וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנתניה יש את הכלים לעצור את חגיגת הפועל ת"א

דני פרנקו

7.2.2011 / 13:11

דני פרנקו, מאמן חולון, שהפסיד העונה לנתניה והפועל ת"א, מנתח את חצי גמר ומגחך על האיגוד שגורם לאדומים לשחק בחוקים אחרים

חמישיות

שמוליק ברנר – ירון להט

ברנר (5.3 נקודות, 4.2 ריבאונדים ו-6.8 אסיסטים) – להט (5.5 נקודות, 3.8 ריבאונדים, ו-7.1 אסיסטים)

שני מנהלי משחק חשובים מאוד לקבוצה שלהם. זאת עמדה שמכריעה לשתי הקבוצות את המשחקים. ירון להט בעונה מצוינת, מצד שני שמוליק מנסה להפעיל השנה את הקבוצה כמו שהוא עשה בעונה שעברה. עד היום בכל המשחקים שנתניה ניצחו, ברנר היה מצוין, הוא עזר להם להגיע לאן שהגיעו, עם הניצחון במלחה. הוא הברומטר של נתניה. ירון להט בעונה באמת מצוינת. שני רכזים חכמים ומנוסים עם תכונות יחסית דומות, הבנת משחק וניהול משחק, חדירה טובה וקליעה פחות טובה. שני שחקנים שחושבים מסירה לפני קליעה. עם הצירוף של ליאור שגב לנתניה, ירון להט יותר משמעותי להפועל תל אביב. קשה להגיד למי יש יתרון בעמדה, אבל מי שתשיג אותו כנראה תנצח.

אדריאן בנקס – אלעד אליהו

בנקס (16.1 נקודות, 2.1 ריבאונדים, 1.5 אסיסטים) – אליהו (9.1 נקודות, 2.9 ריבאונדים, 1.9 אסיסטים)

אלעד אליהו עושה נקודות מתוך המשחק הקבוצתי, הקבוצה יוצרת ריווח טוב, מוציאים אותו לקליעה שלו, הוא יותר מוגבל ביכולות שלו ואי אפשר להשוות אותו לבנקס. בנקס שחקן יותר טכני והרבה יותר מוכשר, אין שם תחרות באמת. בנקס יכול לייצר לעצמו, אליהו פחות. אליהו לא מסוגל לשמור על בנקס, יש לבנקס עליות וירידות, אבל זה לא תלוי באליהו. בנקס הוא לא תחנה אחרונה, לא מנסה להכריח דברים. כל הסיפור של הרחקת קשת השלוש נראה הזוי לגמרי. עצם העניין שהפועל משחקים בחצי גמר עם חוקים אחרים ממה ששיחקו עד היום זה מביך לאיגוד הכדורסל ולכל המעמד הזה, קשה לדעת איך זה ישפיע על אליהו, זה בטוח לא יעזור להם. עצם זה שאנחנו מדברים על זה שמשחקים עם חוקים אחרים, זה עלבון לכל מקבלי ההחלטות.

ערן אסנטי – בריאן אוסברי

אסנטי (4.1 נקודות, 2.4 ריבאונדים, 1.7 אסיסטים) – אוסברי (26.8 נקודות, 5.4 ריבאונדים ו-1.5 אסיסטים)

יתרון גדול להפועל תל אביב. אסנטי ישמור אותו מספיק קשוח, הוא שומר טוב מאוד, מספיק פיזי בשביל לנסות להקשות עליו. זה לא אמור להפריע לאוסברי להיות יותר טוב. ההתאמה או אי ההתאמה של אוסברי לליגת העל תהיה בניסיון שלו להתאים את עצמו למסגרת. בהפועל תל אביב הוא כמעט ולא מוסר, הוא סקורר, כל כדור שהוא מקבל זה תחנה אחרונה. הוא משחק בלי שליטה ועם הרבה אנרגיות והתלהבות. בליגת העל אתה לא משחק לבד, אלא עם קבוצה. זה כדורסל אחר, יותר מחשבה, הוא יכול לשחק בליגת העל ויכול להיות לא רע, אבל השאלה איך יעשה את ההתאמות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

רומאו טראוויס – מתן נאור

טראוויס (13.6 נקודות, 6.6 ריבאונדים ו-1.3 אסיסטים) – נאור (11.5 נקודות, 5.6 ריבאונדים ו-2.5 אסיסטים)

שני פועלים אפורים בקבוצות שלהם מבחינה הגנתית. עושים עבודה שחורה בשביל הקבוצה, נאור רק מוסיף מימד של הקליעה בהתקפה. טראוויס, לעומתו, מוסיף מימד של ריבאונד התקפה טוב מאוד. הקליעה שלו טובה, אבל לא זורק מספיק כדי שנתייחס לזה בתור מדד. נאור, בנוכחות שלו, בשקט ובניסיון, נותן דברים שמשווים את התרומה של טראוויס לנתניה. להצביע על יתרון בעמדה הזאת? קבוצה שתצליח לבסס את היתרון בעמדה, יכולה לנצח את המשחק, כי הפועל תל אביב בנויה על הגנה וריצה. כדי לרוץ צריך לקחת ריבאונד. נתניה היא קבוצת ריבאונד התקפה מעולה, עם אלטון בראון, טראוויס, וושהאם, וכריס ווטסון, אם היתרון של טראוויס יבוא לידי ביטוי מבחינת ריבאונד התקפה, הפועל תל אביב תתקשה לרוץ. אם היא לא תצליח לרוץ, היא תצטרך לשחק משחק איטי, ולנתניה יהיה יתרון ענק.

אלטון בראון – אדריאן אוטר

בראון (11 נקודות, 9.6 ריבאונדים ו-1.2 אסיסטים) – אוטר (17.5 נקודות, 8.7 ריבאונדים ו-0.8 אסיסטים)

ליגת העל שלנו אף פעם לא הייתה ליגה גבוהה במיוחד. אין ספק שאוטר בליגה הראשונה הוא יותר עמדה מספר 4, ינסה להוציא את אלטון בראון החוצה ולנצל את הקליעה הטובה שלו מחצי מרחק. יכול לנסות לחדור עליו, למרות שיהיה לו קשה להגיע עד הטבעת. השאלה עד כמה אלטון בראון מחשיב את אוטר בתור אתגר. יתרון גדול לאלטון בראון בצבע, מצד שני אוטר יותר מגוון ונייד, אם הוא ירוץ למתפרצות, ולאלטון בראון יהיה קשה לרדת להגנה, אז דברים יכולים להתהפך. בראון בחולון של האליפות היה פחות משמעותי מנתניה היום. הוא משחק הרבה יותר דקות, הרבה יותר חשוב ברוטציה של הקבוצה. גם הוא יוצר מגבלות מסוימות. בסגנון משחק מסוים אפשר להוציא מבראון תפוקה שלקבוצה כמו הפועל תל אביב יהיה קשה לעצור. האם אלטון יהיה שחקן מטרה לכל המשחק? לא נראה לי.

ספסל ברק נתניה - ספסל הפועל תל אביב

הפועל תל אביב חיה על משחק קבוצתי, שחקני הספסל שלה הם שחקנים משלימים. הם משלימים מצוין בקבוצה, כל אחד יודע את המקום שלו. בנתניה טוני יאנגר עושה עבודה מעולה כשהוא קם מהספסל, שיפר את הקליעה שלו העונה משלוש, שומר מצוין ועושה עבודה שחורה, והופך את הקבוצה בהרבה משחקים. טוני וושהאם בעונה לא טובה, עם אחוזי קליעה חלשים, בנתניה מחכים שהוא יתעורר, אבל הוא עוד זר. הם יכולים להחליף את הזרים על המגרש. ליאור שגב הוא תוספת כוח משמעותית, ברמה של ליגה שנייה הוא הרכז הכי טוב, יוצר המון, יעשה את השחקנים סביבו יותר טובים. השילוב שלו ושל שמוליק הוא בסימן שאלה, אולי אחד על חשבון השני. שגב היה במעמד הזה, הוא יכול לתת לנתניה יתרון ענק. במשחק הראשון אצלנו בחולון מול בני השרון הוא היה גדול. במשחק כזה, הוא ידע להפעיל בנתניה צדדים אפורים שכבר שכחו שהם קיימים. הספסל של נתניה עדיף, אבל חוץ משגב ויאנגר לא יבוא משם הניצחון.

מה צריכים לעשות כדי לנצח?

זה סגנון כדורסל שונה: הפועל תל אביב חיה מההגנה הטובה שלה ומההתלהבות, הרבה נקודות במגרש פתוח. נתניה היא קבוצה שחיה מקצב משחק יותר איטי, מנסה לנייד את אלטון בראון ורומאו טראוויס ומריצה אותם מצד אחד לצד שני. זה כדורסל שונה לחלוטין. זה משחק של קצב. בחולון לא היו לנו את הכלים וגם חיפה לא הצליחו מול הפועל תל אביב. לנתניה יש יותר כלים להכתיב קצב איטי, לדחוף כדורים פנימה לאלטון בראון וטראוויס, להתקיף ריבאונד התקפה, ולמנוע מהפועל את המשחק הרגיל שלה.

ריבאונד יכריע את המשחק. ריבאונד ההגנה של הפועל מול ריבאונד ההתקפה של נתניה. אם נתניה תצליח לשלוט בריבאונד ההתקפה, הפועל לא תוכל לרוץ, ובמשחק עומד אין לה מה למכור מול נתניה, או מול כל קבוצה אחרת כולל מול קבוצות בלאומית שם היא מתקשה. אם הפועל תשלוט בריבאונד, ותמנע מנתניה את ריבאונד ההתקפה, היא תוכל לרוץ ולהכתיב קצב משחק מהיר ולנתניה זה לא טוב.

לנתניה יש המון עליות וירידות, ואני יודע את זה כי הם ניצחו אותנו פעמיים בקלות, אבל לא ניצחו עוד הרבה חוץ מזה. את הפועל תל אביב ראיתי, שיחקנו נגדם, אבל קשה לי לאמוד את היכולות שלהם מהמשחק הזה, כי לא באנו בסגל של ליגת העל. קשה לדעת, כי הפועל תשחק בחוקים חדשים. להגיד שללכת חצי מטר אחורה בקשת לא יישב להם בראש? יישב להם בראש. זה ירחיק להם את הפיק אנד רול, וזה יעשה הבדלים בהגנות ובעזרות. יש הבדלים, אי אפשר להגיד שלא. נתניה היא הפייבוריטית במשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully