וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החומרים מהם מוריניו מחבר אגדה: האם המיוחד ישקם את אדבאיור?

22.2.2011 / 14:45

הוא מטונף ומעצבן. הוא לא הסתדר עם אף אחד ורב אפילו עם החברים הכי קרובים. לעמנואל אדבאיור יש כל הנתונים להצליח בריאל מדריד תחת מאמן שמומחה לפירוק והרכבה מחדש של פצצות מתקתקות

זה קרה לפני חודש וחצי, ביום שלישי ה-4 בינואר, כשאימונה המסכם של מנצ'סטר סיטי לקראת משחק החוץ מול ארסנל הופסק לאחר שהתפתחה קטטה קשה בין שניים משחקני הקבוצה, עמנואל אדבאיור וקולו טורה. חילופי המהלומות בין שני שחקני ארסנל בעבר היו כל כך קשים עד שנדרשו לא פחות משישה שחקנים כדי להפריד בין הניצים. לאחר האימון ניסה מנג'ר סיטי, רוברטו מאנצ'יני, להוריד את גובה הלהבות ודרש מן השניים ללחוץ יד ולסיים את הפרשה. אלא שטורה ואדבאיור סירבו. עד כדי כך הייתה עמוקה האיבה ביניהם.

עמנואל אדבאיור, ריאל מדריד. David Ramos, GettyImages
"איתו זו לא פעם ראשונה וגם לא תהיה הפעם האחרונה שמגיעים לאלימות". אדבאיור/GettyImages, David Ramos

התקשורת הבריטית, שכמובן עסקה בפרשה בהרחבה, הלכה שישה שבועות לאחור וטענה שמקור הסכסוך בין אדבאיור לטורה הוא ראיון שהעניק האחרון ובו תקף את שחקני מנצ'סטר סיטי שמדברים על המרמור שלהם בפומבי כל הזמן. לדידם, החלוץ הטוגולזי, שמעשית היה שחקן של סיטי אך בפועל בקושי חימם את הספסל מתחילת העונה, לקח את הדברים באופן אישי וחיפש הזדמנות לנקום בסגן הקפטן. 24 שעות בלבד לאחר אותה התקרית יצא טורה לתקשורת והטיח דברים קשים בטוגולזי: "עם אדבאיור זו לא פעם ראשונה וגם לא תהיה הפעם האחרונה. גם בארסנל היינו על סף קטטה כמה פעמים. אנחנו מכירים אחד את השני טוב, אולי יותר מדי טוב".

ספק אם דווקא שחקן מהסוג הזה יצליח במועדון הלחוץ ביותר בעולם, ריאל מדריד. או שאולי דווקא שחקן מהסוג הזה יצליח בקבוצה של ז'וזה מוריניו?

כשהדם עולה לראש

התקרית האלימה הזו לא הייתה היחידה של אדבאיור בשנים האחרונות, כשהוא עשה כל שביכולתו על מנת למתג את עצמו כמייצג כל הרע בדור הכדורגלנים הנוכחי. ל"חרגול" מטוגו יצא באנגליה שם של רודף בצע, שחצן, אלים ומפונק. המקרה הזכור מכולם התרחש במפגש הראשון שלו מול ארסנל כשחקן מנצ'סטר סיטי, בו התפרע עם עבירות גסות ורץ בהתרסה לאוהדי ארסנל לאחר שכבש. דווקא טורה היה זה שסינגר על החלוץ כשטען שאדבאיור כעס על חבריו לשעבר שלא לחצו את ידו במנהרת השחקנים.

קשר התותחנים, אלכס סונג, כינה את דבריו של הבלם "בולשיט" ותקף קשות את אדבאיור: "הוא היה אח גדול בשבילי בלונדון, כמעט גרתי אצלו בבית והוא אצלי. מאז שהוא עבר לסיטי היחסים הידרדרו. במשחק עצמו הוא פשוט השתולל ובעט בכולם כמו לא נורמלי. הוא היה יותר מדי אגרסיבי. במהלך המשחק הוא גם סטר לי, לא האמנתי שדבר כזה מגיע דווקא ממנו. הוא איכזב אותי מאוד. האדם שהכרתי לא היה האדם שפגשתי באותו היום".

לא רק עם סונג הצליח אדבאיור להסתכסך באותו המשחק, אלא גם עם רובין ואן פרסי, לאחר שבעט בראשו ללא כדור. החלוץ ההולנדי רתח מזעם ואמר לאחר המשחק: "זו הייתה עבירה מרושעת וזדונית, במטרה לפגוע בשחקן יריב. אני מאוכזב מאוד מההתנהגות של חברי לשעבר בקבוצה. הוא הראה חוסר קלאסה, גם כלפי וגם כלפי חובבי הכדורגל. יש לו את האג'נדה שלו היום והיא רעה מאוד לכל מי שאוהב כדורגל". שחקן ארסנל נוסף שנכווה מההתנהגות הזו היה ניקלאס בנדטנר, שספג ממנו חבטה שגרמה לדימום מהאף, במהלך משחק ההפסד לטוטנהאם בגביע הליגה ב-2008, כשהטוגולזי עוד לבש אדום.

יש לציין שאדבאיור בדרך כלל מתנצל ומביע חרטה לאחר מעשים מכוערים כאלו, אבל אין ספק שהטיפול בו יעלה בהרבה סבלנות לז'וזה מוריניו. "לא צריך לדעת הרבה על אדבאיור, חוץ מזה שבסופו של דבר הוא גורם בעיות למאמנים שלו", טוען פרשן "soccernet" פיל בול בשיחה עם וואלה! ספורט ומתלוצץ: "אולי בגלל זה הכי טוב זה באמת לשאול אותו לחצי שנה בלבד. עכשיו ברצינות, אני מאמין שמוריניו מסוגל לשלוט בשחקנים בעייתיים הרבה יותר טוב ממאמנים אחרים".

אדבאיור עצמו ניסה להסביר לתקשורת הספרדית את הדימוי איתו הגיע מאנגליה, מעט לאחר שחתם בריאל מדריד בינואר. "אני לא טראבלמייקר בכלל", טען החלוץ במסיבת עיתונאים שנשמעה יותר כמו מסיבת שידוכי זוגות, "אני בחור נחמד, שאוהב ליהנות מהחיים ולצחוק. כך אני רואה את החיים. אבל צריך לזכור שכולנו בני אדם. לפעמים, קורה שלא מגיעים להסכמה. אפילו עם אמי זה קורה לי. זה חלק מהחיים ומשהו נורמלי מאוד".

המפנה בחייו של אדבאיור היה אמור לחול בינואר 2010 לאחר המתקפה הקטלנית על אוטובוס נבחרת טוגו, שהתכוננה באנגולה לאליפות אפריקה. שלושה מחברי המשלחת, כולל עוזר מאמן הנבחרת, נרצחו ועוד מספר אנשים נפצעו על ידי טרוריסטים באותה מתקפה, שקירבה את אדבאיור לאלוהים כפי שהעיד וגרמה לו לפרוש מהנבחרת, לאחר שגם עם ההתאחדות הטוגולזית הסתכסך מספר פעמים בעבר. "ירו עלינו במשך 30 דקות, כל שהיה לנו לעשות הוא להתפלל לאלוהים. ראיתי אנשים מאבדים דם, בוכים ומאבדים הכרה. יותר מכל, ראיתי מוות בעיניים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

תהליך השיקום החל

האם האירוע הטראגי באמת שינה את אדבאיור? קצת קשה לקבוע, בטח אם תשאלו את קולו טורה או את רוברטו מאנצ'יני, נגדו התבטא החלוץ לאחר שעזב את המועדון. מה שבטוח הוא שאדבאיור זכה בהזדמנות נוספת באחד המועדונים המפוארים בעולם ועכשיו הגיע הזמן שלו להוכיח את עצמו מחדש, על אף שהיה ברירת מחדל מבחינת מוריניו, לאחר שהפורטוגלי לא הצליח להנחית את הוגו אלמיידה, רוד ואן ניסטלרוי, פרננדו יורנטה וסרחיו אגוארו. האם מה שהסתיים כפיאסקו מהדהד ובטריקת דלת בפרמיירליג יצליח דווקא בלה ליגה וסוף סוף אחד החלוצים המוכשרים בעולם יראה משהו מהכדורגל שלו ומהיכולת שלו להבקיע שערים פנומנאליים כפי שעשה בעבר?

"ראיתי אותו לפני שבועיים בסנטיאגו ברנבאו נגד ריאל סוסיאדד ואני חושב שהוא יכול להרוויח בגדול מהקצב האיטי של הליגה הספרדית לעומת האנגלית", קובע פיל בול, "הוא מהיר מאוד, חזק, טכני ויש לו ראיית משחק טובה. אלה כל הדברים שהוא לקח מהרבה שנים בליגה האנגלית והצליח לפתח אותם. אסור גם לשכוח שהוא משחק עכשיו בקבוצה שיודעת לספק כדורים ופתאום החלוץ הקפריזי פוגש את צ'אבי אלונסו, מסוט אוזיל, כריסטיאנו רונאלדו, אנחל די מאריה ושאר השחקנים שיכולים בנגיעה אחת להשאיר אותך לבד מול השוער. מה עוד שריאל מדריד היא כבר קבוצה די מגובשת ולא פרויקט בנייה כמו מנצ'סטר סיטי".

בינתיים, אחרי חמישה משחקים בלבד ושני שערים עבור סגנית אלופת ספרד, עושה רושם שהמעבר לקבוצה החמישית שלו באירופה (אחרי מץ, מונאקו, ארסנל ומנצ'סטר סיטי) עשה לאדבאיור טוב. הוא אפילו קיבל תמיכה ממקור לא צפוי לקראת המשחק של ריאל מול ליון: ארסן ונגר. המנג'ר הצרפתי ניתח את ההתאמה של אדבאיור לסגנון המשחק של הבלאנקוס: "ההחלטה לעבור לריאל מדריד הייתה חכמה מבחינת שני הצדדים. אדבאיור היה חייב לצבור ביטחון מחדש ולשחק ברמות הכי גבוהות שיש והוא לא קיבל בכלל דקות בסיטי. מצד שני, ריאל הייתה צריכה חלוץ עם נוכחות, שטוב במשחק האוויר ושיכול לדחוף ולנער מעליו מגנים. התכונות של אדבאיור הן בדיוק מה שריאל מדריד צריכה". ונגר אפילו סינגר על האופי של אדבאיור: "כששחקן לא מצליח, אז ישר מדברים על בעיות של אופי, אבל הוא בסך הכל בחור נחמד ולא אחד שצריך להתעסק איתו בנושאי משמעת מדי יום".

גם פרשן "מארקה", מורטאיה אמליו, מאמין שאדבאיור הוא החלוץ המתאים לריאל מדריד וחייב לקבל עדיפות בהרכב על פני קארים בנזמה. מה שזכה לרוב של 25 אלף קולות במשאל של "מארקה" ערב המשחק מול ליון. "עמנואל אדבאיור כבש שני שערים בחמש הופעות ועושה רושם כחלוץ מצוין ומתאים בדיוק לריאל", כתב אמליו, "מה הבעיה? אופי, תשוקה ומסירו?ת. אלא שכל אלה לא רלוונטיים כרגע, כי בעוד בנזמה חתום על חוזה ארוך, אדבאיור חייב להוכיח את עצמו מהר כדי להישאר פה גם בעונה הבאה. ניכר עליו שהוא מנסה לעשות בכל משחק הרבה למען ריאל מדריד, בעוד בנזמה לא מנסה לעשות כלום. לראות את אדבאיור משחק זה לראות כוכב אמיתי בפעולה. מה שהופך את תחושת הכישלון שלו עד כה לגדולה יותר, אבל עדיף מאוחר מאשר לעולם לא".

גם המאמן, שקיבל את אדבאיור לאחר דין ודברים ארוך עם הנהלת ריאל ובעיקר עם חורחה ולדאנו, נשמע מרוצה מהרכש. "אדבאיור ובנזמה הם שחקנים שונים מאוד, אך גם כאלה שמשלימים אחד את השני", אמר המיוחד, "קשה לחלוץ למצוא את עצמו בקבוצה כשהוא לא משחק, אבל אדבאיור יודע טוב מאוד מה זה לשחק בקבוצות שרוצות לנצח בכל משחק. ההשתלבות שלו בקבוצה הייתה חלקה ואני משוכנע שהוא יצליח בריאל מדריד". האם מוריניו יצליח לשקם את הקריירה של אדבאיור או ששני האנשים עם הטמפרמנט החם יפוצצו הכל ו"החרגול" יעוף למקום אחר? נראה שרק ימים יגידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully