וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל פ"ת - הפועל ב"ש: להימנע מהנג-אובר

11.2.2011 / 12:38

אחרי ניצחונות מרשימים, בקבוצות חוששים. נעים ביקש "לרדת לקרקע". שחקנים בב"ש: "אסור לבוא עם האף למעלה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

*מבין הקבוצות מולה שיחקה פתח תקוה 50 משחקים ומעלה, באר שבע היא הקבוצה שמולה הקרבות הצמודים ביותר. מתוך 78 מפגשים, 25 ניצחונות לכחולים, 27 תוצאות תיקו ו-26 ניצחונות לאדומים.

* עוזר המאמן שמעון ביטון כבש בעבר שני שערים מול פתח תקוה ונכנס לרשימת 15 הגדולים שהבקיעו מולה בכל הזמנים.

* גם הניצחון הגבוה ביותר של שתי הקבוצות, זו מול זו, שווה. 4:0 לפתח תקוה ב-1972/3, 4:0 לבאר שבע ב-2002/3.

* למרות הסטטיסטיקה, באר שבע ניצחה רק פעם אחת ב-13 המפגשים האחרונים.

* בששת המשחקים האחרונים פתח תקוה לא הפסידה לבאר שבע כשהיא המארחת, אבל דווקא במפגש היחיד ברמת גן (1992/3) אי פעם היא נוצחה 1:0.

* בחמשת המפגשים האחרונים בין הקבוצות לפחות קבוצה אחת לא כבשה. את השער האחרון לזכות באר שבע, שלא כבשה בשלושת המפגשים האחרונים, הבקיע אופיר חיים.

מפתחות והכנות

הפועל פתח תקוה

שיחת היום באימון, איך לא, הייתה הדברים שהשמיע אתמול ג'ונתן אסוס כנגד חבריו לקבוצה והמאמן שלו, יובל נעים. השחקנים נשמעו מאוחדים בחדר ההלבשה ואחד מהם אמר: "האווירה בלעדיו חזרה להיות רגועה. הוא כנראה שכח איך ריכל על צרפתי וגל כהן עם חברים אחרים לקבוצה".

כהרגלו בתקופה האחרונה, נעים צריך להתמודד עם לא מעט בעיות. הקפטן שלו גל כהן פצוע, הקשר אייל שן שבר את היד וגיא צרפתי לא יכול לשחק בגלל הרחקה. העניין הזה גרם למאמן להפעיל שיקול דעת ולהתחיל לשחק עם המערך שלו.

פביאן סטולר לא יחזור לעמדה הטבעית שלו בקישור ודניאל אדו, שעד לפני שבועיים כמעט נזרק מהקבוצה, יפתח בהרכב לצדו. ישראל זגורי שנמצא בכושר מצוין כבש בדרבי יפתח בקישור, אותו ישלימו יניב לוזון, רפי דהן, רועי גורדנה וגיא דיין. אוהד קדוסי שכבש שלושער לפני שבועיים, נעלם בינתיים מהתוכניות של המאמן ששלף אס חדש בשני המשחקים האחרונים בליגה ובגביע, עידו אקסברד. חלוץ הרכש מקירגיסטן, מירלאן מורזייב, יפתח על הספסל. נעים גם אמר לשחקניו היום: נעים: "צריכים לרדת לקרקע אחרי השבוע האחרון. באר שבע קבוצה חזקה, אבל אנחנו צריכים להמשיך באותה דרך בה שיחקנו לאחרונה"

הפועל באר שבע

התבוסה על אשדוד בשבוע שעבר לא הבטיחה דבר. ההרכב הראשון ישתנה, בעיקר לנוכח חזרתו של ליאור אסולין שלא שיחק בשל צבירת כרטיסים צהובים. סיראז' נאסר הצעיר יירד לספסל, וההתקפה הקטלנית של קלינגר תהיה מורכבת מהרביעייה הקטלנית – אסולין, דובב גבאי שכבש שלושער בשבוע שעבר, ערן לוי ודוד רביבו, שתורגל לסירוגין בהרכב עם ליאור ז'אן, שבכל מקרה יהיה בסגל אך לא ברור האם יפתח בהרכב.

כך או כך, איברהים עבדול ראזאק יפתח בהרכב וגם הרביעייה האחורית שקיבלה קביעות לאחרונה תמשיך כרגיל. המאמן ערך אסיפה מסכמת בה הדגיש נקודות מסוימות על ההתקפה של היריבה. "נהיה חייבים לשכוח את המשחק נגד אשדוד. אם נבוא עם האף למעלה, תהיה הפתעה", הבהירו שחקנים בקבוצה.

יעמדו למבחן

הפועל פתח תקוה: ישראל זגורי

שני המשחקים האחרונים שלו בקבוצה הוכיחו אחרי מי רדפו בקבוצה כל הקיץ. זגורי הביא למהפך הגדול בדרבי, שעבור האוהדים מסמל שייכות כמעט היסטורית לקבוצה, והציג יכולת נפלאה מול מכבי תל אביב בגביע כשבישל באומנות את השער השלישי. תוסיפו לזה הופעה טובה בנבחרת האולימפית ותקבלו מה שבהפועל פתח תקוה מזמן מחכים לראות. השייכות של משפחת זגורי לעיר באר שבע רק מעלה את מפלס המתח לקראת המשחק. אין ספק, יכולת כזאת גם בהמשך תאותת למכבי חיפה לגבי העונה הבאה.

יעמוד למבחן: איברהים עבדול ראזאק

עד ההחתמה שלו, ראזאק היה בגדר תעלומה. רבים חשבו שקלינגר הביא עוד קשר לסגל, אבל לפחות על פי המשחק האחרון נראה שהקשר עתיר הניסיון בליגת העל מתכוון לבנות לעצמו קביעות בהרכב. הדינמיות שלו בחלק ההתקפי לצד העובדה שהוא לא מפחד לרדת לתיקול כשצריך מקסימה את קלינגר, שאוהב שחקנים כאלה. הנוכחות שלו והעזרה להגנה חשובים לא פחות למערך ההתקפה החדש שיצר קלינגר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

הרכבים משוערים

הפועל פתח תקוה: אוסטין אג'ידה, איאד חוטבא, פביאן סטולר, דניאל אדו, עמירן שקלים, יניב לוזון, רפי דהאן, ישראל זגורי, גיא דיין, רועי גורדנה, עידו אקסברד.

הפועל באר שבע: אוהד כהן, אביתר אילוז, עודד גביש, אבי יחיאל, אופיר דוידזאדה, וויליאם סוארס, איברהים עבדול ראזאק (דוד רביבו), דוד רביבו (ליאור ז'אן), ערן לוי, ליאור אסולין, דובב גבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully