וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה שחקן העונה בפרמיירליג? נבחרת המחזור

24.1.2011 / 10:01

הוא קובע שיאים שאפילו רונאלדו לא השיג במנצ'סטר יונייטד ומותיר את מסי מחוץ להרכב. דימיטאר ברבאטוב הוא הכוכב של נבחרת המחזור באירופה והוא בולט גם בסופ"ש שכולו חלוצים אדירים

סוף השבוע בליגות הבכירות באירופה היה שייך לחלוצים. ארבעה שחקנים הרשימו עם שלושער ולא מעט אחרים כבשו צמדים, אבל המקום בנבחרת המחזור של וואלה! ספורט לא מובטח לאף אחד וכך סקוררים כמו לואיס פביאנו, פרננדו טורס או לוקאס פודולסקי מצאו עצמם בחוץ. לא רק הם, דרך אגב. גם שחקני ברצלונה וריאל מדריד לא השכילו לפלס דרך ל-11 המצטיינים שלנו השבוע. עם הקוראים לאונל מסי וכריסטיאנו רונאלדו הסליחה.

שוער

אמיליאנו ויויאנו - בולוניה

מרקו די ואיו אמנם כבש צמד והגיע ל-50 שערים במדי בולוניה בסרייה A, אבל גם הוא יודע מי היה האיש המרכזי בניצחון 1:3 על לאציו. "זו הייתה הופעה מופלאה של הקבוצה, כל התודות לשוער הגדול אמיליאנו ויויאנו", אמר החלוץ בסיום. בולוניה נקלעה לפיגור כבר בפתיחה והייתה קרובה לספוג פעם נוספת, אבל ויויאנו מנע שער שני מסרג'יו פלוקארי עם רפלקס נהדר ואיפשר לחבריו להפוך את התוצאה עד ההפסקה. במחצית השנייה לאציו שבה ללחוץ, ושוער נבחרת איטליה היה שם כדי לעצור ניסיונות נוספים של פלוקארי ומאורו זראטה העצבני. ההתעניינות מצידה של אינטר רק גוברת.

הגנה

מגן ימני: לורה - ספורטינג חיחון

המגן הצעיר, בוגר מחלקת הנוער של ריאל מדריד, היה אחד הגורמים לניצחון 0:1 של ספורטינג חיחון על אתלטיקו מדריד המאכזבת. בעונה שעברה הפך לורה למגן הימני הקבוע של ספורטינג, וגם העונה הוא מוכיח למנואל פרסיאדו כי שווה לתת בו אמון. אתלטיקו בעטה רק פעם אחת לעבר שער המארחת במשך כל המשחק ולא מצאה את הדרך לפרוץ את הגנת ספורטינג, שהחלה להתייצב במחזורים האחרונים. לורה עשה עבודה טובה בחלק האחורי, תמך גם בהתקפה והסביר פעם נוספת מדוע סביליה וקבוצות צמרת אחרות חפצות בשירותיו.

בלם: סימון קיאר - וולפסבורג

בקיץ השקיעה וולפסבורג 12 מיליון יורו ברכישת הבלם הדני המבטיח מפאלרמו. קיאר הגיע לבונדסליגה אחרי שנתיים מרשימות בנבחרת דנמרק ובליגה האיטלקית, אבל לא הראה שמץ מיכולתו במדי הזאבים, שהתגלו כאסופה של שחקני רכש מאכזבים. עם פתיחת חלון ההעברות של ינואר הוזכר קיאר כאחד המועמדים לעבור לצ'לסי, ואולי האפשרות הזו היא שדחפה אותו להופעה מצוינת מול מיינץ, במשחק שקטע עבור וולפסבורג רצף של שבע תוצאות תיקו. הבלם בן ה-21 הציג משחק חף מטעויות במרכז ההגנה, ובדקה ה-82 גם היה במקום כדי להכריע את המשחק בנגיחה עם שערו הראשון העונה.

בלם: ריצ'רד דאן - אסטון וילה

הפתעת המחזור באנגליה הגיעה מהווילה פארק, שם דארן בנט כבש במשחק הבכורה שלו והעניק לאסטון וילה ניצחון על מנצ'סטר סיטי, שרק לפני חודש חגגה עם רביעייה על חשבון קבוצת התחתית של ז'ראר הוייה. ההבדל בין שני המשחקים היה בחלק ההגנתי של אסטון וילה, שהצליחה לשמור על שער נקי לראשונה מאז הדרבי מול בירמינגהאם בסוף אוקטובר. ריצ'רד דאן וג'יימס קולינס שיתפו פעולה בצורה מצוינת והקימו חומה בצורה מול ההתקפה המאיימת של הסיטיזנס. דאן, שחקן מנצ'סטר סיטי לשעבר, היה בכל מקום כדי להרחיק את הסכנה ולבלום את הלחץ הכבד של האורחים. אסטון וילה עם הפנים קדימה.

מגן שמאלי: מאוריציו דומיצי – אודינזה

הדהירה של אינטר מאז מינויו של לאונרדו למאמן נעצרה במגרשה של אודינזה המשתפרת, שהתגברה על פתיחת עונה קטסטרופלית וכרגע נמצאת במרחק ארבע נקודות ממקום בליגת האלופות בעונה הבאה. בניצחון 1:3 על אלופת אירופה הוכיחו הביאנקונרי כי יש להם הרבה מה למכור מלבד מלך השערים אנטוניו די נטאלה והווירטואוז הצ'יליאני אלכסיס סאנצ'ז. למרות היותו שחקן הגנה, מאוריציו דומיצי איים פעמיים על שערו של לוקה קסטלאצי, ובניסיון השלישי גם הצליח להכניע אותו ולציין שער ראשון מאז ינואר 2009. אם ההגנה תישאר יציבה ולא תחזור על הטעויות ממחזורי הפתיחה, אודינזה תשיג כרטיס לאירופה

קישור

גונזאלו קסטרו - לברקוזן

מה ששינוי תפקוד יכול לעשות. יופ היינקס החליט לנצל את התכונות ההתקפיות של גונזאלו קסטרו ולהעביר אותו מעמדת המגן הימני לקישור. ההחלטה התבררה כמוצלחת, וקסטרו גנב את ההצגה ממיכאל באלאק שחזר לשחק אחרי היעדרות של ארבעה חודשים. שיתוף הפעולה של קסטרו עם ארתורו וידאל נשא פרי, כשהצ'יליאני בישל פעמיים ועזר לו לסיים בצורת בת 10 חודשים בליגה. הצמד של קסטרו הוביל את לברקוזן לניצחון 1:3 על בורוסיה מנשנגלאדבך והחזיר את הקבוצה למקום השני. בשבוע הבא היא צריכה להתגבר על האנובר כדי לשמור עליו.

ראול מיירלש - ליברפול

הניצחון הראשון של קני דלגליש בקדנציה המחודשת שלו בליברפול, רשום בעיקר על שמו של ראול מיירלש. בהיעדרו של סטיבן ג'רארד, הקשר הפורטוגלי קיבל את המפתחות במרכז המגרש וסחף את קבוצתו ל-0:3 חשוב שהרחיק אותה מהתחתית הלוהטת. מיירלש, שלא מפחד מקרבות מלוכלכים במרכז השדה, ניצל את הפרצות בהגנת וולבס לטובת גיחות אפקטיביות מהקו השני (כמו בבישול לפרננדו טורס) וגם סיכן את השער בבעיטות מרחוק. באחת הפעמים זה גם הצליח לו, עם בעיטת יעף נהדרת ש"גם שני שוערים לא היו מצליחים לעצור", כפי שטען בסיום מאמן וולבס מיק מקארתי.

לואיס גרסיה - אספניול

11 דקות נפלאות הספיקו לאספניול כדי למחוק פיגור מול חטאפה, לנצח 1:3 ולהוכיח כי היא מסוגלת לשחק טוב גם הרחק ממגרשה הביתי החם. מי שסחף את הקבוצה מברצלונה למהפך היה הקפטן לואיס גרסיה, שאצל מאוריסיו פוצ'טינו כבר לא משחק בשפיץ אלא מתופקד מאחורי החלוצים או בצד ימין של הקישור. גרסיה כבש את השוויון, בישל לאחר מכן לחוסה קאייחון והיה במרכזן של כל התקפות אספניול, שרשמה ניצחון שלישי ברציפות ונמצאת בדרך הנכונה להבטחת מקום באירופה. אולי אפילו בליגת האלופות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

התקפה

רובין ואן פרסי - ארסנל

שבעה שערים בחמשת המשחקים האחרונים - זה המאזן של רובין ואן פרסי במדי ארסנל מאז חזר מהפציעה. לקבוצה הטכנית של ארסן ונגר יש שוב כתובת ברחבה, ועל פי ההתקדמות משבוע לשבוע נראה כי ואן פרסי קטלני מבעבר. הפעם החלוץ ההולנדי כיכב עם שלושער (ראשון שלו באנגליה) בניצחון 0:3 על וויגאן, אבל האמת היא שאלמלא החמצת פנדל רשלנית ויכולת שיא של עלי אל חבסי בשער האורחים, ואן פרסי היה מסיים לפחות עם שישייה וארסנל כולה עם מספר שערים דו ספרתי. האם RVP יעשה את ההבדל עבור ארסנל אחרי חמש שנים נטולות תארים?

דימיטאר ברבאטוב - מנצ'סטר יונייטד

ארבעה משחקים שבת הסקורר הבולגרי מהבקעה, עד שהגיעה לאולד טראפורד ההגנה המזמינה של בירמינגהאם. ברבאטוב לא התמהמה, פתח את מסכת השערים כבר בדקה השנייה ובהמשך הוסיף שניים נוספים כדי לקחת את כדור המשחק בסיום הניצחון 0:5 ולציין משחק שלישי העונה עם שלושער ומעלה - הישג שאפילו כריסטיאנו רונאלדו בעונת השיא שלו במדי השדים האדומים לא קבע. מלבד 17 שערי הליגה שמוכיחים כי אלכס פרגוסון לא טעה לגביו, ברבאטוב עושה מאמץ אמיתי להסיר את תווית העצלן שהודבקה לו, ולראיה חילוץ הכדור שהוביל לשער של ריאן גיגס. מישהו אמר שחקן העונה?

מריו גומז - באיירן מינכן

אולי הנס יכול להיות מאוכזב מהמיקום, לואיס ואן חאל יכול להיות מתוסכל מכמות הפציעות, אבל ממריו גומז כולם בבאיירן מינכן חייבים להיות מרוצים. הבווארים השיגו את ניצחון השיא שלהם העונה כשגברו 1:5 על קייזרסלאוטרן, ומרוחקים כרגע שלוש נקודות בלבד מהמקום השני. אריאן רובן פתח לראשונה מאז הפציעה ואף כבש, אך שוב האיש שבלט יותר מכל בשורות באיירן היה גומז. החלוץ שהוזנח בשנה שעברה על ידי ואן חאל לא מפסיק לפרק הגנות, נראה חד מתמיד, והשלושער השבוע (השני שלו העונה) הציב אותו בראש טבלת המבקיעים בבונדסליגה עם 15 שערים.

שווים אזכור:

מנואל נוייר (שאלקה) – שווה חצי קבוצה

פבריסיו קולוצ'יני (ניוקאסל) – יום הולדת שמח

קיירן ריצ'רדסון (סנדרלנד) - יש חיים גם אחרי דארן בנט

אזקיאל לאבצי (נאפולי) – לא צריך את המספר של מראדונה

ג'וזפה רוסי (ויאריאל) – מנווט את הצוללת הצהובה

לוקאס פודולסקי (קלן) – פתח את 2011 בסערה

לואיס פביאנו (סביליה) – התפוצץ על לבנטה

כוכב אורח:

אדוארד דופלן - אוטרכט

כמו לאונרדו באינטר, גם פרנק דה בור ספג הפסד ראשון השבוע, כשאייאקס שלו הובסה 3:0 בידי אוטרכט ונותרה במקום השלישי בליגה ההולנדית. המצטיין במשחק היה אדוארד דופלן, קיצוני צרפתי בן 27 שהגיע הקיץ לאוטרכט אחרי שלוש עונות בספרטה רוטרדאם, והתעלל בהגנת אייאקס עם צמד נפלא ועבודה בלתי פוסקת באגף ימין. דופלן יצא לרגע מהאלמוניות, הכפיל את סך שעריו העונה בליגה ההולנדית וגם העלה את קבוצתו למקום השביעי בטבלה, במשחק עליו יוכל לספר פעם לנכדים. הופעת חייו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully