וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים: "מקווים שבית הדין לא שבוי של שמעון מזרחי"

24.1.2011 / 18:26

המועדון הגיב לקנס שספג בשל התפרעות הקהל מול מכבי ת"א, שהגיבה: "מי שהוציא את ההודעה, לא רוחש כבוד לאיש"

התפרעות האוהדים של הפועל ירושלים ומכבי תל אביב במפגש בין השתיים בתחילת החודש עלה להן ביוקר. בית הדין המשמעתי של איגוד הכדורסל קנס היום (שני) את האדומים ב-25 אלף שקלים ו-20 אלף נוספים כמו גם משחק ללא קהל על תנאי למשך שנה. האדומים נמצאו אשמים במספר סעיפים: השלכת סרטי הדבקה לפרקט, השלכת גלילי נייר לאחר פתיחתת המשחק, זריקת חפצים על שחקן מכבי, ליאור אליהו, והכאת שחקן נוסף, גיא פניני, באמצעות מקלות תיפוף.

גם הצהובים לא יצאו בזול וספגו קנס של עשרת אלפים שקלים, תוך שהם מתחייבים להכין תכנית למניעת אלימות במגרשים תוך שלושה שבועות. ליאור אליהו וגיא פניני נכחו בדיון עצמו, כמו גם יו"ר מכבי שמעון מזרחי והדובר ניצן פררו. את ירושלים ייצגו היו"ר דני קליין ועורך הדין של המועדון יוסי ארנון. גם משקיף המשחק מנשה הרמן נכח בדיון.

הפועל ירושלים הגיבה בחריפות להודעה והיועץ המשפטי שלה יוסי ארנון מסר: "הופתענו מאוד מההתנהגות של בית הדין והעונשים חסרי הפרופורציה. אין ספק שזריקת רימון העשן על ידי אוהד מכבי תל אביב מסוכנת בעשרות מונים מהטענה המגוכחת שפניני הוכה על ידי מקל של תוף. אין אחידות בענישה. אנו הוכחנו באמצעות עורכי הדין צביקה שילה ויוסי ארנון, שהתצהירים של פניני ואליהו הוכנו על ידי שמעון מזרחי והיו אחידים בניסוחם בעוד שלא הייתה אחידות בעדות שלהם. בית הדין מנע מהפועל מגדל ירושלים להציג קלטת שמוכיחה את הפרובוקציות של הפרובוקטורים ממכבי תל אביב. ההרגשה היא של משחק מכור ואין ספק שאנו נערער על ההחלטה הלא נכונה, הנוגדת כל ראיה שהוצגה. אנו תקווה שבית הדין אינו שבוי בקסמיו של שמעון מזרחי".

זו לא הבשורה הלא נעימה היחידה שהגיעה השבוע להפועל ירושלים, שרק אתמול ניצחה 90:95 את מכבי חיפה. פורוורד הקבוצה בריאן רנדל צפוי לעבור ניתוח עוד השבוע. כזכור, הניתוח צפוי לגרום לרנדל להיעדר לתקופה של חודשיים לפחות.

מכבי תל אביב מסרה בתגובה: "בית הדין של איגוד הכדורסל נתן אמון מלא בעדויותיהם של גיא פניני וליאור אליהו, שנתמכו בסרטון וידאו, שהוכיח כי תמונה אחת שווה אלף ואף מיליון מילים. בית הדין מצא את ירושלים אשמה בכל סעיפי האישום".

לגבי העונש שהוטל על מכבי נמסר מהמועדון: "נקבע מפורשות על ידי המשטרה שהחפץ שנזרק הוא מוצר אזרחי המשמש לפורים ולא אמל"ח צבאי, הנקנה על ידי קטין, בודד, המייתמר להיות אוהד מכבי, אף שהצהיר כי הגיע למשחק בטרמפים ולא בהסעה המאורגנת של אוהדי מכבי תל אביב. אנו במכבי תל אביב מגנים כל סוג של אלימות - פיזית ומילולית - ולכן בחרנו לסיים את התיק בהסדר טיעון".

על ההאשמות של הפועל ירושלים: "מי שהוציא את ההודעה מטעמה, לא רוחש כבוד לאיש, מסתבר שגם לא לבית הדין של איגוד הכדורסל".

גם יו"ר מכבי תל אביב עו"ד שמעון מזרחי התייחס לדברים ואמר לוואלה! ספורט: "אני חושב שלא ענייני להגיב על עורך דין שמשמיץ מוסדות משפטיים, של דיינים עם ותק וניסיון רב. יש יועץ משפטי לאיגוד וחבל שדברים נעשים כמו שהם נעשו. זה ביזוי יותר עצמי של עורך הדין שטוען כך מאשר של הדיינים שעושים את מלאכתם נאמנה. הדיינים צפו בקלטת המשחק וראו במו עיניהם את ההתרחשויות, את העובדה שאוהדי הפועל ירושלים חבטו במקלות של התופים על גבו של פניני, הדיינים קראו בעיון את התצהירים שהגישו פניני ואליהו. הם נחקרו שתי וערב על ידי בא כוחה של הפועל ירושלים, חזרו ועמדו בתקיפות תוך הצבעה בסרט שהוקרן על האירועים עצמם. רואים את אליהו מגיע לשופט ולמשקיף ומראה לו את החבלה בגופו. חבל לומר את הדברים שנאמרו. בהתייחס לטענה של האבוקה, ממה שעלה בחומר ומה שאני יכול לומר זה שמדובר בקטין, שאמר שהוא עשה את מה שהוא עשה מכיוון שהוא התערב עם חברים שהוא מסוגל לעשות דבר כזה".

לשאלה האם עו"ד יוסי ארנון מבטא בתגובתו את עמדת הפועל ירושלים ואת עמדת היו"ר דני קליין, או שמא אולי מדובר בין היתר, במשקעים שנוצרו בפרשת דמי ההשבחה של גיא פניני, אמר מזרחי: "אני חושב שבמהלך הדיון דני קליין הביע חוסר נחת וחוסר שביעות רצון מהצורה שעורך דין ארנון ניהל את הדיון. עורך דין גם צריך לדעת מהן הגבולות בתגובות. גם כלפי מוסדות שיפוטיים וגם כלפי אנשים אחרים, וזה לא משנה למי אהדתו נתונה מפני שהוא צריך לעשות את עבודתו נאמנה ולא בדרך של השמצה וזריקת רפש לשווא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully