וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "מה שקורה בליגה משפיע על היכולת ביורוליג"

23.1.2011 / 23:04

מכבי ת"א ניצחה בנתניה ומאמנה מקווה לשיפור מול רומא בטופ 16. על חולשת מצ'באן: "אי אפשר לעצור את הרכבת בשבילו"

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

לאורך השנה מכבי תל אביב הציגה כדורסל קבוצתי נהדר, מתואם, אגרסיבי ואינטנסיבי. הערב (ראשון) באולם ישורון בנתניה, שחקניו של דייויד בלאט נראו אחרת. אולי ההפסד בברצלונה ישב לסגנית האלופה בראש, אולי זאת דעיכה טבעית של אמצע עונה, אך הצהובים לא הרשימו ב-71:85 שלהם על ברק נתניה. מי שכן הרשים היה דורון פרקינס, שקלע 28 נקודות (12 מ-12 מהעונשין) וחיפה על חולשתו של צ'אק אידסון (5 נקודות ב-26:30 דקות).

בדקות הסיום פרקינס ספג טכנית וירד לספסל, אבל זה לא מנע מדייויד בלאט לחלוק לו מחמאות. "דורון פרקינס היה עצום, הוא נתן משחק יוצא מן הכלל וטוב שכך כי היינו צריכים אותו", אמר בלאט. "במשחקי ליגה, בחוץ במיוחד, צריך לנצח וללכת הביתה. לא קל לשחק כאן, אם אני לא טועה מכבי הפסידו כאן בעונה שעברה. נתניה עשתה עליית מדרגה בתקופה האחרונה, כמעט ניצחה בסנט פטרסבורג והם משחקים טוב. כל הכבוד להם. חזרנו מנסיעה לא קלה לברצלונה, לקח לנו רבע אחד להיכנס לעניינים. כשאנחנו משחקים בבית בימי חמישי, אפשר לקיים אימון באמצע וזה עוזר, אבל צריך לחיות עם זה".

"היינו צריכים להתאמץ היום וטוב שכך, כי משחקי ליגה חזקים עוזרים לנו", הוסיף בלאט, "נתניה בתקופה האחרונה השתפרו מאוד הם משחקים כדורסל טוב, ניצחו קבוצות חזקות ומראים סימנים של קבוצת צמרת, לא קל לנצח פה בקופסל ואני אומר להם רק כל הכבוד".

נתניה הורידה את ההפרש למינוס 7 בדקות הסיום, אך שתי שלשות גדולות של ג'רמי פארגו הבטיחו את ניצחונה של מכבי. בלאט התייחס לעובדה שפארגו שיחק הערב רק 19 דקות, ואמר: "לא היתה פה סדרת חינוך לג'רמי פארגו, זה היה מהלך של משחק שהוא ישב בחוץ, אני מצפה שכל אחד יעשה כל מה שהוא צריך לעשות, ואם לא - אז יש אחרים שיעשו זאת. זו הסיבה שהוא ישב הרבה זמן על הספסל, הוא לא הראשון ולא האחרון, בלי לשמור טינה או משהו אישי. הוא חזר למשחק ועשה עבודה מדהימה ברגעים החשובים".

"משחקי הליגה הם לא משחקי אימון, ממש לא", הוסיף בלאט, "מה שקורה ביום ראשון בליגה משפיע במישרין על יום חמישי ביורוליג, כשמשחקים פחות טוב או יותר טוב זה מעיד על דברים שיכולים לקרות ביורוליג. משחקי היורוליג לא משפיעים על משחקי הליגה כי הם מאוד שונים, זה עובד רק לצד אחד. אני ניגש למשחק כזה במחשבה אחת של לנצח את המשחק הזה".

בלאט התייחס לכך שמילאן מצ'באן שיחק רק 7 דקות בהן היה חלש ולא קלע נקודה. "מה שקרה עם מצבאן בהתחלה מפתיע מאוד, הוא השתלב טוב ועכשיו הגיעה ירידה ביכולת שלו, ולכן גם ירידה בדקות המשחק שהוא מקבל. הוא נכנס לקבוצה מצליחה ומנצחת ואי אפשר לעצור את הרכבת אך ורק בשבילו, הוא לא נגד זה אבל זה קשה ולכן הירידה בדקות. הוא רק בן 21 והזמן שלו יגיע".

גיא פניני, שקלע 6 נקודות בניצחון, אמר בסיום: "אנחנו משחקים נגד קבוצות טובות שבאות מוכנות, וזה מקשה קצת את העבודה, אבל אני שמח שלמרות פתיחה לא כל כך טובה הצלחנו לחזור ולנצח במשחק. זה אולם מאוד מאוד קשה".

אלפסי: "היינו צריכים לעשות עבודה טובה יותר על סופו בצבע"

אריק אלפסי הכין היטב את קבוצתו, אבל חוסר ריכוז של נתניה ברבע השני ויכולת הגנתית טובה של מכבי שהשאירו אותה על 9 נקודות בלבד, יצרו פער אותו המארחים לא הצליחו למחוק.

"שמוליק ברנר עשה עבירות מהירות ולא בהכרח הכרחיות", אמר אלפסי, "אבל אין ספק שכשהוא ירד היינו בבעיה, נתנו להם לרוץ, לקחנו החלטות לא טובות במשחק, מיהרנו במסירות, איבדנו יותר מדי כדורים. אני חושב שאם מסתכלים על המשחק באופן כללי, אז עצרנו כמה דברים במשחק של מכבי, היו להם רק שתי שלשות. היינו צריכים לעשות עבודה טובה יותר על סופו בצבע. אני שמח על האופי של השחקנים, הם חזרו למשחק".

"בתשע הפרש היו חסרות לנו כמה החלטות טובות יותר בהתקפה אבל פארגו, עם שתי שלשות גמר את המשחק", הוסיף אלפסי. "אנחנו במגמת השתפרות לאחרונה, קבוצה לוחמת, שלא מוותרת על משחקים, וזה מה שאני רוצה לראות מהשחקנים שלי. אנחנו מנסים לחפש אופציות בתוך הקבוצה - מחליפים לשמוליק, לדוגמה. היום הייתה בעיה בעמדה הזו בגלל הפאולים המהירים של שמוליק, אבל נראינו טוב היום, כמו קבוצה. המשחק הזה יכול היה להיות צמוד יותר, אבל אני שמח שהשחקנים נלחמו עד הסוף".

"הליגה מאוד חשובה לנו, יש לנו משחק חשוב מול גליל/גלבוע, משחק שחייבים לנצח", התייחס אלפסי לעתיד, "יש עוד זמן לגביע, יש עוד שני משחקים באירופה אבל אנחנו נותנים את מרכז תשומת הלב למשחק הליגה מול גליל. אנחנו רוצים לחלק את הדקות בין השחקנים. לגביע אנחנו נגיע מוכנים ואנחנו מקווים להיות בגמר".

אלירן גואטה: "אני חושב ששיחקנו טוב היום, זו קבוצה שגדולה עלינו אבל הראינו אופי גם ברבע הרביעי שחזרנו למשחק. לא הלך אבל אפשר לצאת עם הגרשה טובה ממנו. אני לא חושב שאמרנו שאין סיכוי לנצח, אבל דיברנו על כך שזו מכבי וצריך להמשיך את אותה הדרך שהתחלנו בתקופה האחרונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully