וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי כבר תבינו: זו המציאות שלכם: הטור של שלום תקווה

13.2.2011 / 10:53

בכל פעם שבית"ר נסחפת לאשליות, לא רק תחת רוני לוי, היא סובלת. שלום תקווה מסכם סופ"ש ולא שוכח את יובל נעים ונתניה

1. לא משנה מה אתם חושבים על יובל נעים, עם העובדה הבאה כולכם תסכימו: מאז שנעים הגיע להפועל פתח תקווה, יש שינוי בקבוצה. לא סתם שינוי של מאמן שבא באמצע עונה, אלא טביעת אצבע אישית. אתה רואה עמידה נכונה, יציאה נכונה למתפרצת ועוד לא מעט דברים שרבים לא שמים לב אליהם בגלל ההסתבכויות של נעים בהרחקות ומהומות. נעים, במידה רבה, יורה לעצמו ברגל בגלל השטויות האלה. הוא יכול להגיד שזה מה שעושה אותו מאמן ובונה את הטירוף אצל השחקנים, אבל בצורה הזו הוא מאבד את הלגיטימציה שמגיעה לו כמאמן ראוי בליגת העל. כי לא יעזור, יש בו משהו. מסתתר בו מאמן שמצליח לסחוב אחריו קבוצה. אבל במקום זאת הוא פוגע כל פעם מחדש בתדמית שהוא מנסה לבנות. הוא צריך להפסיק את זה ולהתמקד באימון כדורגל. כמו שהוא מוכיח, אין לו בכלל מה להתבייש באימון כדורגל.

2. מה שקורה במכבי נתניה בשנים האחרונות רק מלמד באיזה פספוס מדובר. לדעתי, מדובר בקבוצה עם התקציב הכי נמוך מבין נציגות מרכז הטבלה שמתחרה בענק על תואר הקבוצה שמשחקת הכי יפה מבין אותם מועדונים. לא מדובר בקבוצה של רכש שמגיע מכל הליגה, אלא סגל שמבוסס על שחקנים בית שמצליחים מדי עונה לגלות יכולת מדהימה ולשמור על כבוד המועדון. בכל פעם מחדש ראובן עטר מצליח להדהים אותנו בצורה שהוא בה הוא מפיק הרבה ממעט, בדיוק ברגעים שאתה אומר לעצמך שהנה, זה נגמר וסיפור הסינדרלה הסתיים.

אבל זה גם פספוס. פספוס של עיר ספורט עשירה שאם היה מאחוריה כוח כלכלי היא היתה הופכת לאלטרנטיבה אמיתית למועדונים שעובדים נכון בישראל. כי גם נתניה עובדת נכון, אבל אין לה מספיק כסף כדי לגלם זאת בדברים יותר גדולים. נתניה הוכיחה זאת כבר בשנים הראשונות של יאמר והשתלבה בצמרת הגבוהה במהירות נדירה. תחשבו מה היה קורה אם זה היה מתרחש לאורך זמן, לצד האצטדיון החדש. כל עוד זה לא ישתנה, הקבוצה תדרוך במקום ומדי עונה תחפש את הנס התורן. אבל אם זה יקרה, נתניה מוכיחה בימים אלו שהיא יכולה להפוך לכוח משמעותי בכדורגל שלנו.

3. אם יש משהו טוב בהפסד של בית"ר ירושלים לסכנין, הוא בכך שיכניס את הקבוצה לפרופורציות הנכונות. מאז בואו של רוני לוי, החלומות במועדון השיגו את המציאות ופתאום התחילו לדבר שם על פלייאוף עליון. רוני לוי הוא שם מספיק גדול כדי להטריף את בית"ר ולגרום לה לדמיין מהפך מיידי במועדון. ההפסד לסכנין צריך להזכיר לבית"ר שאין באמת שפנים, ורוני לוי הוא מאמן שההצלחה שלו נמדדת בעבודה ארוכה ולא בתוצאות מיידיות. ההפסד לסכנין צריך להזכיר לבית"ר מה המטרות הריאליות והבריאות מבחינתה: לשרוד את העונה הנוכחית ולהישאר בליגה, כדי לתת לרוני לוי הזדמנות הוגנת לבנות קבוצה בשקט לעונה הבאה. בכל פעם שבית"ר תהפוך את הסדר במשוואה הזו, היא תסבול כמו שהיא סבלה בסכנין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully