וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהלכי השבוע ב-NBA

27.1.2011 / 15:55

כשדוראנט ונוביצקי מכריעים משחקים זה מובן, אבל כשברוק לופז ודייויד ווסט רושמים באזר-ביטר כדאי לראות כדי להאמין

דירק נוביצקי באזר

פורוורד דאלאס מאבריקס דירק נוביצקי (ימין). Bill Kostroun, AP
סבסוב גמלוני, אבל העיקר שהכדור צלל פנימה. נוביצקי/AP, Bill Kostroun

זה היה שבוע של סלי ניצחון דרמטיים, כך שבלינקים המצורפים אתם תשמעו שדרים צורחים, תראו אוהדים קופצים ותחוו את כל השמח והעצוב שבספורט. נתחיל עם דירק נוביצקי הנפלא. נתעלם רגע מהדבר הגדול הזה שעומד במרכז החדר ונקרא "פלייאוף", ונזכיר שהגרמני הוא ווינר גדול בעונה הרגילה. הג'רמינייטור חזר לעצמו אחרי הפציעה שהשביתה אותו, וביום ראשון הוא חזר על אמת, כשלקח אחריות, ולמרות ערב נוראי של 6 מ-23 מהשדה, את השישית מה-23 הוא שם בפנים בסבסוב גמלוני. מה שעשה את נוביצקי גדול הוא יצירת המיס-מאץ' של דאלאס. שימו לב שעם המסירה של קיד לנוביצקי ג'ייסון טרי בורח הצידה בחסימה, וקריס האמפריס נשאר איתו במקום להישאר עם נוביצקי. מי שנשאר עם הגרמני הוא סטפן גראהם, שנמוך ממנו בראש, ולא פלא שזה נגמר כמו שזה נגמר.

וגם דוראנט באזר

פורוורד אוקלהומה סיטי ת'אנדר קווין דוראנט (שני מימין) עם סרג' איבקה (ימין). Sue Ogrocki, AP
אין כמו לחגוג על הניקס/AP, Sue Ogrocki

הנה עוד סל ניצחון, הפעם קצת יותר דרמטי מקודמו. באותו יום ראשון אירחה אוקלהומה סיטי את ניו יורק למשחק הפכפך שהפך למותחן בשניות הסיום. קווין דוראנט - מלך הסלים של הליגה כרגע עם 28.3 למשחק - הוכיח שהוא גם קלאץ' כשקבר את הניקס עם השלשה העצומה הזאת.

דייויד ווסט מכריע

דייויד ווסט, ניו אורלינס הורנטס, מול אוקלוהומה סיטי. AP
גם לו לא היה ברור איך לגמור את המהלך, אבל למזלו זה הלך. ווסט/AP

ניו אורלינס זאת הקבוצה של כריס פול, וכולם ציפו שבשוויון 89:89 במשחק הגדול שהיה להורנטס נגד אוקלהומה סיטי, הכדור יילך לגארד המופלא לזריקה מכרעת. מהר מאוד הגנת הת'אנדר הבינה שזה הולך להיות דווקא דייויד ווסט, היעיל והקבוצתי, שייקח את האחריות. היה לווסט הרבה מזל, נראה שגם לו לא היה ברור איך לגמור את המהלך, אבל למזלו זה הלך.

רודי גיי שואו

רודי גיי (שני משמאל), ממפיס גריזליס, מול טורונטו ראפטורס. AP
הוכיח מול טורונטו מי בעל הבית בממפיס. גיי/AP

רודי גיי - מיסטר 82 מיליון דולר לחמש שנים - נותן תחושה העונה כאילו חלה דעיכה קלה במשחקו, אבל המספרים מוכיחים אחרת, וכרגע הוא דווקא מוכיח שהוא בדרך לעונת קריירה. כן מספרים, לא מספרים, ביום שלישי גיי הוכיח מול טורונטו מי בעל הבית בממפיס. להגנת הראפטורס הייתה שעה להתכונן לזריקת הבאזר-ביטר הזאת, אבל הבלבול חגג, היא לא ידעה איך להגיב לאתלטיות של גיי, וחטפה ג'אמפ יפהפה מהפינה שהוביל להפסד מדכדך נוסף.

ברוק לופז ווינר

ברוק לופז, ניו ג'רזי נטס, חוגג את סל הניצחון. AP
לא השחקן שהייתם נותנים לו כדור במאני-טיים? תחשבו שוב. לופז חוגג עם החבר'ה מניוארק/AP

כשאומרים באזר-ביטר, שמו של ברוק לופז הוא לא הראשון שקופץ לראש. הוא גם לא הכדורסלן המאתיים שתחשבו עליו כסוגר משחקים. אבל זאת ניו ג'רזי ובניו ג'רזי הולכים עם מה שיש, ומה שיש זה ברוק לופז. כשהיריבה היא קליבלנד, אז כל העסק נשמע אפילו פחות זוהר, אבל לכו תספרו את זה לחבר'ה מניוארק, שביום שלישי קפצו לשמיים והסל של לופז 1.4 שניות לסיום ריגש להם ת'צורה. בספורט "איכות" היא מילה שנמצאת מתחת למילים כמו "רגש", "דרמה" ו"מתח".

ג'ייסון קיד חוטף

ג'ייסון קיד (ימין) מול בלייק גריפין (שמאל). Ronald Martinez, GettyImages
הגיל מביא איתו אטיות, אבל ניסיון עצום. קיד מול גריפין/GettyImages, Ronald Martinez

כשדירק נוביצקי היה פצוע נחשפה באמת חולשתו היחסית של ג'ייסון קיד העונה, כשמספריו דווקא דעכו. הילד עדיין מספק 8.1 נקודות ו-8.4 אסיסטים, אבל בחודש מארס הוא בן 38, ויהיה תמים לצפות למספרים סביב 16 ו-10 כמו לפני עשור. אז הרגליים קצת אטיות בהגנה ובהתקפה, אבל הניסיון רק הולך ומתעצם. ביום רביעי דאלאס ניצחה את הקליפרס, והנה לכם דוגמה מאלפת לניסיון של קיד, וליכולות שלו לתזמן הכל, מהחטיפה ועד למסירה שהוציאה את שון מריון מפלצתי. שימו לב לרגע בו קיד מבין ששמירה על אל פארוק אמינו היא דבר מיותר נוכח התהוותו של ניסיון שקוף להכניס כדור פנימה לבלייק גריפין, ולאופן בו הוא מבשל לנו מהלך גדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully