וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האתלטיקה העולמית בדרך לטירוף הגדול הבא

18.2.2011 / 19:55

העולם לעג לו כשצפה בו שיכור על המסלול. היום איבן אוחוב הוא הקופץ לגובה הטוב בעולם, היחיד שסוטומאיור אמר שיכול לשבור את שיאו

בעולם התקשורת רבים טוענים שכל פרסום הוא חיובי, גם אם הוא שלילי. במקרה של איבן אוחוב כנראה שזה נכון. הקופץ לגובה הרוסי בן ה-24 "זכה" לתהילת עולם לפני שלוש שנים וחצי כשקטע וידאו בכיכובו גרר מיליון צפיות באתר "יוטיוב" בתוך שבוע בלבד. מדובר באחד הקטעים הפופולאריים ברשת בשנים האחרונות, שבו נראה קופץ לגובה רוסי שיכור שמתנדנד בזמן ההכנה שלו לקפיצה בתחרות גרנד פרי יוקרתית בלוזאן, ובסופו של דבר מסיים בריצה פאתטית והשתטחות על המזרן. מדובר בקטע מזעזע לכל הדעות, ובדרך כלל בקטעים מהסוג הזה "מככבים" ספורטאים אלמוניים במקומות שכוחי אל. אבל גיבור הסרטון, איבן אוחוב, הפך מאז לקופץ לגובה הטוב בעולם כיום ונראה כי במקרה הזה הפרסום שהוא זכה לו אכן חיובי. הפרסום עושה את ההבדל בין עוד אתלט מוכשר שמנסה לפרוץ למיינסטרים הבינלאומי, לשיכור שהצליח לקום מההריסות כמו עוף החול ולזכות בחיים חדשים מעוררי השראה.

איבן אוחוב הגיע לאותה תחרות בלוזאן שיכור מוודקה רד בול והוא מעולם לא הכחיש זאת. הוא תירץ זאת בלחץ נפשי כתוצאה מריב עם החברה וכשלון בכניסה לנבחרת האולימפית של רוסיה למשחקי בייג'ינג 2008. אי אפשר להתווכח עם העובדה שלמרות זאת, צריך להיות מטורף כדי להופיע שיכור לתחרות אתלטיקה יוקרתית, אבל נראה כי גם אוחוב עצמו לא מתווכח.

דיאטה רצחנית

למרות שמאמן נבחרת האתלטיקה הרוסית לקח קשה את התנהגותו של אוחוב בלוזאן ודרש להשעות אותו לשנה, בהתאחדות האתלטיקה הבינלאומית החליטו להקל וכנראה שהם ידעו למה. פחות מחצי שנה אחרי אותו מקרה, אוחוב השתתף בתחרות באולם באתונה וניתר לגובה של 2.40 מ'. למעשה, אוחוב הוא הקופץ הפעיל היחידי כיום שעבר את המחסום הזה. בעונת האולמות הנוכחית הוא ניצח בינתיים בכל תחרות שבה השתתף, ובשני מקרים הוא ניסה לשבור את שיאו העולמי של חאבייר סוטומאיור באולם העומד על 2.43 מ'. בינתיים הוא רשם שישה נסיונות לעבור 2.44 מ' והיה קרוב מאוד לעשות את זה.

איבן אוחוב רחוק מאוד מלהיות הקופץ לגובה הטיפוסי והמושלם. הוא אמנם מתנשא לגובה של 1.92 מ', אבל הוא בכלל לא רזה. את דרכו באתלטיקה הקלה הוא החל בכלל כזורק דיסקוס, ורק בגיל 17 עשה את ההסבה לקפיצה לגובה, כשבתקופה של שנתיים הוא שיפר את שיאו מ-2.10 ל-2.30 מ'. ואגב, הסיפור על ההשתכרות בלוזאן הוא רק אחד מרבים שסופרו על אוחוב בתקשורת הרוסית. הוא נחשב לאתלט מטורף, ויש האומרים שהוא גם נראה ככה. אוחוב תמיד יהיה הקופץ הכי פחות אסתטי בתחרות, וכנראה שגם הכי שמן. בעונת התחרויות הוא טוען כי הוא מצליח לרדת למשקל של 85 קילוגרם, אבל בתקופת הפגרה הוא נוהג להשמין ב-20 קילוגרמים. "בסך הכל המשקל העודף עוזר לי לשמור על השרירים והרצועות", טוען אוחוב שמפתיע ואומר: "אין לי שום בעיה לרדת 20 קילו, אני יכול לעשות את זה אפילו בשבועיים תוך כדי כושר מטורף".

דימה קרויטר, שהתאמן עם אוחוב ברוסיה והתחרה נגדו כבר כמה פעמים, לא מופתע ממה שהרוסי מספר על עצמו ואומר: "זה נשמע לא הגיוני, אבל אי אפשר לדעת אצלו. לפני כל תחרות הוא פשוט מפסיק לאכול, והעיניים שלו שחורות לגמרי". קרויטר השתתף באותן תחרויות שבהן אוחוב ניסה לשבור את שיא העולם של סוטומאיור: "יש אנשים שאלוהים נתן להם מתנות גדולות ואוחוב זכה לכישרון מטורף. כשהרף עולה לגובה של 2.20 מ' ויותר, קופצים אחרים כבר מתחילים להתאמץ ואוחוב לא טורח אפילו להוריד את המכנס הארוך שלו ועובר את הגבהים האלה בקלילות בזמן שהיריבים שלו כבר נפסלים. לי היה קשה מאוד לראות את זה ואפילו לא הצלחתי לישון בלילה. מזל שאני עוד צעיר כי קופצים אחרים שהתחרו נגדו כבר חושבים על פרישה".

הרגלים משוגעים

מאז אותו מקרה בלוזאן, אוחוב הספיק לזכות באליפות העולם באולם ב-2009 ולסיים במקום השני באליפות אירופה האחרונה שהתקיימה בברצלונה. גמר הקפיצה לגובה לגברים התקיים תחת גשם שוטף, וככל הנראה הסיבה היחידה שאוחוב לא ניצח הייתה בגלל שמאז ומתמיד הוא סירב להתחרות עם נעלי קפיצה לגובה. בנעליים כאלה יש ספייקס (נעצים) גם בעקב בנוסף לאיזור כריות כף הרגל, וכשהמשטח רטוב מסוכן מאוד לקפוץ ללא יציבות בעקב. זו, אגב, הסיבה שעד היום אוחוב רשם את ההישגים היותר טובים שלו בעונת החורף, ונכון להיום הוא עדיין לא מתכוון לעבור לנעלי קפיצה לגובה. "אף פעם לא הצלחתי להתרגל אליהן", הוא טוען.

במשך חודשים כעסו עליו מאוד ברוסיה, אבל התוצאות האחרונות די השכיחו את המקרה והפכו אותו לדמות נערצת. בינתיים הוא הספיק להחליף מאמן והתחיל לעבוד עם קופץ העבר סרגיי קליוגין, שהצליח לשפר אותו עוד יותר. חאבייר סוטומאיור האגדי אמר לאחרונה כי יש רק קופץ אחד בעולם כיום שיכול לשבור את שיאו העולמי גם באיצטדיון פתוח (2.45 מ') וזהו איבן אוחוב. אז ברור שלא כדאי לאף אחד להשתכר ולקפוץ על מזרון, אפילו בבית, אבל מסתבר שאוחוב הוא עוד אחד מהספורטאים המטורפים שיכולים בנוסף להטריף את ההיסטוריה של הספורט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully