וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיר הזאת: סיכום הצ'אט חי בין כותבי וואלה! ספורט והגולשים

חמי אוזן במגרש, עינב שיף, אבנר שביט ואתם שם בבית עזרתם לנו להעביר אחלה דרבי. למי שפספס בזמן אמת, להלן רב השיח

טוב, בואו נודה בזה: עם בילט-אפ כל כך גדול, מעט מאוד משחקים יכולים לרגש באמת. אז בסדר, ה-1:1 בדרבי התל אביבי הגדול הערב (ראשון) בבלומפילד אולי לא ענה על כל הציפיות, אבל כדורגל מעניין כן היה שם, וכך גם לא מעט מקומות לנסות ולהסיק מסקנות. לאורך המשחק ניהלו חמי אוזן (מהמגרש), אבנר שביט (אוהד הפועל תל אביב) ועינב שיף (אוהד מכבי תל אביב) רב-שיח שכלל בין היתר גם את גולשי וואלה! ספורט, והתוצאה לפניכם. תודה רבה לכל מי שהשתתף, ומי שלא הספיק מוזמן לקחת כמה דקות ולקרוא את סיפור המשחק מהעיניים שלנו, דקה אחר דקה.

אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מתרגשים? יפה, גם אנחנו/ברני ארדוב

מחצית ראשונה

20:30, חמי אוזן: ערב טוב לכולם, השעה שמונה וחצי, אבל הדרבי כבר התחיל מבחינתי. למכבי יש את הכרוז הכי מעצבן בארץ, כזה צעקני, אבל היום הוא בכלל בטירוף. אם רוצים להבין כמה מכבי מתים לנצח, צריך להקשיב לכרוז שקורע לי את האזניים. אגב, גם פרננדז ובנין פה. ככה זה דרבי. כולם מגיעים קצת לפני, גם המאמן הלאומי.

20:33, אבנר שביט: יש תחושה שזה יכול להיות דרבי היסטורי, שתהיה בו תוצאה חד-משמעית, וחשוב מכך: שיהיה נקודת המפנה של שתי הקבוצות בעונה הזו. מצד אחר, זה גם יכול להסתיים פשוט באפס-אפס.

20:40, עינב שיף: לקרוא לאבוקסיס היורש של משה סיני זה כמו לקרוא לאהוד ברק היורש של בן גוריון. הנחת העבודה שאבוקסיס הוא סמל אדום היא במקרה הטוב מביכה ובמקרה הרע עיוות של המציאות. אבוקסיס שילם קנס כדי לא לממש חוזה שחתם במכבי. פדיחת שידור ראשונה: "בוא נלך לשבת!" נשמעה צעקה מהשידור. לפעמים אתה יכול גם להתגעגע לדני נוימן ש"על פי החלטתו לא משדר את המשחק". כן, בטח.

20:42, אבנר שביט: עינב, אל תשכח שאבוקסיס גם היה במשחק השרוכים. ולגבי דני נוימן: איזה כיף שהוא לא נמצא. יברך השם את דוקטרינת ז'בוטינסקי.

20:46, עינב שיף: לזכותו של אבוקסיס ייאמר שהוא המאמן המתלבש הטוב בליגה. כמכביסט, נקווה שזה ייגמר בזה.

20:50, אבנר שביט: וואו, נשבע לכם שלרגע חשבתי שזה הולך להיות הגול המהיר בהיסטוריה של הדרבי.

20:52, חמי אוזן: חוץ מיציע הכבוד, כל בלומפילד על הרגליים. אני יודע שזו קלישאה, אבל באמת: בלי שער ראשון במשחק, אני לא רואה תכלית להתלהבות של מכבי.

20:54, אבנר שביט: התיאורים הציוריים של חמי מעוררים קנאה בכל כך הרבה אוהדי הפועל שאני מכיר שלא הצליחו להשיג כרטיס. תמיד מדברים בשבחי הקומפקטיות של בלומפילד, אבל עכשיו צריך להתמודד גם עם החסרונות שבה.

20:56, עינב שיף: תקנו אותי אם אני טועה, אבל נראה לי ששחקני מכבי פשוט מפחדים. מפחדים מהקהל, מפחדים מאיוניר, מפחדים מהעיתונאים ומפחדים מערן זהבי. הפחדנות הזו מזכירה את הימים בהם כל הרמה לרחבה של ניר דוידוביץ' היתה מכניסה את הבלמים של מכבי חיפה או נבחרת ישראל להתקף פאניקה.

20:59, אבנר שביט: אז מי אמר שאי אפשר להסתדר בלי דה-סילבה? טפו-טפו-טפו.

20:59, עינב שיף: תסלחו לי, אבל כרגע חשתי כאב בחזה וגעגוע לרודריגו גולדברג.

21:00, אבנר שביט: שכחת את ההחמצה שלו בדרבי 97'. דקה חמישית מול שער ריק פחות או יותר. היה יכול לשנות את ההיסטוריה.

21:01, חמי אוזן: הפועל משחקים באש ונופלים למלכודת של מכבי. יוצאים קדימה יותר מדי ונחשפים במתפרצות.

21:02, עינב שיף: אבנר, לא שכחתי את ההחמצה, וגם לא שכחתי את גול התיקון שלו.

21:02, אבנר שביט: וואו, רק דקה 16 וכבר מדברים על היסטוריה.

21:03, אבנר שביט: חמי צודק.

21:09, עינב שיף: האופן שבו איל ברקוביץ' עודד כרגע אלימות וכינה את הכניסה של אניימה באלירן עטר "מהלך חכם" היא מסוג הדברים שפשוט בא להקיא מהם.

21:09, אבנר שביט: וואו, עטר ובאדיר ניטרלו זה את זה עד סוף המשחק? מהלך גאוני שישפר את היכולת של שתי הקבוצות.

21:09, הגולש אבו-יודה: בתור אדום קשה לי עם הסיטואציה של השנים האחרונות - שמכבי היא האנדרדוגית המסכנה. באופן כללי, השנה הזאת קשה לי, שהפועל היא מרכז העניינים, הקבוצה שעליה מדברים. לא נוח לי עם זה. זה לא שהפועל נהייתה "מכביסטית" אבל עדיין, לא מתאים לי המעמד הזה. אולי אנחנו "אוהדי הפסדים". יודעים להיות עם הקבוצה רק שהיא דפוקה ונכשלת.

אוהדי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
יש גם אדום בבלומפילד, למי שחשש/ברני ארדוב

21:10, חמי אוזן: איך רואים שטוטו בהפועל ת"א ולא בבית"ר? בבית"ר הוא היה מקבל כדור אלכסונית לשער, חותך ובועט. בהפועל הוא מחכה שהמגן יצטרף ומוסר לו. אבל שוב - הפועל צריכה לרוץ יותר ולהתנפל על מכבי כמו שהיא מתנפלת עליה. מכבי בשיגעון, הפועל משחקים עם הרבה תחת וקצת דאווין. בסוף המוטיבציה של מכבי תשתלם.

21:10, אבנר שביט: וואו, היה לי דז'ה-וו לגול של ליון בבלומפילד. איזה לחץ.

21:11, חמי אוזן: ועוד דבר: אני כל כך מזדהה עם אוהדי מכבי שמתחברים לאלירן עטר. לכאורה ילד פרא, לכאורה בני יהודה בנשמה, אבל מכבי בשבילו זה הכל והוא משחק ככה. קולואטי חושב לעזוב, בוזגלו חולם על אירופה, לעטר מכבי היא פסגת השאיפות כרגע. הוא משחק עם הרבה כבוד לחולצה שנתנו לו. לידי איזי שירצקי עומד רוב המשחק כמו אחרון האוהדים, למרות שבלב שלו הוא ראשון האוהדים.

21:12, עינב שיף: בהמשך לסעיף של אבנר, מעניין איך ברקוביץ' היה מכנה את הכניסה של שומאכר בבטיסטון במונדיאל 82. אני מנחש: "גאונות".

21:13, אבנר שביט: מעניין, גם אני חשבתי בדיוק על זה. אגב, מעניין מה היה המצב של הפועל אם בעקבות המריבות של הראל וטביב, השוער הערב היה שטראובר.

21:14, אבנר שביט: מכבי משחקת חכם ונכון. אם זה ממשיך ככה, הגול יגיע.

21:16, אבנר שביט: טוב, ברור לכם שמה שכתבתי קודם היה רק בשביל לנחס, נכון? וגם: זהבי הוא פשוט שחקן הקלאץ' הכי טוב שהיה להפועל אי פעם. לא רואה את לנדאו ממטר.

21:17, חמי אוזן: לא ייאמן איזה קבוצה מכבי. אפילו להפועל נרפית ולא מושלמת היא סופגת שער מיותר. 11 שחקנים ברחבה ואף אחד לא שומר את באדיר. באדיר? ממתי הוא נוגח טוב? מה שיפה כאן, שאוהדי מכבי מקבלים זאת די בהשלמה.

21:19, עינב שיף: בדיוק התחלתי לכתוב לחמי שהוא אופטימי מדי, שמכבי לא משחקת כדורגל בהתקפה אלא מעבירה כדור. עכשיו ממילא מכבי תיכנס ללחץ אטומי וכל אחד יתחיל לקחת את הכדור לעצמו. איווניר חייב להחליף את רנגלוב ולמצוא את הטלפון של אלכס פרגוסון, שיסביר לו מה עושים במצבים כאלה.

21:21, אבנר שביט: הפועל חייבת לנצל את הפאניקה של הגנת מכבי שמשאירה מרחבים גדולים מדי לשחקנים היצירתיים שלה כדי לעשות את השתיים אפס ולגמור את המשחק, אחרת היא תשלם על זה במחצית השנייה.

21:21, הגולש ג'ק: לא יעזור גם אם תביאו את פרגוסון, השחקנים האלה פשוט לא שווים 100 מיליון.

21:24, חמי אוזן: הערה קצת לא קשורה. מתחתי יושב פרננדז. אבי לוזון וגיא לוזון 7 שורות מתחת. איך יו"ר התאחדות לא יושב עם המאמן הלאומי שלו, צופים יחד במשחק, מחליפים חוויות? במקום זאת הוא יושב עם בן המשפחה. מילא שאתה לא יכול לשלוט בעצמך במשחקי מכבי פתח תקוה, אבל גם במשחקים אחרים אין שמץ ממלכתיות.

21:24, אבנר שביט: קראתי שאלי גוטמן הלך לראות סרט הערב במקום להילחץ מול הדרבי ואני סקרן איזה סרט זה. מקווה בשבילו שלא ברבור שחור, כי זה יכניס אותו להיסטריה יותר גדולה מהמשחק ומקווה שגם לא נאום המלך, כי הבישול של זהבי הרבה יותר יפה.

21:28, עינב שיף: עטר לדעתי הוא הגרסה המודרנית לסוליסטים הגדולים מהתנ"ך, אנשים שלא היתה להם אמונה באף אחד והאמינו שהם המיועדים. אגב, רובם מתו תוך כדי מילוי תפקידם.

21:29, עינב שיף: לחמי - לדעתי זה בגלל שהוא מאמין שצרפתים לא מתקלחים.

21:36, אבנר שביט: אחד-אפס, כמו בדרבי ההוא של דרסיליה, כמו בדרבי ההוא של קלצ'נקו, כשאבי נמני דרך על חיים יעקב. שום דבר לא מאפיין יותר את העידן הזה של הפועל מאשר אחד-אפס מכריע בדרבי גורלי מנגיחה של באדיר אחרי מסירה של זהבי. אני חותם על זה.

21:39, עינב שיף: לא ברור איזה חילוף איוניר חייב לעשות קודם, אבל הוא חייב לבצע לפחות שניים ובעיקר לתת לשחקנים של מכבי להבין שאין יציאה מהמגרש במקרה של יכולת כזו. אם זה נמשך ככה - ההיילייט של המחצית השנייה יהיה אירוע בסדר הגודל של הברכיה של קובי מוסא לאוהד שפרץ למגרש.

21:40, עינב שיף: לגולש אבו-יודה - לא קונה את זה, אתם נהנים מכל רגע.

מחצית שניה

21:45, הגולש ערן לוי: איכות לא תמיד נמדדת בכסף. קולאוטי, אלברמן ושות' הובאו למכבי בסכומים אסטרונומיים בתקווה שיראו את היכולת שלהם לפני שהגיעו למכבי. ככה זה, בגלאקטיקוס משלמים הון תועפות על שחקנים שעשו משהו, בלי לדעת מה יקרה בעתיד ואם הם אכן יהיו שווים את הכסף. עטר הוא הצעיר היחיד שהגיע בסכום גבוה, ולמרות שאני מסכים לחלוטין עם עינב לגבי הסוליסטיות שלו, הוא עדיין יכול להשתפר. סטרול יכול להשתפר? יואב זיו? סידיבה? הם יכולים במקרה הטוב להציג יכולת זהה לזו שבעקבותיה הגיעו למכבי, וזה הימור גדול יותר מאשר ההשקעה בעטר, שפירות ההשקעה בו סבירים יותר.

21:49, אבנר שביט: איוניר בחדר הלבשה לשחקנים - אם תפסידו תיאלצו בתור עונש לצפות אחרי זה ב"נבחרת החלומות".

21:53, עינב שיף: הראו עכשיו את שייע פייגנבוים ואני מדמיין אותו בסוף המשחק אומר "אין, הפועל שיחקו היום טוטאל, טוטאל אני אומר לך".

21:54, עינב שיף: טוב, רק מול משחק כזה של פרנסמן-באדיר אחד כמו רנגלוב יכול לשים גול.

21:54, אבנר שביט: ההגנה הנוכחית של הפועל מעוררת געגועים למוטי אוחיון. עצוב ומתסכל.

21:55, חמי אוזן: נשמעה שריקת הפתיחה לדרבי. עד השער של מכבי הכל היה צפוי ולא איכותי, עכשיו החל הטירוף. אצל גוטמן הפועל בחיים לא היו עולים למחצית השנייה בכזו אפטיות. במקום להרוג את מכבי הם מחזירים אותם למשחק.

22:02, חמי אוזן: אבנר, ידידי האדום, הפועל פשוט הולכים במגרש. זהבי במשחק בינוני מינוס והוא הכי מסוכן לשער. ורמוט לא מתפקד. הוא חייב לזוז יותר על המגרש כדי ליצור להפועל יותר מצבים, הפועל נפוחה למרות שהיא אולי תנצח.

22:05, אבנר שביט: המשחק מרדים.

22:06, אבנר שביט: מציע להחזיר את אסי דומב מהפרישה. אי אפשר עם ההגנה הזאת, פשוט אי אפשר.

22:07, אבנר שביט: אוי לא, קולאוטי נכנס. הכי מתאים שהוא יבקיע עכשיו את הגול שישאיר אותו במכבי עד סוף העונה.

22:07, עינב שיף: החילוף של עטר הוא לא נכון רוחנית. אתה לא מחליף את השחקן היחיד שרואה במשחק הזה את משימת חייו בשחקן שרצה לעזוב לפני דקה. זה משדר משהו רע לשחקנים האחרים. חוץ מזה, גם עטר ביום רע שווה למכבי יותר מקולאוטי (שבטח בסוף ישים את גול הניצחון).

22:08, הגולש מולי: לחמי - נכון שבתור אוהד בית"ר אתה מסכים שאין כמו ההרגשה לראות את הפועל מקבלת גול בבלומפילד?

22:09, חמי אוזן: למולי - הכיף בדרבי התל אביבי שכל תוצאה מספקת את אוהדי בית"ר באשר הם. לאבנר - אולי אם אלילך טועמה יכבוש תתעורר? בכל מקרה, אסור שפאביצביץ' ייבחר למצטיין, מה שנראה כרגע. זה אכן ייבאס. שרנגלוב ייבחר, שזהבי, רק לא בלם.

דימיטאר רנגלוב שחקן מכבי תל אביב. אורי לנץ
ככה זה נראה כשהפועל תל אביב מקבלת גול בבלומפילד, למי שתהה/אורי לנץ

22:15, עינב שיף: בצל האיפון שטועמה עשה עכשיו, אשאל את חמי שאלה לא קשורה: אחרי מות קדושים אמור, מהו הסולו הכי גדול של ת'ין ליזי לאור מותו הטרגי של גארי מור?

22:16, אבנר שביט: מדהים שדקה 70, זה מרגיש כאילו המחצית לא התחילה בכלל.

22:17, חמי אוזן: עינב, אני הולך על בלק רוז. נדיר איך הוא מתרגם קטע אירי מסורתי לסולו רוק מופתי.

22:19, אבנר שביט: איך אוהדי חיפה בטח מרוצים עכשיו.

22:24, חמי אוזן: רק שער בדרבי יציל את הקדנציה של קולואטי במכבי תל אביב. הקהל חסר סבלנות כלפיו. בכל פעם שהוא מעכב מעט את המסירה, הקהל צועק כאילו טובחים אנשים על הדשא.

22:26, עינב שיף: לחמי - קודם גרי רפרטי, אחרי זה גארי מור, צ'אק ברי בקושי הולך. בסוף תצטרך לאהוב קצת מוזיקה חדשה.

22:29, אבנר שביט: מה אתם אומרים, תהיה פה עקיצה של השנייה האחרונה? תקנו אותי אם אני טועה אבל היסטורית, בניגוד למה שקורה בין הפועל למכבי חיפה, במשחקי דרבי בדרך כלל אין שערים דרמטיים בדקות הסיום

22:30, אבנר שביט: אבל נראה לי שהמאמנים ישמחו לצאת מפה תיקו. מבחינה אסטרטגית זה הדבר הכי נכון לעשות. הדרבי האמיתי יהיה בפלייאוף.

22:30, אבנר שביט: כתבתי לחבר אוהד בית"ר שרוף - איזה משחק משעמם הא? והוא הפתיע אותי בתשובה מפרגנת - יש אינטנסיביות לפחות.

22:30, הגולש יקיר: יעקב שחר האיש הכי חכם בכדורגל הישראלי . הוא יודע שיש קיזוז, ככה שלא צריך להשקיע הון עתק, גם ככה האליפות מוכרעת בשישה משחקים. הבעלים של מכבי ת"א השקיע 100 מיליון על שחקנים פח (למעט אולי עטר ובוזגלו), ושחר כמעט ולא השקיע והקבוצה שלו במקום הראשון.

22:31, עינב שיף: גדול הברקוביץ' הזה: "אני רוצה לדעת מה יש לו, אני רואה שהוא הולך". קלמי - אין גימ"לים אצל ברקוביץ'. רק אם יש לך חום 37.8.

22:32, חמי אוזן: שאלת טריוויה ממוטי חביב שיושב לצדי: מי היה הבולגרי האחרון שכבש בדרבי?

22:33, אבנר שביט: וואו, אני ומוטי חביב כותבים באוטו אייטם? מרגש. חמי, מסור לו שאני מעריץ ותיק ושאני נסער עכשיו כמו ביום שבו ראיינתי את הבמאי האהוב עליי.

22:35, אבנר שביט: פנדל או גשם? וחמי, מסור למוטי חביב שבקרוב, לראשונה בהיסטוריה של ישראל, יגיע סרט בולגרי להקרנות מסחריות בקולנוע.

22:38, עינב שיף: טוב. מצד אחד - אנחת רווחה, לא הפסדנו. מצד שני - ספק מתי מכבי תמצא הפועל כל כך חלשה. החמצה גדולה ובעיקר שיקוף רנטגן כואב לגבי החולשה של מכבי תל אביב בכל הקשור בשילוב בין מוטיבציה ליכולת בפועל. אם גולדהאר שואל "מה הכסף שלי עשה היום?" אני לא רוצה להיות איתו בחדר כשהוא עונה לעצמו את התשובה.

22:39, אבנר שביט: יש! האיש המצחיק מפוג'יקום מגיע! הרגע הכי טוב בכל משחק.

22:40, חמי אוזן: טוב, סיכום הדרבי. לא רציתי להגיד את זה, אבל עוד דרבי מאכזב למכבי. כן, מאכזב. גם בהילוך שני הפועל לחצו אותם בסוף כאילו המשחק מגיע להם. הפועל היו בינונים, אדישים, ומכבי נלהבת מאוד. ובסוף מה? תיקו למכבי. חיפה. מכבי תל אביב תזכור עוד דרבי שלא הגיע לה לנצח. מתי מכבי ינצחו דרבי אם לא היום? מנגד, הפועל צריכה לדאוג מהיום שאחרי גוטמן. אין לה מה לחגוג. ניפגש בדרבי הבא. עד אז, הדרבי ירוק.

22:44, אבנר שביט: שתי הערות לסיכום. שדרית הקווים מיכל רבינוביץ' ממש יפה, והקול של רנגלוב ממש לא צפוי, מוזר, ומצחיק. תודה לכולם.

22:47, עינב שיף: אני רוצה להודות לקולגות שלי שהפכו את הדרבי למשחק אינטנסיבי ומהנה מהכדורגל ששוחק בו. מאחל לכל האוהדים הצהובים חבר אדום כמו אבנר שביט.

22:48, אבנר שביט: ועוד הערה לסיום - תודה לכולם גם כן, ושימו לב שעם הקיזוז הפועל רחוקה מחיפה בנקודה ומכבי רחוקה ממנה בשלוש נקודות. בקיצור, הליגה רק התחילה.

אוהדי מכבי חיפה. ברני ארדוב
קבלו את המנצחים הגדולים של הדרבי התל אביבי/ברני ארדוב

***

אם כך, העיר תל אביב מחלקת בתוכה את שלוש הנקודות תוך הפגנת סולידריות ראויה למדי. תודה רבה לכל המשתתפים והקוראים, ניפגש בדרבי הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully