וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני לוי: "אני רואה את בית"ר כאתגר גדול"

17.1.2011 / 18:00

רוני לוי הוצג רשמית כמאמן בית”ר ירושלים אחרי שחתם לעונה וחצי: ”יש מטרות, אבל צריך להיות ריאליים". אמסלם ישמש כעוזרו

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

רוני לוי מונה היום (שני) למאמן בית"ר ירושלים, ויחליף בתפקיד את אורי מלמילאן. לבית"ר היו מספר מועמדים אפשריים לתפקיד, אך בשיחות שנעשו היום עם דודו דהאן, סוכנו של לוי, סוכמו כל תנאיו של המאמן והוא סיכם בקבוצה לשנה וחצי.

"ברגע שקיבלתי את הטלפון, היה לי ברור שזה משהו שאני מאוד רוצה", אמר רוני לוי בפתח דבריו, במסיבת העיתונאים בה הוצג. "אני חושב שמעבר להישגיות, הדבר הכי משמעותי הוא שיש איזה דרך מסוימת. אני רוצה להיות מאוד יסודי, רציני ומשקיע ואז אני מאמין שהדברים זורמים והולכים לאן שאתה רוצה. תמיד יש מטרות, אבל צריך להיות ריאליים. בנקודת הזמן הזו, המטרות בבית"ר הן קודם כל לקדם שחקנים צעירים ולבנות קבוצה שתעשה תוצאות טובות ותשאף כמה שיותר גבוה. אני רוצה להגיע למגרש, ללמוד את הבעיות ואת הסגל ורק אז להצהיר על המטרות של הקבוצה".

"אורי מלמיליאן הוא איש יוצא מן הכלל גם כאדם וגם כמאמן", התייחס לוי לקודמו בתפקיד. "הערצתי אותו כשחקן וצריך להגיד לו תודה על כל מה שהוא תרם לבית"ר. לפעמים יש סיכונים בכדורגל, אבל אני רואה את בית"ר כאתגר. יכול להיות שבנקודת זמן מסוימת דברים נראים פחות טוב, אבל אני מאמין שאפשר לעשות דברים טובים מאוד. החשיבה שלי אופטימית וחיובית. אני מאמין שאפשר לקדם את הקבוצה ומאמין שזה מה שאעשה".

על עתידו בקבוצה אמר לוי: "סוכם בינינו על שנה וחצי, אבל אנחנו יודעים שבכדורגל ההסכם הוא טוב אבל תמיד חותכים עניינים כשדברים לא הולכים. הגענו להחלטה שדוד אמסלם יהיה העוזר שלי. אני מעריך אותו כדמות מיוחדת וכאחד שעשה הרבה דברים טובים במערכת וזה חשוב".

יו"ר הקבוצה איציק קורנפיין אמר: "הבאנו את רוני לוי כי אנחנו מאמינים ביכולות שלו וכאחד שיכול להצליח בבית"ר. אני אופטימי ובטוח ביכולת של רוני לוי ודוד אמסלם להוציא את הקבוצה מתקופה לא טובה. המטרה שלנו היא קודם כל לייצב את השורות ולהרחיק את הקבוצה מהתחתית. יש לנו אופק ומטרות עתידיות, אבל קודם צריך לייצב את המועדון. רוני לוי הוא אחד המאמנים המעוטרים והמצליחים בכדורגל הישראלי. את הדרך של רוני והראייה שלו על כדורגל, אני מעריך מאוד. כבר בעבר רציתי אותו ואני שמח שזה קורה עכשיו".

על עזיבתו של מלמיליאן אמר קורנפיין: "כל מי שנמצא בכדורגל יודע שכשקבוצה לא מצליחה צריך לעשות שינויים. בשיחה של אורי ושלי הבוקר הגענו למסקנה רק לטובת הקבוצה. הוא הבין שזה מהלך מתבקש, מפני שהדברים לא נראים טוב".

לוי בן ה-44 מונה למאמן מכבי חיפה בעונת 2003/04, ומיד הוביל את המועדון הירוק לשלוש אליפויות רצופות. בתום עונת 2007/08 עזב לוי את מכבי חיפה, בדצמבר 2008 עבר למכבי פתח תקוה, אך לאחר שנה בתפקיד התפטר. לקראת סוף שנת 2009 עזב המאמן לרומניה כשמונה למאמנה של האלופה אוניראה, אך לאחר שזו התפרקה כלכלית החליט לוי להתפטר משורותיה בתום עונת 2009/10. בשבועות האחרונים הוזכר המאמן כאחד משני המועמדים העיקריים להחליף את אבי נמני במכבי תל אביב, אך בסופו של דבר הפסיד במירוץ הדו-ראשי למוטי איוניר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully