וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריה אלטר: "יש יו"ר שחושבים שהם בעלים על בני אדם"

10.2.2011 / 16:34

יו"ר ארגון השחקנים כועס על בעלי אשקלון פרוספר אזגי: "אי אפשר להתנהג לאנשים כרכוש. זו אלימות שתוביל לאסון"

מועד ההעברות בליגת העל הסתיים אך הספיחים שלו ממשיכים להדהד. בעיקר מכיוון ארגון השחקנים, שהשחקנים אותם הוא מייצג לא מפסיקים לסבול מיושבי ראש שרוצים לקצץ בשכרם, לגרום להם לוותר על לא מעט מהתנאים המגיעים להם וכובלים אותם מבלי לתת להם שחרור ומאיימים לגמור להם את הקריירה במידה ולא ייענו לדרישות. הדוגמה של הפועל אשקלון, בה פרוספר אזגי לא היה מוכן לשחרר ולהגיע להבנות עם שחקנים כמו חנן פדידה, ערן לוי וזוראב מנטשאשווילי, הסתיימו רק בהתערבות ארגון השחקנים ובשיחות שקיים יו"ר הארגון אריה אלטר עם היו"ר האשקלוני.

אלטר אומר בנושא: "אני בכלל לא אוהב את מה שקורה באשקלון וכל מי שיבוא ויבקש את העזרה נילחם בשבילו. הדברים האלה שלא מוכנים לשלם כסף או מאיימים שתקצץ אחרת לא תקבל שחרור הם בושה וחרפה ולא צריכים להיות. יש בפרוספר גם דברים טובים וצריכים למצוא את הדרך לעבוד מולו כי בסופו של דבר זה מקום עבודה של שחקנים ויש יחס ודרך שמגיעה להם. לא במקרה שחקנים כמו עמרי אפק או ליאור ז'אן לא הגיעו לשם. הם ראו את פני הדברים ונמנעו מלהגיע לשם וההתנהלות הזאת חוזרת אל אשקלון כבומרנג. התנהגות והשתלחות מילולית זה לא משהו שאנחנו יכולים לטפל בו ודווקא אני מצפה מההתאחדות שתטפל בזה במסגרת האפשרויות שלה, שעל כל פיפס היא יכולה להעמיד מישהו לדין".

אלטר ממשיך את הדברים: "באשקלון הם עוד התעמתו עם שחקנים שעברו משהו בכדורגל ולא ילדים, אבל בכל רחבי הכדורגל שלנו, בליגת העל ובלאומית ההתנהלות של בעלי קבוצות מול שחקנים צעירים בתחילת שנות ה-20 לחייהם עוד תוביל לאסון. ישנם בעלים ששוכחים שהם לא בעלים על האנשים כבני אדם ולא יכולים להתנהג כמו שהם מתנהגים. שחקן הוא בן אדם ולא יכולים לנהוג בו כמו ברכוש.

"לוקחים שחקנים בני 20 ואומרים להם שאם הם לא יחתמו ל-5 שנים הם לא ישחקו כדורגל ובלית ברירה הם חותמים ולא מצליחים להשתחרר מזה. אם השחקן לא טוב הקבוצה עושה הכל כדי לא לכבד את החוזה ולבקש להשתחרר ממנו. שלא לדבר על כאלה שלא משחקים ואין להם עם מי לדבר. ראית פעם שחקן שמאיים על הבוס שאם הוא לא יעלה לו את השכר יהיה לו בעיות? תמיד זה מהצד השני שרוצים לקצץ ולפגוע בתנאים תוך כדי ניצול המגבלות של השחקן ועובדת היותו כבול. האלימות הזאת של בעלי הקבוצות מביאה לתגובות דומות מהצד השני וזה קרוב מאוד לאסון בלא מעט מקרים".

על המקרה האחרון עם מאיר כהן וסכנין אמר אלטר: "אמרתי לו ואני תמיד אומר לשחקנים לעדכן אותי במקרים כאלה. ופה עוד מדובר במאיר כהן, שחקן מנוסה שעבר הכל בכדורגל ולא פוחד להתעמת ולהתמודד ושוברים אותו אז תחשוב מה עובר על השחקנים הצעירים במקרים האלה. אין להם בכלל כלים להתמודד עם זה ומי שמכיר את הדברים מהשטח יודע שחייבים להשתנות דברים לפני שיהיה אסון".

אלטר מצביע על יו"ר ההתאחדות כמי שנושא באחריות לשינוי הדברים: "אבי לוזון יכול לעשות הרבה דברים למען השחקנים ולסייע בפתרון הבעיות האלה ובמיוחד בפתרון לטווח הגילאים הצעיר אבל לא בטוח שלו ולבעלי הקבוצות ששולטים בכדורגל יש אינטרס שזה יקרה. אני לא מתכוון לוותר ואדרוש ממנו דיון דחוף בעניין ולא אשקוט עד שדברים ישתנו. במצב הנוכחי הדברים יגיעו לאסון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully