וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרגע הוא החלוץ הטוב ביותר שיש לברזיל: הולק רוצה מקום בנבחרת

9.2.2011 / 6:40

כל הדרך מהליגה השנייה ביפן ועד לשליט הליגה הפורטוגלית עם השמאלית הטובה בעולם. היעד הבא של הולק: חלוץ בהרכב הסלסאו

ב-20 בדצמבר 2009 הפסידה פורטו 1:0 לבנפיקה במשחק הצמרת בליסבון. בירידה לחדר ההלבשה נתקלו מספר שחקני פורטו באנשי אבטחה מקומיים שהקניטו אותם, ולאחר מספר דקות התפתחה מהומה רבתי בתוך המנהרה. למרות שגם קלטות האבטחה לא הצליחו להבהיר בדיוק מה קרה שם, שני שחקנים סומנו כמעורבים העיקריים באירוע – כריסטיאן ספונארו והולק. הראשון הורחק לשישה חודשים וחזר לרומניה, בעוד החלוץ הברזילאי הושעה לארבעה חודשים. אחרי בירורים מתמשכים הוחלט לקצר את עונשו של הולק לשלושה משחקים. הבעיה שזה קרה אחרי שישב בחוץ במשך 17 משחקים, וכך הולק איבד את הסיכוי שלו לתפוס מקום בסגל נבחרת ברזיל למונדיאל.

הולק שחקן פורטו. Luis Arnaldo, AP
פצצת כישרון עם נתונים פיזיים מדהימים. הולק/AP, Luis Arnaldo

הולק, לדעת כולם, היה הקורבן המרכזי של האירוע הזה, אבל הוא לרגע לא הרשה לעצמו לשקוע במרה שחורה. "עד היום אני לא מבין מה באמת קרה שם", אמר החלוץ, ג'יבאנילדו ויירה דה סוזה בשמו המלא, בראיון נדיר לתקשורת הברזילאית בשבוע שעבר. "החליטו להעניש דווקא את ספונארו ואותי. בהתחלה אמרו לי שזו תהיה תקופה קצרה, ובסופו של דבר זה נמשך 18 משחקים. נתתי לזה לעבור, עבדתי קשה וחזרתי חזק מתמיד. זו הייתה חוויה מתקנת".

ואכן, הולק חזר אחר לגמרי. לפני תקופת ההשעיה סברו בפורטוגל כי מדובר בפצצת כישרון עם נתונים פיזיים מדהימים, אך גם שחקן שסובל מאנוכיות יתר ולא סופר את חבריו לקבוצה. כבר במשחק הקאמבק שלו מול בלנשש הוכיח הולק כי עבד על הצדדים הטעונים שיפור, ולצד שער נפלא הוסיף גם בישול לא אופייני. מאז, אגב, הוא רשם שישה בישולים בסוף העונה שעברה ועוד 10 העונה, והפך לשחקן האפקטיבי ביותר בפורטוגל. במקביל הוא גם לא מפסיק לכבוש – 19 שערים ב-18 משחקי ליגה העונה ועוד חמישה בליגה האירופית. קבלו את החלוץ הטוב ביותר שיש לברזיל להציע כרגע. גם מאנו מנזס הפסיק להתעלם.

גדול ביפן

מסלול ההמראה של הולק, יליד קמפינה גרנדה, לא היה שגרתי. בניגוד לשחקנים שקודם כל הוכיחו את עצמם בליגה הברזילאית ולאחר מכן השתדרגו לאירופה, או אפילו כאלה שהצטרפו כבר בגיל צעיר למחלקות הנוער של הקבוצות האירופיות הבכירות, הולק נדד בגיל 18 ליפן. החלוץ שקיבל את כינויו בגלל דמיונו לשחקן לו פריגנו, מי שגילם את דמות הקומיקס בסרט 'הענק הירוק' (The Incredible Hulk), עזב את ברזיל אחרי שני משחקים בלבד בליגה במדי ויטוריה, והושאל לקוואסקי פרונטלה מהליגה השנייה ביפן. "רציתי לקבל דקות משחק וגם ההצעה הכספית הייתה טובה", סיפר על ההחלטה המפתיעה. "למדתי הרבה ביפן, זו הייתה חוויה שאני לא אשכח לעולם".

בעונה הראשונה שלו באסיה הוא הבקיע 25 שערים ולאחר מכן עבר לטוקיו ורדה, בשורותיה כבש 37 שערים ב-42 משחקים וזכה בתואר מלך השערים בליגה השנייה. אחרי עוד תקופה קצרה ביפן הגיעה ההצעה המפתיעה מפורטו, ששילמה 5.5 מיליון יורו עבור מחצית מכרטיסו. כיום, אגב, סעיף השחרור של הולק עומד על 100 מיליון יורו, מה שהופך את איש העסקים האורוגוואי המחזיק ב-50 האחוזים הנותרים לאדם בר מזל.

את משחק הבכורה שלו בהרכב הולק לא ישכח אף פעם. והאמת, לא רק הוא. כמו במשחק החזרה מההרחקה המפורסמת, גם את הפרמיירה בהרכב של פורטו באוגוסט 2008 עשה הולק מול בלנשש. באחת ההזדמנויות במשחק זכתה פורטו בבעיטה חופשית, והולק בעל רגל שמאל האימתנית ירה כדור שפגע בחברו לקבוצה מריאנו גונזאלס. הארגנטינאי האומלל בסך הכל ניסה לייצר פרצה בחומה ולהפריע לושער, אך נאלץ לנטוש את המשחק בגלל הפגיעה ונעדר במשך שלושה שבועות. שתי דקות לאחר המקרה המוזר, הולק הפציץ שוב והפעם מצא את החיבורים עם שער ראשון באירופה. אוהדי פורטו מצאו אליל חדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

שליט בפורטוגל

בעונה הראשונה שלו בפורטו חסה הולק בצילם של הארגנטינאים לוצ'ו גונזאלס וליסנדרו לופז. כשאלה עברו בעסקאות ענק לצרפת, הבמה התפנתה לטובת הברזילאי הצעיר, שכאמור התעכב בפריצה שלו בגלל אותה תקרית במנהרה בליסבון. פורטו סיימה במקום השלישי בעונה שעברה ונותרה ללא ליגת האלופות, אבל הנפילה הזו עשתה לה רק טוב.

אנדרה וילאש-בואש, מאמן עולה בן 33 שגדל בפורטו ונחשב לתלמידו של ז'וזה מוריניו, הגיע במקום ז'סואלדו פריירה הוותיק ושם את מבטחו בהולק. החלוץ פתח את העונה בסערה ומאז לא הביט מאחור, בדיוק כמו פורטו שעדיין לא הפסידה בליגה ומקדימה את בנפיקה ב-11 נקודות. הוא נבחר לשחקן המצטיין של החודש הן על ידי המאמנים והן על ידי האוהדים במשך שישה חודשים ברציפות (אוגוסט – ינואר) ומציג העונה ממוצע של יותר משער למשחק.

כמו כינויו המיוחד, גם השערים שהולק מבקיע הם יוצאי דופן. בפורטוגל טוענים שיש לו את רגל שמאל הטובה בעולם, וכשהוא לא קורע את הרשת הוא מציג יכולות טכניות מדהימות ונגיעה רכה בכדור. "בלי הולק לא בטוח שפורטו הייתה מוליכה את הליגה והיא בטח לא הייתה עוברת בכזו קלות את שלב הבתים בליגה האירופית", כתב תומאס אנדרדה ב'או ז'וגו'. "אחרי שהוא שיפר את יכולת המסירה שלו, אפשר להגיד שיש לו הכל. הוא אתלט מדהים עם כוח פריצה מסחרר וטכניקה נפלאה. הוא השליט הבלעדי של הליגה".

ומה עם ברזיל?

את הליגה הפורטוגלית הולק כבש, ואם לא יקרה משהו בלתי צפוי, האליפות של פורטו תהיה חתומה על שמו. בקיץ שוב יחזרו לקשור את שמו לקבוצות הבכירות של אירופה, אחרי שבינואר גברה ההתעניינות מצד האנגליות, במיוחד מנצ'סטר סיטי וטוטנהאם. "הולק רוצה לזכות באליפות, כל השאר לא מעניין אותו בינתיים", הגיב סוכנו תאודורו פונסקה למעבר אפשרי כשחלון ההעברות עדיין היה בעיצומו. "המועדונים הגדולים בעולם עוקבים אחריו, אבל הוא יעבור רק אם תוצע לו עסקת חייו".

עוד לפני השדרוג הבא, הולק רוצה להפוך לשחקן לגיטימי בנבחרת ברזיל. אצל דונגה הוא זכה לרשום שתי הופעות, אבל זה היה ב-2009. מנזס עדיין לא העניק לו את ההזדמנות, למרות שהפעם נכנע ללחץ אחרי שביקר בפורטוגל, כשגם בברזיל מבינים כי כרגע מדובר בחלוץ הכי פורה שיש להם וגם הוא ראוי למקום בנבחרת. "יש להולק איכויות רבות, בעיקר הפיזיות שלו והעוצמה בבעיטה", הסביר מנזס מדוע זימן אותו הפעם לקראת משחק הידידות מול צרפת. "הוא עדיין צריך לעבוד ולשפר מספר אספקטים, ואנחנו ננסה לעזור לו תוך כדי שילובו בנבחרת".

אל הוואקום שנוצר בהתקפת הסלסאו – קאקה מתאושש ועדיין לא זומן, נילמאר שוב פצוע, רוביניו חסר יציבות ולואיס פביאנו שקוע בבינוניות של סביליה – יכול להיכנס בשקט הולק המצוין. הוא כבר הוכיח שהוא יודע לנצל הזדמנויות. "אני שמח שעכשיו אני זוכה להכרה, הכל בזכות פורטו", אמר בשבוע שעבר. "אולי אם הייתי משחק באנגליה, ספרד או איטליה הייתי מסוקר יותר וגם מקבל זימונים לנבחרת, אבל כרגע טוב לי בפורטו. אני תמיד רוצה להבקיע שערים ואני מאמין שאוכל לעשות זאת גם עבור ברזיל".

הולק שחקן פורטו, ברקע דגל ברזיל. Luis Arnaldo, AP
מכוון לעבר היעד האולטימטיבי. הולק על רקע דגל ברזיל/AP, Luis Arnaldo

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully