וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו סנסציה: נבחרת המחזור של אירופה

31.1.2011 / 15:09

נבחרת המחזור מוקדשת השבוע לקורא ז'וזה מוריניו, עם נציג של אוסאסונה שכנראה גמרה לו את חלום האליפות, וכמובן ג'מפאולו פאציני, שסידר לאינטר, קבוצתו הקודמת, בכורה חלומית

נבחרת המחזור של וואלה! ספורט עולה השבוע בהרכב מהפכני וכמעט ללא נציגי הקבוצות הגדולות ביבשת. אפילו ברצלונה, שניצחה 0:3 את הרקולס בעוד יום במשרד, לא שלחה נציג לסגל. אז מי כן נכנס? שילוב מנצח של צעירים מבטיחים לצד וותיקים בשלהי הקריירה, חלוץ מופלא בבכורה בלתי נשכחת וכמובן נציג אוסאסונה, הקבוצה שהייתה אחראית לסנסציה של סוף השבוע. הכוכב האורח מגיע הפעם מחצי גמר גביע הליגה בסקוטלנד וגם הוא נהנה מיופי של בכורה בקבוצתו החדשה.

שחקני ברצלונה חוגגים עם לאונל מסי שער. Alvaro Barrientos, AP
לא, חברים, הפעם לא. חכו לשבוע הבא/AP, Alvaro Barrientos

שוער

ניקולא פנטו – ולנסיין

אחרי שישה משחקים רצופים ללא הפסד שהחזירו אותה למאבק האליפות, ליון לא האמינה שתיתקל בקשיים דווקא מול ולנסיין מהתחתית. אלא ששם חיכתה לה הפתעה. חומה אנושית של איש אחד, שבלם לבדו את התקפת האורחים. פנטו בן ה-30 רשם תצוגת שיא שכללה מספר הצלות מרהיבות, כולל שתיים ברגעים המכריעים של המשחק. הוא התעופף לנגיחה של טולאלן, הציל גם בעיטה נפלאה של רבייר והיה חתום לבדו על ה-1:2 המפתיע. ולנסיין, שסחטה נקודה גם במשחק הראשון בליון, הופכת לכבשה השחורה של קלוד פואל.

יוהאן גורקוף שחקן ליון מנסה להכניע את שוער ולנסיין ניקולא פנטו. Claude Paris, GettyImages
הכבשה השחורה של קלוד פואל וליון. פנטו מול גורקוף/GettyImages, Claude Paris

הגנה

מגן ימני: מיקה ריצ'רדס – מנצ'סטר סיטי

10 דקות הפרידו בין מנצ'סטר סיטי למבוכה גדולה בגביע האנגלי. נוטס קאונטי, מהמקום ה-18 בליגה הראשונה (השלישית) הייתה הקבוצה הטובה יותר במדו ליין וריח של סנסציה כמו שרק הגביע האנגלי יודע לספק עמד באוויר. ואז הגיעה הדקה ה-80. ריצ'רדס, הטוב בשחקני הסיטי, סיפק פריצה נהדרת ובישל את השוויון לאדין דז'קו. השתיים ייפגשו למשחק חוזר במנצ'סטר. שם, ככל הנראה יסתיים פרק הגביע עבור מי שעד לפני שנה חלמה לאיים על מעמד הסיטי כקבוצה העשירה בעולם.

בלם: אייזק וורסה – הופנהיים

הגנאי בן ה-22 כבש כבר בדקה הרביעית וביתר דקות המשחק ביצע את עבודתו ההגנתית בשלמות, נטרל את ראול ואף סיפק הצלה מקו השער בדקות הסיום, כשהופנהיים השיגה ניצחון חוץ שלישי בלבד העונה ב-0:1 על שאלקה. עבור הופנהיים מדובר בניצחון ראשון אחרי שישה משחקים עקרים ואילו וורסה בהחלט נהנה מעונתו הטובה בבונדסליגה שהיא המשך ישיר ליכולת במונדיאל. שאלקה? תעירו אותם כשהעונה הסיוטית תיגמר.

בלם: כריסטיאן זפאטה – אודינזה

הקבוצה הלוהטת של השבועות האחרונים בסרייה A ממשיכה לדהור. אחרי ה-4:4 המדהים מול מילאן והניצחון על אינטר, יובנטוס הדועכת הייתה הקורבן התורן. לשם שינוי, ההגנה האיומה של אודינזה היא זו שניצחה את דרבי הזברות בטורינו (1:2). זפאטה, הקולומביאני בן ה-24, הנהיג את רביעיית ההגנה עם משחק נטול טעויות וגם התכבד בשער השוויון. אודינזה השיגה 13 נקודות מ-15 אפשריות ב-2011 והיא כבר במקום השישי. מישהו אמר מוקדמות ליגת האלופות?

מגן שמאלי: מרסל שמלצר – דורטמונד

נבחרת מחזור טיפוסית בעיתונים הגדולים בגרמניה כוללת העונה 2-4 נציגי דורטמונד מדי שבוע. גם השבת, כשמוליכת הבונדסליגה הבריקה עם 0:3 בוולפסבורג, יכולנו לבחור בין כמה מועמדים והפור נפל על שמלצר. המגן בן ה-23 סיפק עוד תצוגת תכלית בקו השמאלי, לא הפסיק להטריד ולאיים בפריצות סוחפות ומירר את החיים של אשקן דג'אגה ששיחק מולו. גם ללא שינג'י קגאווה שגמר את העונה, נראה שרק נס ימנע מדורטמונד אליפות. ושמלצר? הוא מועמד מוביל לנבחרת העונה.

שחקן אודינזה, כריסטיאן זפאטה. GettyImages
גם מנהיג, גם מגן וגם כובש. זפאטה/GettyImages

קישור

קווין אנין – סושו

קבלו את אחת מתגליות העונה בצרפת. אנין בן ה-24 הגיע הקיץ לסושו מלה האבר הקטנה והפך לאחד הקשרים האחוריים המוערכים בליגה, שמושך לא מעט תשומת לב מהגדולות. בשבת, רשם אנין את משחקו הטוב העונה, כשסושו דרסה במגרשה 1:5 את ראן. אנין אמנם סיים ללא שער או בישול, אבל היה המוח שמאחורי הניצחון. הוא תופקד מעט לפני הבלמים, הציג משחק אגרסיבי, דחף את חבריו קדימה ובנה את ההתקפות. תזכרו את השם.

דני מרפי – פולהאם

הפעם האחרונה בה דני מרפי כבש צמד הייתה בדצמבר 2002, במשחק גביע הליגה של ליברפול נגד אסטון וילה. הרצף הזה הסתיים בדקה ה-14 של משחק הגביע ביום ראשון, אז שלח מרפי פנדל מדויק שני תוך שלוש דקות. פולהאם הייתה אחראית לתוצאה של הסיבוב הרביעי בגביע כשדרסה את טוטנהאם 0:4 עם ארבעה שערים במחצית אחת. מרפי שהוחלף במחצית השנייה זכה לסטנדינג אוביישן גם מאוהדי הספרס, הקבוצה בה העביר עונה וחצי לא מוצלחות.

חאבייר קמוניאס – אוסאסונה

בליגה מתוקנת, מעידה חד פעמית לא אמורה לשבש עונה שלמה. אבל ליגה בה למוליכה יש 92 אחוזי הצלחה היא הכל חוץ מליגה מתוקנת. לכן בריאל מדריד יודעים היטב שפער שבע נקודות בשלב כזה של העונה הוא קריטי. ריאל זקוקה עכשיו לעוד שתי מעידות של ברצלונה מלבד הקלאסיקו באפריל וכרגע זה נראה מנותק מהמציאות. לא מן הנמנע שקמוניאס בן ה-30, שלמרבה האירוניה הינו יליד מדריד שאף החל את דרכו במחלקת הנוער של הבלאנקוס, הוא זה שחתום על שער האליפות של ברצלונה.

חאבייר קמונאס שחקן אוסאסונה. David Ramos, GettyImages
האם האיש שהחל את דרכו במחלקת הנוער של ריאל חתום על שער האליפות של ברצלונה? קמוניאס/GettyImages, David Ramos

התקפה

ויקטור אובינה – ווסטהאם

כמה שאברהם גרנט אוהב את מפעל הגביע. הפטישים רק נפרדו מגביע הליגה בשלב חצי הגמר וכבר הם מוצאים עצמם בעיצומו של קמפיין חדש בגביע האנגלי. כשברנלי מליגת המשנה היא היריבה הבאה (בפעם השלישית ברציפות שווסטהאם מקבלת משחק בית מול קבוצה מהצ'מפיונשיפ), גרנט כבר יכול להריח את רבע הגמר. בינתיים, הגיבור התורן של ווסטהאם היה אובינה. הניגרי, שכבש עד כה שלושה שערים בכל המסגרות, הכפיל את הכמות עם שלושער ב-2:3 על נוטינגהאם פורסט. לגרנט ואובינה נותר לנו רק להזכיר שעם כל הכבוד לגביע, המטרה האמיתית היא להישאר בליגה.

אדינסון קבאני – נאפולי

האורוגוואי המופלא תפס בשבועות האחרונים מקום של קבע במדור הזה ולא בכדי, הוא אולי החלוץ שנמצא בכושר הטוב באירופה. הניצחונות של מילאן ואינטר לא הרשימו את קבאני שהפציץ עוד שלושער, הוביל את נאפולי ל-0:4 מרשים על סמפדוריה והעלה את מאזנו ל-17 שערים בראש טבלת המבקיעים בליגה. קבאני לא מפסיק להפציץ והפרטנופי לא מתכוונים לוותר על הסקודטו. אנא פתחו יומנים ורשמו את התאריך: 27 בפברואר, מילאן – נאפולי. משחק העונה האמיתי בסרייה A.

ג'מפאולו פאציני – אינטר

כבר שנתיים שפאציני הוא החלוץ האיטלקי הכי טוב והכי פחות מוערך בליגה. הוא קרע רשתות במדי סמפדוריה ועוד קודם לכן בפיורנטינה ובגיל 26, הוא בהחלט מוכן להוביל קבוצה גדולה. מהלך הבזק של אינטר בסוף השבוע היה מבריק. הנראזורי קיבלו תוספת כוח משמעותית במחיר סביר (12 מיליון יורו פלוס ג'ונתן ביאביאני שבהחלט לא מהווה אבידה גדולה) והרכש פרע שטרות כבר במשחקו הראשון. לאונרדו זרק את פאציני למגרש בדקה ה-46, כשאינטר פיגרה 2:0 מול פאלרמו הנאיבית. החלוץ החזיר עם צמד וסחט את הפנדל שהוביל לשער הניצחון. לזה אנחנו קוראים בכורה.

ג'אמפאולו פאציני שחקן אינטר חוגג. Tullio M. Puglia, GettyImages
ביום כזה לא נשאיר אותו בחוץ. פאציני/GettyImages, Tullio M. Puglia

שווים אזכור

ג'יימי ג'ונס (לייטון אוריינט) – ארסנל מחכה לו

כריסטיאן פירס (נוטס קאונטי) – הסתדר עם התקפת המיליונים

דייגו קסטרו (ספורטינג חיחון) – הסיוט של דודו אוואט

פרננדו (בורדו) – שלח מסר לטיגאנה

נורי שאהין (דורטמונד) – נשאר בחוץ בלב כבד

אלברו נגרדו (סביליה) – צמד שהספיק רק לתיקו

צ'רלס טאקי (סנט פאולי) – שבוע טוב לגנאים בבונדסליגה

נורי שאהין שחקן בורוסיה דורטמונד. רויטרס
באמת שרצינו שתיכנס. נשבעים. שאהין/רויטרס

כוכב אורח

כריס קומונס – סלטיק

עוד אחד שהייתה לו יופי של בכורה הוא הקשר הסקוטי בן ה-27, שהגיע מדרבי קאונטי ועל פי דיווחים היה מועמד גם לריינג'רס. בשישי, חתם קומונס על חוזה לשלוש שנים וחצי ולמחרת פתח בהרכב והבריק. הוא כבש את השער הראשון בפתיחה והוסיף בישול ב-1:4 הנהדר של הבויז על אברדין. סלטיק נראית פשוט מצוין בתקופה האחרונה, מוליכה את הטבלה ובגמר גביע הליגה יחכה לה כמובן עוד אולד פירם מול היריבה השנואה. נמשיך לעקוב.

כריס קומונס שחקן סלטיק. Scott Heavey, GettyImages
שווה להמשיך לעקוב. כריס קומונס/GettyImages, Scott Heavey

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully