג'ון קולמה, בעוד שתומר חמד יפתח כחלוץ בודד. גם בחלק האחורי לא יערוך לוי שינויים, כשאייל משומר וטאלב טואטה יפתחו כמגינים, ואנדריי פיליאבסקי יצטרף לאריק בנאדו במרכז ההגנה.

יעמדו למבחן

הפועל תל אביב: גילי ורמוט

אחרי שבשנה שעברה הפגין יכולת מצוינת באופן עקבי, העונה סובל ורמוט מהרבה עליות וירידות, ועם כל הכבוד ליכולת המצוינת של בן שהר בשבועות האחרונים, אם הפועל תל אביב רוצה לנצח במשחק העונה הקשר המחונן חייב להיות דומיננטי. בעונה שעברה כדור אחד של ורמוט סידר למהראן לאלה שער ניצחון מתוק בקרית אליעזר, וגם הפעם האדומים יצטרכו להיעזר בהברקות שלו, ולראות אותו שומר על רמה גבוהה לכל אורך המשחק.

מכבי חיפה: ליאור רפאלוב

למרות שלא יפתח, הגיע הזמן שהקשר ייקח את המושכות ויעשה את מה שאייל גולסה עשה אשתקד בבלומפילד. אלישע לוי בונה עליו הפעם בתור הג'וקר מהספסל, ושער אחד שלו יכול להוציא את חיפה לדרך חדשה. מאזן השערים בשלושת המשחקים האחרונים מול הפועל תל אביב חשף בעיה חמורה בהתקפה של מכבי חיפה. הרבה מצבים, אפס שערים ויעילות. רפאלוב הוא אחד מבין אותם שחקנים שחיפה סובלת מהיעדרם מאז העונה שעברה. הפעם האחרונה שהקשר כבש במשחק גדול באמת היה באוקטובר 2008, ב-2:3 בקרית אליעזר מול מכבי תל אביב.

הרכבים משוערים

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אייל משומר, אנדריי פיליאבסקי, אריק בנאדו, טאלב טואטחה, ג'ון קולמה, גוסטבו בוקולי, אייל גולסה, יניב קטן, עידן ורד, תומר חמד.

הפועל תל אביב: וינסנט אניימה, דני בונדר, וואליד באדיר, ביוואן פרנסמן, דדי בן דיין, אביחי ידין, שי אבוטבול, גיל ורמוט, ערן זהבי, בן שהר, טוטו תמוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully