וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישע לוי: "צריכים להיות יותר מרוכזים בהגנה"

14.1.2011 / 8:30

מאמן חיפה ערן אסיפת וידאו לפני ב"ש (ש' 19:30, ספ' 1). כצפוי: ורד לא פותח. העברת מליקסון לויסלה קרקוב קרובה מתמיד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* מכבי חיפה ניצחה בכל תשעת משחקי הבית האחרונים שלה בבית את הפועל באר שבע.

*מדהים: בכל אחד משמונת המפגשים האחרונים בקרית אליעזר, כבשו הירוקים שלושה או ארבעה שערים לרשת של האדומים.

* שני הניצחונות האחרונים של באר שבע בכרמל הסתיימו בתוצאה זהה: 0:1. במרץ 1997 היה זה לירון בסיס שהכריע את המשחק, בפברואר 1993 אורן סגרון.

מפתחות והכנות

מכבי חיפה:

אלישע לוי אותת לעידן ורד עוד לפני האימון המסכם שהעובדה שניצח לו את המשחק ברמת גן מול מכבי פתח תקוה, עדיין לא מספיקה כדי להחזיר אותו ל-11. בחיפה היה מי ששאל מה יקרה כשרפאלוב וגדיר יחזרו מפציעות, מה שעשוי להגביר את כאב הראש של המאמן. אחד השחקנים אמר על כך, ספק בציניות: "עד שזה יקרה, מישהו אחר כבר ייפצע".

טאלב טואטחה, שעושה צעדים של התקדמות, ימשיך לפתוח על חשבון פיטר מסיללה שטס לדרום אפריקה. יניב קטן ערך עוד אימון מלא ועושה רושם שהפציעה מאחוריו. המאמן הקרין לשחקנים וידאו מהניצחון על מכבי פתח תקוה ואמר לשחקנים לפני האימון: "אנחנו צריכים לבוא מוכנים. צריך להיות יותר מרוכזים בהגנה, היו קטעים במשחק הקודם שלא עמדנו טוב על המגרש. צריך לשמור על מסלול הניצחונות".

סיידו יאיא ואנדריי פיליאבסקי לא נרשמו למשחק והמאמן אמור לקבל החלטה בימים הקרובים לגביהם, כשהמגמה היא להחתים לפחות אחד מהם. "אלישע לוי מאוד מעריך את היכולות של הגנאי, וגם פיליאבסקי מרשים מאוד באימונים. אם לא יימצאו שחקנים ברמה מאוד גבוהה הם ימשיכו", ממשיכים לטעון בחיפה.

הפועל באר שבע:

הקשר איברהים עבדול ראזאק לא חתם על החוזה כיוון שלא עבר בדיקות רפואיות. ביום ראשון יגיע השחקן לבדיקות ואז יופקד חוזהו בבקרת התקציבים, שבכל מקרה סגורה בסוף השבוע. אבל הסיפור העיקרי שעולה מתוך חדר ההלבשה של באר שבע הוא מי יהיה השחקן שאמון על הבעיטות החופשיות – רביבו, מליקסון או ערן לוי.

המאמן ניר קלינגר יישב את הבעיה עוד לפני שהחלה, כאשר החליט שרביבו יבעט ברגל שמאל, ערן לוי בימין (יבעטו מהצד הנגדי) והבעיטות מהמרכז ייקבעו לפי המרחק מהשער, בהסכמה הדדית. לוי אמור לפתוח בחוד לצד ליאור אסולין, כשמליקסון, רביבו, פרננדש וסוארס ישלימו את חוליית הקישור. בהגנה המאמן לא מתכנן שינויים.

"יהיה מעניין לראות איך הקבוצה החדשה תתפקד מול הקבוצה בכושר הכי טוב בליגה", אמרו אתמול שחקנים בקבוצה. ערן לוי הוסיף: "יש לנו התקפה קטלנית". ליאור אסולין החליט לא לצאת ל-MLS בגלל סיבות אישיות ויפתח לצדו.

כפי שפורסם השבוע, העברת מאור מליקסון לויסלה קרקוב קרובה מתמיד, אחרי שהפולנים הציעו 600 אלף יורו עבורו. אם מליקסון יעבור, זה יקרה בשבוע הבא לאחר המשחק.

יעמדו למבחן

שי מימון:

העובדה שאלישע לוי מחפש בלם בנרות אמורה להוות נורה אדומה לבלמי חיפה. העובדה שהיחס של אלישע לבלם השתנה בעונה הנוכחית נבעה בהתחלה מאילוץ מקצועי בעקבות עזיבת קינן וטשיירה, ובהמשך התבררה כמשתלמת: מימון לקח את המפתחות והוכיח שהוא הבלם המוביל בקבוצה. אבל במחזורים האחרונים משהו השתנה. בנאדו הפך דומיננטי יותר ועל מימון שוב חלה חובת ההוכחה שהוא הבלם הראשי. המחזורים הבאים יעידו מי מהשניים ירד לספסל, ולמימון כבר מזמן נמאס לאיים לעזוב את חיפה. הוא רק רוצה לשחק.

ערן לוי:

הקהל של הפועל באר שבע עדיין לא יודע איך לעכל את הרכש החדש שיערוך הופעת בכורה, הפעם במדי הקבוצה מבירת הנגב. מחד, שחקן עם בעיטה אדירה שלא נראה מאז ימי רמי אבו לבן מאידך, נושא תווית של שחקן בעייתי שלא מסוגל להשתקם מבחינה חברתית ולהוות דוגמא לשחקנים שמשחקים לצדו. את התווית הזאת ניר קלינגר מסוגל להוריד מהגב של הרכש החדש שלו, אבל המבחן האמיתי שלו יהיה בבעיטה החופשית הראשונה ממרחק גבולי של 25 מטר, כשדוד רביבו יאחוז בכדור ולוי יוכל לפנות לו את הבמה או לשלוח אותו הצדה. ברגע שהמהומה הזאת תתחיל, היא לא תסתיים אף פעם. קלינגר, בידיים שלך.

הרכבים משוערים

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ'; אייל משומר, שי מימון, אריק בנאדו, טאלב טואטחה; ג'ון קולמה, גוסטבו בוקולי, אייל גולסה, יניב קטן; תומר חמד, ולדימיר דבאלישווילי.

הפועל באר שבע: אוהד כהן; אביתר אילוז, עודד גביש, אבי יחיאל, אופיר דודזאדה; ויליאם סוארס, ריקרדו פרננדש, מאור מליקסון, דוד רביבו; ערן לוי, ליאור אסולין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully