וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה-הפועל פ"ת: "לא להילחץ כשהגולים לא באים"

20.2.2011 / 18:19

אלישע לוי מבקש משחקניו סבלנות ("אני אוהב שאנחנו שקטים") ומעדיף לא לסכן את רפאלוב. נעים סילק את גיא צרפתי מהאימון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* מאזן הבית של פתח תקוה מול מכבי חיפה הוא שוויוני בהחלט בניצחונות (23 לכל קבוצה) ובשערים, אבל בקרית אליעזר, חיפה כבשה כמעט פי שניים (118) מהכחולים (60).

* מדהים, אבל חיפה ניצחה ב-19 מתוך 20 משחקיה האחרונים את הפועל פתח תקוה כשהיא מארחת. הניצחון היחיד של הכחולים הושג בעונת 2003/4, 0:2 משערים של טומיסלאב ארצג ושלומי אדרי (קדם לו ניצחון בתוצאה זהה ב-1989/90). זוכרים?

* מלך השערים של חיפה במשחקים בין הקבוצות הוא שלומי ארבייטמן, שכבש 11 (יוסי בניון כבש שער אחד פחות). שישה מתוכם הוא הבקיע בארבעת המפגשים האחרונים. עוד נתון מעניין: אייל משומר הבקיע בשניים מתוך ארבעת המשחקים הללו.

* גוסטבו בוקולי יחגוג במשחק הופעה 200 בליגת העל.

* בכל ארבע הפעמים האחרונות שפתח תקוה ניצחה בקרית אליעזר, מאז עונת 1968/9, היא הבקיעה שני שערים.

מפתחות והכנות

מכבי חיפה:

באסיפה המסכמת שערכה היום הקבוצה הקרין אלישע לוי לשחקנים קטעים מהמשחק מול אשדוד ואמר: "אני רוצה שנמשיך להיות סבלניים בהתקפות שלנו ויותר זהירים במצבים נייחים. אנחנו נראים טוב וצריכים רק לעבוד על השלב האחרון, וזה הסיומת שלנו מול השער. אני אוהב שאנחנו שקטים ולא נלחצים כשהגולים לא מגיעים".

לוי הפתיע את השחקנים כשלא ניסה הרכב באימון המסכם, אבל ההערכה היא שהוא יפתח עם הרכב זהה לזה שניצח את אשדוד. עד שלשום נראה היה שהמאמן מתלבט בין ליאור רפאלוב לעידן ורד בהרכב, אך הערב החליט המאמן כי ורד יהיה זה שיפתח בהרכב, מכיוון שהמאמן לא רוצה לסכן את רפאלוב לקראת המשחק נגד הפועל תל אביב ביום ראשון הבא, וזה צפוי להיות משותף רק במחצית השניה.

תומר חמד צפוי להיות החלוץ היחיד בהיעדרו של ולדימיר דבאלישווילי, כשגם שלומי אזולאי יחסר לירוקים. המאמן הזהיר את שחקניו מפני ההתקפה של הפועל פתח תקוה, שכבשה שישה שערים בשני המחזורים האחרונים. שחקן בקבוצה אמר: "אסור לנו לחשוב על הפועל תל אביב מעכשיו כי נאבד נקודות. נהיה חייבים להבקיע כבר בפתיחה". מוחמד גדיר שחוזר לסגל יפתח על הספסל.

הפועל פתח תקוה:

במהלך האימון המסכם אירע עימות בין גיא צרפתי ליובל נעים. המאמן סילק את הקשר מהאימון ועקץ אותו מאוחר יותר באסיפה. "אל תעשה לי פרצופים. מאז שאתה לא בהרכב אתה עושה פרצופים ואתה לא מתאמן". צרפתי ענה: "אני לא יודע מה אתה רוצה. זה השבוע הכי טוב שלי". המאמן המשיך ואמר: "יש פה סגל של 23 שחקנים, אני שובר את מי להלביש. לא משנה מה אעשה. חמישה לא יתלבשו. יש מאבק ובכל תפקיד יש תחרות".

הבעיה הגדולה של נעים במהלך השבוע הייתה איך מתמודדים עם הפציעה של גל כהן, אבל היום הבלם תורגל בהרכב לצד פביאן סטולר ודניאל אדו ישלם כנראה את המחיר. ישראל זגורי שיפגוש את קבוצתו לשעבר ורועי גורדנה שהגיע מהפועל תל אביב, ינסו להשאיר את חיפה במקום השני. למרות היכולת של אוהד קדוסי במשחק האימון נגד ארסנל קייב, המאמן מעדיף את עידו אקסברד, האס החדש שלו, בחוד. שחקן בקבוצה אמר עוד לפני האימון המסכם: "במחזור הזה כל התוצאות שיחקו לטובתנו ויש כאן הזדמנות טובה להיצמד לבית"ר. אם לא נקבל גול בשליש הראשון, יש סיכוי להפתיע".

יעמדו למבחן

מכבי חיפה: תומר חמד

אחת מנקודות התורפה של מכבי חיפה לקראת משחק העונה היא מלאכת ההבקעה. או במילים אחרות: העובדה שלא כבשה מול האדומים בשלושת משחקי הליגה האחרונים. מצד שני, שימו לב מה היא עשתה מחזור אחד לפני שלושת המשחקים מול האדומים בעונה שעברה: כבשה שלישייה מול הפועל רמת גן בבית, שלישיה מול אשדוד וחמישייה מול רמת גן בחוץ. שלומי ארבייטמן וולדימיר דבאלישווילי כבשו בכל שלושת המשחקים, אבל הוכיחו גם שלא משנה באיזה כושר אתה מגיע לשחק נגד אבוקסיס או גוטמן – הכללים במשחק העונה שונים לגמרי. רוצים לומר, הכושר שבו נמצא תומר חמד חייב לשנות את התמונה הזאת, של חלוץ שנעצר במשחק העונה. ההזדמנות הטובה שלו לעשות זאת הוא לחמם את המנועים במשחק מחר, לקראת הדבר האמיתי. נראה אותו.

הפועל פתח תקוה: עידו אקסברד

להפועל פתח תקוה היה פעם, בעונת 1996/7, חלוץ עם סגנון דומה. שחקן רחבה מבריק שכמו עידו אקסברד ערך הופעת בכורה בקבוצה בגיל 22 ושיחק בשמשון תל אביב. אבל מאז שנעלמו עקבותיו של יניב עופרי, שנסק ונחת במידה שווה, בהפועל פתח תקוה לא מתרשמים מהברקה של חצי עונה. הם רוצים לגדל ולטפח מבחוץ את מה שמחלקת הנוער שלהם לא עושה כבר שנים – חלוצים גדולים. לאקסברד יש הזדמנות בלתי רגילה להוכיח שפתח תקוה הצליחה למצוא מחליף לדודו ביטון. אם הוא יפתיע גם את מכבי חיפה, יכול להיות שדני לוי יכול להתחיל שוב לחלום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הרכבים משוערים

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ'; אייל משומר, אנדריי פיליאבסקי, אריק בנאדו, טאלב טואטחה; ג'ון קולמה, גוסטבו בוקולי, אייל גולסה, יניב קטן, עידן ורד; תומר חמד.

הפועל פתח תקוה: אוסטין אג'ידה; איאד חוטבא, פביאן סטולר, גל כהן, עמירן שקלים; יניב לוזון, רפי דהן, ישראל זגורי, גיא דיין, רועי גורדנה; עידו אקסברד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully