וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבות הדרכים לדרוס אותך

18.2.2011 / 8:00

בלובליאנה הוכיחה מכבי תל אביב שהיא יכולה להתמודד עם משברים וגם לנצח ביותר מדרך אחת. אודי הירש חושב שפתאום ברצלונה לא נראית כמו משוכה בלתי אפשרית

על הנייר, בסדרת הנצחונות של מכבי תל אביב בעת האחרונה טמונות שתי בעיות: ראשית, הקבוצה לא מתנסה במצבי משבר. שחקניה נורים מתוך לוע של תותח החל מהדקה הראשונה ומחסלים את המשחק כבר במחצית. החשש הוא שכשיקלעו למצוקה לא מוכרת, לא יידעו כיצד להגיב. לכן, בלאט הגיב כמעט בשמחה על דקות הפיגור המעטות של קבוצתו מול מכבי אשדוד בתחילת השבוע. הבעיה השניה היא שבלאט עצמו, שמכין את הקבוצה בצורה מופתית למשחק, לא נזקק להגיב לסיטואציות מורכבות, וניהול המשחק שלו לא עומד במבחן אמיתי. המהפך המרשים במחצית השניה בלובליאנה שם ללעג את שתי הנחות היסוד הללו. הקבוצה הזאת כל כך טובה, כל כך בוגרת, שהיא מוכנה לכל אתגר.

נכון, מכבי גברה על קבוצת כדורסל בינונית, אבל הנקודה המשמעותית היא ההוכחה שבמצבים של לחץ היא מתעלה ופורחת במקום להישבר. במחצית הראשונה, בניגוד לכמעט כל משחק העונה, לא הצליחה מכבי לכפות את הקצב שלה. לובליאנה הייתה אגרסיבית יותר, הסתערה על הפיק אנד רול ורצה בכל הזדמנות. מכבי לא הצליחה לבסס את שחורציאניטיס בפנים, וכתוצאה מכך משחק ההתקפה שלה היה תקוע.

במחצית בלאט הוכיח עד כמה הוא צמח והתפתח בשנים האחרונות, כשגילה גמישות והתאים את עצמו לסגנון השכונתי של לובליאנה. הוא עלה בהרכב נמוך, בלי סנטר ועם בלו ואליהו כשחקני פנים, ריווח את משחק ההתקפה ואיפשר לפארגו ופרקינס לחדור וליצור. מכבי עברה לכדורסל בסיסי של חדירה והוצאת כדור (בדרך כלל לקליעה של בלו) או הורדתו לשחקן שחתך בגב של ההגנה (אליהו או אידסון). בצד השני, מכבי עברה להגנות מעורבות אזורית-אישית, שעצרו את הכדורסל האינסטינקטיבי של הסלובנים והרסו את קצב המשחק שלהם. המשחק נגמר בתוך דקות.

בשבוע הבא, מול ברצלונה, תיתקל מכבי בקבוצה שתשחק באינטנסיביות של לובליאנה אבל גם תיהנה מהרבה יותר כישרון. מצד שני, פתאום מכבי נראית כמו קבוצה עמוסה בכלי נשק התקפיים. החבורה המוגבלת של תחילת השנה נהנית מהיצירתיות והאתלטיות של פארגו, הסיומת של פרקינס במתפרצת, הידית המחודדת והמחודשת של בלו והחדות העצומה של אליהו, מקבילת הכדורסל לחלוץ מריח שערים. אחרי שהוכיחה שהיא מסוגלת להתמודד עם משברים וגם לנצח בכמה דרכים, מכבי מגיעה למשחק העונה שלה כשהיא מביטה לאלופת אירופה בלבן של העין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully