וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווין רוני מחוץ לסגל

14.2.2011 / 10:03

בין "מסי וצ'אבי של באיירן" לאלו שבאמת הצליחו לעצור את מסי וצ'אבי המקוריים, נבחרת המחזור של אירופה לא מצאה מקום למספרת אחת מיוחצנת, למרות הרכב מאוזן המשלב בין שמות גדולים לכישרונות ענקיים

בניגוד לטירוף בשבוע שעבר, סוף השבוע האחרון היה רגוע יותר כתוצאה ממשחקי הנבחרות המעייפים, אך בכל זאת סיפק רגע קסום עם המספרת המדהימה של ווין רוני בדרבי של מנצ'סטר. נבחרת המחזור של וואלה! ספורט איגדה גם הפעם את 11 המצטיינים מהליגות הבכירות של אירופה, כולל האיש שהצליח לעצור את ברצלונה, ומוסרת דרישת שלום חמה לאינטר מהמגן הצעיר שגבר עליה, מכוכב היריבה העירונית וגם מהפנומן ההולנדי שלא יכול לחכות לפגוש אותה שוב.

שוער

איבן קוויאר - ספורטינג חיחון

16 ניצחונות ליגה רצופים ומאזן חוץ מושלם היו לברצלונה, עד שיצאה לחיחון. שחקני האלופה נראו תשושים ממסעותיהם ברחבי העולם במהלך שבוע הנבחרות, אך בכל זאת יצרו מספיק מצבים כדי לנצח. פיצ'ו קוויאר היה שם כדי למנוע זאת. בסיבוב הראשון, כששיחק לראשונה אחרי פציעה קשה שהשביתה אותו לתשעה חודשים, השוער הצטיין מול בארסה בקאמפ נואו אך לא מנע הפסד. הפעם הוא גילה יכולת עוד יותר משובחת כשעצר את אינייסטה במחצית הראשונה ואת צ'אבי, לאונל מסי ודני אלבס לאחר מכן, והזכיר שגם שחקני האלופה אנושיים. לצערו זה הספיק רק לנקודה, אחרי שדויד וייה ניצל יציאה שגויה שלו כדי להשוות. למרות זאת הוא נבחר לאיש המשחק. הרי לא בכל יום שוער עוצר את ברצלונה.

הגנה

מגן ימני: פרדריק סורנסן - יובנטוס

בסקרים לפני המשחק הרוב המכריע סבר כי אינטר תנצח, אבל לדרבי ד'איטליה חוקים משלו. יובנטוס חזרה לרגע להיות אותה קבוצה גאה ועיקשת, וידעה לשמור על ה-0:1 הקטן והיוקרתי מול אינטר בעזרת משחק לחימה חסר פשרות. הגנת הביאנקונרי ידעה להסתדר עם ההתקפה החמה של האלופה, והבליטה בעיקר את פרדריק סורנסן. המגן הדני הצעיר (עוד לא בן 19) בישל בהגבהה נהדרת את שער הניצחון לאלסנדרו מאטרי, היה מצוין בהגנה ובסיום נהנה מקצת מזל עם ההחמצה של סמואל אטו. "אני חייב להחמיא לסורנסן", אמר בסיום המאמן לואיג'י דל נרי. "הוא שמר על אטו שקט כל הערב. שחקן צעיר כל כך שעושה זאת ראוי לתשואות".

בלם: מרטין אמדיק - קייזרסלאוטרן

בסיבוב הראשון מחצה דורטמונד את קייזרסלאוטרן 0:5. מרטין אמדיק רשם אז את אחד ממשחקי הנפל שלו דווקא מול קבוצתו לשעבר, ורק חיכה להזדמנות לכפר במפגש הבא. בשבת הוא אכן תיקן את הרושם, כשקייזרסלאוטרן כפתה 1:1 על מוליכת הטבלה וגרמה לה לאבד נקודות שבוע שני ברציפות. אמדיק נטרל באופן מוחלט את לוקאס באריוס, מנע שער מרוברט לבנדובסקי בתיקול נהדר ובכלל פיקד על משחק הגנה נחוש ואגרסיבי של המארחים. בדקה ה-90 הוא גם עלה לעזרת ההתקפה ובישל את שער השוויון הדרמטי ליאן מוראבק.

בלם: נמניה וידיץ' - מנצ'סטר יונייטד

נאני הבריק, ווין רוני הכריע עם מספרת מהסרטים, אבל הבסיס לניצחון של מנצ'סטר יונייטד בדרבי היה מרכז ההגנה. בהיעדרו של ריו פרדיננד הפצוע, נמניה וידיץ' הנפלא לקח תחת חסותו את כריס סמולינג, ויחד שיתקו השניים את קרלוס טבז ושמרו את מנצ'סטר סיטי על כמות הזדמנויות מועטה. הבלם הסרבי לא הצטרף למסע של נבחרתו לישראל, והמרוויח העיקרי מכך היה אלכס פרגוסון. וידיץ', בעוד עונה גדולה, תמיד נמצא במקום כדי לחפות על טעויות המגנים ולנקות את הסכנה. הסלע האיתן של השדים האדומים.

מגן שמאלי: מרסלו - ריאל מדריד

הבלאנקוס לקחו בשתי ידיים את ההזדמנות לצמק את הפער מברצלונה לחמש נקודות, אם כי נאלצו לעבוד קשה מהצפוי בעקבות הרחקתו המוקדמת של איקר קסיאס. מי שהתעלה הפעם וגנב את ההצגה בשני צידי המגרש היה מרסלו. המגן השמאלי הברזילאי, עליו אמר ז'וזה מוריניו כי הוא ההפתעה הגדולה ביותר שלו בריאל מדריד, עלה לעזרת ההתקפה כדי להכריע את המשחק בדקה ה-24 עם שער הבכורה שלו העונה, ובהמשך סייע למאמץ ההגנתי בשמירה על שערו של אנטוניו אדאן. "ניתן מלחמה לברצלונה עד הסוף", הבטיח מרסלו בסיום. הכל עדיין פתוח.

קישור

ניקו קרנצ'אר - טוטנהאם

הקשר הקרואטי כבר היה עם רגל וחצי מחוץ לטוטנהאם, אבל הפציעות של גארת בייל ולוקה מודריץ' גרמו להארי רדנאפ להשאיר אותו, והוא לבטח לא מצטער על כך. בשבוע שעבר היה חתום קרנצ'אר על שער הניצחון מול בולטון, והשבוע הוא עשה זאת בסנדרלנד עם בעיטה חדה מהאוויר. שש הנקודות שהביא הקרואטי הציבו את טוטנהאם במקום הרביעי המוביל לליגת האלופות, ואולי במילאן, שם חוששים בעיקר מחזרה מוקדמת של בייל לקראת המפגש בשמינית גמר הצ'מפיונס, צריכים להיות מוטרדים מהווינר החדש של התרנגולים.

חואקין – ולנסיה

מאז הצמד מול מלאגה במחזור הפתיחה חואקין לא מצא את הרשת בליגה. הבצורת נמשכה כמעט שישה חודשים, עד שהקיצוני חסר היציבות פגש את ההגנה של אתלטיקו מדריד. ולנסיה הגיעה לוויסנטה קלדרון ללא חואן מאטה הפצוע ואבר באנגה המורחק, אבל חואקין החליט להופיע בגדולתו, קיבל את סרט הקפטן וסחף את הקבוצה לניצחון חוץ חשוב. מלבד העלייה למקום השלישי על חשבון ויאריאל השכנה, המשחק המצוין של חואקין כנראה חרץ את גורלו של האיש שהביא אותו לוולנסיה באוגוסט 2006, קיקה סאנצ'ז פלורס.

אריאן רובן - באיירן מינכן

רק חילוף אחד ערך לואיס ואן חאל בניצחון המרשים של באיירן 0:4 על הופנהיים, כשהוציא את אריאן רובן בדקה ה-84. רק זה חסר לו, שהכוכב ההולנדי שוב ייפצע. ההופעה הנהדרת של רובן ופרנק ריברי - "מסי וצ'אבי של באיירן", על פי ואן חאל - היא הבשורה הטובה ביותר שהבווארים יכולים לקבל לקראת שובה של ליגת האלופות. הצרפתי בישל פעמיים ונראה משוחרר מתמיד, בעוד ההולנדי הסתפק בבישול אחד, אבל קינח עם שני שערים מדהימים - הראשון במבצע אישי מבריק והשני בכדור מסובב לחיבורים. לאונרדו ואינטר כבר בכוננות ספיגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

התקפה

אנטוניו קסאנו - מילאן

עד השבת האחרנה הראה אנטוניו קסאנו שהוא מסוגל לחולל שינוי כמחליף במילאן ולספק רגעי קסם אקראיים. בניצחון 0:4 על פארמה הוא כבר היה קסאנו הדומיננטי שזורע הרס בהגנת היריבה ומנצח על התזמורת. הכישרון הנהדר קיבל את המקום בהרכב על חשבון פאטו, והגיב עם שער בכורה במדי הרוסונרי ושתי מסירות אומן שסידרו צמד מהיר לרוביניו המחליף. בזמן שהחבר ג'אמפאולו פאציני מבלה אצל אינטר מעבר לכביש, קסאנו מוכיח שמילאן הרוויחה לא פחות מההתרפסות של סמפדוריה. כמה חבל שהוא לא רשאי לשחק בליגת האלופות.

דמבה בה - ווסטהאם

בפיגור 3:0 במחצית מול ווסט ברומיץ', מעטים האמינו שלווסטהאם יש סיכוי לצאת עם משהו מההותורנס. הפטישים נראו המומים לאורך כל המחצית הראשונה, אך חזרו שונים לגמרי לאחר ההפסקה. על פי עדויות השחקנים, נאום מרגש עד דמעות של הקפטן סקוט פארקר נתן להם את המוטיבציה. לא בטוח שדמבה בה הבין למה התכוון פארקר בחדר ההלבשה, אבל הסנגלי המושאל מהופנהיים החל לפרוע שטרות וב-45 דקות נפלאות כבש צמד בכורה כדי להשוות ל-3:3 ולא היה רחוק מלבצע מהפך לבדו. הנקודה הזאת עוד עשויה להתברר כמכרעת.

אנדרה פייר ג'יניאק - מארסיי

כמה זמן חיכו במארסיי לרגע בו אנדרה פייר ג'יניאק ישוב להיות מכונת השערים שהובטחה להם כשרכשו אותו בקיץ תמורת 16 מיליון יורו מטולוז. עד הפגרה הבקיע החלוץ רק שער ליגה אחד (והבליח עם שלושער בליגת האלופות מול ז'ילינה החלשה), אך הוא לא התייאש והבטיח כי ב-2011 יחזו האוהדים בג'יניאק האמיתי. בינתיים הוא עומד במילה. החלוץ חתום על חמישה מתוך שבעת השערים האחרונים של מארסיי בכל המסגרות, ואחראי בלעדי לתשע נקודות ליגה שהקפיצו את האלופה למקום השלישי. בשבת הוא סידר ניצחון עם צמד ב-1:2 על סושו, מולה כבש גם את הצמד הקודם שלו בליגה - כשלבש את מדי טולוז בדצמבר 2009.

שווים אזכור:

הוגו לוריס (ליון) - מה היו עושים בלעדיו?

חוסה אנריקה (ניוקאסל) - השחקן המשתפר של העונה

מיקלה קמפורזה (פיורנטינה) - מזכיר למיכאילוביץ' את אלדאיר

רומן המומה (קון) - חיסל את בורדו

לוקאס פודולסקי (קלן) – מסע ההישרדות החל

נאני (מנצ'סטר יונייטד) - זבאלטה עדיין מחפש אותו

אנטוניו די נטאלה (אודינזה) - לא נותן לקבאני לברוח

כוכב אורח:

ניקיצה ילאביץ' - גלאזגו ריינג'רס

ארבעה מיליון ליש"ט שילמה אלופת סקוטלנד עבור חלוץ נבחרת קרואטיה בקיץ, ועד סוף השבוע קיבלה ממנו שלושה שערי ליגה בלבד. ילאביץ' סבל מקשיי התאקלמות בגלאזגו, ולאחר מכן הגיעה גם פציעה קשה שהשביתה אותו לשלושה חודשים. החלוץ חזר בהדרגה ובשבת חגג שלושער ראשון במדי ריינג'רס, שהביסה בקלות 0:6 את מאתרוול. ילאביץ' הזכיר מדוע נרכש מראפיד וינה, כשהציג יכולות של חלוץ רחבה טיפוסי וסיים נהדר את המהלכים הקבוצתיים של הג'רס. וולטר סמית יסתפק בשער אחד קטן של הקרואטי בדרבי מול סלטיק בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully