וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל פ"ת - בית"ר ירושלים: מי רוצה יותר?

אחרי שברוכיאן דרש מחבריו להתעורר, נעים דרבן את שחקניו באסיפה לקראת קרב התחתית. לוזון כשיר, מישאלוב יסופסל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* זה די חריג בהשוואה לכל יריבות, אבל רוב המפגשים בין הקבוצות כשפתח תקוה המארחת הסתיימו בתיקו. רוצים לדעת כמה? 20 לעומת 13 ניצחונות לכחולים ותשעה לצהובים.

* פתח תקוה לא ניצחה בכל תשעת המפגשים האחרונים בהם אירחה את בית"ר. יש לה רק ניצחון אחד ב-14 המפגשים האחרונים.

* מדהים, אבל בארבעת המפגשים האחרונים כמארחת פתח תקוה לא הבקיעה (רשמה שער אחד בשבעה מפגשים). הכובש האחרון שעשה זאת במאי 2006: מנור חסן.

* בפעם האחרונה שפתח תקוה ניצחה את בית"ר בבית יניב לוזון הבקיע. זה קרה באפריל 2003, אפילו הוא הספיק לשכוח.

* המשחק הקודם בין הקבוצות הסתיים בנצחונה של פתח תקוה 0:2 בטדי, מצמד של דודו ביטון שכבר נמצא בבלגיה. בירושלים המשחק זכור היטב בעיקר לאור נאום ה"שביתה האיטלקית" של אורי מלמיליאן והבלאגן שאפף אותו.

* לבית"ר שני ניצחונות חוץ בלבד העונה, נגד הפועל חיפה בקרית אליעזר (0:2) ובבאר שבע (1:2), ניצחון הליגה היחיד בעידן רוני לוי.

מפתחות והכנות

הפועל פתח תקוה:

יובל נעים שם דגש באימוני הקבוצה השבוע על הנעת כדור וביקש משחקניו לשכוח את המשחק מול מכבי חיפה (2:0) ולהתרכז בניצחון על בית"ר ירושלים. הקשר יניב לוזון נטל חלק באימון המסכם והוא מועמד לפתוח בהרכב. פביאן סטולר וגל כהן ימשיכו לתפקד כבלמים בעוד שדניאל אדו הגנאי ימתין על הספסל. רפי דהן וישראל זגורי תורגלו באגפים ונראה כי ההתלבטות של המאמן היא האם לעלות עם גיא דיין או גיא צרפתי. כך או כך, עידו אקסברד ימשיך לתפקד כחלוץ בודד. השוער שניר דורי חוזר לסגל אחרי הרחקה של שני משחקים וממשיך להתמודד על אפודת השוער הראשון. גם אייל שן, ששב לאימונים השבוע אחרי פציעה, יהיה בסגל.

"יש לנו שני משחקים קשים מול בית"ר וסכנין, זה יכול לקבוע המון, אז כדאי להיות מרוכזים בשבועיים הקרובים ואז נוכל להיות רגועים", הבהיר המאמן באסיפה. "אנחנו צריכים לשחק כמו בשבועות האחרונים, כמו בדרבי ומול באר שבע ומכבי תל אביב. עשינו דברים יפים, אבל זה לא מספיק כי המטרה שלי היא להשאיר את הקבוצה בליגה. הקבוצה שתנצח מחר היא זאת שתבוא עם יותר מוטיבציה. אסור שבית"ר תרצה יותר מאיתנו".

בית"ר ירושלים:

רוני לוי לא תרגל באימון יום שישי את ההרכב הסופי ונראה כי רק לקראת המשחק יחליט על ה-11 שיפתחו. בהגנה לא צפויים שינויים וגם בהתקפה נראה כי חן עזריאל וסמואל יבואה יפתחו. סימני השאלה הגדולים הם סביב חוליית הקישור. על פי תרגולי השבוע, נראה היה כי משה מישאלוב יירד לספסל והרווה קאז'ה ועידן טל יאיישו את הקישור האחורי כשלפניהם ישחקו סטיבן כהן ואבירם ברוכיאן. יחד עם זאת, ייתכן כי בכל זאת מישאלוב ישובץ בהרכב על חשבון כהן. בבית"ר מאוד דרוכים ומתוחים לקראת המשחק. טל וברוכיאן כינסו את השחקנים אתמול והקפטן אמר להם "חייבים להתעורר למען עתידנו ולמען עתיד בית"ר".

יעמדו למבחן

הפועל פתח תקוה: יניב לוזון

מאז שהגיע לקבוצה, עושה רושם שיניב לוזון הוא הכוח המניע מאחורי השינוי שעובר על הפועל פתח תקוה ובכלל, עושה רושם שהשחרור מבני סכנין רק עשה לו טוב. משחקן אפור ומבוזבז אצל סלובודאן דראפיץ' הוא הפך לשחקן חרוץ ויעיל אצל יובל נעים. אחרי החילוף המוקדם שלו בקרית אליעזר, פתח תקוה שינתה את צורת המשחק שלה ונראתה פחות טוב, למעט פרק זמן קצר בתחילת המחצית השניה. אם לוזון יידע לגרור את המומנטום האישי למימד הקבוצתי, כמו שהוא עושה עד עכשיו, פתח תקוה תוכל להרוויח ממנו גם בעתיד. ויש עתיד.

בית"ר ירושלים: הרווה קאז'ה

רוני לוי העניק לקונגולזי בן ה-21 את חולצת ההרכב עם אמונה כי היכולת ההתקפית שלו בתפקיד תביא לשינוי ותעזור לפתוח את הפקק בהתקפת הקבוצה ולשחקן זאת הזדמנות להתחיל ולקנות את מקומו לעונה הבאה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

הרכבים משוערים

הרכב הפועל פתח תקוה: אוסטין אג'ידה, איאד חוטבא, פביאן סטולר, גל כהן, עמירן שקלים, יניב לוזון, רפי דהן, ישראל זגורי, גיא דיין (גיא צרפתי), רועי גורדנה, עידו אקסברד.

בית"ר ירושלים: אריאל הרוש, אלי דסה, כריסטיאן גונזאלס, תומר בן יוסף, אבי ריקן, הרווה קאז'ה, עידן טל, סטיבן כהן (משה מישאלוב), אבירם ברוכיאן, חן עזריאל, סמואל יבואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully