וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנבחרת המרגשת של העונה

7.2.2011 / 11:29

נבחרת המחזור נולדה הפעם מאחד מסופי השבוע הכי משוגעים ומרגשים שחווינו באירופה בשנים האחרונות. אפילו מסי בקושי בהרכב

סוף השבוע האירופי עמד בסימן המחזור המשוגע שסיפקה הפרמיירליג, שם נכבשו 41 שערים בשמונת המשחקים ששוחקו בשבת, כולל כמה קאמבקים אדירים. המהפכים לא היו נחלתם הבלעדית של האנגלים (או של הפועל פתח תקוה) כשגם קלן, שטוטגרט ופאלרמו עשו זאת בליגות שלהן. נבחרת המחזור של וואלה! ספורט כוללת ארבעה שחקנים מהמחזור האנגלי הגדול, שני מוזמנים טריים לנבחרת איטליה וגם לאונל מסי קטן, ונפרדת מאחד הסקוררים הבולטים שהיו בכדורגל האירופי בשנים האחרונות.

שחקן מנצ'סטר סיטי קרלוס טבז חוגג שער. רויטרס
חגג יום הולדת בסטייל. קרלוס טבז/רויטרס

שוער

מנואל נוייר - שאלקה

כדי להוציא העונה נקודות מדורטמונד צריך לתפוס יום קבוצתי מושלם או להתגאות בשוער גדול. למזלה של שאלקה שסובלת מעונה מאכזבת, יש לה את מנואל נוייר. שוער נבחרת גרמניה התחיל את הדרבי נהדר עם שלוש הצלות נפלאות תוך שבע דקות, ולקראת הסיום כיכב שוב עם יציאה הרואית ועצירה בחזה מול רוברט לבנדובסקי. 21 כדורים בעטה דורטמונד לעבר שערה של שאלקה, תשעה מתוכם הדף נוייר ובשני מקרים נוספים קיבל עזרה מהקורות כדי לשמור על תיקו מאופס. כשההגנה שלפניו היא אחת החלשות בבונדסליגה ובמקביל לנסיגה ביכולתם של כמה מהשוערים הבכירים, יכול מאוד להיות שאנו עדים להפיכתו של נוייר לשוער הטוב בעולם.

הגנה

מגן ימני: חאבי ונטה - לבנטה

הפתעת המחזור בספרד הגיעה מהמדריגאל, שם ויאריאל הפסידה לראשונה העונה, וזה קרה דווקא מול קבוצת התחתית של לבנטה. האורחים הציגו משחק הגנתי משובח והיו ראשונים לכל כדור, כשמי שבלט בעיקר בגלל המאורע הוא חאבי ונטה. המגן בן ה-35 עזב בקיץ את ויאריאל אחרי שמונה שנים, וחזר לראשונה לאצטדיון בו היה בן בית. הקהל קיבל אותו בתשואות, אבל הוא לא התרגש וסיפק הופעה נהדרת בזמן שקבוצתו הקודמת מחפשת פתרונות לעמדת המגן הימני שנותרה פרוצה בעקבות פציעתו הקשה של אנחל. לבנטה ידעה להוסיף לבונקר גם עקיצה מנצחת בפתיחת המחצית השנייה, והשיגה ניצחון ראשון אי פעם במדריגאל.

בלם: דומיניק מארו - נירנברג

בהיעדרו של מעוז ההגנה אנדראס וולף, חששו בנירנברג שהעורף ייפרץ בקלות על ידי חלוצי לברקוזן. מספר דקות בתוך המשחק הבהיר דומיניק מארו שיש על מי לסמוך. הבלם בן ה-23 קיבל את המקום בהרכב והגיב עם תצוגה הגנתית מצוינת, כולל תיקול מושלם על סימון רולפס סמוך לסיום המשחק. אחרי שהנחילו ללברקוזן הפסד חוץ ראשון העונה, אלמוג כהן והחברים כבר יכולים להתחיל לחלום על מקום באירופה, למרות שגם הפער מהקו האדום דומה. נירנברג האגרסיבית אולי לא תזכה בתואר הקבוצה ההוגנת של העונה, אבל אם ההגנה תמשיך לתפקד כך 'הילדים הרעים' של דיטר הקינג עוד יפתיעו את כולם.

בלם: ג'יימי קראגר - ליברפול

כמה סמלי שבמשחק הבכורה של פרננדו טורס - או 'הבוגד', כפי שמכנים אותו אוהדי ליברפול - האיש שגנב את ההצגה הוא סקאוזר אמיתי. טורס לבש לראשונה את מדי צ'לסי וחלם על שער בכורה דווקא מול הקבוצה אותה עזב בעבור חופן דולרים וסיכוי לתואר, אבל בכל פעם שהביט לעבר השער ראה מולו את ג'יימי קראגר. הבלם הוותיק חזר להרכב אחרי היעדרות של חודשיים בגלל פציעה, ייצב בצורה מרשימה את ההגנה הרעועה בדרך כלל של ליברפול והיה במקום כדי לעצור את טורס בהזדמנות היחידה שלו. משחקו החף מטעויות של קראגר היה הבסיס לניצחון החוץ המפתיע של ליברפול. פתאום גם הכרטיס לליגת האלופות בהישג יד.

מגן שמאלי: ג'ורג' אלוקובי - וולבס

מנצ'סטר יונייטד רצתה לשבור את שיא המועדון במשחקים רצופים ללא הפסד, אבל הטירוף של המחזור ה-26 לכד גם אותה. וולבס הגיעה למשחק מול המוליכה כשהיא במקום האחרון בטבלה, ויצאה ממנו כקוטלת ענקים, אחרי שניצחה העונה במוליניו גם את מנצ'סטר סיטי וצ'לסי. ג'ורג' אלוקובי דווקא התחיל את המשחק בצורה רעה, כשנאני היתל בו בדרך לשער היתרון של השדים האדומים, אך הוא התאושש במהרה והזכיר כמה הוא אוהב לשחק מול יונייטד. המגן הקמרוני נגח לרשת את השוויון וגם דרש ששער הניצחון יירשם לזכותו (קווין דויל זוהה לבסוף ככובש) ביום בו הלך והשתפר ככל שנקפו דקות המשחק. היה זה שערו השני בלבד של אלוקובי במהלך שלוש שנותיו בוולבס, כשהראשון היה בתחילת העונה בגביע הליגה. ניחשתם נכון, גם אז זה היה מול מנצ'סטר יונייטד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

קישור

טיאגו מוטה - אינטר

בזמן שיתר קבוצות הצמרת באיטליה מתברברות, אינטר מתגנבת מאחור ועוד עשויה לסיים את העונה עם אליפות למרות שכבר הייתה במרחק 17 נקודות מהפסגה. הקבוצה של לאונרדו ניצחה שבעה משמונת משחקיה האחרונים ופתאום היא רק חמש נקודות מהפסגה, ועוד חסר לה משחק. מול רומא סיפקו הנראזורי את ההצגה של המחזור, כשניצחו 3:5 במשחק עתיר אירועים והזכירו עד כמה הפוטנציאל של הקבוצה גדול. טיאגו מוטה הברזילאי עלה לכר הדשא בידיעה שקיבל זימון בכורה לנבחרת איטליה כמתאזרח, וניצל את הבמה כדי להראות לצ'זארה פראנדלי איזה לוחם הוא מקבל. הקשר האחורי נאבק על כל כדור, מנע שער בגופו וגם התכבד בהבקעת השער הרביעי.

ג'ואי בארטון - ניוקאסל

בדקה ה-26, אחרי שרובין ואן פרסי נגח את הרביעי של ארסנל, נראו כמה מאוהדי ניוקאסל המיואשים עושים דרכה החוצה מהאצטדיון. לצערם, הם הפסידו את הקאמבק של השנה. ניוקאסל פיגרה 4:0 גם בדקה ה-52 ונראה היה כי ג'ואי בארטון עושה הכל כדי לקבל את הכרטיס האדום ולקצר מבחינתו את הסיוט. אלא שאז תיקול גס שלו לווה בפרובוקציה שגרתית, גרם להרחקתו של אבו דיאבי ולמעשה סימן את המפנה. בארטון כבש פעמיים מהנקודה הלבנה, היה אחראי לכל הכדורים החופשיים שעשו צרות להגנת ארסנל (כולל זה שהוביל לשער השוויון הענק של שייק טיוטה) והיה הרוח החיה מאחורי הקאמבק. הלב הפועם של ניוקאסל.

מוסא סיסוקו - טולוז

את העצבים על כך שלא נכלל בסגל של לורן בלאן למשחק הידידות בין צרפת לברזיל, הוציא מוסא סיסוקו על מונאקו האומללה. ההתקדמות של הקשר הצעיר נפגמה מעט העונה בגלל פציעות חוזרות, אבל במשחק הביתי מול מונאקו הוא חזר לעצמו עם צמד שהכפיל את מאזן שעריו בליגה והקפיץ את טולוז למקום השביעי. כשמולו בקישור המרכזי ניצב ממאדו דיארה אובד עצות ומנסה להבין האם היה שווה לעזוב את ריאל מדריד, סיסוקו המחיש את ההבדל בין הקבוצות והכניס את שמו בחזרה לפנקסם של כמה ממאמני הקבוצות הבכירות ביבשת.

התקפה

לאונל מסי - ברצלונה

"הדי סטפנו של המאה ה-21", כינה קיקה סאנצ'ז פלורס את לאונל מסי אחרי השלושער שספגה קבוצתו אתלטיקו מדריד מהכוכב הארגנטינאי. מי אנחנו שנתווכח? ה-0:3 של ברצלונה על הקולצ'ונרוס היה הניצחון ה-16 ברציפות שלה בליגה, וכך היא ניפצה את השיא העתיק שהשיגו די סטפנו וחבריו בריאל מדריד לפני 50 שנה. מסי שוב היה דרגה אחת מעל כולם והזכיר שהוא עושה הכל העונה, כולל חילוצי כדור ותנועה בלתי פוסקת. בין לבין, הוא גם מוצא זמן להיות אחראי ל-64 שערים של ברצלונה העונה בכל המסגרות (40 כמבקיע ועוד 24 כמבשל), כשבליגה הוא כבש 24 ונמצא בשוויון במאבק על תואר הפיצ'יצ'י מול כריסטיאנו רונאלדו. המספרים שלו בלתי נתפסים.

לואיס סאהה - אברטון

10 שנים משחק לואיס סאהה בפרמיירליג והוא מעולם לא כבש שלושער. בשבת הוא הבקיע רביעייה. החלוץ הצרפתי למוד הפציעות הגיע למשחק מול בלקפול אחרי שכבש ארבעה שערים בחמשת המשחקים האחרונים בכל המסגרות, ובערב אחד גדול הכפיל את המאזן. סאהה עשה ככל העולה על רוחו ברחבת בלקפול, הוביל את אברטון ל-3:5 משוגע ועוד יכול היה לחוש מקופח לאחר ששריקה מוקדמת של השופט גזלה ממנו את השער החמישי. אוהדי אברטון ראו עד המשחק האחרון רק שלושה ניצחונות בית העונה. עבור הצגה כזו היה שווה לחכות.

אלסנדרו מאטרי - יובנטוס

כל העיניים לפני המשחק של יובנטוס בסרדיניה הופנו לעבר אלסנדרו מאטרי. ההופעה הנפלאה שלו גרמה לכך שיישאר במרכז העניינים גם בסיומו. בשבוע שעבר נפרד מאטרי מקליארי, בשורותיה הבקיע העונה 11 שערים, ועבר בהשאלה ליובנטוס עמוסת הצרות. במשחק הראשון שלו הוא התקשה להרשים, אך מול האקסית כל הכישרון התפרץ עם צמד בכורה נהדר שסייע לביאנקונרי להתגבר על שבוע איום בו הפסידו שלושה משחקים. את התגמול הראוי למשחק המצוין שלו קיבל מאטרי יום לאחר מכן, כשזומן לראשונה לנבחרת איטליה.

שווים אזכור

ניקולא דושז (ראן) – חזר מההרחקה בכושר שיא

בושטיאן צסאר (קייבו) – החמורים המעופפים ממשיכים להפתיע

כריסטיאן מאג'ו (נאפולי) – רק השופט הפריע

חיימה גבילאן (חטאפה) – התחפש לסטיב נאש

מיליבוייה נובאקוביץ' (קלן) – נקם בשם רנסינג ופודולסקי

כריסטיאנו רונאלדו (ריאל מדריד) – יום הולדת שמח 1

קרלוס טבז (מנצ'סטר סיטי) – יום הולדת שמח 2

כוכב אורח

ליידסון – ספורטינג ליסבון

לפני שבע שנים וחצי הגיע ליידסון הברזילאי לספורטינג ליסבון ובמהרה כבש את לב האוהדים, כשבמקביל להפיכתו לסמל קיבל החלוץ אזרחות פורטוגלית ואף הצטרף לנבחרת. למרות שעד גיל 21 לא שיחק כדורגל מקצועני, ליידסון הפך לסקורר קטלני והבקיע 116 שערי ליגה במדי ספורטינג, כולל צמד פרידה ב-3:3 הביתי מול נאבאל ביום שישי. את השני שלו במשחק הבקיע ליידסון בדקה ה-90, ולאחר מכן התפנה לרגש את הקהל עד דמעות בנאום פרידה סנטימנטלי לפני החזרה לקורינתיאנס. בצד הירוק של ליסבון כבר החלו להתגעגע.

ליידסון חלוץ ספורטינג ליסבון. רויטרס
ריגש את הקהל עד דמעות בנאום פרידה סנטימנטלי לפני החזרה לקורינתיאנס. ליידסון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully