וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאור מור: "השחקניות מגיעות עם מתח חיובי ומוטיביציה"

1.2.2011 / 18:41

קפטן נבחרת הפדרציה אופטימי לקראת פתיחת הטורניר: "מקווה שהדברים יתחברו ונשיג תוצאה טובה" (שידורים ישירים בספ' 5)

ברני ארדוב

צילום: אורן קורנפלד, עריכת וידאו: דורון שטיין

אחרי החגיגה סביב הגעתה של המדורגת 1 בעולם, קרוליין ווזניאקי, הבית האירופי/אפריקאי ייפתח מחר (רביעי, שידורים ישירים בערוץ 5) כאשר נבחרת הפדרציה של ישראל תתמודד נגד לוקסמבורג (16:00). כידוע, בטורניר מחולקות הנבחרות לארבעה בתים, כאשר בשלושה מהם יש ארבע נבחרות בכל אחד ובבית נוסף משחקות שלוש נבחרות. הראשונה בכל בית מעפילה ביום המשחקים האחרון לגמר הטורניר (ארבע נבחרות), כאשר שתי המנצחות בעימותים ביניהן מעפילות לפלייאוף העלייה לבית עליון 2, שם משחקות הנבחרות המדורגות במקומות 9 עד 16 בעולם.

מצב רוח טוב קיים במחנה הישראלי לקראת תחילת המשחקים והמפגש הראשון. ראשונה עלתה אל המגרש הבוקר שחר פאר, שהשיגה השבוע את דירוג השיא שלה, 11 בעולם, אבל למרות זאת נראה שהמתח עושה את שלו. פאר, שסירבה לאחר האימון להתראיין, התלוננה בלילה באמצעות הטוויטר על הרעש של האוטובוסים שמגיע אל החלון במלון שבו היא משתכנת יחד עם שאר הנבחרות. "אני זקוקה לאטמי אוזניים", היא כתבה שם. בכל מקרה, לפאר מחכה משימה נוחה על הנייר כאשר היא אמורה לפגוש את מנדי מינלה, הטניסאית הבכירה של לוקסמבורג המדורגת 137 בעולם.

מינלה בת ה-25, שדורגה בשיאה 128 בעולם לפני למעלה משנה, לא פתחה טוב את עונת 2011 עם שלושה הפסדים ושני ניצחונות. בטורנירי ההכנה לקראת אליפות אוסטרליה היא לא עברה את שלבי המוקדמות וגם במוקדמות של טורניר הגרנד סלאם היא לא הצליחה להיכנס לטורניר והודחה בסיבוב המוקדמות השני אחרי שהפסידה בשתי מערכות ליריבה שמדורגת 185 בעולם. המשחק בין פאר למינלה, אם אכן תיבחר כטניסאית הראשונה של לוקסמבורג, יתקיים לאחר שיוליה גלושקו (205 בעולם) תפגוש את הטניסאית שתדורג שנייה אצל היריבה, כנראה אן קרמר, שנמצאת במגמת שיפור וקפצה לאחרונה למקום ה-169 בעולם. קרמר בת ה-35 נכנסה לאליפות אוסטרליה אחרי שעברה את המוקדמות, אבל הפסידה לסימונה חאלף מרומניה (77 בעולם).

"ביום הראשון היה לנו קשה להתרגל לתנאים, אבל היום הבנות נראו טוב", סיכם הקפטן ליאור מור את ההכנות. "הן מגיעות עם הרבה מתח חיובי ומוטיבציה ואני מקווה שהדברים יתחברו ונשיג תוצאה טובה כי זה חשוב". על העובדה שגלושקו מהווה בתחרות הזו חידה מאז פרישתה של ציפי אובזילר, הוסיף מור: "עשינו ליוליה את ההכנה שהיא צריכה. היא נראית טוב ומרגישה טוב, ואני מקווה שהיא תשתחרר מהלחץ ומההתרגשות כי בכל זאת זו הפעם הראשונה שהיא משחקת גביע פדרציה בארץ ובכל מקרה היא לא שיחקה הרבה עד עכשיו בטורניר. היא תגיע מוכנה מבחינה טקטית ומנטלית, ואם היא תשחק כמו שהיא התאמנה היום, אני אהיה אופטימי".

מור גם התייחס לסוגיית השיבוץ של הקפטן מלוקסמבורג, כאשר עדיין לא ברור בוודאות מי יעלו את היריבה, ואמר: "אם קרמר תעלה מול גלושקו, אני יכול להגיד שאנחנו מכירים אותה טוב מאוד. היא שחקנית מנוסה מאוד ומשחקת בקצבים שמאוד טובים ליוליה. הכנו אותה כמו שצריך, והרבה תלוי עד כמה יוליה תשתחרר מהלחץ. אנחנו מכירים את השחקניות היריבות והגענו לאימונים של אחר הצהריים כדי לראות אותן. אנחנו מתרכזים בעצמנו ומגיעים כדי לשחק כל יום בפני עצמו".

ביום רביעי תפגוש הנבחרת את פולין ובחמישי תשחק נגד בולגריה בקרב שיכול בסופו של דבר להכריע את זהות העולה לשלב הבא. אגניישקה רדוואנסקה, שבסופו של דבר הגיעה לתחרות במקום אחותה אורסולה שנפצעה, נחתה לפנות בוקר בארץ, דילגה על האימון הראשון של הנבחרת שלה, אבל הופיעה לאימון השני ונראתה חדה וממוקדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully