וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופר סאב של סולשיאר: סיכום המחזור באירופה

4.1.2011 / 13:00

כשכל חילוף מסתיים בשער, לא פלא שצ'יצ'אריטו מזכיר במנצ'סטר יונייטד את הנורבגי האגדי. יוכין סוגר מחזור באירופה

זה אמיתי – חאבייר הרננדז ורוח סולשיאר

מה משותף לשני ניצחונות החוץ הבודדים של מנצ'סטר יונייטד בפרמייר-ליג העונה, על סטוק ו-ווסט ברומיץ'? האמת היא שהמון. בשני המקרים הציגו השדים האדומים משחק גרוע, כבשו עם הרבה מזל בפתיחה, היריבה השוותה בשער עוצר נשימה (טונצ'אי לפני חודשיים וג'יימס מוריסון בשבת), ואז בא צ'יצ'אריטו וגנב את הנקודות במאני-טיים. נגד סטוק אמנם שיחק חאבייר הרננדז בהרכב הפותח, וגם השער הראשון נרשם לזכותו, עם הנגיחה המשונה לאחור, אבל מול ווסט ברומיץ' הוא נכנס למגרש במקום דימיטאר ברבאטוב רבע שעה לפני שהרשית.

פעם היה לאלכס פרגוסון קלף בטוח על הספסל, אולה-גונאר סולשיאר שמו. הנורבגי עשה לעצמו שם של כובש מצטיין מהספסל, ועצם כניסתו למגרש גרמה לפיק ברכיים של בלמי היריבות. השם הלך לפניו, אם כי הסטטיסטיקה היבשה אומרת כי סולשיאר הבקיע רק 29 מתוך 150 שעריו בכל המסגרות במדי יונייטד כמחליף. מצד שני, גם זה מספיק כדי להציב אותו כמחליף הפורה ביותר בתולדות הכדורגל האנגלי. מאז פרישתו, לא היה ליונייטד יורש לסולשיאר, אם כי הילד האיטלקי פדריקו מאקדה הבקיע שני שערים חשובים ביותר כשעלה מהספסל בדרך לאליפות האחרונה ב-2009. מאזנו של צ'יצ'אריטו העונה מעודד מאוד את פרגוסון, ויש לו אפילו בייבי-פייס שכה אפיין את סולשיאר. שימו לב למעשיו עד כה.

את הקריירה ביונייטד פתח הרננדז במשחק האול-סטאר של הליגה האמריקאית ביולי (כן, זו לא טעות), והרשית 20 דקות אחרי שעלה מהספסל. במגן הקהילה מול צ'לסי נכנס הרננדז במחצית והבקיע שער מזליקי במיוחד בדרך לניצחון 1:3. שערו הראשון בליגת האלופות הביא ניצחון 0:1 בוולנסיה בדקה ה-85, וגם אותו הוא הבקיע כמחליף, כשהוא נמצא על המגרש 7 דקות בלבד. פחות מחודש עבר, וצ'יצ'אריטו שוב הביא ניצחון דרמטי מהספסל, הפעם 2:3 על וולבס בגביע הליגה בדקה ה-90. בסוף נובמבר שוב עלה המקסיקני בן ה-22 במחצית השנייה, וכבש ב-0:2 על וויגאן בליגה. הבעיטה לרשת ברומיץ' המסכנה בשבת הייתה חשובה אפילו יותר. בסך הכל, 5 מתוך 8 השערים של צ'יצ'אריטו במסגרות הרשמיות הובקעו כאשר עלה כמחליף, וזה ממוצע טוב בהרבה אפילו בהשוואה לסולשיאר.

זוהי סדום – הרקולס

במחזור השני הדהימה הרקולס את העולם עם ניצחון חלק 0:2 בקאמפ-נואו, אבל מאז העניינים הסתבכו והיא הופכת לבדיחה עצובה. המצב הכלכלי במועדון בכי רע, והוא מספק על בסיס קבוע חדשות עסיסיות לצהובונים. לפני חודש היה זה החלוץ נלסון ואלדס, שהתרעם על כך שהשחקנים נסעו למשחק בלה-קורוניה באוטובוס בעוד ההנהלה עשתה את הדרך במטוס. בשבועות האחרונים הגיע תורו של רויסטון דרנטה, המגן-קשר המושאל מריאל מדריד, לספר קבל עם ועדה על כך שלא קיבל שכר כבר 5 חודשים ולפתוח בשביתה. "לא אשחק חינם. הם מדברים הרבה, אבל לא עושים כלום. כל עוד המצב לא ישתנה, הם יכולים לשכוח ממני" הכריז ההולנדי.

מתקבל הרושם שהקבוצה פיזרה בקיץ האחרון הרבה מעבר ליכולתה. לא כל קבוצת תחתית יכולה להרשות לעצמה להחתים את דויד טרזגה, וזה גם הזמן לספר כי על עצם עלייתה של הרקולס לליגה הבכירה רובץ צל כבד. בקיץ פרסם העיתון "אל-פאיס" תחקיר שכלל תמלילי שיחות בין הבעלים אנריקה אורטיס לחלוץ טוטה, אשר הצביעו בבירור על קניית משחקים בליגה השניה. באופן תמוה מאוד, העדיפה ההתאחדות הספרדית להשתיק את הפרשה במקום להעמיק בחקירה, אבל העובדות עגומות במיוחד. הרקולס עלתה בחטא, והיא מנסה לשרוד בחטא, תוך הפרת הזכויות הבסיסיות של שחקניה. לקבוצה כזו אין מקום בליגה הראשונה. אגב, תתפלאו לגלות כי מאז הסנסציה מול בארסה הבקיעה שער אחד בלבד ב-8 משחקי חוץ, וספגה 14. אתמול, ללא דרנטה השובת, זה הסתיים בתבוסה 3:0 במאיורקה.

זה מתחמם – מארק אולברייטון

הקשר בן ה-21 של אסטון וילה קיבל שבחים רבים העונה, אחרי שנזרק למים העמוקים אחרי התפטרותו הפתאומית של המנג'ר מרטין אוניל. עד לפני מספר חודשים מעטים שמעו על הילד שגדל באקדמיה של וילה מגיל 8, אבל הופעותיו מאז אוגוסט עוררו התפעלות, ופרשנים רבים השוו אותו לארון לנון ולתיאו וולקוט, בזכות המהירות המסחררת והכדרור המצוין באגף הימני. הוא פתח את העונה עם שני בישולים בניצחון על ווסטהאם, ומאז לא הסתכל לאחור. משחקו הטוב ביותר הגיע מול מנצ'סטר יונייטד באמצע נובמבר, במהלכו הוא פירק לחלוטין את פטריס אברה, וגם העלה את חניכיו של ז'ראר הוייה ל-0:2, אם כי היתרון בוזבז בתיקו 2:2. מאז נאלץ אולברייטון להיעדר שבועיים בגלל ניתוח תוספתן, איבד מעט את כושרו, ובקרב מול צ'לסי ביום ראשון בחר המאמן הצרפתי להשאירו על הספסל. ובכל זאת, זה עשוי להיות משחק קריטי מאוד בקריירה הצעירה שלו.

אולברייטון נכנס שלשום למגרש רק בדקה ה-86, שניות אחרי שדידייה דרוגבה השווה ל-2:2, במטרה להחזיק את הכדור ולשמור על התוצאה. הוא תופקד באגף השמאלי, הפחות אהוב עליו, ובדקה ה-89 איבד בשלומיאליות כדור פשוט ליד הרחבה שלו. מיקאל אסיין ניצל את הטעות, בראד פרידל הצליח להציל מהנגיחה של דרוגבה, אבל ג'ון טרי המשיך את הריבאונד פנימה ויצא לחגיגות מוגזמות עם קרלו אנצ'לוטי. הרבה מאוד כדורגלנים, במיוחד שחקנים צעירים, היו נשברים אחרי הפאשלה האיומה. אין דבר גרוע יותר מלהיכנס לדקות האחרונות ולהיות אשם בשער ההפסד של קבוצתך. אבל אולברייטון לא התרגש – נהפוך הוא. בתוספת הזמן, בהזדמנות היחידה שהייתה לו להשפיע בחלק המגרש של הכחולים, הוא הגביה כדור מדוד ואמנותי לראשו של סיירן קלארק שקבע 3:3. מגיבור טרגי הפך מארק לגיבור אמיתי, וקור הרוח שלו דווקא ברגע הקשה ביותר מוכיח שמדובר ביהלום עם עתיד מזהיר. חבריו לקבוצה בטוחים שפאביו קאפלו צריך לזמן אותו לסגל אנגליה, ועכשיו זה ברור יותר מתמיד.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

זה מתקרר – כוחה הכלכלי של ריאל מדריד

אפשר להיזכר עד 2012 במפנה הנהדר שהביא קארים בנזמה במשחק מול הרקולס לפני חודשיים, ואפשר גם לשבח את הצרפתי על הבישול לכריסטיאנו רונאלדו אתמול מול חטאפה, אבל השורה התחתונה ברורה לחלוטין, וגם המשחק האנמי אתמול רק תרם לה – ריאל זקוקה לחלוץ מרכזי ברמה גבוהה הרבה יותר. ז'וזה מוריניו הודיע אתמול חד-משמעית כי פציעתו של גונזאלו היגואין תשבית אותו עד לסיום העונה. כדי לתת פייט לברצלונה בצמרת, וגם לתת סוף-סוף אביב טוב בליגת האלופות, הבלאנקוס חייבים סקורר אמיתי במרכז הרחבה.

איזה מזל שיש סחורה כזו בשוק! לא סתם סחורה, אלא החלוץ המרכזי הטוב בעולם. לא כולם עדיין מבינים זאת, אבל זה ישתנה כאשר אדין דז'קו יקבל את הבמה בקבוצת פאר. לטובת ריאל, משחקת גם העובדה שוולפסבורג לא שיחקה העונה באירופה, ולכן דז'קו יהיה זמין לקרבות בצ'מפיונס-ליג. מוריניו היה שמח מאוד לקבל אותו לשירותיו, אך נתקל בבעיה. מתברר שריאל לא מסוגלת להיאבק במנצ'סטר סיטי שמוכנה לשים על השולחן 27 מיליון ליש"ט תמורת מכונת השערים הבוסנית, וגם לשלם לה שכר שבועי בגובה 100 אלף ליש"ט.

יש להבין שדז'קו ממש לא שש להגיע לקבוצה נטולת מסורת כמו סיטי. כאוהד מילאן מגיל אפס הוא חלם כל חייו לשחק בליגה האיטלקית, ובקיץ היה קרוב לחתום ביובנטוס. גם עכשיו מנסה הגברת הזקנה בכל כוחה לטרפד את המעבר לסיטי. אלא שהצרות הכלכליות של יובה ידועות מזמן. לעומת זאת, העובדה שריאל לא מסוגלת להיאבק בקבוצה זניחה מסוג זה במאבק על שחקן חיוני לשאיפותיה לא פחות ממביכה. בעיתונות הספרדית מדווחים שמוריניו שוקל להביא לבירנבאו בהשאלה את עמנואל אדביור – חלוץ שכשל בסיטי אשר הקריירה שלו זקוקה לשוקר חשמלי כדי לא להסתיים במוות קליני. אם הבלאנקוס ניזונים מפירורים של סיטי במקום להביס אותה בדרך להחתמה של החלוץ המבטיח בתבל, מצבה של הליגה הספרדית באמת קשה.

זה המשחק – אינטר מול נאפולי

פגרת חג המולד והשנה החדשה בלבלה לחלוטין את לוח המשחקים. אחרי שחצי מהמחזור הספרדי התקיים ביום שני, תקבלו מחזור שלם באיטליה דווקא ביום חמישי. ועוד איזה מחזור זה יהיה! במשחק הבכורה של לאונרדו כמאמן, תארח אינטר את הלהיט הגדול של סוף 2010 – נאפולי של אדינסון קבאני. סמואל אטו דיבר השבוע על כך שהאלופה לא תוותר על התואר בקלות, וללא רפא בניטז המשימה תהיה פשוטה יותר. מנגד, מצפים לנאפולי ימים גורליים. אחרי הביקור בסן-סירו, היא תארח את יובנטוס כבר ביום ראשון. אם תצלח את שני המבחנים בבטחה, היא יכולה להרגיש מועמדת טבעית לסקודטו, אך אם תפסיד ללאונרדו, יהיו סיכוייה נמוכים הרבה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully