וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה אתם שווים באמת? על המשא ומתן בין מכבי תל אביב ושחקניה

הם דורשים מיליונים, מנפנפים בהצעות מאירופה ולא ממהרים לחתום על החוזה החדש שמכבי מציעה להם. האם כדאי להשתגע בשביל פרקינס? האם נכון להיכנע לאידסון? מה המחיר האמיתי של פארגו? את מי חייבים להשאיר ובאיזה מקום נכון להתפשר? הם לא רק קשוחים על המגרש

דייויד פדרמן אמר לאחרונה בראיון כי אחת הבעיות הכי גדולות של מכבי תל אביב בשנים האחרונות, נבעה מחוסר היכולת של הקבוצה לשמור על הכוכבים שמתגלים בסגל. הבעלים סיפר שמדי קיץ הקבוצות העשירות של היבשת מפתות את השחקנים שהגיעו ליד אליהו, ובכך מונעות ממנה ליצור המשכיות בריאה ומתבקשת, כמו בימים הגדולים ההם.

העונה מכבי תל אביב רוצה להקדים תרופה למכה, בטח כשסופסוף צצים ניצנים של משהו שכדאי להמשיך אותו, ולהחתים את כוכבי העונה הנוכחית על חוזים ארוכים עוד לפני הקיץ. במועדון יודעים שניצחון על ברצלונה וסדרת הצלבה מוצלחת יהפכו את חלק מהשחקנים לחמים במיוחד בשוק האירופי, והדרישות שלהם עשויות להיות גבוהות מאוד.

יתכן כי כישלון בהצלבה ושביתת שחקנים ב-NBA יגרמו לירידת מחירים בשוק השחקנים, אבל במכבי לא רוצים לקחת סיכון ומעוניינים לסגור פרטים כבר בימים אלה. האם חלק מהשחקנים מנצלים זאת ודורשים סכומים מופרכים, או שהם באמת שווים את הכסף?

דורון פרקינס

שחקן מכבי תל אביב דורון פרקינס. קובי אליהו
"לכל אחד יש תחליף בסגל של מכבי"/קובי אליהו

כמה מרוויח כעת, כמה דורש: משתכר 345 אלף דולר נטו העונה, דורש לפחות מיליון דולר נטו לעונה.

כמה הוא באמת שווה: "אני כרגע לא רואה את פרקינס מביא משהו משמעותית גדול מ-500 אלף דולר", אומר ירון ארבל, מומחה לכדורסל אירופאי, המספק שירותי סקאוט לקבוצות בכירות באירופה וב-NBA. "הסיכון הגדול יותר הוא דווקא מכיוון הקבוצות והעשירות ששיחקו נגדו השנה ואכלו מרורים - חימקי וקאחה לבוראל. ויז'נייבסקי מרוויח עכשיו 700 אלף דולר באפס פילזן, כי השאיר רושם מספיק חיובי עליהם בשני המשחקים ששיחקו נגד מכבי, ואם אחרי העונה הקודמת הוא שווה ככה, אז פארגו ופרקינס בהחלט יכולים להגיע לשם". פרקינס, שמעדיף לנהל את המשא ומתן בקיץ, קולע 9.5 נקודות למשחק ומוליך את מכבי בדקות משחק (29:40) וריבאונדים (5.5). הוא גם מוסר 3.9 אסיסטים למשחק, חוטף 2.1 והאנרגיות שלו סוחפות את שאר השחקנים. "לכל אחד יש תחליף בסגל של מכבי, אין שחקן או שניים שהייתי אומר שצריך לשבור עבורם מסגרת תקציב", אומר סוכן השחקנים גיא הראל. "אין במכבי שאראס או וויצ'יץ', שהם מעל אירופה. כמה פרקינס הרוויח בחיפה? הרי החוקים הם חוקי השוק. מכבי צריכה לשמור על שפיות תקציבית".

כמה באמת שווה להילחם עליו למען העתיד: "פרקינס הוא ציר מרכזי, ולאור תפקודו בהגנה ובהתקפה צריך להתחיל איתו את בניית השושלת הבאה של מכבי, ובכל מחיר שתוכל לשלם", סבור יעקב ג'ינו. "אני מסתכל על הרכזים האחרים ביורוליג ולא רואה מישהו שמתאים יותר מפרקינס לשיטה של הקבוצה". גם לייזי גורדון סבור שמכבי צריכה להסתדר עם פרקינס, שפתח בכל משחקי הקבוצה ביורוליג. "הוא לא ישראלי, אבל סוג של דרק שארפ בלי קליעה, שעושה המון דברים. הוא המנהיג, הוא מנוסה ומכבי צריכה להשאיר אותו, כשברור שהוא יקבל לפי הערך שלו באירופה. הוא שווה למכבי הרבה בשיטה ההגנתית של בלאט, וצריך לחשוב על החתמה לטווח רחוק".

גורם במכבי: "פרקינס הוא אחד השחקנים הראשונים בסגל שפנו אליהם. הוא שחקן שלבלאט חשוב להשאיר. פרקינס אמר שהוא מעדיף להשהות את החלטתו עד לקיץ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

צ'אק אידסון

שחקן מכבי תל אביב צ'אק אידסון. קובי אליהו
"אידסון במכבי זה לא אנתוני פארקר, אבל הוא כן יכול לדגדג את המיליון דולר"/קובי אליהו

כמה מרוויח כעת, כמה דורש: משתכר כ-700 אלף דולר נטו בעונה. מכבי מציעה לו העלאה של כ-50 עד 100 אלף דולר. דורש 1.2 מיליון דולר נטו לעונה. מבוקש בספרד וטורקיה.

כמה הוא באמת שווה: "הכרת האופי של השחקן היא חלק מאוד חשוב במשא ומתן. צ'אק טיפוס שלא אוהב שינויים גדולים ואם טוב לו במקום מסוים הוא צריך סיבה ממש-ממש טובה כדי לעזוב", אומר ירון ארבל. אידסון הפסיד המון כסף כשחתם במכבי יום לפני הטיסה לפיינל 8 עם ריטאס, ולאחר שזכה עם הליטאים ביורוקאפ כל קבוצה באירופה הייתה מוכנה לחטוף אותו. סביר להניח שאידסון וסוכנו זוכרים את זה. באירופה מתעניינים באידסון, ודי בך כדי להקפיץ את הסכומים המדוברים. "אני לא אוכל בקלות את הידיעות על התעניינות מפנרבחצ'ה", אומר ארבל. "יש להם את מרקו תומאס, אמיר פרלדזיץ' וטורנס קינסי - גארדים גבוהים שיכולים לשחק בכמה עמדות. להביא לשם את איידסון נראה לי מוגזם. אידסון במכבי זה לא אנתוני פארקר, אבל הוא כן יכול לדגדג את המיליון דולר לדעתי, אם כי קשה לי להאמין שיש הצעה כזאת על השולחן".

כמה באמת שווה להילחם עליו למען העתיד: "אידסון כרגע בתקופה פחות טובה שלו, אבל אני משווה אותו להנפלד בזמנו - מאמן תמיד רוצה אחד כמוהו במגרש, בכל מצב, ולכן, בזכות המגוון והחוכמה שלו אני לא רואה מצב שהוא לא יהיה במכבי", אומר יעקב ג'ינו. אידסון תורם למכבי 9.6 נקודות ב-27:20 דקות, ומוליך את הקבוצה באסיסטים (4.4) וחטיפות (3.1). הוא גם מוביל במדד היעילות (15.6 למשחק), אולם זאת השנה השנייה בה יש ירידה ביכולתו בטופ 16. "הוא שחקן מיוחד שמאוד מתאים לאירופה, אם הייתה לו קליעה אולי היה ב-NBA", אומר לייזי גורדון, שסבור כי אידסון מתאים למכבי ומכבי מתאימה לו. "הוא חכם, אוהב את המערכת, יקבל במשא ומתן יותר כסף ויישאר כמו ילד טוב".

גורם במכבי: "כרגע יש פערים כספיים משמעותיים".

ג'רמי פארגו

שחקן מכבי תל אביב ג'רמי פארגו מול ולאדו אילייבסקי שחקן לובליאנה. ברני ארדוב
השם החם באירופה/ברני ארדוב

כמה מרוויח כעת, כמה דורש: משתכר כ-250 אלף דולר נטו בעונה. מכבי מציעה לו כ-500 אלף דולר נטו, ההערכה היא כי הוא דורש כ-850 אלף דולר. מחזיק בהצעות מקבוצות בספרד.

כמה הוא באמת שווה: "אני יכול לספר שבמסעותיי ביבשת הוא השם החם ביותר כרגע", אומר ירון ארבל. "ספרד, איטליה, ליטא, סרביה, יוון - כל מי שדיבר איתי על מכבי במקומות הללו הזכיר את פארגו לפני כולם. אני מעריך את השווי שלו עכשיו כקרוב ל-700 אלף דולר, וצריך לזכור שיש את ה-NBA ברקע. מחיר של שחקן שלוקח אותך לרבע גמר הוא משהו אחד, אבל אם אותו שחקן חתום על הגעה לפיינל פור, אז המחיר קופץ. ככה בו מקאלב יושב על אזור המיליון לשלוש שנים בסיינה, ואם היה נופל ברבע גמר אז זה כנראה היה מקבל פחות. ככה טרנס מוריס עזב בזמנו. במכבי לא האמינו שהוא יקבל סכומים כמו שביקש, ומאז מוריס עושה את זה כבר שלוש שנים ברציפות".

כמה באמת שווה להילחם עליו למען העתיד: "הוא מזכיר את ביינום במידה מסוימת, ואני חושב שיש תחליף לשחקן כזה", אומר יעקב ג'ינו, "אם לשים את כל הביצים על פרקינס או עליו, אז למכבי הייתי אומר לשים על פרקינס. אני לא חושב שעזיבתו תפרק את המערכת, למרות היותו שחקן מאוד משמעותי. מכבי צריכה לעשות מעל ומעבר להשאיר אותו, אבל העדיפות היא להשאיר לפני כולם את אידסון ופרקינס". פארגו, בעל יכולת אישית מרשימה וקליעה בינונית מבחוץ, הוא שני במכבי בנקודות (11.9), ומוסר 3.9 אסיסטים למשחק. "הוא פוטנציאל ל-NBA, וצריך לעשות איתו חוזה לא גבוה, כי הוא יגיע ל-NBA", טוען לייזי גורדון. "הוא לא בעייתי כי כשה-NBA תיפתח בפניו, מכבי לא יחזיקו אותו סתם. לפי מה שאני רואה אצל דייויד, פארגו הוא לא הכי חשוב בקו האחורי, אלא פרקינס ואידסון".

גורם במכבי: "בלאט רואה אותו כפרויקט אישי".

דייויד בלו

דייויד בלו שחקן מכבי תל אביב (ימין) מול חימקי מוסקבה. קובי אליהו
"רוצה את מכבי לא פחות ממה שמכבי רוצה אותו, חיבור שאמור להימשך עד סוף הקריירה שלו"/קובי אליהו

כמה מרוויח כעת, כמה דורש: משתכר כ-250-300 אלף דולר נטו לעונה נטו, מכבי תציע לו העלאה של כ-100 אלף דולר נטו לעונה. המיסוי עליו לשלם כישראלי מעיב על שכרו.

כמה הוא באמת שווה: "אצל הישראלים הכללים שונים", אומר גיא הראל. "ביחס להצלחה של מכבי, כל השחקנים מרוויחים פחות ממה שהם מספקים. אבל אם תוציא כל אחד מהם ותשים בקבוצה אחרת, לא בטוח שיגיעו לאותם הישגים. בשורה התחתונה שני הצדדים -השחקנים והקבוצה – נהנים מהצלחה. אני בטוח שכל אחד ממצה את הפונציאל שלו רק כי הוא במכבי תל אביב". גם ירון ארבל סבור שמכבי היא השידוך האידיאלי לבלו, שעדיין לא מנהל משא ומתן עם הקבוצה. "אין מקום ברמה של מכבי שייקח אותו. מה גם שהקליעה שלו העונה נפלה לעומת העבר. לא מאמין שיצליח להביא הצעה גדולה יותר".

כמה באמת שווה להילחם עליו למען העתיד: "הוא ישראלי וזה חשוב, ואני חושב שאין בכלל שאלה לגביו", אומר יעקב ג'ינו, "הוא מתאים כמו כפפה למכבי העכשווית, הוא בוגר ושחקן שונה לחלוטין מהשנים הראשונות שלו בקבוצה, מאוד מגוון, אני חושב שהוא רוצה את מכבי לא פחות ממה שמכבי רוצה אותו, חיבור שאמור להימשך עד סוף הקריירה שלו". בלו תורם למכבי יכולת לשמור על שחקנים בעמדות 3 ו-4, וקליעה מכל טווח בהתקפה. בלו קולע 7.3 נקודות ב-21:37 דקות, מדייק ב-41.5 אחוז ל-3, אבל באופן מפתיע קולע ב-57.1 אחוז מביכים מהעונשין. "בלו ישראלי עם קליעה מהטובות באירופה, שחקן מלוכלך, רע במובן הטוב של המילה, שחקן שאתה רוצה בקבוצה שלך. חובה להשאיר אותו".

גורם במכבי: "ההנהלה עדיין לא דיברה איתו אבל תפנה אליו בקרוב".

ריצ'רד הנדריקס

שחקן מכבי תל אביב ריצ'ארד הנדריקס מול עירוני אשקלון. קובי אליהו
"הנדריקס לא עד כדי כך מוצלח בכדי לפתוח חוזה ולהאריכו עוד מעבר לעונה הקרובה"/קובי אליהו

כמה מרוויח כעת, כמה דורש: משתכר כ-550 אלף דולר נטו לעונה. חתום לשנתיים, פיצוי מאוד גבוה לשני הצדדים במקרה של שבירת חוזה.

כמה הוא באמת שווה: "לא חושב שהוא עד כדי כך מוצלח בכדי לפתוח חוזה ולהאריכו עוד מעבר לעונה הקרובה", אומר ירון ארבל. "דיאור פישר שווה 300 אלף דולר, אבל הוא מקבל בריאל מעל מיליון דולר, אז כמה הוא שווה? מיליון דולר. פישר שחקן של מיליון דולר? לא", מספק גיא הראל דוגמה לכך ששוויו של שחקן נקבע לפי שכרו ולא לפי יכולתו.

כמה באמת שווה להילחם עליו למען העתיד: "הנדריקס מקרין משהו באופי שמתאים למבנה שבלאט בנה, מאוד קבוצתי ונראה לי מבחוץ שגם מבחינה חברתית השתלב", אומר יעקב ג'ינו. "גם אם הוא מקבל 5 דקות או 20 דקות, הוא עושה את שלו, מתאים מאוד לרמה האירופאית, ובליגה הישראלית הוא יכול להיות במגרש בכל סיטואציה". הוא יכול לשחק גם כפורוורד וגם כסנטר באירופה. לייזי גורדון מוסיף כי מדובר ב"שחקן שעובד קשה עבור הקבוצה, לא נראה לי שיהיה קשה להסתדר איתו במשא ומתן. הנדריקס פחות אטרקטיבי משאר השחקנים ברשימה".

גורם במכבי: "בלאט רוצה שיישאר, יש להנדריקס חוזה לעונה נוספת והוחלט שהוא ממשיך בקבוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully