וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכבי טובה יותר מהעונה שעברה"

18.1.2011 / 18:21

למה הקבוצה של גרשון אכזבה אותו, במה הוא שונה מרוב השחקנים האירופיים וכמה לחץ יש באמת על ברצלונה כשהפיינל פור אצלה בבית. חואן קרלוס נבארו עושה כבוד ומתארח בבלוג של גרינוולד

חואן קרלוס נבארו לא מסתתר מאחורי ניסוחים פתלתלים: המשחק מול מכבי תל אביב ביום חמישי הקרוב, הוא אומר, עשוי להשפיע במידה רבה על המשך העונה האירופאית של קבוצתו ברצלונה.

"זה יהיה משחק מסובך מאוד", משוכנע האייקון הקטלאני. "מכבי שיחקה טוב מאוד בשלב הראשון, והיא מגיעה לטופ-16 בכושר מצוין. אנחנו עדיין לא הגענו לשיא הכושר שלנו, אבל נילחם עד הסוף כדי לנצח את משחק הפתיחה הזה. בעיני, זה הולך להיות המשחק החשוב ביותר עבורנו בטופ-16".

שחקן ברצלונה, חואן קרלוס נבארו. AP
"זה הולך להיות המשחק החשוב ביותר עבורנו בטופ-16". נבארו/AP

***

מקור החשש ברור: אלופת אירופה ומארחת הפיינל פור הקרוב הציגה יכולת לא משכנעת, בלשון המעטה, בשלב המוקדם. מי שדרסה בעונה שעברה את אירופה וסומנה בקיץ כמועמדת הרצינית ביותר לריפיט מאז השושלת הגדולה של מכבי, סיימה את בית ג' רק במקום השלישי, במאזן 3:7, אחרי סיינה ופנרבחצ'ה-אולקר, כשבין היתר היא סופגת הפסד ביתי נדיר בפלאו בלאוגראנה.

"האם השלב הראשון היה אכזבה עבורנו? אני לא חושב", אומר נבארו. "צריך לקחת בחשבון את כל הפצועים שהיו לנו מתחילת העונה. כשכל כך הרבה שחקנים מושבתים, זה בוודאי שלא יכול לעזור. זה לא תירוץ עבורי, אבל זו עובדה. מה שחשוב הוא שאנחנו עדיין קבוצה חזקה, ושאנחנו נמצאים בטופ-16. זה לא מובן מאליו. תסתכל על צסק"א: הם שלטו באירופה ב-7-8 השנים האחרונות, ועכשיו הם מחוץ לתחרות. אנחנו צריכים לקחת את מה שקרה להם בתור דוגמה".

בארסה אכן מתמודדת עם רשימת פצועים ארוכה: ג'יאנלוקה באזילה כלל לא פתח את העונה, והוא לא צפוי לחזור למגרשים בזמן הקרוב; פיט מיקאל בחוץ כבר קרוב לחודשיים; נבארו עצמו עדיין מתאושש מפציעה שהשביתה אותו במשך יותר מחודש.

גם המספרים של נבארו ירדו בהשוואה לעונה אשתקד – את השלב הראשון סיים עם 10.5 נקודות בלבד (64.7% מ-2, 30.3% מ-3), 1.5 ריבאונדים, 2.2 אסיסטים ו-8.7 נקודות מדד. "היום אני בכושר הרבה יותר טוב מאשר לפני שבועיים", מבטיח הסופר-סקורר, "ואני מקווה להיראות עוד יותר טוב בשבועות הבאים. כל עוד אנחנו מנצחים, לא אכפת לי מהממוצעים האלה. הניצחון של הקבוצה זה הדבר היחיד שחשוב לי".

מכל הסיבות הללו בחרה ברצלונה להתחזק, ובשבועות האחרונים הנחיתה את לא אחר מאשר אלן אנדרסון מיודענו. "הוא שחקן נהדר שהראה למה הוא מסוגל בתקופה שלו בציבונה זאגרב ובמכבי", אומר נבארו בעניין. "הוא מהיר מאוד, חזק ביותר מבחינה פיזית והאחד-על-אחד שלו מצוין. אני חושב שאלן יכול בהחלט לעזור, ולכן הקבוצה החתימה אותו. בשבועות הבודדים שהוא נמצא כאן, אלן הראה לכולנו שהוא פשוט שחקן מצוין".

***

נבארו יודע שברצלונה עדיין רחוקה מלממש את מלוא הפוטנציאל שלה; עם סגל כה עמוק, שכולל הרבה מדי שמות מפחידים, הציפייה היא שאלופת היורוליג תחזור לעצמה בשלב הזה, בו כל מעידה יכולה להתברר כהרת-אסון.

"אני חושב שאנחנו יכולים לשפר כמעט כל אספקט במשחק שלנו", מסכים נבארו. "אנחנו עוד רחוקים מהשיא. אם נישאר בריאים, אני מבטיח שנהיה הרבה יותר חזקים. קשה לפתח מומנטום כשכל שבוע נפצע שחקן מפתח אחר. בכלל, אנחנו צריכים להעלות עוד יותר את הרמה כי העונה היריבות מכירות אותנו הרבה יותר טוב, וכשהן מגיעות למשחקים מולנו הן נותנות הכל".

מהבחינה הזו, מכבי תל אביב מהווה עבורו אתגר גדול. "לא הופתעתי מהיכולת של מכבי העונה", הוא אומר. "זו קבוצה טובה מאוד. העונה מכבי משחקת טוב יותר מאשר בעונה שעברה. אם כבר, ולמען האמת, הופתעתי מאיך שמכבי נראתה בעונה שעברה. השחקנים של מכבי הם תמיד מהטובים שיש באירופה, ולכן לא מפתיע אותי בכלל שהשנה מכבי חזקה ונראתה טוב כמעט בכל משחק".

שאלתי את נבארו אם לא היה מעדיף לפתוח דווקא במשחק חוץ, ולשוב הביתה למחזורי הסיום. "התחלה טובה זה דבר שחשוב מאוד בטופ-16, ולכן אין לי בעיה להתחיל בבית", הוא השיב. "אם נפתח בניצחון מול מכבי, זה יהיה משמעותי. תמיד כיף לשחק בפלאו בלאוגראנה. האוהדים שלנו דוחפים אותנו לאורך כל המשחק. עבורנו האקסטרה-פקטור של הקהל משמעותי, כמו שעבור מכבי משמעותי לשחק מול האוהדים שלהם בתל אביב. האוהדים של מכבי דוחפים מאוד את הקבוצה, וככה זה גם אצלנו".

המאץ'-אפ המעניין ביותר צפוי להתרחש מתחת לסלים: שחורציאניטיס, אליהו, הנדריקס ומצ'באן ייתקלו לראשונה בסוללת פנים חזקה במיוחד – אולי החזקה באירופה – שכוללת שמות כמו פראן ואסקז, בוניפס נ'דונג, טרנס מוריס, קוסטה פרוביץ' וארזם לורבק.

מה שנקרא: אמאל'ה.

"מכבי מגיעה למשחק הזה בתנופה", אומר נבארו. "אני יודע שהם החתימו את מילאן מצ'באן, שיכול לעזור להם מאוד. בכלל, יש במכבי הרבה כישרון. אבל אנחנו סומכים על עצמנו וסומכים על המאמן שלנו, שיכין אותנו בצורה הטובה ביותר".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

***

באופן אישי, נבארו לא מתחרט על החזרה לאירופה. ב-2008 עבר לממפיס גריזליס ורשם עונת רוקי נהדרת, אך בסופה שב הביתה, לחוזה ארוך טווח, שגם הפך אותו לאחד הכדורסלנים היקרים בהיסטוריה של הכדורסל האירופאי.

"הייתה לי הזדמנות לשחק בליגה הכי טובה בעולם. ניצלתי אותה, ואני חושב שאפילו בצורה די טובה – שיחקתי שם 82 משחקים, קלעתי 11.5 נקודות בממוצע – אבל בסופו של דבר העדפתי דברים אחרים. הקבוצה רצתה שאשאר, היו לי עוד הרבה הצעות מקבוצות אחרות, אבל באופן אישי – לי ולמשפחה שלי הכי טוב בבית, בברצלונה. אני יכול להבין למה הרבה שחקנים מעדיפים את ה-NBA על אירופה, אבל אולי אני קצת אחר. תאמין לי שאני שמח מאוד על הקריירה שיש לי".

כשנשאל על רמת הכדורסל הירודה ביורוליג, נבארו מרים גבה. "זו הפעם הראשונה שאני שומע מישהו שאומר שהיורוליג חלשה יותר השנה", הוא אומר. "אם היורוליג חלשה יותר, איך אתה יכול להסביר את מה שקרה לצסק"א? תסכים איתי שצסק"א קבוצה טובה מאוד, והיא עדיין עפה. אני לא מסכים שהרמה יורדת; להפך, אני חושב שהרמה ביורוליג עולה בכל עונה, לפחות ב-10-12 השנים האחרונות".

אם העונה הזו תסתיים בטעם מתוק מבחינת ברצלונה, נבארו עדיין לא יודע ואינו מוכן להתחייב על כך; אבל גם הוא יודע שהציפייה היא להופעה נוספת בפיינל פור, ואולי אפילו לבק-טו-בק היסטורי.

"אנחנו עובדים קשה בכל אימון כדי לעשות את זה ולקחת שוב את התואר, אבל אני משוכנע שזה יהיה מסובך וקשה", מסכם נבארו. "הפיינל פור ייערך השנה אצלנו בברצלונה והמשמעות היא לחץ נוסף עלינו, מעבר ללחץ שכבר קיים, אבל באותה נשימה זה גם נותן לנו אקסטרה-מוטיבציה לעמוד באתגר. אין ספק שהיינו רוצים לסיים גם את העונה הזו עם גביע אירופה".

ohad@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully