וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטראומה של אלישע לוי: מספרים לקראת הפועל תל אביב-מכבי חיפה

22.2.2011 / 18:00

חמישה ימים למשחק העונה: ב-1982/83 הפסיד המאמן פעמיים לאדומים כשחקן הירוקים. ההיסטוריה תחזור על עצמה ביום ראשון? וגם: באיזה משחק כיכב אבוקסיס ואת מי מפחידה התוצאה 1:5? איציק יצחקי מכין אותנו למפגש הליגה ה-120 בין הפועל ת"א למכבי חיפה

הידעתם? הרבה לפני שהפך למאמן, לאלישע לוי היו זכרונות לא נעימים ממפגשים עם הפועל תל אביב. בעונתו היחידה כשחקן מכבי חיפה - בעונת 1982/83 - אלישע לוי פגש פעמיים את הפועל תל אביב.הייתה זו עונה שבה שתי הקבוצות היו רחוקות מלקחת למכבי נתניה הגדולה את האליפות. אלישע לוי פתח בשני המשחקים בהרכב של המאמן האגדי ג'ק מנסל. במפגש בקריית אליעזר הוא ראה את דב רמלר ושבתאי לוי כובשים ב-1:2. בינואר 1983 הפועל ניצחה 0:1 קטן בבלומפילד, כמו שהיא אהבה פעם, כשרמלר בישל לשבתאי לוי.

שחקן העבר שבתאי לוי. ברני ארדוב
צמד נגד מכבי חיפה בעונת 1982/3. שבתאי לוי/ברני ארדוב

והנה עוד כמה נתונים מעניינים:

- המפגש הקרוב יהיה ה-120 בין שתי הקבוצות. המאזן בין שתי הקבוצות עומד כרגע על 49 ניצחונות לחיפה, 35 לאדומים ו-35 תוצאות תיקו.

- לחיפה היו כמעט 51 אחוזי הצלחה בקריית אליעזר, אבל בבלומפילד התמונה שונה לגמרי. פחות מ-41 אחוזי הצלחה לירוקים, שמתוך 57 מפגשים ניצחו ב-18. 16 תוצאות תיקו ו-23 ניצחונות לאדומים לא הוסיפו למאזנה.

- המשחק המרתק ביותר נערך דווקא בקריית אליעזר, בפברואר 1994. חיפה ניצחה 3:4, זאת לאחר שהפועל הובילה כבר פעמיים. צמד של חיים רביבו ושער של סרגיי קנדאורוב לירוקים, לעומת כיבושים של שגיב אליהו, אלון אופיר וסרגיי פוגודין, הביאו לרגע השיא במשחק, כשעופר שטרית הכריע את ההתמודדות לטובתה של חיפה בדקה ה-90.

- עונה קודם לכן, חיפה גברה על האדומים 2:4 בבלומפילד אחרי שכבר נרשם שוויון 2:2. ולמה הפרט הזה מעניין? כי יוסי אבוקסיס, עוזר מאמן הפועל תל אביב כיום, כבש שער באותו משחק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
יוסי אבוקסיס קשר הפועל תל אביב. ברני ארדוב
כבש שער בהפסד 4:2. יוסי אבוקסיס/ברני ארדוב

- הידעתם? במפגשים בין הקבוצות נרשמו כמה תבוסות מעניינות. חמש פעמים זה קרה. האדומים הביסו ארבע פעמים את הירוקים - שלוש פעמים מתוכן בתוצאה 1:5, כאשר המכנה המשותף לכל המפגשים הללו - הם נערכו בבלומפילד!

- רוב המפגשים בין הקבוצות נרשמו בימי שבת או שני. הפעם האחרונה שהתקיים משחק ביום ראשון הייתה במאי 2008, בבלומפילד. זה נגמר ב-1:1, ליאור רפאלוב וברוך דגו כבשו.

- השער של דגו, נמוך הקומה, הובקע דווקא בעזרת הראש, מה שמזכיר שבחמשת המשחקים האחרונים בין השתיים לא הובקע שער בנגיחה. האחרון שעשה זאת היה בלם חיפה שי מימון.

קשר הפועל תל אביב ברוך דגו. ברני ארדוב
דווקא הוא כבש שער בראש. ברוך דגו/ברני ארדוב

- הפעם האחרונה בה ניצחה קבוצה את שלושת המפגשים באותה עונה, הייתה ב-2004/5. חיפה ניצחה פעמיים בקריית אליעזר ופעם אחת בבלומפילד. העונה, רק הפועל, שניצחה כזכור את המפגש הראשון 0:2, יכולה לעשות את אותו מעשה.

- ההצלחה הזאת של חיפה מאותה עונה עומדת לנגד שלושת המשחקים האחרונים, בהם לא כבשה שער אחד לרפואה לרשת האדומים.

- כל ארבע הפעמים שחיפה ניצחה בבלומפילד, אגב, הסתיימו בהפרש בן שער אחד. הפעם האחרונה שחיפה הביסה את הפועל במגרשה הביתי הייתה בשנת 1988. זה נגמר ב-1:4 לירוקים, בזכות שני שערים של מאמנים בהווה בליגת העל - ראובן עטר וניר קלינגר.

מאמן מכבי נתניה ראובן עטר. מגד גוזני
הביס את הפועל תל אביב ב-1988. ראובן עטר/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully