וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזרק ברגע האחרון: קרלוס טבז - נבחרת המחזור של אירופה

17.1.2011 / 14:35

אחרי הכותרת, אתם יכולים לדמיין איזה קרב התחולל בנבחרת המחזור של אירופה. מי הדיח את החלוץ הלוהט של סיטי?

בשעה טובה חזרו להן גם הבונדסליגה והליג 1 בצרפת מהפגרה, ונבחרת המחזור השבועית של וואלה! ספורט יכולה לעלות, לראשונה ב-2011, בהרכב מלא. רוב הגדולות של היבשת נהנו מסוף שבוע מוצלח ולכן ההרכב שלנו מלא בכוכבים ושמות נוצצים וכולל גם שני נציגים ממי שהולכת ומתקרבת להיות אלופת גרמניה הבאה. את הכוכב האורח מצאנו השבוע במאבקי הצמרת בליגה היוונית.

חלוץ מנצ'סטר סיטי קרלוס טבז. רויטרס
נו, מה לעשות, מסתבר שהיו טובים יותר/רויטרס

שוער

תומאס קראפט – באיירן מינכן

כבר ביום רביעי הודיע לואיס ואן חאל על השינוי בין הקורות. בוט בן ה-36 ירד לספסל ופינה את מקומו לשוער בן ה-22: "קראפט הוא השוער הראשון, יש לי ביטחון שהוא יצליח", הצהיר המאמן, אבל המהלך ספג ביקורות קשות בין היתר מאוליבר קאן האגדי. קראפט שמע, גיחך וסיפק תצוגה מדהימה במשחקו הראשון אי פעם בבונדסליגה. השוער עצר פנדל של גראפיט, נראה בטוח ושקט ואפילו היה חתום על בישול שער היתרון של מולר (1:1). באיירן כבר לא תיקח העונה אליפות ועבורה זה הזמן המושלם להריץ את היורש האמיתי של קאן.

תומאס קראפט שוער באיירן מינכן. Joern Pollex, GettyImages
היורש האמיתי של קאן? קראפט/GettyImages, Joern Pollex

הגנה:

מגן ימני: לוקאש פישצ'ק – בורוסיה דורטמונד

בהרכב הנהדר של דורטמונד יש לא מעט מועמדים לתואר תגלית השנה באירופה והמגן הפולני בן ה-25 הוא אחד הבולטים ביניהם. לפישצ'ק היה משחק גדול בלברקוזן (1:3). בצד ההגנתי, הוא היה אגרסיבי כהרגלו והעלים לחלוטין את סידני סאם מהמשחק. בצד ההתקפי, לברקוזן לא הצליחה להסתדר עם הפריצות המוכרות לאורך הקו והוצאת חוץ ארוכה ומדויקת אף הפכה לבישול לשער הראשון. בעונה שעברה, פישצ'ק ירד ליגה עם הרטה ברלין במדיה נאבק על מקומו. כדורגל, כידוע, הוא משחק הפכפך.

בלם: ברניסלב איבנוביץ' – צ'לסי

דרוגבה לא פוגע? אנלקה מתקשה למצוא את הרשת? אנצ'לוטי מצא סקורר חדש. הבלם הסרבי, אולי השחקן הכי חשוב ויציב של צ'לסי העונה, כבש את הראשון ובישל את השני ב-0:2 הביתי על בלקבורן, שאולי ירגיע במעט את הרוחות בסטמפורד ברידג'. בשבועות האחרונים נפוצו שמועות לגבי עתידו של הסרבי, שחוזהו מסתיים בקיץ. ההופעה בשבת הייתה עוד מסר להנהלה: "אני רוצה להישאר כאן", אמר איבנוביץ'. גדולות היבשת כבר עוקבות בעניין.

בלם: נמניה וידיץ' – מנצ'סטר יונייטד

כמה שטוטנהאם הייתה רעבה לשבור את הרצף הרע מול מנצ'סטר יונייטד שעומד על 23 משחקים מאז מאי 2001. התרנגולים שיחקו נהדר, תקפו ולחצו, אבל נתקלו בחומה של איש אחד. עם סרט הקפטן על זרועו, וידיץ' רשם תצוגת שיא. הוא היה בכל מקום, נתן מספר תיקולים נפלאים והצליח לבלום את אחת ההתקפות הטובות והמהירות באנגליה גם אחרי הרחקתו של רפאל (0:0). "תשעה שחקנים ו-וידיץ' עצרו את טוטנהאם", נכתב באחד העיתונים. טוטנהאם תחכה לשנה הבאה.

מגן שמאלי: בסטיאן אוציפקה – סנט פאולי

הגרמני בן ה-22 נכנס לנבחרת בזכות שני בישולים שלא עזרו לקבוצתו לגבור על פרייבורג (2:2). אוציפקה, שכרטיסו שייך לבאייר לברקוזן, הפך לאחד השחקנים החשובים במערך של סנט פאולי ומגלה יכולת מרשימה בעונתו הראשונה בבונדסליגה. בעונה הבאה הוא צפוי לחזור ולגלם תפקיד מרכזי בקבוצת האם, ושמו כבר נרשם גם בפנקסים של יואכים לב.

נמניה וידיץ' שחקן מנצ'סטר יונייטד מול קנווין ג'ונס שחקן סטוק סיטי. רויטרס
מצדיק את סרט הקפטן על הזרוע. וידיץ'/רויטרס

קישור:

אלכסיס סאנצ'ז – אודינזה

אחד השמות החמים בחלון ההעברות הרדום של ינואר הוא זה של הצ'יליאני בן ה-22. אינטר מעוניינת בשירותיו וגם ברצלונה וצ'לסי הצטרפו לאחרונה למרוץ אחרי הקשר היצירתי והמהיר שתג המחיר שלו עומד על למעלה מ-20 מיליון יורו. אודינזה לא מוכנה לשחרר את היהלום בכל מחיר ובינתיים היא נהנית ממנו בכל שבוע. בראשון, סאנצ'ז כבש שבוע רביעי ברציפות ב-2:4 בגנואה וקבוצתו, שפתחה נורא את העונה, כבר מדגדגת את הצמרת.

אנדרס אינייסטה – ברצלונה

כמדי שבוע, בארסה פגשה ביריבה לא ראויה שרק רצתה לחזור הביתה בהפסד מינימאלי. מלאגה, שדווקא ביצעה רכש נוצץ בפגרה, לא ניסתה לשחק כדורגל ואפילו לא הפריעה יותר מדי. ברצלונה ניצחה בקלות כל כך מעצבנת, עד שלעיתים נראה היה שהשחקנים של פפ גווארדיולה מתאמצים לא לכבוש. ובכל זאת, ראוי לציין את מספר 8 שכהרגלו, היה דומיננטי ומעורב בכל התקפה. הוא כבש את הראשון, הכין את השלישי והציג לראווה שלל מסירות אומן. בסיום כולם יצאו מרוצים. מלאגה הפסידה רק 4:1 ואילו הפער מריאל מדריד צמח לארבע נקודות. תעירו אותנו שיגיע הקלאסיקו.

קווין גרוסקרויץ – בורוסיה דורטמונד

בשנים האחרונות, לא מעט אלופות חורף נכנסו למשבר ואיבדו מומנטום אחרי הפגרה. אם לשפוט לפי המשחק הראשון, דורטמונד לא הולכת להיכנס לסטטיסטיקה. החבורה המופלאה של יורגן קלופ התייצבה למשחק חוץ קשה מול לברקוזן השלישית ושלחה מסר לליגה עם 1:3 קל. גרוסקרויץ, עוד אחד מהצעירים הנהדרים שמהווים את דור העתיד של הכדורגל הגרמני, היה האיש של המשחק. הוא ניצל עד תום שתי מתנות, כבש צמד והוסיף בישול כשדרוטמונד דרסה את יריבתה לצמרת בשש דקות קסומות. עם 12 הפרש בפסגה לא נראה שמשהו יכול למנוע מהצהובים אליפות.

אלכסיס סאנצ'ז שחקן אודינזה חוגג. Gabriele Maltinti, GettyImages
לשחרר אותו? בחייכם, לכו חפשו מישהו אחר. סאנצ'ז/GettyImages, Gabriele Maltinti

התקפה

בפטימבי גומיס – ליון

זוכרים את המשבר בליון? את חרב הפיטורים שריחפה מעל ראשו של קלוד פואל? ובכן, יריבת הפועל תל אביב לשעבר סוגרת כבר 13 משחקים ברציפות ללא הפסד והיא חזק בתמונת האליפות בצמרת המוטרפת בליג 1. בשבת, הביסה ליון 0:3 את לוריין הודות לשני שערים נפלאים של גומיס, שהעלה את מאזנו לשמונה שערי ליגה וגם נבחר לשחקן המחזור ב"ל'אקיפ". הניצחון העלה את ליון למקום הרביעי מרחק נקודה בלבד מהמוליכה ליל.

סמואל אטו – אינטר

רוחות חדשות נושבות בצד הכחול של מילאנו. מאז הגעתו של לאונרדו, אינטר רשמה ארבעה ניצחונות מארבעה משחקים וחשוב מכך, היא מתחילה להזכיר את היכולת הנהדרת של ימי מוריניו. להצלחה המחודשת לא מעט סיבות, כמו למשל ניהול המשחק של סטנקוביץ' וטיאגו מוטה. אבל עם כל הכבוד לשני הקשרים, האיש של המשחק ב-1:4 על בולוניה היה סמואל אטו. הקמרוני חזר רעב מההשעיה ואחרי הצמד שכבש בגביע, הוסיף למאזנו עוד שני שערים ובישול. תחת לאונרדו, שמחת החיים חזרה לאינטר, שלאט סוגרת הפער מיריבותיה לצמרת, שמצידן מתעקשות לבעוט בדלי ולהפגין חוסר יציבות.

רובין ואן פרסי – ארסנל

על המשבצת הזו התמודדו לא מעט שמות וביניהם קרלוס טבז, אבל הפור נפל על ההולנדי. אחרי מונדיאל מאכזב, ואן פרסי פתח את העונה עם פציעה שהשביתה אותו לחודשיים. בשבועות האחרונים ארסן ונגר החזיר אותו בהדרגה להרכב ובשבת, סופסוף, הוא חזר. מול ההגנה העלובה של ווסטהאם, ההולנדי חגג עם צמד ובישול, נראה נייד וחד כמו בימים היפים. לארסנל של השנה אין תירוצים. היא בשלה, מוכנה ובנויה לתואר. אם ואן פרסי ייכנס לכושר, אלו יהיו בשורות נהדרות לוונגר.

סמואל אטו חלוץ אינטר. Claudio Villa, GettyImages
עליו תמיד אפשר לסמוך. אטו/GettyImages, Claudio Villa

שווים אזכור:

אלכסיס ת'בו (קון) – העלה את קבוצתו מעל הקו האדום

ז'ואן קאפדווילה (ויאריאל) – משתבח עם השנים

לוקה מודריץ' (טוטנהאם) – הופעת ענק שהספיקה לנקודה

תיאו וולקוט (ארסנל) – הרס את הבכורה של ברידג'

קרלוס טבז (מנצ'סטר סיטי) – השחקן הטוב בפרמיירליג

לודוביק ז'יולי (פ.ס.ז') – רצים חזק בצמרת

לאונרדו אוז'ואה (אלמריה) – סגר את סיפור האליפות?

תיאו וולקוט שחקן ארסנל. Matt Dunham, AP
לא מתחשב באף אחד. וולקוט/AP, Matt Dunham

כוכב אורח:

אלברט ריירה – אולימפיאקוס

רוב הליגות באירופה עדיין נמצאות בפגרת החורף, אבל ביוון דווקא משחקים והקרב על האליפות בין שתי הגדולות נמצא בעיצומו. פנסריאקוס הקטנה שמתחת לקו האדום לא הייתה רחוקה מסנסציה בפיראוס כשהובילה 1:2 עמוק בתוך המחצית השנייה, אך אז נכנס לפעולה הרכש הספרדי. ריירה סחט פנדל וכבש בעצמו את השוויון בדקה ה-7 וחתם את הניצחון 2:4 עם בעיטה חופשית בתוספת הזמן. אחרי פתיחת העונה האיומה, אולימפיאקוס התייצבה תחת ארנסטו ואלוורדה ומובילה את הטבלה בפער מבטיח של חמש נקודות.

אלברט ריירה שחקן אולימפיאקוס. Nikos Halkiopoulos, AP
כנראה שהם ידעו ביוון מה שהם עושים. ריירה/AP, Nikos Halkiopoulos

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully