וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא על הכוונת: האם אינטר ומוראטי יוענשו בקאלצ'ופולי 2?

יואב אבן צור, אייסוקר

12.1.2011 / 15:15

החקירות החדשות מעלות את השאלה האם הקאלצ'ופולי יסתיים מתישהו. בינתיים כולם באיטליה מקווים שמוראטי ואינטר יחטפו

שנת 2010 זה עתה הסתיימה ועושה רושם שעל פניו, באיטליה הכל רגיל: אינטר שוב החליפה מאמן אחרי שרפא בניטז הרגיז את ההנהלה, יובנטוס שוב נכנסת למשבר, ובמילאן אנטוניו קסאנו בא ורונאלדיניו הלך.

בנאפולי רוצים לחזור לימי הזוהר וכבר עסוקים ברכש לקראת העונה הבאה,, רומא מנסה לסדר את נושא הרוכשים הפוטנציאלים שלא נגמר והעיתונות בשלה, ממשיכה לדווח ברצון רב על נושאי שוק ההעברות, הקאלצ'ו-מרקאטו. אבל אם מדפדפים לעמודים האחוריים, מגלים דברים שמתחילים לצוף שוב אל מעל המים העכורים.

בחודש אפריל האחרון ההתאחדות לכדורגל באיטליה הוציאה הודעה כי תובעי פרקליטות נאפולי פותחים בחקירה מחודשת של ה"קאלצ'ופולי", אותה פרשה שזעזעה את הכדורגל האיטלקי ב-2006 ושחשפה את עומק השחיתות שקיים בו בעיקר באמצעות שיחות טלפון שנעשו בין בכירים במועדונים לבכירים באיגוד השופטים כדי לקבוע שיבוצי שופטים.

בחקירה שהתקיימה אז נמצאו חומרים נוספים שלא נחקרו מכיוון שהם לא נחשבו לפליליים והיו כאלו שחשבו כי המקרה ננעל ונחתם. אבל לאחר מכן נמצאו עוד תמלילי שיחות טלפון ושאר קבצים ודיסקים.

אנדראה אניילי, נשיא יובנטוס. רויטרס
רוצה את האליפויות בחזרה. אניילי/רויטרס

בסוף אוקטובר האחרון פורסם כי בכינוס של בעלי המניות שמחזיקים ביובנטוס, הנשיא הצעיר אנדראה אניילי, דיבר על כך שאחת מהמטרות של המועדון הוא להחזיר את אותן האליפויות שנלקחו ממנו. "קיבלנו הבטחות ותשובות מספקות מהפדרקאלצ'ו (ההתאחדות לכדורגל) על תלונתנו לגבי נושא הסקודטו של עונת 2005/2006, אותו סקודטו שאינטר קיבלה במתנה", אמר אז אניילי, "כרגע אנחנו מחכים להתפתחויות מהחקירות שמתקיימות בנאפולי. לאחר שיאומתו עובדות מסוימות, נוכל לבקש את מה שנלקח מאיתנו".

לפי העיתונאי אוליביירו באה (שבזמנו טבע את המונח "מוג'ופולי" – על שם האיש החזק ביובנטוס, לוצ'אנו מוג'י - אך הפרשיה המפורסמת נקראה "קאלצ'ופולי") העיתונים באיטליה לא מתלהבים לדוש שוב במה שנעשה כרגע ב"קאלצ'ופולי 2", כלומר החקירות הנוספות ועוד כ-187 שיחות שצוטטו, מהסיבה הפשוטה שהם לא רוצים לחזור ולתקן את מה שכתבו לפני כמה שנים. אלא שעכשיו אין להם ברירה אלא לדווח על הנעשה. על החדשות צריך לדווח.

בעמודים האחוריים של העיתונים נכתב כעת שוב על התובע הכללי סטפאנו פאלאצי, שעובד עם עמיתיו בנאפולי על חקירות נוספות. במרכז העניינים נמצא פאולו ברגאמו, שבתחילת שנות האלפיים קבע ביחד עם פיירלואיג'י פאיירטו את השיבוצים של כל רביעית שיפוט למשחקים של הליגה הבכירה וניהל שיחות עירניות בעיקר עם מוג'י מיובה. כעת מסתבר שברגאמו הפך לעד בפרשה ועכשיו הוא מספר על המועדון שנהנה מההפקר של קיץ 2006, אינטר.

מדברים שאמר משבץ השופטים לשעבר והעד כיום, ברגאמו, עולה כי אנשים שכבר נחקרו בעבר, יקראו לשוב לנאפולי כדי להעיד או להיחקר פעם נוספת, בנוסף לאחרים שייחקרו לראשונה. יהיו שם שופטים, אנשי איגוד השופטים וכנראה שגם בכירים במועדונים. כעת הכעס של יובנטוס וכותבי הבלוגים מטורינו מופנה למועדון שאותו מחזיק מאסימו מוראטי, והטענה היא משותפת לכולם: "גם אינטר הייתה מעורבת!".

מוראטי כבר הספיק להגיב לדרישה של אנדראה אניילי להחזיר לגברת הזקנה את התארים שנשללו ממנה וגם על האפשרות שבעצמו ייחקר בפרשה: "אני לא יודע אלו מטרות נמצאות בראש של נשיא יובנטוס. בינתיים ישנם רק דיבורים. אני לא יודע מה עובר להם בראש ומה הם עושים. על סטפאנו פאלאצי (התובע הכללי) שמחכה לי כבר קראתי. אם הוא יקרא לי, שיקרא".

נשיא אינטר, מאסימו מוראטי. Vittorio Zunino Celotto, GettyImages
הכעס של יובנטוס וכותבי הבלוגים מטורינו מופנה למועדון שאותו מחזיק מאסימו מוראטי, והטענה היא משותפת לכולם: "גם אינטר הייתה מעורבת!"/GettyImages, Vittorio Zunino Celotto

עכשיו עושה רושם שגם מאסימו מוראטי שהתיימר להיות כנה והכריז על עצמו ככזה לפני יותר מארבע שנים, מרגיש את החגורה מתהדקת סביב צווארו. ויחד עם זאת, באיטליה מעריכים שסוללת הפרקליטים שהנשיא המזדקן יכין לא תטען לחפותה של אינטר, אלא תדבר על התיישנות וחוסר רלוונטיות לזמננו אנו.

לפיכך באיטליה יצטרכו לתת מענה לשאלה - על מה חלה התיישנות משפטית ועל מה לא במקרה כזה. הרי מאז שהקאלצ'ופולי הראשון נגמר, צצו חומרים חדשים וכנראה שיצופו פרטים נוספים בעתיד. הרי מדובר על שיחות טלפון רבות שנערכו מלפני כחצי עשור. לפי ההערכות, ההתיישנות לא תחול על אלו שאז החליטו שהם שותקים: שופטים שעדיין מנהלים משחקים בסרייה A, מנהלים של קבוצות אחרות ובכירות באיטליה ועוד רבים שמאז יולי 2006 לא הוציאו מילה בנוגע למה שקרה באותה פרשיה ובאותו משפט כל כך חפוז, שנוהל במהירות מסחררת במשך שלושה חודשים בלבד.

למה הם לא מדברים? ממה הם פוחדים? מי ששתק וידע, ממשיך בחייו בלי שנדע למה הוא שותף. עונשים, קנסות כבדים, עכבות, הרחקות, השעיות, כל אלו יכולים לבוא על השותקים אם יטענו שהיו חפים מפשע, אבל יימצאו אשמים. ובין כל אלו נמצאים האוהדים, שמרגישים שהאורוות לא נוקו לחלוטין ושבגלל מאבקים משפטיים ומשחקים פוליטיים של אלו שכנראה לא מוכנים לחשוף את כל האמת, ממשיכים לחוש מרומים.

ג'אנקרלו אבאטה, נשיא הפדרקאלצ'ו, הבטיח שבהמשך החודש כולנו נדע יותר, אבל כל הנושא נראה רחוק מפתרון. בית המשפט בנאפולי צפוי להכריע את הדין בעוד כמה חודשים ובינתיים אוהדי אינטר ויובנטוס ממשיכים להשתלח אחד בשני בהאשמות. לא ברור עד כמה הכתם העצום הזה עוד ישפיע על הכדורגל האיטלקי, או שכולנו בעצם טוחנים מים ועושים יותר מדי מכמה מכמה שיחות טלפון נוספות שהתגלו. "כולם מושחתים או כולם מלאכים"? הזמן יגיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully