וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלב כבד: הבלוג של אורי שלף

עו"ד אורי שלף

6.1.2011 / 13:15

אורי שלף תוהה מדוע לא מתייחסים בעירייה למסת האוהדים של הפועל תל אביב ומצר על מותם של מנחם שיזף ואיתי לוי

אם יש מישהו שיושב בקומה ה-12 בבניין העירייה בתל אביב ועדיין חושב שלהפועל תל אביב לא מגיע אולם, כדאי לו שיתחיל להתעורר ומהר. כי אם חשבנו שהבעיה שלנו תתחיל בליגת העל עם מפגשים מול ירושלים או מכבי, שני משחקי הגביע האחרונים הוכיחו שהבעיה קיימת כאן ועכשיו - להפועל תל אביב אין אולם שיכול להכיל את כמות הקהל שהיא מושכת למגרשים. יתרה מכך, יש אלפי אוהדים אדומים שעדיין אינם חברי עמותה, אך האולם בהדר יוסף, שמשרת אותנו נאמנה בשלוש השנים האחרונות, אינו יכול להכיל את כל חברי עמותת הפועל אוסישקין ,שמונה ברגעים אלו למעלה מ-1,300 חברים. 1,100 כרטיסים בלבד אישרה משטרת ישראל להפצה לקראת רבע גמר גביע המדינה נגד מכבי חיפה ביום ראשון הקרוב, 100 מהם לטובת אוהדי חיפה. אלף הכרטיסים שהועמדו למכירה לטובת האוהדים שלנו הועמדו למכירה מיום שלישי בשעה חמש בקופות מאולתרות מחוץ לאולם בהדר יוסף. המכירה הייתה אמורה להמשך שלושה ימים והייתה מיועדת לחברי עמותת הפועל אוסישקין בלבד.


באותו יום שלישי, ברבע לשש, הגעתי להדר יוסף לאימון, ארבעים וחמש דקות לאחר תחילת המכירה. בחוץ מסתובבים עשרות אוהדים, ממהרים אל הקופות מצד אחד וחוזרים מהקופות עם סיגריה בפה וכרטיס נכסף ביד מהצד השני. לא בטוח שבאותם הרגעים הם ידעו עד כמה נכסף הוא אותו הכרטיס. עד לשעה זו נמכרו כבר למעלה משש מאות כרטיסים. חצי שעה לאחר מכן שאלו אותי מספר שחקנים אם הם יכולים לקבל עוד כרטיסים למשחק, שלחתי אותם לקופות לרכוש כרטיס במיטב כספם, אבל גם מיטב כספם לא אפשר להם לקבל עוד כרטיסים, הם פשוט נגמרו. 900 כרטיסים נחטפו תוך פחות משעתיים, מאה כרטיסים הושארו במשרד למקרה צרה, ועד שצחי, המזכיר המסור שלנו, טס למשרד על הטוסטוס כדי להביא אותם הם כבר נמכרו.

אלף כרטיסים תוך שעתיים. לפי כמות האנשים שהגיעו לקופות לאחר שנגמרו הכרטיסים ומבול הטלפונים והאימיילים שקיבלנו היום, היו יכולים לחוות את המשחק עוד אלפי אוהדים אם רק היה לנו לאן להכניס אותם. הבעיה היא שגם אם היושב בקומה ה-12 יקרא את דבריי אלו, יתרגש עד דמעות ויחליט בו במקום להקים לנו אולם, לא יהיה לנו אולם אחר מלבד הדר יוסף בשלוש השנים הקרובות, שלא לדבר על הפלייאוף בליגה הלאומית בסוף העונה הנוכחית. וזאת בעיה, הרבה חברי עמותה נשארו ללא כרטיסים למשחק הגביע הקרוב וכך גם יהיה בעתיד. ביום רביעי לקראת תשע, שעתיים לאחר שנגמרו כל הכרטיסים, עוד ראיתי אוהדים, חברי העמותה, שמגיעים לקופות ומסרבים להאמין שאזלו כל הכרטיסים. אחד שדיבר איתי הגיע במיוחד מבאר שבע, השני מחיפה.

העובדה שאנחנו מצליחים למכור את כל הכרטיסים בשעתיים ארבעה ימים לפני המשחק מעודדת מאוד. עשינו דרך ארוכה מליגה ב' בכדי להגיע אל המעמד הזה, אבל יחד עם זאת, קשה לראות אוהדים מסורים שנשארו ללא כרטיס. בכלל, אוהדים שרוצים לראות משחק ונאלצים להישאר בחוץ כי האולם לא יכול להכיל אותם הוא עוול שצריך להיות מתוקן ומהר, במיוחד במדינה בה הספורט משווע לצופים שימלאו את המגרשים. אם עוד לא הבנת, אדוני היושב בקומה ה-12 - הפסקה האחרונה מכוונת אליך.

איתי לוי

באותו יום שלישי אחר הצהריים הכתה אותי הידיעה, איתי לוי, בן 24, שחקן מכבי באר יעקב מהליגה הלאומית, התמוטט ונפטר במקום במהלך אימון קבוצתו. לא הכרתי את איתי, אבל זה כלל לא משנה. קשה מאוד לעכל ידיעות כאלו, במיוחד בקרב קהילת הספורט בה אני חי, קהילה שחווה אימונים יום ביומו.

אתמול, שעה אחרי הידיעה הנוראית, גם האימון שלנו נראה דכאוני בהתאם לנסיבות. קשה לי לחשוב מה עובר על משפחתו ועל חבריו לקבוצה שהיו עדים לאסון, ובאמת שאני לא יודע איך בכלל אפשר להמשיך להתעסק בכדורסל אחרי שהמציאות מכה לך בפרצוף בעוצמה שכזאת. יהי זכרו ברוך.

מנחם שיזף

עוד לא התאוששתי מהידיעה על מותו הפתאומי של איתי לוי, וכבר למחרת נחתה עליי המכה השנייה. חבר העמותה מנחם שיזף הלך לעולמו והוא רק בן 55. מנחם, שהיה חבר עמותה מהשנה הראשונה, נהג להגיע למשחקי הקבוצה עם אחיינו, על אף נכותו שנגרמה ממחלת הסוכרת ממנה סבל בשנים האחרונות. שיזף היה עו"ד בהשכלתו ועסק בעיקר בתחומי התקשורת והיח"צ. בשנת 1997 הוא נבחר ליו"ר אגודת ההומואים, הלסביות, הבי והטרנס בישראל. פועלו בקהילה זו זיכה אותו בכמה אותות הוקרה.

מנחם היה פעיל גם בנושאי נגישות לנכים במתקני הספורט בהם הפועל תל אביב שיחקה. בשנים האחרונות הוא התנייד בכיסא גלגלים והנושא היה קרוב לליבו. הוא היה חבר בקבוצת "אדומים למען נגישות" שפעלה לטובת נגישות, דירתו הנגישה לנכים שימשה לא פעם כמקום מפגש לחברי הקבוצה.

בכל המשחקים בהם נכח, שיזף נהג לשבת ליד הספסל שלנו וכך יצא לי לשוחח עמו הרבה בשלוש השנים האחרונות. את המשחק האחרון שלנו בשבוע שעבר נגד חולון הוא הספיק לחוות, הפעם לא ישב ליד הספסל. דיברנו קצרות לפני המשחק וראיתי כי מצבו כבר לא היה כתמול שלשום. אתמול, כאמור, הוא הלך לעולמו. יהי גם זכרו ברוך.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully