וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראגבי, שש האומות: צרפת משייטת

אסף גייער, איגוד הראגבי הישראלי

13.2.2011 / 21:59

הלה-בלו ניצחו באירלנד 23:26, מקווים לגראנד סלאם נוסף. ניצחון קל לאנגליה, שבעוד שבועיים תארח את האלופה

נבחרת הראגבי של צרפת עברה משוכה גדולה בדרך לגרנד סלאם נוסף. ניצחון חוץ בשיניים על אירלנד בחוץ, 23:26, מקרב את הצרפתים משמעותית לתואר נוסף. במחזור הבא (26.2) צרפת מגיעה לאנגליה למשחק שעשוי להכריע את גורל הטורניר כולו.

עד הרגע האחרון היה צמוד מאוד בדבלין, אבל האירים לא הצליחו לחזור מפער 10 נקודות שפתחו הצרפתים במחצית השנייה. המחצית הראשונה הייתה צמודה, אך נראה היה שהאירים הם דווקא אלו ששולטים. בדקה ה-5 מקפאדן הקפיץ את הקהל עם טריי ראשון למארחים. המרה מוצלחת של סקסטון, ואירלנד עולה ליתרון 0:7. צרפת נשארה בתמונה עם עונשין של פארא. אירלנד ענתה עם עונשין של סקסטון והפער חזר לשבע נקודות. אלא שאז הדומיננטיות האירית נחלשה. פארא, בשלוש בעיטות עונשין נוספות, העלה את צרפת ליתרון 10:12. לקראת סוף המחצית חזרה אירלנד לעניינים עם טריי של אולארי, וחזרה ליתרון 12:15.

עם פתיחת המחצית השנייה השווה פארא את התוצאה בעונשין נוסף, 15:15. בשלב הזה ביצע המאמן הצרפתי שלושה חילופים, בין השאר הכניס את שאבאל האימתני, ואיתו העלתה הנבחרת הצרפתית הילוך. מקסים מדרה בטריי מצוין העלה את הצרפתים ליתרון בדקה ה-54. שבע דקות אחר-כך, העביר יאשווילי עונשין, והצרפתים ביתרון 10.

בדקה ה-67 לחץ אירי מצוין הביא לטריי על קו הרוחב הימני. האירים בילו כחמש דקות על הקו הצרפתי בניסיון לפרוץ אותו, כאשר לבסוף בעיטת גרבר הוציאה את ההגנה הצרפתית מאיזון. האסליפ קיבל כדור על קו האורך והניח טריי מצוין, 23:26 לצרפת. עד הסיום המשיכו האירים ללחוץ, אך הצרפתים הצליחו להחזיק מעמד. אירלנד עוד הגיעה לקו הצרפתי פעם נוספת, אבל הגנה מצוינת מנעה ממנה את הפריצה. צרפת מנצחת בדבלין, ותאבק עם אנגליה על המקום הראשון בעוד שבועיים.

אנגליה - איטליה 13:59

האם הטורניר השנה יהיה של האנגלים? לאחר הניצחון בקרדיף בשבוע שעבר אנגליה ממשיכה לדהור ודורסת את האיטלקים. כריס אשטון ממשיך עם הטורניר המצוין, ולאחר שני טריים מול ווילס, הוסיף ארבעה בצד האיטלקי.

השיטפון החל כבר בדקה השנייה, בטריי שמאוד הזכיר את הטריי של אשטון נגד ווילס. פלוד פרץ נהדר דרך ההגנה האיטלקית, משך את המגן שלו ומסר נפלא לאשטון. זה פשוט התעלם מההגנה האיטלקית עד לזינוק מעבר לקו הטריי. עד המחצית הניח אשטון טריי נוסף ועוד שניים של קואטו וטידייל, מול שתי בעיטות עונשין איטלקיות העמידו את תוצאת המחצית על 6:31 לאנגלים.

המחצית השנייה המשיכה באותו הקצב. בדקה ה-53, שוב אשטון, הפעם עם חטיפת כדור ששוב נגמרה מאחורי הקו של האיטלקים. אשטון עם השלישי, פלוד מוסיף את ההמרה ומוחלף בווילקינסון לקול תשואות הקהל. עד לסיום הוסיפו האנגלים שלושה טריים נוספים, כשאשטון התכבד בטריי האחרון והעמיד את תוצאת המשחק על 13:59, לאחר שאונגארו הניח טריי כבוד לאיטלקים בדקה ה-69.

סקוטלנד - ווילס 6:26

ווילס שמה סוף לרצף של שמונה משחקים ללא ניצחון וגברה על סקוטלנד בחוץ. הרבה לחץ השתחרר בנבחרת הוולשית. שיין וויליאמס, עם טריי בכל מחצית, והוק עם ארבע בעיטות עונשין והמרה אחת הובילו את הנבחרת לניצחון ראשון בטורניר.

המשחק נפתח בשליטה מוחלטת של הנבחרת האורחת, כאשר עד לדקה העשרים הובילה ווילס ביתרון מבטיח של 0:16. הסקוטים ההמומים לא הצליחו לחזור למשחק, אפילו כשהוולשים איבדו שני שחקנים בכרטיס צהוב ושיחקו עם 13 שחקנים. בעיטת עונשין יחידה, היא כל מה שהסקוטים הצליחו לייצר במחצית הראשונה, שהסתיימה בתוצאה 3:16. המחצית השנייה היוותה העתק של הראשונה. וויליאמס עם טריי והוק עם עונשין. מנגד, עונשין סקוטי קבעו את תוצאת המשחק על 6:26 לווילס.

המאמן הסקוטי אנדי רובינסון, התבטא בחריפות לאחר הפסד נבחרתו: "אי אפשר לתת לווילס כל כך הרבה הזדמנויות כמו שאנחנו נתנו להם. זה בנה להם את הביטחון והכניס אותם למשחק. צעדנו אחרונה כמה צעדים היום וכעת, הרבה תלוי במשחק נגד אירלנד בעוד שבועיים".

מנגד , בנבחרת המנצחת שיבחו את תצוגת ההגנה, בעיקר בזמן בו הם היו בחסרון של שני שחקנים. ריז, הקפטן הוולשי, שיבח את חבריו: " זה היה ענק כששיחקנו עם 13 שחקנים. זה בטח מה שניצח לנו את המשחק. קיבלנו רק 3 נקודות בזמן הזה ואחר-כך ידענו שהניצחון שלנו".

במחזור הבא תארח אנגליה את צרפת, ואיטליה תארח את ווילס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully