וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט לפני רומא: "בתקופה הזו חובה להיות בשיא"

26.1.2011 / 19:00

מאמן מכבי ת"א: "בשבועות האחרונים לא היינו מכבי של העונה". בורשטיין: "אנחנו דרוכים, חייבים לנצח" (21:00, 10, 5HD)

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נעם אשל

לאחר ההפסד לברצלונה בשבוע שעבר, יודעת מכבי תל אביב כי כל תוצאת זולת ניצחון מחר (חמישי, 21:00, ערוץ 10 ו-5HD) בהיכל נוקיה מול רומא האיטלקית עשויה לפגוע משמעותית בסיכוייה להעפיל לשלב ההצלבה. כזכור, הצהובים נכנעו לאלופת אירופה 81:71 בשבוע שעבר, ומחר הם יקוו להתאושש מול מי שעל הנייר אמורה להיות הקבוצה החלשה ביותר של בית ו'. רומא סיימה את שלב הבתים הראשון במאזן של 5:5, ובשבוע שעבר הפסידה בביתה ללובליאנה 64:63. יניב גרין לא התאמן הערב בשורות הצהובים עקב פציעה בכתף, אך הבהיר לוואלה! ספורט כי לא יפספס את המשחק מחר.

בלאט: "נשחק בפול ווליום"

הערב קיימה מכבי תל אביב את מסיבת העיתונאים הרשמית לקראת ההתמודדות, ודומה כאילו במחנה הצהוב מכירים בחשיבות המשחק מול האיטלקים. "רומא שיפרה את עצמה לאחרונה, במיוחד בגלל שהביאה את פיליפקובסקי לאמן אותה", אמר מאמן הצהובים דייויד בלאט. "הוא מאמן יוצא מן הכלל ואני בטוח שהוא יעשה שם עבודה מצוינת. יכול להיות שהם ישמרו איזורית, או שינסו להחזיק בכדור ולא לעשות הרבה עבירות. דיברו עכשיו על הפציעות של רומא. עבודתית יש להם סגל קצר מהרגיל, אבל אני רוצה להזכיר שבשנה שעברה קאחה לבוראל הגיעה עם שבעה שחקנים ואנחנו זוכרים שהם ניצחו. צריך להיזהר מזה".

"אני לא יודע איך הם יבואו לשחק, אני יכול להגיד איך אנחנו נשחק: כמובן שבפול ווליום, אגרסיביות ותוקפנות, צריך לשמור על עקביות לאורך משחק שלם", הוסיף בלאט. "כך היינו לאורך כל השנה ורק כך צריך להיות. אנחנו עובדים טוב וקשה ומתכוננים היטב למשחק הזה כמו שאנחנו עושים לפני כל משחק. אני חושב שבשבועות האחרונים לא הצגנו את הרמה שהצגנו כל העונה. לא היינו במשבר, אבל לא היינו מכבי של כל השנה. אנחנו רוצים להגיע לזה בתקופה הנוכחית כי אנחנו חייבים להיות בפיק עכשיו".

מאמן הצהובים אף החמיא לכוכב הגדול שלו בשבועות האחרונים, דורון פרקינס, כשאמר: "השנה הצבנו אותו כמנהיג של הקבוצה. פרקינס בא לידי ביטוי בצורה בולטת לאחרונה, אבל אני חושב שהערך הכי גדול של דורון זה מה שלא רואים בסטטיסטיקה, אלא ביכולת שלו לשמור, לכסות שטחים נרחבים במגרש".

טל בורשטיין הוסיף: "אין לחץ אבל אנחנו מודעים לכך שאנחנו חייבים לנצח את המשחק הזה, ועל אחת כמה וכמה את כל המשחקים בבית. כולם דרוכים ומבינים את החשיבות. אני לא חושב שמכל משחק צריך להסיק מסקנות, היו ועוד יהיו משחקים פחות טובים אבל הכי חשוב שניצחנו בנתניה, זה אולם לא קל לשחק בו, ועכשיו אנחנו כבר נמצאים עם הפנים קדימה".

ריצ'ארד הנדריקס, שנמצא בכושר טוב והצטיין מול ברצלונה בשבוע שעבר, סיכם: "אנחנו יודעים שמצפה לנו משחק לא קל מול רומא, אבל אנחנו רוצים להשיג את הניצחון הראשון שלנו בטופ 16, זה משחק בית שלנו ואנחנו צריכים לעשות את זה. יש הכרחיות לנצח את המשחק אבל זה רחוק מלהיות לחץ. אם נשחק את המשחק שלנו אז הכל יהיה בסדר".

דאטומה: "מעט מאוד קבוצות מצליחות לנצח בנוקיה"

מנגד, הרומאים כאמור מגיעים להתמודדות כשהם מסתמנים כקבוצה החלשה ביותר בבית ו'. פתיחת העונה הנוראית בליגה האיטלקית והבינונית ביורוליג הביאה את המועדון האיטלקי להחליף מאמנים ולהמר על סאשו פיליפובסקי הצעיר, כאשר בסופו של דבר עלתה רומא לטופ 16 עם מאזן של 5:5. בליגה מדורגת הקבוצה במקום ה-11 בלבד, עם מאזן נורא של 9:7. בשבוע שעבר הפסידו הרומאים 64:63 ללובליאנה, כאשר בארבעת המפגשים האחרונים שלהם עם מכבי תל אביב הם יצאו מנוצחים.

"למכבי יש 12 שחקנים מאומנים עם יכולות אתלטיות מצוינות", הודה פיליפובסקי. "הם משחקים כדורסל מהיר ויש להם מאמן מצוין, דייויד בלאט, שאוהב להחליף הגנות לאורך המשחק, מה שיכול לבלבל יריבות. אנחנו לא מגיעים למשחק בתקופה טובה מדי מכיוון שיש לנו הרבה פציעות, אבל ננסה לתת הכל. אנחנו רוצים לשחק כמו קבוצה עם רוח קבוצתית".

הפורוורד לואיג'י דאטומה הוסיף: "יהיה משחק קשה נגד קבוצה נהדרת. היכל נוקיה הוא אולם חם בו מעט מאוד קבוצות מצליחות לנצח. עם זאת, אנחנו גדלים כקבוצה וננסה לשחק את המשחק שלנו. מכבי קבוצה טובה מאיתנו. אנחנו צריכים לשלוט בקצב של המשחק כי אם ניתן להם לרוץ יהיה לנו קשה מאוד לעצור אותם. אני חושב שצ'אק אידסון הוא השחקן שאנחנו צריכים לעצור, הוא טוב בכל כך הרבה דברים, הוא יכול לעשות הכל על המגרש, וזה יהיה חשוב מאוד לעצור אותו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully