וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריסטיאנו רונאלדו ועוד עשרה: נבחרת המחזור של אירופה

10.1.2011 / 12:38

הדרמות, ההפתעות וההצגות ממשחקי סופ"ש סידרו נבחרת מחזור אירופית מרתקת, אבל כולם שם יודעים שהם רק שוליות לכוכב האמיתי שכבש שלושער במדי ריאל מדריד

כמו הליגות באירופה, גם נבחרת המחזור של וואלה! ספורט לקחה הפוגה קצרה במהלך פגרת החורף, אך חזרה בכוחות מחודשים אחרי סוף שבוע של כדורגל עמוס דרמות ושערים. הנבחרת שלנו התגברה על חסרונם של נציגים מהליגות בגרמניה וצרפת שעדיין נמצאות בחופשה, כשאת 11 המצטיינים השבועיים מרכיבים כוכבי המחזור בספרד ואיטליה, וכן גיבורי הסיבוב השלישי בגביע האנגלי.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. רויטרס
פשוט אי אפשר ללהתווכח עם הצגה כזו. רונאלדו/רויטרס

שוער

ריקרדו – אוסאסונה

אם יש סיבה לכך שאוסאסונה לא נמצאת כרגע מתחת לקו האדום למרות שישה משחקים רצופים ללא ניצחון, זה האיש בין הקורות. ריקרדו בן ה-39, שהציל נקודה במשחק הבית הקודם מול סראגוסה, התעלה על עצמו ב-0:0 מול חטאפה והציג את משחקו הטוב ביותר העונה. השוער הוותיק ניצח בשלושה עימותים מול מאנו דל מוראל ועצר גם איומים של דני פארחו וחאבייר אריסמנדי. אוסאסונה, אחת מקבוצות ההתקפה הגרועות בליגה עם 15 שערים בלבד, ספגה מנגד רק 21 ויכולה להחזיק את הראש מעל המים בעיקר הודות לעבודה הטובה של ריקרדו.

ריקרדו שוער אוסאסונה. David Ramos, GettyImages
הסיבה הראשית לכך שאוסאסונה לא נמצאת מתחת לקו האדום. ריקרדו/GettyImages, David Ramos

הגנה

מגן ימני: קייל ווקר – אסטון וילה

איזו בכורה מרשימה לשחקן הנבחרת הצעירה של אנגליה בקבוצתו החדשה. ווקר, שצמח במחלקת הנוער של שפילד יונייטד וממנה נמכר לטוטנהאם, הושאל רק לפני כמה ימים לאסטון וילה וכבר במשחקו הראשון הראה עד כמה הפוטנציאל שלו גדול. תשע דקות הספיקו למגן כדי למצוא את הרשת ולחגוג שער ראשון בקריירה דווקא במשחק הגביע נגד קבוצת נעוריו, במבצע סולו נהדר אותו התחיל במחצית המגרש. אסטון וילה, למרות תקופה רעה בליגה, הצליחה להתגבר על המוקש בדמות שפילד יונייטד עם ניצחון 1:3, בתקווה שזו תהיה נקודת המפנה בקדנציה של ז'ראר הוייה. "ידעתי שצירפתי מגן מחונן, אבל הוא גם טכני ויודע לשחק כדורגל", החמיא המנג'ר הצרפתי. "זו הייתה הופעה פנטסטית שלו".

בלם: ננאד טומוביץ' – לצ'ה

ההפתעה הגדולה של המחזור הדרמטי באיטליה הגיעה מעיר הבירה, שם לצ'ה השיגה ניצחון ראשון בתולדותיה באולימפיקו, 1:2 על לאציו. האורחים אמנם נותרו מתחת לקו האדום למרות שלוש הנקודות שהתווספו למאזנם, אך שאבו עידוד רב מהתצוגה מול השנייה בטבלה ערב המחזור, ובעיקר מהיציבות בעורף שהובילה לניצחונם ה-100 בליגה הבכירה. ננאד טומוביץ' הגיע בשבוע שעבר בהשאלה מגנואה על מנת לחזק את ההגנה החדירה של לצ'ה - הגרועה בליגה עם 36 שערי חובה - וכבר במשחקו השני עשה עבודה מצוינת גם כשתופקד כבלם וגם כשהוסט לעמדת המגן הימני. אם גם החיזוק הנוסף של לצ'ה יהיה ברמה זהה, יש לקבוצה סיכוי להפריך את כל התחזיות ולהימנע מירידה.

בלם: אנדי אובריאן – לידס

רק בשבוע שעבר החליט בלם נבחרת אירלנד להעדיף את לידס על פני קרדיף, כשחתם על חוזה לשנתיים וחצי אחרי ששיחק בקבוצה בשנה האחרונה כמושאל מבולטון. סיימון גרייסון בירך על ההחלטה עוד לפני משחק הגביע מול ארסנל, ואחרי התיקו המצוין שהשיגה לידס באצטדיון האמירויות יכול היה להציג את כל ההוכחות לחשיבותו של אובריאן, במיוחד כשלצידו כל כך הרבה שחקנים צעירים. אובריאן, שהחל את דרכו באקדמיה של לידס, שיתף פעולה בצורה מעולה עם אלכס ברוס (הבן של סטיב) וביצע כמה תיקולים מכריעים שמנעו שערים. רק שוויון דרמטי בפנדל של ססק פברגאס מנע מלידס לספק הפתעה אדירה עונה שנייה ברציפות.

מגן שמאלי: דידאק – אספניול

הקבוצה השנייה של ברצלונה השכיחה את התבוסה בדרבי, שגם הייתה הפסדה הביתי היחיד העונה, כשמחצה ללא קושי 0:4 את סראגוסה החלשה בקורנייה אל פראט. אספניול נראית מצוין העונה במשחקי הבית, ועושה זאת עם סגל שמושתת ברובו על טהרת השחקנים המקומיים. אחרי שלושה משחקים בהם ספגה שערים והפסידה, אספניול שמרה הפעם על שער נקי והבליטה בחלק האחורי את המגן השמאלי דידאק. שחקן הנבחרת הצעירה של ספרד חרך את האגף שלו, בישל שער והסביר מדוע הוא מועדף על פני דויד גרסיה, השליט הבלעדי על העמדה הזו באספניול בעשור האחרון.

ננאד טומוביץ' שחקן לצ'ה. Giuseppe Bellini, GettyImages
בלאציו לא יזכרו אותו לטובה. טומוביץ'/GettyImages, Giuseppe Bellini

קישור

אסטבן קמביאסו – אינטר

גם שמונה ארגנטינאים בהרכבה של קטאניה לא הספיקו כדי לעצור את הארגנטינאי הלוהט של אינטר. אחרי שהיווה חלק חשוב מניצחון הבכורה של לאונרדו כמאמן אינטר, סידר קמביאסו עוד שלוש נקודות לבוס החדש עם שני שערים מצוינים ומהפך חשוב מאין כמוהו מול קטאניה. היכולת של הנראזורי במשחק בסיציליה הזכירה משחקים רעים מתקופת רפא בניטז, אבל קמביאסו, שהיה אחד הסובלים העיקריים אצל המאמן הקודם, עשה את ההבדל וחגג צמד ראשון מאז נובמבר 2007. באינטר עדיין יש את הרוח הווינרית מהעונה שעברה, כך שלאף אחד אסור לשלול אפשרות של קאמבק.

מייקל בוסטוויק – סטיבנייג'

לפני 13 שנים שער שנוי במחלוקת של אלן שירר הוביל את ניוקאסל לניצחון במשחק החוזר מול סטיבנייג' הקטנטנה במסגרת הסיבוב הרביעי בגביע. אוהדי הקבוצה מהליגה הרביעית באנגליה אמנם קיוו לנקום, אבל לא באמת האמינו שיצליחו לגבור על המגפייז, שרק מספר ימים קודם לכן פירקו את ווסטהאם של אברהם גרנט עם חמישייה. האיש הדומיננטי בניצחון הסנסציוני של סטיבנייג' היה מייקל בוסטוויק, שלרגע לא הסגיר כי מדובר בעונתו הראשונה כמקצוען. הקשר בן ה-22 נע במרץ מרחבה לרחבה, היה אחראי להתקפות של קבוצתו וגם כבש שער נהדר. כמו תמיד, הגביע האנגלי מספק הפתעות מרעישות וסיפורים מרגשים.

סטפנו גוברטי – סמפדוריה

בקיץ 2009 רכשה רומא את גוברטי הכישרוני מבארי, אבל במהלך העונה וחצי בה בילה בקבוצה לא ניתנה לו הזדמנות ממשית להוכיח את יכולתו. הקיצוני הימני הושאל בעונה שעברה לסמפדוריה, שבקיץ רכשה מחצית מכרטיסו מרומא ונהנתה מההחלטה במפגש מול הג'אלורוסי, בו גוברטי הבקיע את שער הניצחון. הקשר בן ה-26 מציג יכולת מצוינת עד כה העונה, כולל שערים במשחקים חשובים מול לאציו, אינטר ועכשיו גם רומא, שעשויה להחזיר אותו לשורותיה בעונה הבאה. "עבורי מדובר בשמחה כפולה", הודה בסיום גוברטי. "כבשתי שער ניצחון ועוד מול הקבוצה שהחליטה לוותר עליי".

אסטבן קמביאסו שחקן אינטר. AP
בזכות הצמד שלו אסור לשלול אפשרות של קאמבק. קמביאסו/AP

התקפה

כריסטיאנו רונאלדו - ריאל מדריד

מישהו עדיין תוהה מדוע ריאל מדריד לא מתכוונת לצרף חלוץ נוסף בינואר? גם ללא גונזאלו היגואין הפצוע וכשקארים בנזמה מפגין חוסר יציבות, לבלאנקוס יש מכונת שערים משומנת שלא מפסיקה להרעיד רשתות. מול ויאריאל, שהגיעה לסנטיאגו ברנבאו ונתנה פייט רציני לפני שנוצחה 4:2, הפנומן הפורטוגלי התנהג כמו חלוץ קלאסי. הגול הראשון מול שער חשוף, השני בנגיחה מקרוב והשלישי בסיבוב אחרי השתלטות על ריבאונד. רונאלדו מציג מאזן בלתי נתפס של 22 שערי ליגה (23 על פי חלק מעיתוני ספרד) ב-18 משחקים וממוצע של 1.04 שערים למשחק מאז נחת במדריד. הוא גם לא שכח להכניס את קאקה לעניינים עם בישול מצוין. במצב הנוכחי, שיא 38 השערים של הוגו סאנצ'ז נמצא בסכנה.

אדינסון קבאני – נאפולי

כל העיניים במשחק המסקרן בין נאפולי ליובנטוס הופנו לעבר לוקה טוני, שערך בכורה במדי הגברת הזקנה, אלא שהחלוץ שנכנס בעבר בהצלחה מרובה לנעליו בפאלרמו היה שם כדי להסיט את אור הזרקורים לכיוונו. לאיש הזה קוראים אדינסון קבאני. האורוגוואי הנפלא של נאפולי לא נתן לפגרה להפריע לו והמשיך את הכושר המצוין בו הוא נמצא מאז פתיחת העונה (20 שערים בכל המסגרות). קבאני הלם בהגנת יובנטוס האומללה עם שלוש נגיחות קטלניות שהעניקו לנאפולי 0:3 גדול ואת המקום השני בליגה. עכשיו לא רק שיש מועמד נוסף מלבד זלאטן איברהימוביץ' לתואר שחקן העונה, יש גם טוענת אמיתית לכתר.

פרדי קאנוטה – סביליה

האנדלוסים מחפשים מאז פתיחת העונה את הנוסחה שתהפוך אותם לקבוצת צמרת יציבה ומגובשת, ותעניק להם פעם נוספת את הכרטיס לליגת האלופות. גרגוריו מנזאנו החליף על הקווים את מנולו חימנז, אבל גם איתו חוותה סביליה חמישה הפסדים ברציפות. כשנראה היה כי מדובר במשבר ממנו אין יציאה, הגיע פרדי קאנוטה והעיר את הקבוצה. זה התחיל עם שער ניצחון בשבוע שעבר לרשת אוסאסונה, ונמשך עם צמד ב-2:3 על ריאל סוסיאדד בשבת. השערים של החלוץ הוותיק ממאלי הזכירו לסביליה שהמלחמה על מקומות 3-4 עדיין לא אבודה ואף זיכתה את קאנוטה בכינוי חדש - 'רופא אליל'. עכשיו נותר למנזאנו למצוא מישהו שירפא לו את תחלואי ההגנה.

פרדריק קאנוטה שחקן סביליה. רויטרס
הנה, יש לו כינוי חדש - רופא אליל. קאנוטה/רויטרס

כוכב אורח

פרדי גוארין – פורטו

בגיל 18 נחשב הקשר הקולומביאני לאחד הכוכבים העולים של הכדורגל העולמי ולמנהיג הבא של נבחרתו. חוסר רצינות ובחירת קבוצות לא נכונה גרמו לעיכוב ההתקדמות שלו בכמה שנים, אך אולי העונה בפורטו תגיע קפיצת המדרגה המיוחלת. גוארין, שלא מצא את הרשת מאז גמר הגביע במאי, שבר את הבצורת בצורה הכי יפה שיש. הקשר כבש את הראשון של פורטו ב-1:4 על מריטימו עם פצצה לחיבורים בימין מ-40 מטרים, ואף השלים צמד עם שמאלית אלגנטית. פורטו דוהרת להשבת תואר האליפות ועדיין לא הפסידה בליגה או באירופה. הולק ופלקאו הם לבטח הכוכבים הראשיים, אבל גם לגוארין יש חלק בהצלחה.

פרדי גוארין שחקן פורטו. רויטרס
אולי עכשיו יפרח גם בנבחרת? גוארין/רויטרס

שווים אזכור

סלבטורה סיריגו (פאלרמו) – חילץ נקודה בוורונה

איבן ראמיס (מאיורקה) – ביתם הוא מבצרם

פרנק למפארד (צ'לסי) – טוב שיש גביע

ריאן גיגס (מנצ'סטר יונייטד) – כמו יין טוב

רוברט אקוואפרסקה (קליארי) – חיכה ארבעה חודשים

לאונל מסי (ברצלונה) – שוב משלם את מחיר הרוטציה

אנטוניו די נטאלה (אודינזה) – שיגעון בסן סירו

שחקן ברצלונה לאונל מסי חוגג שער. רויטרס
אה, היום תורי על הספסל? מסי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully