וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שימשיכו לחפש אותי, לא ימצאו כלום": ראיון עם צבי ורשביאק

4.2.2011 / 19:00

המרכזים חוסמים את העולם התחתון, והוא? אפילו לא רוצה מתנה לחג. אפילו למבקר המדינה הוא קרא "שקרן". יו"ר הוועד האולימפי צבי ורשביאק מרגיש נרדף. עכשיו הוא רודף בחזרה

הרבה מאוד אנשים מחכים לסיום כהונתו של צבי ורשביאק, יו"ר הוועד האולימפי. תאריך היעד: קיץ 2012, קצת אחרי האולימפיאדה, אז אפשר יהיה לצאת למתקפה הסופית נגדו. בשנים האחרונות הטענות נגדו רק התרבו, אבל אחד האנשים החזקים בספורט הישראלי עסוק כרגע בפתיחת השנה הקדם אולימפית. לפני כל השאלות הקשות שהכנו לו, שם הוא רוצה שנבחן אותו. בשום דבר אחר מספורט, הוא אומר, יריביו לא יצליחו להפיל אותו, וגם כאן הוא מרגיש בטוח. "אין הרבה מדינות במצב שלנו שיכולות להגיע למדליה בכל אולימפיאדה" אומר היו"ר. "מסידני 2000, בעצם, לא היה חסר לספורטאי הצמרת שום דבר, לא אימונים, גם מבחינה כלכלית, זה מצב אידיאלי. אפילו אני לא האמנתי שיהיה מצב שתהיה תכנית בינואר ויבצעו אותה עד לסוף דצמבר".

"עשינו עוד כמה דברים בדרך כמו החוויה האולימפית והתכניות שלנו הן כבר ל-2012. אחרי בייג'ינג לקחנו חברה לאסטרטגיה, היא לא גילתה לנו דברים חדשים אבל עשתה לנו סדר במחשבות. יש לנו שאיפות לחזור עם יותר מדליות, אנחנו רוצים אישה כי מאז יעל ארד לא הייתה אישה על הפודיום, אנחנו רוצים עוד ענף בנוסף לשייט והג'ודו. אני רוצה ארבע מדליות, יש לנו את היכולות. יש לנו 9 מדליות באליפויות עולם ואירופה ב-2010, ועוד כמה ספורטאים שהגיעו לגמרים. אבל להגיע ל-10 גמרים בלי מדליות זה לא שווה כלום. אנחנו מאמינים שלהישגים האלה יהיה ביטוי גם בלונדון. יש לנו ספורטאים מבטיחים בענפים כמו טאקוונדו וקליעה, שם אני מקווה שהם יחשבו שמדובר באליפות עולם ויוציאו אולי מדליה. ההתעמלות הקבוצתית עשתה הישג באליפות העולם. בשנים הבאות נפעל יחד עם מנהל הספורט להרחיב את הפירמידה כדי שיהיו תוצאות יותר טובות לקראת האולימפיאדות הבאות. אני מניח שב-2020 נראה את התוצאות. ממספר הספורטאים המצומצם שיש לנו ב-2011, ונכין את הסגל הטוב ביותר לקראת 2016. יש תכנית מסודרת ומאורגנת".

"אנחנו המובילים, יש כאלה שמתבלבלים"

- אמרת קודם 'נעבוד עם מנהל הספורט', אבל בזמן האחרון אנחנו שומעים יותר מדי על חילוקי דעות בין הוועד האולימפי למינהל הספורט.

"בגדול יש אמנה בין מנהל הספורט לוועד האולימפי שאומרת שהמנהל עוסק בכל תכניות הספורט וקובע את המדיניות שלו בשיתוף הוועד האולימפי, ובהכנות האולימפיות זה בדיוק הפוך. אנחנו המובילים, ולפעמים מתבלבלים, לא אנחנו. כך נוצרים חיכוכים, אבל זה לא פוגע בספורטאים ובהכנות. בנושא הכספי יש שיפור רב מ-2010 לעומת שנים קודמות אבל עדיין יש בירוקרטיה שלא מסתדרת עם הספורט. לדוגמה, קיבלנו תכנית שהושג לה תקציב, תוך כדי פעילות התברר שלא היה מספיק וצריך להוסיף והיו תקועים. דוגמה שניה, שהיא קיצונית, היתה ב-2007 עם הכדורגל. בתכנית לא היה כדורגל ופתאום הנבחרת האולימפית הגיעה לאליפות אירופה. הם לא היו בתכנית ולא היה כסף, הכנות אולימפיות זה דבר דינמי. יכול להיות מתעמל פצוע שבא אחר במקומו, והתקציב הממשלתי לא גמיש לזה. לכן צריך לעשות את מה שהיה בסידני, שהוועד האולימפי היה אחראי על כל קבלת הכספים. המנהל מתעקש להעביר להדר יוסף, ולוינגייט ולאיגוד אחר בהתאם לאישור הוועד. אבל לפעמים חורגים וזה לא לרוחנו. למערכת הממשלתית יש פרוצדורה משלה ובפרוצדורה הזו הספורט לא עומד, לכן יש מתיחות".

- במשרד הספורט פעלו בעצם להקמת גוף נוסף שישלוט בספורט הישראלי, מועצת הספורט העליונה.

"לפי דעתי לא צריך את זה אבל ברגע שהוחלט אני מצטרף. זה יסבך את העניינים אבל זה לא יזיק. פעם היה גוף שהיה מועצת ההימורים ועכשיו עושים עוד גוף. תמורת זה הבטיחו להעביר עוד כסף לספורט. אני לא מחוקק ואם יש חוק אני אבצע אותו, כל עוד היה אפשר להתווכח אז התווכחנו. כרגע זו לא הלאמה, במצב הקודם הייתה הלאמה".

-כל הזמן מנסים להעביר את הספורט מהעסקנים לספורטאי העבר, אפילו כבר היו כותרות על זה שיעל ארד תהיה יו"ר הוועד האולימפי הבא.

"בין כותרת לבין מה שמופיע בתוך הידיעה יש מרחק עצום, כי מישהו כותב כתבה, העורך שם כותרת ויש הרגשה שהוא בכלל לא קרא את הכתבה. לא זו הבעיה. אני חושב שזה צעד חיובי, אנחנו בוועד האולימפי מנסים להחזיר ספורטאים איפה שאנחנו רק יכולים. אנחנו משלמים את המשכורת של אלכס אברבוך, היה לי חשוב שסמל כזה ימשיך לעסוק בספורט. יו"ר איגוד ההאבקות הוא ג'וצ'ה ה ציציאשווילי שהוא ספורטאי אולימפי, צריך להכניס כמה שיותר ספורטאים ואני אראה בברכה את יעל בוועד האולימפי, כנראה בתור נציגת הג'ודו. לשמחתי, כל הספורטאים אומרים שאם חשבתם שספורטאי זה קשה אז מסתבר שעסקן זה לא פחות. אני רוצה לחזק את היחידה לספורט הישגי באיש מדע ברמה הבינלאומית, כמו אריה זלינגר בכדורעף. מחכים לאישורי הגופים".

"מחר יחליטו בבית משפט מי חלוץ מרכזי בנבחרת ישראל"

בגיל 72, ורשביאק מרגיש מספיק חזק להתמודד עם הטענות נגדו שאינן נוגעות לספורט נטו. ויש הרבה. אחרי הכל, גם את פרשת הסיליקון בתנובה הוא שרד, אז הוא בטח שהוא לא מתרגש מהסיפור בו הסתבך אחיו הצעיר, רענן, איש מכבי שמשמש כיום כיו"ר איגוד ההתעמלות, ועמד במרכזה של סערה בעצם מלווה את האיגוד מתום משחקי בייג'ינג. הפועל חולון, אחת האגודות הדומיננטיות בהתעמלות, הגיעה למצב של נתק מוחלט מהאיגוד עצמו, מה שיצר בניית נבחרת חדשה להתעמלות קבוצתית לנשים, ומה שהביא בעצם לפרישתה של אירה ריסנזון. הפרשה הזאת הגיעה למעשה למצב שבית משפט הורה לאיגוד ההתעמלות שיוציא שופטת נוספת, כמו גם מתעמלת השייכות לאגודה מחולון.

ורשביאק, ניחשתם נכון, לא מתרגש גם מריבוי הסכסוכים והמריבות שנקשרים לוועד האולימפי. "ב-100 מטר, למשל, ברור מי הכי טוב, בענפים אחרים יש שופטים שמחליטים דברים וזה יוצר מתיחות. אנשים שואפים להישגים וזה בסדר, אז המצב הוא לא כל כך נורא. בזמן שאנחנו מדברים מתקיימת תחרות מסבב גביע העולם בשייט. אני מבטיח לך שאם ספורטאי ישראלי ייקח מדליה, ומנגד אני אצעק פה על זיגי (אפרים זינגר - מנכ"ל הוועד האולימפי, ד.ב), אז איפה תהיה הכותרת? ברור שזה שצעקתי. בהחלט יש בעיות אמיתיות שחלק נפתרות, חלק יפתרו, ושוב – אין מה לעשות. מי שמחזיק את הספורט זה הקבוצות והמועדונים, והם יחליטו מי יו"ר וגזבר ומי לא יהיה. כל התערבות אחרת לא תעזור. אני לא רוצה להיכנס למה שקרה באיגוד הג'ודו. אני לא אומר שהכל היה בסדר שם, אבל זה לא כפי שנכתב. כל מצב כזה מזיק לספורט ולספורטאים. כשספורטאים הגיעו לבית משפט, הוועד האולימפי עזר להם. בבית משפט כולם רוצים רק לפרק אבל כשצריך לשלם כסף כולם נעלמים, אינם. בתחרויות האחרונות שהיו ניקוד לאולימפיאדה הוועד האולימפי הוציא צ'קים ושלח את הספורטאים, אבל הכי קל ללכת לבית משפט ולבכות".

- הציבור נחשף לידיעה שיש ספורטאים (מענפי הג'ודו וההתעמלות האומנותית) שפנו לבית משפט כנגד האיגודים שלהם, ובית המשפט זיכה אותם. אז מי כאן צודק?

"בית משפט פסק מי נוסע לתחרות במוסקבה, זה הגיוני? מחר יחליטו בבית משפט מי חלוץ מרכזי בנבחרת ישראל".

- אבל המצב הוא אבסורדי, איך שלא תסתכל על זה.

"עדיין אנחנו מכבדים את בתי המשפט, זו הדוגמה הקלאסית. אם איגוד ההתעמלות היה רוצה לשמור על זכויותיו הוא היה מודיע למארגני התחרות שאנחנו שולחים את השופטת והספורטאית לפי החלטת בית משפט. במקרה כזה היו מעיפים את כל הספורטאיות הישראליות הביתה. בכל זאת האיגוד החליט לחרוק שיניים ולשלוח. אנחנו רוצים להקים בית דין עליון לערעורים. ברגע שהוא יקום אני מקווה ש-90 אחוז מהבעיות יפתרו".

"אני רק נותן ולא לוקח"

- אתה מרגיש שמחפשים אותך?

"שיחפשו. הייתי מוטרד כשהילדים שלי היו בתיכון, לא רציתי שיציקו להם בגלל כותרות. לשמחתי הרבה שלושת הבנים שלי חזקים, לא רק פיזית אלא גם נפשית. אני יודע שמחפשים אותי, אבל אני יודע שלא מוצאים וגם לא ימצאו. אני פועל בהתנדבות. פעם בערוץ 2 חיפשו את חשבון ההוצאות שלי, לא מצאו שום דבר. אני רק נותן ולא לוקח, זו מחלה משפחתית. אחי רענן הוא קיצוני ממני כי אני עוד נוסע לחו"ל ורענן לא נוסע. מתנה לחג אני לא לוקח, מעדיף לתת את זה לספורטאי, אנחנו שלמים עם עצמנו וזה גם הכוח שלנו. זה מה שמוציא לאנשים את הדעת. מי שיש לו בעיה לא יוצא החוצה לשמש עם חבילת חמאה. לי אין בעיה לצאת עם חבילת חמאה לשמש. להגיד שאני נהנה מזה, לא. שאני נשבר מזה, לא. מה שכן, שום דבר לא יוכיחו".

- אם כך, אולי אתה צריך להילחם יותר על השם שלך ושל הוועד האולימפי?

"השם של הוועד האולימפי מאז שאני ישנו הוא טוב. עשינו סקר ולא חלמנו על תוצאה כזו טובה. אני חושב שהוועד האולימפי מאז שאני באתי עלה ולא ירד. מרכז מכבי נחשב להכי מסודר, עם המועדונים הכי ייצוגיים, מאורגן, אף פעם לא היה צ'ק שחזר. קח את החוויה האולימפית (המוזיאון, ד.ב) שעלתה 16 מיליון שקל. תסתכל על התקציב שהכנו לזה שלוש שנים מראש ותראה שכתוב שם אותו סכום. אנחנו מסודרים, מאורגנים, כל מי שקרוב לספורט יודע את האמת".

-אם היו עושים סקר בין העיתונאים בארץ, לא רק עיתונאי הספורט, והשאלה הייתה האם צבי ורשביאק הוא טוב לספורט הישראלי או לא. מה היו התוצאות?

"יכול להיות שיגידו שלא. אבל מה אתה רוצה שאני אעשה, שאני אקח איש יחסי ציבור? לא אקח. שכל עיתונאי יבדוק איך נסעו לאולימפיאדה ב-96' ואיך נוסעים היום, ומי הביא למצב הזה?".

-ואתה שלם עם כל מה שנעשה?

"לא צריך להגזים, אני לא שלם אבל אני ריאליסט, ואני גם לא מתבייש לבוא ולהגיד בענף מסוים שהוא לא מתפקד אם לא נעשה סדר. אותי הספורטאים מעניינים ואני כועס לפעמים על איגודים כשאני רואה מה שקורה לספורטאים. יש באיגוד הסקי שתי קבוצות שרוצות שליטה. אמרתי להם שימשיכו לריב, אבל שהספורטאים שצריך לטפל בהם יגיעו לפה. ואלה לא בדיוק ענפים מרכזיים. אבל זה ספורטאים שמשקיעים ורוצים, דברים שבגללם אני לא יכול לישון בלילה".

-אם כבר מדברים על ספורט חורף, אתה לא חושב שזה מיותר בארץ?

"אם אתה שואל אותי, מועצת ההימורים שולחת הקצבות ל-70 או 80 איגודים וכל פעם מתווספים עוד, זו בדיחה. אני כבר החלטתי שכשאני יוצא לפנסיה אני מקים עמותה ליישור בננות שתעשה תחרויות ביישור בננות ואני אקבל תקציב ממועצת ההימורים. תראה מי מקבל שם".

-ובכל זאת, ספורט חורף הוא ספורט אולימפי, אבל הנציגים הישראלים שהשתתפו החודש באליפות אירופה בהחלקה אומנותית בשוויץ – אני בכלל לא בטוח אם חלקם היו בארץ אי פעם.

"תקרא את הפרוטוקול של ישיבת ההנהלה האחרונה, אני אמרתי לא לשלוח אותם אם אין פעילות סדירה כאן בארץ. האיגוד שלח אותם. האיגוד הוא אוטונומיה, אנחנו לא נותנים יד לזה. יש ספורטאים שהקשר בינם לישראל לא קיים והם גם לא צריכים להופיע בשם ישראל. אם לפחות היו מגיעים לאליפות ישראל או לתחרויות מדי פעם, משהו. בדקנו אותם? ראינו אותם? שום כלום. יש איש שמחזיק איגוד ואני לא רוצה להגיד למה. הוא גר שם וחי שם והנה הדוגמה לאיך דברים נראים כשאין מכבי ואין הפועל. אם לא היה הפועל או מכבי, תאמין לי שמי שהיה שולט בכדורגל היום היה העולם התחתון. אני אומר את זה באחריות. לבני יהודה ולהכח רק העולם התחתון רצה להיכנס, אבל הוא הבין שהוא חייב להיכנס להתאחדות. ורד מהכח הוא האיש שנכנס להתאחדות. ועובדה שאיפה שהתרחקו מהמרכזים, ראה מקרה מכבי באר שבע, העולם התחתון כמעט והשתלט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"כל מה שעשו נגד מכבי בכדורסל, הם חטפו בחזרה"

ורשביאק מתקשה להשלים עם הכוונה של משרד הספורט ושל מועצת הספורט העליונה (כשתקום) להחליש את כוחם של מרכזי הספורט; קשה לו עם הכוונה ליצור גישה סוציאליסטית שתפגע באימפריות ותחזק את המועדונים החלשים במטרה ליצור שוויוניות וסביבה שכוללת מספר מקומות אטרקטיביים לעיסוק בכל אחד מענפי הספורט. "באירופה אין מרכזים", הוא אומר, "יש מועדונים. אתה חושב ששם אין את הדברים האלה? לכל אחד יש אמביציה. המרכזים הם אלה שממתנים את העניין הזה. הרי פעם אמרו שהכוח של המרכזים הוא בגלל שהכספים של מועצת ההימורים עוברים אליהם. שינו את החוק הזה בהסכמתי, יורם אוברקוביץ' ואני. מה אומר החוק היום? שהקבוצות יקבלו ישירות, אלא אם הן רוצות אחרת. ואז כולם הרוויחו מהמרכזים, מישהו ברח? אולי אחוז אחד מהפועל. מכבי זו תנועה עולמית, זו התנועה היהודית הכי גדולה בעולם. מי שלא רוצה להיות במכבי, שיהיה בריא".

- הרבה אנשים מתקשים עם העוצמה של מכבי, אם זו גם מכבי תל אביב באתלטיקה, למשל.

"זה נכון. הלוואי והיו עוד חמישה מועדונים כאלה, אבל אין. מה יש להפועל תל אביב? יש כדורגל וכדורסל שהתעורר. תראה מה יש למכבי תל אביב? הלוואי וכל המועדונים היו ככה. אז מה להגיד להם, תרדו? מה להגיד למכבי כדורסל, תרדו לבינוניות? למה? אין מה לעשות, תיסע לחו"ל ותשאל על הספורט הישראלי. מה יזכרו, שגל פרידמן לקח מדליית זהב או שמכבי תל אביב כדורסל זכתה בגביע אירופה? אז יש אתלטיקה שהכי טובים הם מכבי תל אביב והכי טובים בצעירים הם מכבי באר שבע. מנגד יש גם שחיה שהכי טובים הם הפועל ירושלים, אתה יודע כמה שחיינים העברנו לשם ממכבי? הכל התחיל מהפיינל פור בכדורסל. עשו דברים אנטי ספורטיביים והצליחו, זה דבר בלתי ספורטיבי. מכבי תל אביב מצאה פתרון ועשתה הסכם עם היורוליג שגם אם היא לא תהיה אלופה היא תשחק. כל מה שעשו נגד מכבי תל אביב בכדורסל, הם חטפו את זה בחזרה".

"הם התרשלו, לא אני"

הפרשה האחרונה ששמו של ורשביאק הוזכר בה הייתה סביב בנייתו של אצטדיון כדורגל חדש בנס ציונה. תקציר העניינים - ראש עיריית נס ציונה פנה לורשביאק בתור בעלים של חברת ייעוץ, כדי שירכז את פרויקט בנייתו של האצטדיון החדש. ורשביאק נרתם כאשר התקציב לבניית המתקן הושג דרך קרן המתקנים במועצת ההימורים, שבה חבר גם...צבי ורשביאק. הוא הואשם בניגוד אינטרסים, כשבסופו של דבר מועצת ההימורים לא העבירה את הכספים לאצטדיון ונאלצה לשלם פיצויים לעיריית נס ציונה. "לנס ציונה היה מגרש במרכז העיר שהתושבים התלוננו עליו", הוא מציג את גרסתו. "העירייה לא הייתה מוכנה להשקיע. ראש העיר פנה אליי ושאל האם אני רוצה שיהיה אצטדיון חדש. הוא אמר לי 'אם לא תיקח את זה זה לא יהיה'. אמרתי שאני מוכן בתנאי שאני קובע מי יהיה האדריכל ושזה לא יהיה ישראלי, מכיוון שכאן אף אחד לא בנה יותר משני אצטדיונים.

"התנאי השני הוא שאף אחד לא מתערב. התנאי השלישי היה שלא יתחילו לעבוד עד שלא יהיו תכניות מושלמות. פניתי ליועץ המשפטי של מועצת ההימורים, ואמרו לי שאין בעיה עם זה (לעבוד בפרויקט האצטדיון) רק שאני לא אשתתף בהצבעות. שלחתי מכתב בנושא ליו"ר המועצה, אז אריה זייף, עם העתקים לכולם, שידעו שאני בעסק. ואז הייתה ישיבה ששם היה כתוב שיצאתי מהישיבה והחליטו עקרונית (לממן את האצטדיון, ד.ב). אחרי שגמרו את התכניות וכו' הביאו לישיבה של קרן המתקנים הצעה של חמישה מיליון דולר לבניית האצטדיון. כשהם החליטו על זה אני יצאתי מהישיבה וזה לא כתוב בפרוטוקול, זה המוקש. אף אחד לא שם לב, גם אני לא. ואז פתאום אני שומע שמועות שאני בכלל בעל המגרש ושאני בונה אצטדיון. ואז שמועה שתמורת האצטדיון אני קיבלתי שטח אחר בעירייה, שמועות דמיוניות. אחרי שנה היה כתוב שאני גם מאשר וגם לוקח את הכסף. שבאותה ישיבה לא יצאתי. דובר מועצת ההימורים אמר אז שאף אחד לא ידע שאני מעורב בפרויקט ולכן כנראה לא יצאתי. אני מיד כתבתי שכתבו דברי שקר. א' -יצאתי מהישיבה. ב'-ידעתם מהכל, וג'-אתה ישבת יום קודם עם ראש העיר. הוא ענה לי ש'נכון, אבל אני לא זוכר אם יצאת או לא'. ביקשתי את ההקלטה של הישיבה ושוועדת הביקורת תבדוק את זה. ההקלטה לא הייתה כי היא הושמדה וועדת הביקורת קבעה במפורש ששאלה אנשים. שלושה אמרו שלא הייתי, אחד אמר שהייתי, שניים אמרו שלא זוכרים. בא מבקר המדינה, בדק את זה, זה היה ב-2001. הוא אמר שהוא לא יכול לקבוע אם הייתי או לא, אבל הוא קיבל את זה ששלושה אמרו שלא ודרש להקפיד על רישום פרוטוקולים. לכולם היה ברור שפה הם התרשלו ולא אני"

- ולא חשבת מראש שמדובר בנושא רגיש?

"בשביל זה פניתי ליועץ המשפטי, בשביל זה הייתי רגיש. אמרתי שאם יהיה אחד ממועצת ההימורים שדיברתי איתו על האצטדיון בנס ציונה אני אתפטר מכל מקום, כי אין אחד כזה. אני ביקשתי תצהיר מהחשב של קרן המתקנים והוא כתב 'אני חייב לציין כי ורשביאק אף פעם לא פנה אליי בעניין'. ואני לא ראיתי את האיש הזה 10 שנים, לרואה חשבון שהיה שם אין לי שום דבר וגם אותו לא ראיתי 10 שנים והוא כתב בתצהיר שיצאתי. מה קרה? מועצת ההימורים לא רצתה לשלם את הכסף, העירייה הגישה תביעה לבג"צ ששלח אותה למחוזי. לנס ציונה לא הגיעה הודעה על ביטול והיא התחייבה על בניית אצטדיון".

- אז למה הנושא התעורר?

"מבקר המדינה מחפש אותי גם על סמך החוויה האולימפית. הוא לא חשב שצריך להקים את החוויה האולימפית כי הוא חשב שהכסף צריך ללכת לספורט, ואלכס גלעדי הביא מכתב מהוועד האולימפי הבינלאומי שזה אכן התפקיד שלנו. הוא תמיד כתב לי ואני כתבתי לו, תמיד אמרתי לו למה עם תכתובת. תקרא לי ואני אבוא אליך. הגעתי אליו, עוד לא יצאתי משם וכבר היה פרסום שאני בחקירות מבלי שאף אחד לא ראה אותי נכנס לשם. הם הדליפו את זה, הוא אומר שלא ואני יודע שכן. בכנסת אמרתי לו: 'זה שאני מיניתי את אחי רענן לוינגייט זה נכון, יתר הדברים, חלק מהם, לא נכונים'. הוא אמר 'מה לא נכון?', עניתי שהמוזיאון, אמרתי שהוא קיבל מכתב שזה התפקיד שלנו. הוא אמר 'לא קיבלתי'. אמרתי לו 'אתה שקרן'. יצאתי החוצה ואמרו לי עיתונאים 'חכה חכה, בחיים לא אמרו לו דברים כאלה'. אמרו לי שהוא יחפש, ואמרתי - שיחפש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully