וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגדולים מכולם: המהלכים הגדולים בקריירה של רונאלדו

15.2.2011 / 14:41

ספיישל רונאלדו: דירוג חמשת השערים הכי איכותיים שלו, דירוג ההישגים הכי מרשימים, הכישלונות האישיים ושערוריות הענק

17/04/05, החלוץ הברזילאי רונאלדו במדי ריאל מדריד. Denis Doyle, GettyImages
הפוזה המוכרת. רונאלדו אחרי עוד שער בימים היפים בריאל/GettyImages, Denis Doyle

חמשת השערים הגדולים

5. אחוז ניצול המצבים של רונאלדו היה גבוה בהשוואה לרוב החלוצים, והשלושער במשחק המפורסם במדי ריאל מדריד מול מנצ'סטר יונייטד באולד-טראפורד, ברבע-גמר ליגת האלופות ב-2003, הראה זאת באופן אופטימלי. ריאל הגיעה לאנגליה עם יתרון 1:3 מהמשחק הראשון, והפסידה 4:3 כדי להמשיך לחצי-הגמר, כאשר הפנומן גנב את ההצגה. השער השלישי, בבעיטה חזקה ומסובבת מחוץ לרחבה, אופייני במיוחד לכישוריו.

4. בעונה שלאחר מכן הבקיע רונאלדו שער שאוהדי אתלטיקו מדריד לא ישכחו לעולם, אחרי 14 שניות בלבד. הוא הדגים מצוין את התנועה הנהדרת שלו ללא כדור, ואת הסיומת הקטלנית כאשר הוא מקבל אותו.

3 . אחד הכיבושים המבריקים של הפנומן הגיע במשחק ראווה שאורגן על ידי אוניס"ף בקיץ 2003, ולכן הוא מוכר הרבה פחות לחובבי הכדורגל. מבחינת שליטה בכדור ויצירתיות, זהו אולי הרגע הקסום שרונאלדו העניק לעולם. שימו לב לשיתוף הפעולה המושלם עם ראול, אז חברו לריאל.

31/10/04, החלוצים רונאלדו וראול במדי ריאל מדריד. Denis Doyle, GettyImages
איזה שיתוף פעולה היה ביניהם. רונאלדו וראול/GettyImages, Denis Doyle

2. בובי רובסון תפס את הראש כלא מאמין אחרי הביצוע המדהים מול קומפוסטלה בעונתו היחידה של רונאלדו בברצלונה, וזה באמת היה שער עוצר נשימה. אין הרבה שחקנים בעולם שמסוגלים לעשות קרקס במרכז המגרש, לנער את כל השחקנים שרק מנסים לעצור אותו בעבירות, ואז לפרוץ לאורכו ולסובב את כל הבלמים ברחבה ולשלוח את הכדור לרשת תוך כדי נפילה. רונאלדו הוא הסיבה היחידה שאוהדים עדיין מודעים לקיומה של קבוצה בשם קומפוסטלה שמשחקת כיום בליגת החובבים.

1. השער מול קומפוסטלה אדיר, והוא אולי הזכור ביותר, אבל המבצע שממצה באופן אולטימטיבי את יכולתו של רונאלדו הצעיר במדי ברצלונה הובקע נגד ולנסיה. הפנומן הרשית שלושער באותו משחק, והמראה של כל רביעיית ההגנה מנסה לעצור את הפריצה הסוחפת שלו ללא הצלחה פשוט בלתי נתפס. שני הבלמים של ולנסיה ניסו להפיל את הברזילאי באמצעות סנדוויץ', אך הוא חמק איכשהו ביניהם.

14/05/97, החלוץ הברזילאי רונאלדו במדי ברצלונה ב-1997. Ruediger Fessel, GettyImages
הסיבה היחידה שעדיין זוכרים את השם קומפוסטלה. רונאלדו בברצלונה/GettyImages, Ruediger Fessel

חמשת ההישגים הגדולים

5. העונה הראשונה באיינדהובן

המהירות בה התאקלם רונאלדו באירופה היתה כמעט חסרת תקדים. הוא נחת בהולנד בגיל 17, בהמלצתו של רומאריו, והפך באופן מיידי לכוכב הגדול של הקבוצה, והוכתר למלך השערים עם 30 כיבושים ב-33 משחקים. כושר ההסתגלות הנדיר של רונאלדו הוכיח את עצמו בכל מקום בו דרך. למעשה, בכל קבוצותיו היתה העונה הראשונה טובה יותר מהבאות אחריה (במידה והיו כאלה). הנה תזכורת מופלאה לתקופה זו – שער קטן בעקב מול ויטסה.

4. האליפות עם ריאל מדריד

האליפות היחידה של הפנומן היתה, איך לא, בעונת הבכורה שלו בשורות הבלאנקוס ב-2002/2003. אחרי שהוחתם תמורת 39 מיליון יורו ושבר את שיאי מכירת החולצות כבר ביומו הראשון בספרד, הבקיע הברזילאי צמד במשחקו הראשון ולא עצר. הוא סיים במקום השני בטבלת המבקיעים עם 23 שערים, והלבנים הקדימו בסיומת דרמטית של ריאל סוסיאדד המלהיבה, בה כיכב אז צ'אבי אלונסו הצעיר.

3. שתי הזכיות בקופה אמריקה

למי שלא יודע, הרי שעד אמצע שנות ה-90' נכשלה ברזיל בדרך כלל באליפות דרום אמריקה, עם תואר אחד בלבד במשך כמעט חמישה עשורים. לכן ההישג של רונאלדו שסחף אותה לשתי זכיות רצופות היה חשוב הרבה יותר משנדמה בדיעבד. ב-1997 הוא נבחר לשחקן המצטיין של הטורניר, תוך שהוא מבקיע 5 שערים, כולל טיל לחיבורים בניצחון 1:3 בגמר על המארחת בוליביה, אותו לא ישכחו אוהדי סלסאו לעולם. כעבור שנתיים, הוא שוב הפציץ חמש פעמים, והתכבד בשער ב-0:3 על אורוגוואי בגמר.

2. העונה היחידה בברצלונה

שני השערים שראינו קודם מהווים קמצוץ בלבד מהיכולת האדירה שסחפה את הליגה הספרדית בעונת 1996/97. בארסה רכשה אותו תמורת 17 מיליון דולר וקיבלה מכונת שערים שסיפקה 47 כיבושים ב-49 משחקים בכל המסגרות. בובי רובסון זכה אז בגביע הספרדי ובגביע המחזיקות, אולם התואר החשוב ביותר חמק ממנו, על אף 102 שערי זכות. "בחורות ובילויים לא עניינו אותו אז, והוא היה מרוכז אך ורק בכדורגל. הילד רצה להשתפר בכל אימון, והקשיב לכל מילה של ז'וזה", אמר המאמן האנגלי המנוח. ז'וזה, הלא הוא מוריניו, אמר לא פעם שרונאלדו היה ונשאר השחקן המוכשר ביותר שעבד איתו.

1. הקאמבק המופלא והזכיה במונדיאל ב-2002

הרצועות בברכו הימנית שנקרעו במשחקה של אינטר מול לצ'ה בנובמבר 1999 איימו להרוס את הקריירה של הפנומן, במיוחד אחרי הטרגדיה במשחק החזרה שלו כעבור חצי שנה, אז נפצע שוב באותה הדרך. רונאלדו נעדר מהמגרשים במשך שנתיים, עבר שני ניתוחים מורכבים, ורבים ביכו אותו כשחקן עבר. הנחישות לחזור והקאמבק המופלא במונדיאל ביפן ודרום קוריאה, אז כבש 8 שערים, כולל צמד מול אוליבר קאן בגמר, מהווים את הסיפור המרגש ביותר בתולדות הכדורגל. זהו גם הנס הגדול ביותר. תספורת המשולש המגוחכת והחגיגה עם הדגל הלאומי בסיום – כך ייזכר רונאלדו בפסגת הקריירה. להלן מקבץ השערים המלא.

30/06/02, החלוץ הברזילאי רונאלדו חוגג זכיה במונדיאל 2002. Andreas Rentz, GettyImages
סיפור מרגש ונס לא פחות מרגש. רונאלדו עם הדגל ותספורת המשולש/GettyImages, Andreas Rentz

חמשת הכישלונות הגדולים

5. ההדחה מגביע ליברטדורס

סיום הקריירה של רונאלדו לא יכול להיות עגום יותר. קורינתיאנס נכשלה מול טולימה הקולומביאנית בשלב מוקדם בגביע ליברטדורס, מבלי לכבוש שער בשני המשחקים, והאוהדים יצאו נגד הכוכב הגדול. הפנומן כבר הצהיר על כוונתו לפרוש בסיום 2011, אך כתובות גראפיטי בסגנון "רונאלדו, מספיק" ו"די לשווק את השמן" גרמו לו להקדים את הבלתי נמנע בשנה. זו לא הדרך בה ראוי היה רונאלדו לתלות את הנעליים.

4. מונדיאל 2006

אחרי ההדחה ברבע-הגמר בידי צרפת הופל כל התיק על ראשו של רונאלדיניו, אבל גם רונאלדו, חלק בלתי נפרד מרביעיית הקסם שכללה גם את קאקה ואדריאנו, נושא במלוא האחריות לפיאסקו. הפנומן כבש 3 שערים בגרמניה 2006, והעלה את מאזנו בגביעי עולם לשיא של 15 כיבושים, תוך שהוא חולף על פני גרד מולר, אבל אם תשאלו אוהד סלסאו ממוצע, זה לא ממש עניין אותו כאשר תיירי הנרי שלח אותו הביתה.

3. הבכי על ספסל אינטר ב-2002

הקאמבק הגדול של רונאלדו אחרי הפציעות בברכו היה אמור להתחיל בזכייה בסקודטו. אינטר הובילה את הטבלה, אך הפסד 4:2 במחזור הסיום מנע את ההכתרה של הקבוצה שנחשבה אז ללוזרית הגדולה של הכדורגל האיטלקי. השבועות האחרונים של העונה לוו בסכסוך קשה בין הפנומן למאמן הארגנטיני הקטור קופר, ואת הדקות האחרונות של הקרב מול לאציו ראה רונאלדו מהספסל. אחרי שריקת הסיום הוא פרץ בבכי מר, ואלה גם התמונות האחרונות שלו במדי הנראזורי.

רונאלדו הברזילאי, קורינתיאנס. רויטרס
"די לשווק את השמן". רונאלדו בקורינתיאנס/רויטרס

2. אליפות אחת בלבד

הפספוס עם אינטר מביא אותנו לנתון הבעייתי ביותר ברזומה של רונאלדו. על אף ששיחק בשתי הקבוצות הגדולות של ספרד, ובשתי הענקיות ממילאנו, הוא מסיים את הקריירה עם אליפות אחת בלבד – 2003 עם ריאל. עם כל הכבוד לגביע המחזיקות ולגביע אופ"א אותו הניף עם אינטר ב-1998 תוך שהוא כובש שער מבריק בגמר מול לאציו, מבחינת התארים קבוצותיו היו כישלון מהדהד, ובריאל הוא שותף בכיר לביזיון הגלאקטיקוס. המאזן הסופי מאפשר למבקריו של רונאלדו לטעון כי הוא פשוט לא ווינר גדול מספיק. לא בטוח שזה נכון לגבי האיש שהניף את גביע העולם, אך אין ספק שמדובר בכתם רציני.

1. חוסר הנאמנות

כתם קשה הרבה יותר, שלא ניתן להסרה, נובע מהתנהלותו של רונאלדו לאורך הקריירה. הילד שהקשיב בשקיקה למוריניו התגלה כאדם ללא נאמנות מינימלית לקבוצותיו. מי יודע כיצד היתה מתפתחת הקריירה שלו לו היה נשאר בברצלונה, אך הפנומן נכנס לעימות חזיתי עם ההנהלה בסוגיות כספיות, והתעקש לעזוב לאינטר, בין היתר לפי הוראותיה של חברת נייקי שאימצה אותו בשלב מוקדם מאוד של הקריירה. מאסימו מוראטי, נשיא הנראזורי, השקיע הון בטיפולים הרפואיים של הברזילאי, אך הוא גמל לו במעבר לריאל מאחורי גבו אחרי המונדיאל ב-2002, בניגוד להבטחותיו הפומביות. אפילו עם חזרתו לברזיל, כאשר פציעה בברכו השמאלית חיסלה את הקריירה שלו במילאן, הוא התאמן עם פלאמנגו, קבוצה אותה אהד מילדות, אך הפנה לה עורף והעדיף הצעה כספית עדיפה של קורינתיאנס. אם אוהדי בארסה, אינטר ופלאמנגו רואים בו בוגד, סימן שהוא באמת פישל בגדול.

23/07/01, החלוץ הברזילאי רונאלדו באינטר בשנת 2001. Grazia Neri, GettyImages
כמה קבוצות אפשר לעבור? רונאלדו באינטר/GettyImages, Grazia Neri

חמש השערוריות הגדולות

5. המחלה המסתורית לפני הגמר ב-1998

שערורייה זו לא התפוצצה באשמתו של רונאלדו, אך אין ספק כי מדובר באחת התעלומות הגדולות בתולדות הכדורגל. לתיעוד נרחב של הפרשה הקליקו למטה על הלינק.

4. אצבע משולשת לאוהדי קורינתיאנס

מאכלסי היציעים של קורינתיאנס לא בדיוק תמכו ברונאלדו כאשר הוא לא סיפק את הסחורה. אחרי ההפסד לברוארי הקטנה לפני שנה, נמאס לפנומן מהקללות, והוא סימן לאספסוף בדיוק מה שהוא חושב עליו. תסמכו על התקשורת הברזילאית שהאירוע המשיך להדהד בכותרות עוד זמן רב.

3. הרס חדר ההלבשה בסנטיאגו ברנבאו

עידן הגלאקטיקוס הראשון של פלורנטינו פרס הסתיים בפיאסקו קולוסאלי, בעיקר בגלל קליקות בחדר ההלבשה. רונאלדו הוביל את המחנה הברזילאי. חוסר הנכונות של הפנומן להשקיע באימונים גרם לתקריות קשות בינו לבין פאביו קאפלו ב-2006, אשר הגיעו לשיאן כאשר האיטלקי נזף בברזילאי על עודף משקלו בפני כל השחקנים בחדר ההלבשה ודרש ממנו "להפסיק להיות שמן". מיד אחרי המקרה החלו המגעים לגבי העברתו למילאן, ועידן רונאלדו בספרד הסתיים באופן מביך.

בבטו מנחם את רונאלדו בגמר מונדיאל 1998. Alexander Hassenstein, GettyImages
פרשה שזעזעה את העולם. רונאלדו בגמר מונדיאל 1998/GettyImages, Alexander Hassenstein

2. החתונה המפוארת שהתפרקה

רונאלדו ניהל קשרים רומנטיים עם דוגמניות רבות, והמפורסמת ביותר היתה מגישת MTV דניאל צ'יקארלי. הזוג האוהב אירגן חתונה ראוותנית באופן קיצוני בפריז שעלתה לפחות 700 אלף יורו. הנישואים החזיקו מעמד שלושה חודשים בדיוק, לפני שרונאלדו המשיך לדוגמנית הבאה בתור, רייקה אוליביירה. כאמור, נאמנות מעולם לא היתה תכונת האופי הבולטת שלו, וזה תקף במיוחד לגבי נשים.

1. פרשת זונות ממין זכר

מבין כל הבגידות של רונאלדו, שום דבר לא מתקרב לשערורייה האדירה שהתפוצצה באפריל 2008. הפנומן צפה במשחק כדורגל עם ארוסתו ההרה, ואז הסיע אותה לביתם והלך לחפש נערות ליווי. הוא מצא שלוש כאלה והביא אותן למלון, מבלי להבין כי מדובר בטרנסווסטיטים. כאשר הדבר התברר, דרשו ממנו "הזונות" 30 אלף יורו כדי לשמור על שתיקה. הכוכב סירב, והאירוע פורסם ברחבי ברזיל והעולם כולו. כיצד שרד הקשר עם ארוסתו את הפרשה, איש לעולם לא יבין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully