וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי פ"ת - הפועל פ"ת: דם, אש ותמרות עשן

4.2.2011 / 10:19

בהפועל הבטיחו "11 שחקנים שיורקים דם", במכבי הגיבו: "אנחנו נירק אש". מה שבטוח, הדרבי יהיה חם (ש', 19:00, אין שידור)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* הפועל ניצחה רק דרבי אחד ב-11 המשחקים האחרונים. זה קרה במאי 2009, ויסה ואבוחצירה הכניעו אז את הלוזונים.

*הדרבי האחרון של פרדי דוד כמאמן הפועל פתח תקוה (דצמבר 2004) התקיים שבוע בדיוק לפני שעזב. הפועל שלו הפסידה 1:0, משער של קובי גנון.

* כקבוצה אורחת, המצב של הפועל עגום יותר. היא לא ניצחה דרבי מאז ספטמבר 2002. עד אותו משחק היא ניצחה שבעה משחקי דרבי ב-11 מפגשים.

* למלך השערים של משחקי הדרבי במכבי פתח תקוה קוראים עומר גולן. הוא מחזיק בשיא הכיבושים (7) של המועדון יחד עם אליעזר שפיגל.

מפתחות והכנות

מכבי פתח תקוה:

טקטיקה מעניינת יש לפרדי דוד. דווקא לפני המשחק הכי חשוב לקבוצה, תכננו השחקנים לאסיפה ארוכה ומתישה, אבל המאמן בחר להקריא את ההרכב של היריבה המושבעת והודיע כי עיקרי האסיפה יבואו לידי ביטוי רק מחר. גם הרכב לא תורגל, אבל נראה כי השלישייה המסוכנת ביותר שיש להתקפה להציע, טל בן חיים, עומר דמארי ועומר גולן, תפתח. בהנחה שיוסי אופיר וסבסטיאן סנסוני ימשיכו, נראה כי עיקר ההתלבטות היא בין דני פרדה למיכאל זנדברג, שהבריק בדרבי הקודם.

שחקן בקבוצה אמר: "דווקא בגלל הדרבי הקודם ברור שהפועל תגיע עם רצון לנקום. אנחנו קבוצה טובה יותר, אבל דרבי זה משחק אחר לגמרי". שחקן אחר גילה יותר יצירתיות: "הם אמרו שירקו דם? אנחנו נירק אש". איבן מאנצה ימשיך לפתוח בשער ונראה כי אסי משיח יועדף על פני אורי אוזן, על אף שהחלים. כפי שפורסם אתמול, מוראד אבו ענזה חתם בקבוצה, אבל לא יוכל להיכלל בסגל משום שלא עבר בבקרת התקציבים.

הפועל פתח תקוה:

בלם נבחרת בלארוס דימיטרי ורחובצוב הודיע לאנשי הפועל פתח תקוה כי הוא מעוניין להצטרף ללא מבחנים, ואם יסכימו ייתכן כי יגיע לחתום. הקבוצה עדיין מחכה גם לבלם השוויצרי דוידה רדצפי. עד שזה יקרה וכפי שכבר פורסם השבוע יובל נעים ממשיך לתרגל את הקשר השוויצרי פביאן סטולר כבלם, ודניאל אדו (לא בטוח שישוחרר) יחכה על הספסל. לאימון הבוקר הגיע הבלם נינוסלאב מילוקוביץ' שהוצע על ידי סוכנו ונבחן בקבוצה. גם לגבי חלוץ לא הייתה החלטה עד אתמול ולכן נעים תרגל באימון המסכם את האס החדש שלו, עידו אקסברד. שלשום, כזכור, נטו בקבוצה להחתים את החלוץ הקרגיזי מירלאן מורזייב, אבל אתמול הוצע החלוץ הלטבי אלכסנדר סקולה, ולכן קיימת התלבטות בעניין.

המאמן כינס את השחקנים בחדר ההלבשה, בו נתלו גזרי עיתונים מההפסד בדרבי הקודם, ואמר להם: "הגיע הזמן שננצח דרבי, זה לא קרה כבר המון זמן. זה לא עוד משחק, תעלו ותילחמו, תראו לאוהדים שאכפת לכם". גיא צרפתי שלא התאמן אתמול ערך אימון מלא ואמרו להיות כשיר למשחק. אם זה לא יקרה, גיא דיין או רועי גורדנה יחליפו אותו. ישראל זגורי ימשיך גם הוא בהרכב, כמו גם רפי דהן ועמירן שקלים, שהיכולת הטובה שלהם לאחרונה מקנה גם להם מקום בהרכב. שחקן בקבוצה אמר לאחר האימון: "מחר כולם יראו 11 שחקנים שיורקים דם כדי לנצח דרבי. חייבים לפצות את האוהדים על מה שקרה בסיבוב הקודם. אסור שישפילו אותנו עוד פעם".

יעמדו למבחן

מכבי פתח תקוה: עומר דמארי וטל בן חיים

במכבי פתח תקוה עסקו בימים האחרונים בשאלה מה עובר על טל בן חיים ועומר דמארי. הראשון לא כבש בליגה כמעט שלושה חודשים, השני לא כבש כבר חודשיים. העובדה שפרדי דוד הקרין קליפ מוטיבציה להתקפה אולי עזרה למכבי פתח תקוה לנצח כקבוצה, אבל המשבר בגביע שוב הגיע ואיתו לא מעט סימני שאלה. האם היה מוקדם מדי לדבר על ההעברה של דמארי לקבוצה אירופית בכירה? האם טל בן חיים הוא הכישרון הגדול עליו דיברו בתחילת העונה או פוטנציאל שאף פעם לא באמת יתממש? לפני שהם מתחילים לענות על השאלה הזאת, אולי כדאי שקודם יתרכזו בקבוצה שלהם. היא באמת זקוקה לגולים.


הפועל פתח תקוה: פביאן סטולר

הופעת הבכורה של הקשר השוויצרי ברמת גן גרמה לצוות המקצועי להסיק לא מעט מסקנות: החולשה של דניאל אדו באה לידי ביטוי יותר מאי פעם, אם זו הרמה שלו כבלם אז כקשר הם אולי יקבלו שחקן טוב יותר והאם בכלל כדאי להחתים בלם. כך או כך, נדמה שסטולר לא ממש מבין מה נפל עליו. במשחק השני שלו בקבוצה הוא משחק בעמדה זרה לו, ועוד במשחק דרבי שספק אם הספיק ללמוד את החשיבות העצומה שלו כל כך מהר. עכשיו נראה אותו מייצג את ההגנה שקרעו לה את הרשת בסיבוב הקודם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הרכבים משוערים

מכבי פתח תקוה: איבן מאנצה, אסי משיח (אורי אוזן), ג'ו ביזרה, מוראד מגמאדוב, קובי גנון, סבסטיאן סנסוני, יוסי אופיר, דני פרדה (מיכאל זנדברג), טל בן חיים, עומר גולן, עומר דמארי.

הפועל פתח תקוה: אוסטין אג'ידה, איאד חוטבא, פביאן סטולר, גל כהן, עמירן שקלים, אייל שן, יניב לוזון, רפי דהן, גיא צרפתי, ישראל זגורי, עידו אקסברד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully