וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי זוכר את 2010?

10.1.2011 / 12:44

למה יובה מאבדת את כל הנכסים שצברה בשנה שעברה ואיך הווארד ווב מוכיח שהקרדיט שניתן לו אשתקד היה מופרך? יוכין מנתח סופ"ש אירופי

זה אמיתי - הצ'יליאנים של אודינזה

אחרי המונדיאל בדרום אפריקה, אלכסיס סאנצ'ס כבר לא ממש דורש הצגה מיוחדת. הקיצוני הימני של נבחרת צ'ילה היה אחד הלהיטים של הטורניר, שיגע את הגנות היריב עם הכדרור המיוחד, וגרם אושר לחובבי הכדורגל ההתקפי עם יוזמה תמידית וסגנון שמח במיוחד. היתה רק בעיה אחת – סאנצ'ס ביזבז את כל ההזדמנויות שנפלו לרגליו ולא הצליח להבקיע או לבשל. לפעמים הוא היה מרושל, לפעמים מתוחכם מדי, לעתים ניסה לפרגן לחבריו במקום לסיים את ההתקפה לבדו, אבל התוצאה היתה זהה. צ'ילה כולה הואשמה במונדיאל בנאיביות ובהיעדר קילר אינסטינקט, וזו הסיבה להדחתה בשמינית-הגמר בידי ברזיל הצינית של דונגה.

גם במדי אודינזה, שעשתה את העסקה המשתלמת בתולדות המועדון כאשר החתימה את סאנצ'ס ב-2006 תמורת שלושה מיליון יורו בלבד, הוא לא הצטיין בהבקעות, עם שמונה שערים בשתי העונות הראשונות באיטליה. אלא שעכשיו זה מתחיל להשתנות. סאנצ'ס סיים את 2010 עם שער נהדר בהפסד 3:2 ללאציו, ואת השנה החדשה פתח בכושר מסחרר. לזכותו רשום השער הראשון בניצחון 0:2 על קייבו ביום חמישי, ואתמול הוא פירק לחתיכות את הגנת מילאן, כולל נגיחה נפלאה שהעלתה את הזברות ליתרון 1:2. המהלך המבריק ביותר שלו הגיע דווקא במתפרצת בדקה ה-89, עם יציאה מהירה ומסירה ארוכה אמנותית למאוריסיו איסלה באגף הימני. המהלך הסתיים ב-3:4 של חרמן דניס, ורק חוסר מזל מנע מאודינזה ניצחון ב-4:4 המטורף בסן-סירו.

סאנצ'ס נמצא מזמן על הכוונת של מנצ'סטר יונייטד, וסוכנו לא התבייש להכריז בשבוע שעבר שהוא יהיה לא פחות טוב מכריסטיאנו רונאלדו. גם אינטר ניסתה לרכוש אותו בחלון ההעברות הנוכחי, כאשר מחירו עומד על 25 מיליון יורו לפחות. בגיל 22 כל עתידו לפניו, אך מדהים לגלות שחברו לקבוצה, בן ארצו ובן גילו, לא מקבל תשומת לב ראויה.

איסלה בישל אתמול לא רק את הגול של דניס, אלא גם את השער של סאנצ'ס עצמו, ומדובר בשחקן רב-גוני עם יכולת מדהימה. גם הוא נהנה ממונדיאל נפלא במערך ההרפתקני של מרסלו ביילסה, ובחודשים האחרונים מתפתח איסלה לתואם מייקון. הוא מצטיין הן כמגן והן כקשר ימני, והכושר הגופני מאפשר לו לחרוש את האגף במשך כל 90 הדקות. זה לא הכל – איסלה התחיל את הקריירה כחלוץ, ומסוגל למלא כמעט כל תפקיד במגרש, בין פליימייקר נסוג ומגן שמאלי. הסקאוטים של אודינזה גילו אותו לפני 3 שנים, וגם עליו יעשו הזברות קופה נהדרת. תזכרו את הצמד. סאנצ'ס ואיסלה עשויים להפוך תוך זמן קצר לשחקנים מובילים בעולם.

זוהי סדום – הימים הנוראים של יובנטוס

לפני פגרת חג המולד הכל היה נפלא אצל הגברת הזקנה. היא נהנתה מרצף של 13 משחקי ליגה ללא הפסד, הציגה את ההתקפה הטובה באיטליה, מילוש קראסיץ' התאקלם במהירות שיא, פאביו קוואליארלה נכנס לכושר אדיר, אלברטו אקווילאני החל להתאושש מסיוטי אנפילד, ואפילו פליפה מלו נתן כמה משחקים גדולים. החבורה המגובשת שבנה ג'יג'י דל נרי נראתה בשלה למאבק על התואר מול מילאן חסרת היציבות. החלום הזה התפרק לרסיסים תוך שלושה ימים בלבד.

כבר בדקות הפתיחה של המשחק מול פארמה ביום חמישי נפצע קוואליארלה, השחקן החשוב והיצירתי ביותר במערך ההתקפי של הקבוצה, וגמר את העונה. כעבור רבע שעה נזכר פליפה מלו בחוויה המרגשת שעבר ברבע-גמר המונדיאל מול הולנד, והזכיר לכולם שאסור לבנות קישור סביב אדם בעייתי עם פיוזים קצרים. הרחקתו סללה את הדרך ל-1:4 חלק של האורחים, כאשר דווקא סבסטיאן ג'ובינקו, ילד הפלא שדוכא ביובה והושאל העונה לפארמה, מצטיין עם צמד. במקביל התברר שהמועדון לא יכול להחתים את אדין דז'קו שהיה מעוניין להגיע לקבוצה, בגלל חוקים הזויים של הליגה האיטלקית שמאפשרים להחתים שחקן אחד מחוץ לאיחוד האירופי בכל עונה, והחלוץ הבוסני עבר למנצ'סטר סיטי. בצעד שמעיד על לחץ והיעדר שיקול דעת, הביאה יובה במהלך בזק את לוקה טוני. מדובר בכישלון ידוע מראש, כי הרי ליובה כבר יש חלוץ ותיק עם בטחון עצמי רמוס שלא פוגע ממטר, העונה לשם אמאורי. אמש, בתבוסה 3:0 בנאפולי, נראו השניים גמורים. הנחישות שאיפיינה את הקבוצה נעלמה כלא היתה.

2010 היתה שנה נפלאה עבור דל נרי, שסיים במקום הרביעי עם סמפדוריה, קיבל את ג'וב חלומותיו בטורינו והצליח לבנות סגל מלוכד תוך זמן קצר. שבוע אחד של 2011 מאיים לחסל את הכל – יובה ירדה למקום השישי, במרחק 6 נקודות ממילאן, ואפילו אינטר שפתחה את עידן לאונרדו ברגל ימין צפויה לעבור אותה כאשר תשלים את המשחקים החסרים.

זה מתחמם - שיימוס קולמן

אחד השחקנים המתוקשרים ביותר באירופה בחודשים האחרונים הוא גארת בייל, שמצטיין בטוטנהאם כשחקן אגף התקפי למרות שהוגדר עד לא מזמן, לפחות על הנייר, כמגן שמאלי. שינוי דומה עובר בימים אלה על שיימוס קולמן האירי שהפך תוך זמן קצר לנקודת האור הבולטת בעונה העגומה של אברטון. דייויד מויס החתים אותו לפני שנתיים במחיר מצחיק של 60 אלף ליש"ט, ומאז היה קולמן בעיקר שחקן ספסל עמוק, אם כי גילה יכולת טובה בהזדמנויות הבודדות שקיבל בהרכב. בשלהי העונה שעברה הוא הושאל לבלקפול, ותרם רבות לעלייתה הסנסציונית לפרמייר-ליג, כולל הופעה מצוינת בגמר הפלייאוף.

לא רבים ציפו לפריצה של קולמן במדי אברטון כבר עכשיו, אך שינוי התפקיד לקשר ימני עשה את ההבדל. האירי תפס פיקוד באגף הימני, נהנה לכדרר ולהעביר כדורי רוחב נפלאים, והוכיח את עצמו כבר לפני חודשיים עם שער ובישול מול בלקפול. את 2010 סיים קולמן עם שער שוויון חשוב ב-1:1 מול ווסטהאם, ואת השנה החדשה פתח עם כיבוש קריטי אפילו יותר, בניצחון 1:2 על טוטנהאם, במהלכו הכה שוק על ירך את בייל בדו-קרב אישי. "מחמיא לי מאוד שמשווים אותי לגארת. לא אתן לשבחים לעלות לראש, אבל אני מקווה שזה בסיס להמשך ההצלחה. אני לומד יותר ויותר כל שבוע", אמר האירי. שלשום, בניצחון 1:5 על סקאנתורפ בגביע, הוא הבקיע שוב בנגיחה שלא היתה מביישת חלוץ רחבה. תואר שחקן השנה של אברטון כבר מחכה לו.

זה מתקרר – התדמית של הווארד ווב

לפעמים מתקבל הרושם ששופטים שמגיעים למעמד מסוים בתוך ההתאחדות שלהם, קל וחומר באופ"א ובפיפ"א, יכולים להרשות לעצמם לעשות ככל העולה על רוחם מבלי לשאת בתוצאות. הווארד ווב זכה ב-2010 לכבוד עצום והפך לשופט הראשון בהיסטוריה ששפט בגמר ליגת האלופות ובגמר המונדיאל באותה שנה. שיפוטו בקרב בין ספרד להולנד הותיר את שני הצדדים עם טענות רבות. בין היתר, לא הרחיק ווב את נייג'ל דה-יונג על בעיטת קונג-פו לחזהו של צ'אבי אלונסו, אך גם השאיר במגרש את אנדרס אינייסטה שפגע במארק ואן-בומל ללא כדור, ואת קרלס פויול שהכשיל את אריאן רובן בדרך הבטוחה אל השער. "אני לא יודעת איך יתמודד עם 22 שחקנים כשהוא לא מסוגל להשתלט על שני הילדים בבית" אמרה פעם אשתו של השופט בן ה-39 לפני המשחק, ודי צדקה.

למרות זאת, היה ווב ללא ספק האנגלי המצטיין בטורניר, ועל כך קיבל בשבוע שעבר את תואר האבירות MBE של הממלכה. אתמול, אחרי בזיון הפנדל שנשרק לזכותו של דימיטאר ברבאטוב כבר בדקה הראשונה במשחק הבכורה של קני דלגליש המסכן על ספסל ליברפול, פירסמו העיתונים כי היה זה פנדל רביעי שהשדים האדומים מקבלים מווב בששת המשחקים האחרונים בהם שפט באולד-טראפורד. "דיילי מירור" השנון הוסיף פרשנות משלו לתואר החדש של הווארד – Manchester Bias Everytime.

גם ההרחקה של סטיבן ג'רארד לא היתה חד משמעית, אם כי לא ניתן להגדירה כטעות שיפוט. בכל מקרה, התאחדות שפויה היתה משעה את ווב כבר לפני שבועיים, אחרי פרסום שיחתו עם שחקני בלקפול. מתברר שהשופט המהולל נתן לשחקני העולה החדשה עצה כיצד לקבל שיפוט אוהד. "היית הוגן מדי כאשר נשארת על הרגליים אחרי שקרלוס טבס ביצע עליך עבירה. אם היית נופל, לשופט היה קל יותר לשרוק לטובתך", הסביר ווב לבלם ההמום איאן אוואט.

אתמול פתחה ההתאחדות האנגלית בחקירה של ריאן באבל ההולנדי שפירסם בחשבון הטוויטר שלו את תמונתו של ווב במדי יונייטד. בהשוואה לאמירותיו של השופט עצמו, שלא לדבר על שגיאותיו, מדובר בשטות. בינינו, כדאי גם לחקור כיצד הצליח באבל ללבוש את החולצה של ליברפול בארבע השנים האחרונות, אבל זה סיפור אחר לגמרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

זה המשחק - לברקוזן מול דורטמונד

הבונדסליגה חוזרת בסוף השבוע הקרוב אחרי הפגרה ביום שישי, ואין דרך טובה יותר לפתוח את הסיבוב השני מאשר הקרב בין המובילה דורטמונד לחבורה של יופ היינקס שמפגרת אחריה ב-10 נקודות, ועדיין חולמת להדביק את הפער. לברקוזן ניצחה 0:2 בדורטמונד במחזור הפתיחה של העונה, אך לאחר מכן יצאה דורטמונד לסדרה של 14 ניצחונות ותיקו ב-15 משחקים עד שנעצרה בפרנקפורט במשחק האחרון של 2010.

יורגן קלופ לא יתנגד לשחזר את התסריט גם בסיבוב השני, אך בכל זאת יעדיף לא להפסיד שוב ללברקוזן, אשר כושרה במשחקי הבית מותיר הרבה מקום לאופטימיות בקרב הצהובים-שחורים. היינקס ניצח שלושה משחקים בלבד מתוך תשעה בבאיי-ארנה. שימו לב גם לדו-קרב הפיקנטי האפשרי בין שני האחים התאומים שעשויים להפוך לכוכבים גדולים בעתיד הקרוב – לארס בנדר של לברקוזן מול סוון בנדר של דורטמונד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully