וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחזית: שחור - השוואה בין עזיבת נמני ב-2003 לבין 2011

5.1.2011 / 14:34

נכון, גזרת האוהדים הרבה יותר שקטה. אוקיי, גם השחקנים כבר לא שייכים למחנה של הסמל. אבל השוואה בין הפרידה מנמני ב-2003 לזו ב-2011 לא מבטיחה סוף טוב יותר מבחינת מכבי ת"א. אחד השחקנים: "שינוי שיביא לאליפות? נשמח אם לא תהיה קריסה"

בכניסה לקריית שלום חיכה אתמול (שלישי) טל לוסטי, אוהד מכבי תל אביב. לוסטי אינו שייך לגוש האגרסיבי של אבי נמני, אלא סתם מעריץ אמיתי של הספורטאי והדמות. אתמול לוסטי התחיל את היום בוויכוח עם האוהדים שהגיעו לקרית שלום לתמוך בסיום ההתקשרות עם נמני ("למה לרקוד על הדם, תכבדו אותו על מה שהוא ותהיו בשקט") וסיים אותו במפגש עם מספר חברים שרוצים להפוך את הפרידה הזו לפחות מכוערת.

שוטרי יס"מ מחוץ לאימון מכבי תל אביב במתחם קרית שלום. נמרוד סונדרס
המטרה עכשיו: להפוך את הפרידה לפחות מכוערת. אוהדי מכבי תל אביב שהגיעו לקרית שלום/נמרוד סונדרס

לוסטי: "יש אוהדים עיוורים שהולכים עם נמני ושמים אותו מעל המועדון, ויש כאלה שאין להם שום כבור אליו ולמה שהוא נתן למכבי. לדעתי, הרוב השפוי לא כאן ולא כאן. אנחנו אוהבים את נמני, מכבדים אותו אבל גם מכבדים את ההנהלה וההחלטה. אם משווים את זה למה שעשו לנמני ב-2003, הסיפור הפעם פחות נוגע לאוהדים. אני כרגע מרים את הראש, מסתכל ולא רואה שם אף אחד שאכפת לו ממכבי תל אביב, וזה הכי כואב. בבלאגן הקודם היו כאן דריקס, קלינגר, נמני, אפילו לוני. להשוות אותם למי שנמצא היום זאת בדיחה. פיטורי נמני? זה נראה יותר קרוב לקריסה מאשר לשיקום".

מנג'ר מכבי תל אביב אבי נמני. רוני לבנה
אז הוא הלך, אבל במועדון היו דריקס, קלינגר ואפילו לוני. מי נשאר היום?/רוני לבנה

השחקנים

לוסטי מביא ניואנסים חשובים כאשר משווים בין מכבי שאחרי נמני ב-2003 לזו ב-2011. נכון, גזרת האוהדים היא שונה אבל לא בטוח שזה מבטיח משהו טוב יותר. כנ"ל לגבי גזרת השחקנים, שגם היא נראית יותר שקטה אבל לא יותר בטוחה. הפעם הסגל של מכבי לא מלא בשחקנים של נמני, וחלקם אפילו אמורים לשמוח על עזיבתו. ב-2003 לנמני הייתה חבורה של 12-10 שחקנים בתוך הסגל שהעריצו את הקפטן, ניסו לחקות אותו ונהגו לא מעט על פי דברו. חלקם ידעו בזמנו כי המלחמה על נמני זאת המלחמה שלהם על ההישארות והכוח במכבי.

היום זה שונה. שחקן בקבוצה הנוכחית מספר: "זה לא סוד שהסגל לא מורכב משחקני בית. אף אחד לא מעריץ של נמני או חייל שלו כמו שהיה כאן פעם. אבל, עם כל הדברים האלה, כמעט כל ישראלי שחתם כאן יגיד לך שנמני פה נתן לו את הביטחון והאמונה להגיע. לא חסר פה מפגרים שהנושא לא מזיז להם וביום כזה מדברים בחדר ההלבשה על 'האח הגדול' ומתעסקים בבקשה להחליף רכב, כאילו לא קרה פה כלום וצריך לבעוט בהם. נמני זה כוח, כריזמה ואישיות של קבוצה גדולה ואין הרבה כאלה כאן. תכלס, אולי נכשלנו ביחס לציפיות, אבל כשאני מרים את הראש ורואה מה יש כאן, אני לא בטוח שמישהו אחר יבין את הלחץ טוב ממנו ואת מה שהולך כאן כדי לעצור את זה. אנשים מדברים על שינוי שיביא אליפות? אני יותר אשמח אם הכל כאן לא יקרוס ולא נגיע למצב שגם גולדהאר יברח. זה מסוכן. אין כאן אנשים שמבינים איך ומה לעשות במועדון גדול ולהתמודד עם המצב. יכולים להגיד שנמני נכשל מקצועית, אבל מבחינתי הוא זכה באליפות בשמירה על מכבי ובהתמודדות עם כל מה שמסביב כי זה כבר מזמן היה יכול להתפרק".

שחקני מכבי תל אביב בשיחה עם המנג'ר אבי נמני. נמרוד סונדרס
שחקן בקבוצה: "יכולים להגיד שנמני נכשל מקצועית, אבל מבחינתי הוא זכה באליפות בשמירה על מכבי ובהתמודדות עם כל מה שמסביב כי זה כבר מזמן היה יכול להתפרק"/נמרוד סונדרס

האוהדים

עכשיו אפשר לחזור לאוהדים. לאותו גרעין קטן שהולך אחרי נמני בצורה עיוורת. אמנם היום הם מעטים יותר, אבל הם לא מתכוונים לשבת בשקט וגם עכשיו צריך לקחת אותם בחשבון. איתי לסרי, שסיים את הערב צרוד בקרית שלום, אומר: "אין מצב שיפטרו את נמני בטלפון וזה יעבור בשלום. ככה נפרדים מדמות כמוהו? אוהד שמסכים עם זה הוא כנראה לא אוהד ולא מבין מה זה להיות אוהד. מי שעשה את זה בסוף יפרק את מכבי, כי אין לו זיקה או מינימום של הבנה מי זה אבי נמני ומה הקשר שלו למכבי. כבר חודשים שזה מתחת לפני השטח וכולנו יודעים שגולדהאר בכלל לא מדבר עם אבי, אז איך נעבור בשתיקה?"

אוהד נוסף, מהתומכים הגדולים ביותר של נמני, הסכים לדבר אך סירב להיחשף: "לא נעבור על זה בשתיקה ואתה מכיר את החבורה שלנו ואיך אנחנו פועלים. אני לא מוכן להיחשף, כי כשיהיה פה בלגן ישר יבואו אלינו ויפילו עלינו הכל. אנחנו לא עושים דברים מאחורי הקלעים או דברים מסוכנים, אבל במגרש ואיפה שצריך נדאג להבהיר את הכוח שלנו. אף לא יודע מה אבי נמני עובר מתחילת העונה במועדון ועם האנשים האלה. נחשים אחד אחד שמכבי זה הדבר האחרון שמעניין אותם. גולדהאר עוד בסדר, האנשים שלו הורגים אותו ומערבבים אותו בלי הפסקה. כל האוהדים פה יודעים את האמת".

- אם אתם יודעים את זה, למה לא עשיתם משהו עד עכשיו?

"שאבי נמני ידבר. תשאל אותו כמה פעמים רצינו להפוך להם את הכל, אבל הוא לא הסכים וביקש שמה שלא יהיה לא נתערב כאן. עכשיו זה כבר לא הסיפור שלו אלא שלנו. שיתרגלו לשחק בלי קהל, יהיו להם הרבה רדיוסים בקרוב".

אוהדי מכבי תל אביב. אדריאן הרבשטיין
אוהד בקבוצה: "עכשיו זה כבר לא הסיפור של נמני אלא שלנו. שיתרגלו לשחק בלי קהל, יהיו להם הרבה רדיוסים בקרוב"/אדריאן הרבשטיין

נמני

אחת התלונות הגדולות ביותר נגד אבי נמני אחרי שגורש ממכבי ב- 2003 הייתה כי בהיותו שחקן בית"ר ירושלים הוא הפעיל את כוחו במטרה לפגוע בקלינגר. גורם במכבי תל אביב של 2003 סבור שהפעם אין ממה לחשוש: "מדובר בשני מקרים שונים לגמרי. אז היו כל כך הרבה אינטריגות, אינטרסים, מאבקי כוח וגם שנאה, שהובילו את כל הבלגן וזאת הייתה מלחמה אמתית של אבי נמני על השם שלו והכבוד שלו. היום זה נראה שונה לגמרי - יצא לי לדבר איתו כמה פעמים מאז והוא כבר בעולם אחר ובמקום אחר מבחינת החשיבה. הוא לא נלחם על מקומו ועל הכבוד שלו, אלא על הרצון שלו להצליח. כשנמני יישב עם עצמו בימים הקרובים הוא יקבל את הגזירה בהבנה ויחשוב על הפעולות הבאות כדי להתקדם, אם זה כמאמן, כבעלים או כאיש עסקים. הוא לא ינבור בזה ולא יהרוס את מכבי מבחוץ. אז הוא היה רק שחקן, היום הוא הרבה דברים".

בואו לא נשכח. למרות כל המהומה, מכבי תל אביב סיימה את עונת 2003/4 במקום השני. עזיבת נמני פגעה אנושות במועדון, אבל פחות בתוצאות. למרות השקט היחסי לעומת הימים ההם, אותו אוהד שמסרב להיחשף בטוח שהפעם זה יסתיים בקריסה אמיתית: "אין מצב ששחקנים לא ישלמו על זה - אם הם לא יראו שינוי קיצוני ביכולת הולך להיות להם גיהינום כי העיפו מלך בגללם. הנהלה? מי שצריך יקבל את שלו. אני לא זוכר מישהו שהקהל סימן והמשיך במועדון ואני מדבר על אנשים בכירים יותר מאלה שנמצאים שם עכשיו. גולדהאר? מכבי צריכה אותו אבל לא חייבת"..

בעלי מכבי תל אביב, מיטש גולדהאר, עם שחקני הקבוצה. קובי אליהו
"גולדהאר? מכבי צריכה אותו, אבל לא חייבת"/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully