וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועד האולימפי הבינ"ל התריע מפני התערבות ממשלתית

21.2.2011 / 16:19

במכתב שהקריא חבר הוועד האולימפי הבינ"ל אלכס גלעדי לועדת החינוך והספורט נרמז כי ישראל מפרה את האמנה האולימפית

במהלך ישיבה של ועדת החינוך והספורט של הכנסת שדנה היום (שני) בנושא חוק הספורט, הקריא חבר הוועד האולימפי הבינלאומי אלכס גלעדי מכתב החתום בידי נציגי הוועד האולימפי הבינלאומי וארגון ענפי ספורט הקיץ האולימפיים. גלעדי הזהיר בישיבה כי המשך המגמה של התערבות ממשלתית בנושא פעילות אוטונומית של איגודי הספורט עלולה לגרום לנקיטת צעדים נגדם.

כזכור, במשרד הספורט פעלו בתקופה האחרונה להקמת "המועצה העליונה לספורט", שהיא גוף שאמור להיתמך על ידי המשרד ולעמוד מעל לאיגודי הספורט השונים. פעולה כזאת מורידה את כוחו של הוועד האולימפי הישראלי בפעילות השוטפת ובהכנה למשחקים האולימפיים. בנוסף, המועצה תוריד גם מכוחם של האיגודים והאגודות, מאחר והיא אמורה לפעול באופן נייטראלי ולמנוע הסתבכויות מביכות כמו שקרה באיגוד הג'ודו למשל.

יו"ר הוועד האולימפי הישראלי צבי ורשביאק התנגד מאז ומתמיד להקמת המועצה, ולאחרונה סיפר כי החוק אושר בסופו של דבר אחרי לא מעט תיקונים שמנעו ממנו ליצור "הלאמה" של הספורט כהגדרתו. ובכל זאת, במכתב שעליו חתום פרה מירו, מנהל הקשרים של הוועדים האולימפיים הלאומיים, מתריע הוועד האולימפי הבינלאומי מהתערבות ממשלתית בניהול הספורט, מה שנוגד את האמנה האולימפית.

במכתב צויין בין השאר: "גופים ציבוריים חייבים לכבד את עצמאותם של הגופים הספורטיביים והתנועה האולימפית ובשום מקרה לא להתערב או להפריע למהלכים הפנימיים של מוסדות הספורט (במיוחד הוועדים האולימפיים ואירגוני הספורט הקשורים להם.) אל להם להתערב במהלכים הפנימיים , בנוהלים, בתהליכים ובמכניזם של קבלת ההחלטות, ניהול ישיבות, נהלי בחירות, נהלי בוררות של אי הסכמות, חברות ומבנה גופים פנימיים. (אסיפה כללית, גופים ביצועיים, ועדות וכיו"ב). בחירת ספורטאים, קבוצות, מאמנים, שופטים, בעלי תפקידים, נהלים ספורטיביים וכיו"ב, כל אלה יהיו בשליטת האירגונים הספורטיביים כפי שמוגדר בחוקותיהם ועל פי החלטת האסיפה הכללית של אירגון. כל זאת במידה ואינם נוגדים את החוקים הרלוונטיים של המדינה ואת חוקי הגופים הבינלאומיים שאליהם הם משתייכים".

לבנת: "אין כל התערבות של המדינה בעבודת האיגודים"

שרת התרבות והספורט לימור לבנת לא ממש אהבה את תוכן המכתב כמו גם את דבריו של אלכס גלעדי שהוסיף: "הוצא לנו כרטיס צהוב על ידי הוועד האולימפי הבינלאומי משום שלא הצלחנו להציג לרשויות בישראל את חשיבות האוטונומיה של ארגוני הספורט".

"אני מתקשה להבין את ההסתגרות ואת האמירה של אלכס גלעדי ובמיוחד את הניסיון להלך אימים על ועדת החינוך והספורט של הכנסת ועל משרד התרבות והספורט", אמרה שרת הספורט לימור לבנת. "אין כל התערבות של המדינה בעבודת האיגודים, אלא אם מישהו ירצה מאוד מאוד לשכנע את הוועד האולימפי שיש התערבות". לבנת הוסיפה כי הכי קל לנפנף בצ'רטר של הוועד האולימפי ולאיים. לבנת הדגישה כי היא מכבדת את הארגונים ולכן גם הוציאה מהצעת החוק סעיף בעייתי בהמלצת האיגודים.

יו"ר ועדת החינוך והספורט ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) אמר לגלעדי כי בהסתמך על המכתב שהקריא עולה חשש שמשרד הספורט עושה צעד חד צדדי ללא הידברות עם האיגודים והתאחדויות הספורט ולא כך הדבר. מילר קרא לצדדים להגיש את הסתייגויותיהם לחוק לוועדת החינוך והספורט ולמשרד הספורט כדי שיוכלו לדון בכל סעיף בישיבה הבאה שנקבעה לחודש הבא. בנוסף, ביקש ממחלקת המחקר והמידע של הכנסת לערוך מחקר השוואתי במדינות המפותחות ולבדוק האם קיימים חוקים דומים במדינות הללו העוסקים בטוהר המידות של גופי הספורט ועמידה בכללי המנהל התקין והשקיפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully