וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החידה הטובה בעולם: הזמן של ג'יג'י בופון לעזוב את יובנטוס?

13.1.2011 / 14:32

ג'יגי' בופון הענק יחזור הערב לשער לראשונה מאז המונדיאל, אבל זה עדיין רחוק מלפתור את הדילמות שמעסיקות אותו ואת יובנטוס: האם לא כדאי לו לעזוב למועדון שמתחרה על תארים?

הלילה יהיה מרגש במיוחד עבור אוהדי הכדורגל האיטלקי. יובנטוס הודיעה כי ג'יאנלואיג'י בופון יחזור למגרש ויעמוד בשער לראשונה מאז המחצית הראשונה במשחק הפתיחה של נבחרת איטליה במונדיאל מול פרגוואי. בהפסקה התברר שהשוער סובל מפריצת דיסק, הוא נזקק לניתוח, חזר לפני כחודש לאימונים מלאים, והיום יאפשר לו המאמן ג'יג'י דל-נרי לערוך בכורה העונה, בשמינית-גמר גביע איטליה מול קטאניה.

השבועות האחרונים היו סוערים מבחינת השוער המפורסם. בהיעדרו, עשה מארקו סטורארי עבודה נהדרת בשער, ודל-נרי הכריז לפני מספר שבועות שמקומו של בופון בשער אינו מובטח. "הוא יצטרך להוכיח את עצמו ולהראות שהוא ראוי לשחק", הודיע המאמן, וזכה לתגובה מיידית מצד סוכנו סילבאנו מארטינה. "זהו חוסר כבוד כלפי בופון", אמר אחד האנשים המקורבים ביותר לשוער, ורמז לאפשרות של עזיבה מבלי להזכיר זאת מפורשות.

שוער יובנטוס ג'יאנלואיג'י בופון. רויטרס
"הוא יצטרך להוכיח את עצמו ולהראות שהוא ראוי לשחק". בופון/רויטרס

אין עוררין על כך שבופון הוא אחד השוערים הטובים בעולם, אם לא הטוב שבהם. רק בשבוע שעבר הוא נבחר לשוער העשור מטעם ההתאחדות הבינלאומית להיסטוריה וסטטיסטיקה של כדורגל, בפער קטנטן לפני איקר קסיאס. כאשר נרכש מפארמה תמורת 52 מיליון דולר בקיץ 2001 הפך בופון לשוער היקר בהיסטוריה, והשיא הזה לא צפוי להישבר בעתיד הנראה לעין. מעמדו בעיני אוהדי הגברת הזקנה עצום, והנאמנות שגילה אחרי התפוצצות פרשת השחיתות הגדולה מעניקה לו חסינות כמעט מוחלטת. בעוד פאביו קנבארו, זלטן איברהימוביץ' ופטריק ויירה נטשו את הספינה הטובעת, בחר בופון לשחק בליגה השניה, לצידם של אלסנדרו דל פיירו, פאבל נדבד ודויד טרזגה. עיתוי ההחלטה, ימים ספורים אחרי הזכייה במונדיאל, במהלכו ספג שני שערים בלבד בשבעה משחקים (וגם אז דובר בשער ביזארי שלא באשמתו ופנדל), הפך אותו לסוג של קדוש בטורינו. על אף היותו שחקן ותיק מאוד, יחגוג בופון בעוד שבועיים את יום הולדתו ה-33 בסך הכל. "אם אוכל, אשחק עד גיל 45", אמר לאחרונה ברצינות גמורה. ייתכן שיש לו עוד שנים רבות בצמרת הכדורגל העולמי, ובכל זאת השאלה לגבי המשך דרכו בשורות יובנטוס לגיטימית והגיונית. בואו נבחן את השיקולים של כל הצדדים בעניין.

מה כדאי ליובנטוס?

כאמור, נהנית כיום הגברת הזקנה משירותיו של השוער הטוב בעולם שמזוהה מאוד עם המועדון. הוא מהווה נכס עצום לקבוצה, ועם חזרתו לכושר צפוי להנהיג את ההגנה ולתרום מניסיונו במאבקי הצמרת. האוהדים לא ישמחו אם יעזוב, וההחלטה הפשוטה תהיה לתת לו מחדש את המפתחות ולסמוך עליו בעיניים עצומות. זו תהיה בחירה מצוינת, אך צריך לקחת בחשבון גם שיקולים נוספים.

סטורארי הגיע הקיץ ליובנטוס תמורת 3.5 מיליון יורו, וסיפק עד כה חצי עונה נפלאה. דל-נרי ידע היטב מה הוא צפוי לקבל ממנו – השניים עבדו יחדיו בסמפדוריה בסיבוב השני בעונה שעברה, הצעידו אותה למקום הרביעי ולמדו להעריך זה את זה. דלנרי בוטח בסטורארי, אשר מצידו מאושר לקבל סוף סוף הזדמנות לה הוא ראוי. כמי שחווה פריחה מאוחרת, אחרי ששיחק בליגות הנמוכות עד גיל 27, וגם לאחר מכן ביזבז כמה שנים במסינה, ובתקופות השאלה מתסכלות ממילאן לקבוצות כמו לבאנטה וקליארי, סטורארי מאושר להיות באור הזרקורים. אולי תופתעו לגלות, אך הוא מבוגר מבופון בשנה, ושעון החול עוזב מבחינתו. מארקו כבר הכריז שייאלץ לעזוב את יובה אם יאבד את מקומו בהרכב, ודל-נרי ממש לא מעוניין לאבד את אחד השחקנים הנאמנים ביותר בחדר ההלבשה.

מעבר לכך, בתום הסיבוב הראשון של העונה ניתן לומר בפה מלא שעמדת השוער היתה היציבה ביותר מבחינה יובה. היא זקוקה לחיזוק בהגנה, חסרה עומק בקישור, וזקוקה נואשות לחלוץ אחרי פציעתו הטרגית של פאביו קוואליארלה, אבל סטורארי היווה אי של יציבות בחודשים האחרונים. הוא חתם על חוזה לשלוש שנים, ועלות שכרו נעמדת בקצת יותר ממיליון יורו לעונה. גם בופון חתום עד 2013, אך הוא מרוויח ששה מיליון יורו. אמנם ברור לחלוטין שהוא טוב יותר מסטורארי, אך האם זה מצדיק הפרשי שכר בסדר גודל כזה?

כמו כן חייבים להפנים שיובנטוס יכולה לעשות על בופון קופה נהדרת. למרות גילו, הוא מוערך בכ-18-20 מיליון יורו בשוק. בעוד שנה או שנתיים, כשיזדקן ויתקרב לסיום חוזהו, מחירו יצנח, ובקיץ 2013 יוכל לעבור כשחקן חופשי, במידה וחוזהו לא יוארך עד אז. זו הזדמנות בלתי חוזרת מבחינת הגברת הזקנה להפוך את הנכס למזומן ולהשקיע אותו בחיזוק בעמדות קריטיות שיאפשרו לה להיאבק בצמרת.

השיקול האחרון, ואולי המרכזי ביותר, הוא כשירותו של בופון. בהשוואה לשוערים אחרים, פציעותיו תכופות מדי ואף מגוונות. בסוף 2008 הוא נעדר כשלושה חודשים בגלל בעיות שרירים, בדצמבר 2009 נפצע בברכו, ובתחילת השנה שעברה החמיץ חודשיים בעקבות מתיחה בשריר הירך. כעת הוא מחלים מחצי שנה של בעיות גב, ואיש לא יודע מה צופן העתיד. יובה חייבת שוער איכותי על הספסל כדי להיות מכוסה, אבל סטורארי לא יסכים לשמש כזה בתום העונה הנוכחית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מה כדאי לבופון?

גם עבור בופון האופציה הפשוטה והטובה תהיה להישאר במועדון איתו הוא מזוהה יותר מכל. דינו זוף סגר 11 שנים ביובה, בופון סוגר הקיץ עשור, והוא עשוי להפוך לשוער הוותיק בתולדות הקבוצה. ג'יג'י ידוע כאיש משפחה שלא ימהר לחפש הרפתקאות במדינות זרות, מה גם שההצלחה שם לא ממש מובטחת. אם יחזור לכושרו הרגיל, הוא ידיח מההרכב את סטורארי, גם אם לדל-נרי יהיו תוכניות אחרות, וימשיך להיות גיבור היציעים.

אלא שגם בופון חייב לקחת בחשבון שיקולים נוספים. שאיפתו ליציבות תעסוקתית ומשפחתית מנעה ממנו לעזוב את יובה גם כאשר לא היה מרוצה מעתידה של הקבוצה. רק לפני שנה וחצי הוא היה כה נסער ממצבו של המועדון, עד שנדרש משא ומתן ארוך ומפרך עם ההנהלה על מנת שיסכים להאריך את החוזה. האם לקבוצה הנוכחית יש סיכוי אמיתי לזכות באליפות? עד לפני שבוע סברו רבים שהתשובה חיובית, אך שתי התבוסות האחרונות גורמות לחשוב אחרת. את העונה שעברה סיימה יובה במקום השביעי, עם 15 הפסדים והפרש שערים שלילי, והחמיצה העפלה לליגת האלופות. גם העונה מוטלת חזרתה לצ'מפיונס-ליג בספק לא מבוטל.

כדי להמשיך לככב בטופ, עשוי בופון להחליט שהוא מעדיף מועדון עם שאיפות גדולות יותר. יכול מאוד להיות שעל אף אהבתו ומסירתו ליובנטוס, מרגיש בופון שהוא מיצה את עצמו בקבוצה. הוא זקוק לאתגרים חדשים, ולמרות השאיפה להמשיך לשחק עוד שנים ארוכות, גם הוא יודע שפציעה עלולה לקטוע את החלום. מי יודע, אולי לא יהיו לו הזדמנויות לחתום בקבוצה חדשה על תקן שחקן על, מבלי להידרש לירידה בשכר.

מה האופציות?

הקבוצה היחידה שהגישה, לפחות לפי הדיווחים בתקשורת, הצעה כספית ספציפית במטרה להחתים את בופון כבר בינואר היא אלופת רוסיה זניט. למעשה, גם היא מיהרה להכחיש את הידיעות באופן נחרץ, אבל הצורך בהחלט קיים. המאמן האיטלקי לוצ'יאנו ספאלטי בונה קבוצה שאמורה להפוך לכוח משמעותי בליגת האלופות, והאמצעים הכספיים שעומדים לרשותו בקבוצה האהודה על ולאדימיר פוטין כמעט בלתי מוגבלים. קל להאמין שהיא הציעה ליובה 18 מיליון יורו, תוך שמירה על שכרו של בופון באזור ששה מיליון. קשה הרבה יותר להאמין שג'יג'י ירחיק עד רוסיה כדי להמשיך את הקריירה. זה יהיה צעד הזוי מדי.

החלטה מתבקשת הרבה יותר היא מנצ'סטר יונייטד שמחפשת מחליף לאדווין ואן דר סאר שיפרוש בקיץ. זו לא הפעם הראשונה שאלכס פרגוסון בודק מקרוב את הסוגיה בעשור האחרון, ולפי הדיווחים בתקשורת האיטלקית נראה הזוג בופון משוטט באוקטובר בשכונות יוקרה במנצ'סטר בחיפושים אחרי בית. החתמתו באולד טראפורד של השוער הדני האלמוני אנדרס לינדגארד מחזקת את ההשערה לפיה יבחר פרגי בשוער מנוסה בקיץ. סיכוייו של דויד דה-חאה מאתלטיקו מדריד פוחתים, בעוד מניותיו של בופון עולות. למרות זאת, מארטן שטקלנבורג ההולנדי מאיאקס מוביל בשלב זה במירוץ, כאשר גם מנואל נוייר ורנה אדלר הגרמנים בתמונה.

בצד התכלת של מנצ'סטר, ביטל רוברטו מנצ'יני באופן חד-משמעי את האפשרות לרכוש את בופון, ובצדק. עם ג'ו הארט בשער ושיי גיבן על הספסל, סיטי כלל לא צריכה אותו. שתי קבוצות פאר שכן זקוקות לשוער חדש בקיץ הן באיירן מינכן וארסנל. הגרמנים כבר ניסו להחתים את ג'יג'י לפני שנתיים, עם פרישתו של אוליבר קאן, אך כשלו והלכו עם מיכאל רנסינג. באשר לתותחנים, לא ניתן לדעת מה עובר בראשו של ארסן ונגר בנוגע לאנשים בין הקורות, ושני הפולנים שלו יכולים להישאר בקבוצה עוד זמן רב.

אז מה עכשיו?

אחרי האמירה השנויה במחלוקת של המאמן והתגובה של הסוכן, מנסים כולם להנמיך את הלהבות. ג'יג'י הבטיח שהוא נשאר, ודל-נרי הצהיר: "דבריי הוצאו מהקשרם. רק אידיוט ימכור שוער כמו בופון. הוא מלמד מאמנים איך לאמן שוערים. התכוונתי רק שאנחנו לא רוצים לסכן את בריאותו". דינו זוף הצטרף אף הוא לדיון וטען: "יובנטוס צריכה לשמור את בופון. הוא מספר 1 ללא עוררין". הסיכויים לעזיבתו של הסמל בינואר קטנים מאוד, אך בחודשים הקרובים יבחנו כל הצדדים את השיקולים שלהם. אין עשן בלי אש, ואסור לפסול אפשרות לעסקה סנסציונית בקיץ 2011.

ומה אתם חושבים? מה נכון ליובנטוס ומה נכון לבופון?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully