וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפער בין הפועל תל אביב למכבי חיפה

עו"ד אורי שלף

13.1.2011 / 13:18

נגד חולון חשבנו שזו הפתעה, אבל אחרי הניצחון על מכבי חיפה בגביע הבנו שזו הגישה של המועדון. הבלוג של אורי שלף

כל עולם הספורט כסס את ציפורניו לקראת האירוע שהתרחש אתמול (רביעי) בצהריים במשרדי איגוד הכדורסל: הגרלת גביע המדינה. כולם חיכו לדרבי הגדול של תל אביב, כולם, חוץ מאיתנו. "איתנו", אני אומר בשם הצוות המקצועי והשחקנים. למה לא את מכבי? כי אנחנו מעדיפים להתעסק בכדורסל ולא בפיקנטריה. ובכדורסל עדיף לפגוש את נתניה או אשדוד, אבל לא את מכבי.

די הזוי כל מה שקורה איתנו בגביע המדינה. אחרי הניצחון המדהים בשמינית הגמר עוד חיפשתי תירוצים בכיוון הלא נכון, חשבתי שתפסנו את חולון במצב נוח, עם מצבת שחקנים קטנה ומוראל נמוך. אחרי יומיים הם נתנו בראש לבני השרון, ששבועיים לפני כן ניצחה את מכבי תל אביב. איך שאל אותי האחיין שלי? אם אתם ניצחתם את חולון, חולון את בני השרון ובני השרון את מכבי, זה אומר שאתם יותר טובים ממכבי?

לא. אבל זה אומר משהו על הרמה של שאר קבוצות ליגת העל, לפחות בשלב הזה של העונה. המשחק נגד מכבי חיפה היה דוגמה מצוינת. למכבי חיפה סגל שחקנים טוב ועמוק יותר מאשר לנו, הם התחילו את העונה עם חמישה זרים ושלושה מתאזרחים. תוסיפו עוד שניים-שלושה ישראלים ותקבלו קבוצה עם סגל שחקנים חדש לגמרי. וזה לא קרה רק בחיפה, זה קרה גם בחולון ותסלחו לי שאני לא בקיא בכל הפרטים המלאים עקב ריבוי חילופי השחקנים בליגת העל. בגדול, זה קורה ברוב הקבוצות. אין המשכיות והתלכיד הקבוצתי צריך להבנות בכל שנה מחדש.

שחקנים עם מחויבות אמיתית למועדון ולחבריהם לקבוצה שווים הרבה יותר מכל דף סטטיסטיקה או רקורד מכובד. מחויבות של שחקנים, ישראלים וזרים כאחד, לחבריהם לקבוצה, מגיעה מהתלכיד החברתי שקיים בחדר ההלבשה אליו הם נכנסים. שלושה שחקנים, במקרה שלנו ישראלי ושני זרים, שנכנסים לחדר הלבשה מלוכד שרץ ביחד כבר שנתיים-שלוש, יישרו קו עם התלכיד והמחויבות הקבוצתית. דוגמה נוספת לכך היא ברק נתניה. לעומת זאת, חמישה זרים, שלושה מתאזרחים ושני ישראלים (כבר התחלה של בדיחה) שנכנסים לחדר הלבשה בו כל שחקן שיחק בעונה שעברה בקבוצה אחרת, ייכנסו למציאות שצריכה להיבנות מאפס. כשזה מתחבר, נוצרת קבוצה נהדרת כמו מכבי אשדוד וכשזה לא מתחבר, זה נראה כמו מכבי חיפה.

כבר יותר מדי זמן אני מתלונן על ריבוי השחקנים הזרים בכדורסל הישראלי ועל חוליה של ליגת העל, אבל בשבועיים האחרונים חוויתי אותה על בשרי. ראיתי איך נראית חבורה מוכשרת מאוד של שחקנים, שמרוויחים הרבה מאוד כסף ורק מתחילים להכיר אחד את השני, מול חבורה של ישראלים מחויבים ומלוכדים מהליגה שנייה, מחוזקים בשני זרים שנסחפו אל תוך התלכיד הקבוצתי. פעם הזרים היו שחקני חיזוק ואילו היום הם רק זרים, כאלו שלא נכללים בחוק הרוסי. אני מאוד מקווה שיירד מספר הזרים בליגת העל. אנחנו, בכל מקרה, נמשיך להחתים רק שחקני חיזוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully