וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה ניצחה את מכבי תל אביב 0:3

ספורט 5

3.1.2011 / 22:25

פקפקתם בירוקים? האמנתם בצהובים? חיפה ענתה למבקרים עם שערים של טואטחה (33), גולסה (40) ודבאלישווילי (55)

ספורט 5

מכבי חיפה סגרה הערב (שני) את המחזור ה-16 בליגת העל עם ניצחון 0:3 גדול על מכבי תל אביב בקרית אליעזר, וסתמה לא מעט פיות למבקרים ולשאר המפקפקים. הירוקים של אלישע לוי לא רק חזרו למקום הראשון עם שתי נקודות יותר מלהפועל תל אביב, אלא גם העניקו לאוהדיהם חוויה מתוקה, ניצחון מרשים והצהרת כוונות. מהצד השני, מכבי תל אביב עדיין לא ניצחה קבוצה גדולה השנה (לןמעשה, היא לא גברה על אף אחת משש הראשונות), ואחרי המשחק הזה נראה שהיא משאירה את המאבק על האליפות למכבי חיפה והפועל תל אביב. אחרי ההפסד, הצהובים רחוקים בשמונה נקודות ממכבי חיפה, אבל היכולת שלהם הערב בקרית אליעזר היא זו שגורמת לספקות רבים באשר ליכולתה לאיים העונה על התואר הגדול מכולם. אחרי הניצחון חסר המשמעות על חיפה בשבוע שעבר, האם למעשה אבי נמני שוב מסתער על גביע הטוטו?

- אייל גולסה שחקן מכבי חיפה חוגג עם גוסטבו בוקולי. ברני ארדוב
ככה מסיימים סיבוב. אייל גולסה וגוסטבו בוקולי/ברני ארדוב

שתי הקבוצות הגיעו למשחק הזה בהרכבים חסרים, אבל אצל החבורה של אלישע לוי זה ממש לא בא לידי ביטוי על הדשא, בעוד שבמכבי תל אביב אף אחד לא הופיע למשחק - אולי מלבד שלירן שטראובר (עד כמה שזה נשמע אבסורדי להחמיא לשוער שספג שלישייה), כי במובן מסוים הוא הציל את קבוצתו מהשפלה כואבת בהרבה.

מסיללה וגדיר הפצועים לא נראו הערב על המגרש, אבל טאלב טואטחה ותומר חמד נראו גם נראו. המגן השמאלי של הירוקים פתח נהדר וכבש את שער היתרון שהיה גם הראשון שלו בליגה בדקה ה-33. אייל גולסה הכפיל שבע דקות לאחר מכן, ו-ולדימיר דבאלישווילי סגר עניין עם השלישי בדקה ה-55. מכבי תל אביב הגיעה אולי לשלושה מצבים מסוכנים בכל המשחק הזה, שניים מהם כ"ריבאונדים" להחמצות של מכבי חיפה, אבל זה ממש לא מרגיע את האוהדים. קבוצתם של אבי נמני ויוסי מזרחי הייתה רחוקה מלהראות כמו קבוצת צמרת שאמורה לגבור על יריבות בסדר גודל שלה, ושום היעדרות או פציעה לא תוכל לחפות על כך.

הצוות המקצועי ניסה לשנות את זה עם שני חילופים כבר במחצית, כשבאחד מהם נאלץ מאור בוזגלו לפנות את מקומו לאלירן עטר, אבל גם זה לא עזר. כשדימיטאר רנגלוב לא מוצא את עצמו בהתקפה, פאביצ'ביץ' נרדם בהגנה ואפילו ניבאלדו סגר משחק נוראי, כבר אי אפשר לדעת מי פחות יעיל - ה"כוכבים" הזרים בראשות מדוניאנין שבכלל לא היה בסגל, או הישראלים ה"שבעים" שפשוט לא הופיעו למשחק.

לא ברור איך אחרי כל הרכש הנוצץ שעשתה מכבי תל אביב בקיץ האחרון, היא עדיין עולה למשחק כל כך חשוב עם הרכב כל כך אפור. קלמי סבן, רוני גפני ויואב זיו לא תרמו מאום למשחק ההתקפי, שלא להזכיר את רוברטו קולאוטי החלש, את דימיטר רנגלוב החלוד או את גל אלברמן חסר ההשפעה. אומנם מבחינת הצהובים חובה לציין שמספר החלטות שנויות במחלוקת של השופט איתן תבריזי יכלו לשנות את כיוון המשחק (עבירה על פאביצ'ביץ' בשער של טואטחה, פסילה שנויה במחלוקת לשער של קולאוטי), אבל עדיין הקבוצה של נמני ומזרחי נראתה חסרת אונים, ואחרי 16 מחזורים, זה בהחלט לא מובן.

מנגד, מכבי חיפה חשפה מה מבדיל בינה לבין מכבי תל אביב העונה: השקט, החיבור והקבוצתיות. בעוד הירוקים מנצלים את המקסימום מהסגל המוגבל ומראה שהיא שווה להרבה יותר מסך חלקיה, הצהובים מקרטעים, קורסים ועדיין נראים לא מחוברים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
לוח התוצאות במשחק של מכבי חיפה נגד מכבי תל אביב. ברני ארדוב
התוצאה משקפת. לוח התוצאות בסיום/ברני ארדוב

מהלך המשחק

דקה 1 - חיפה השיגה הזדמנות מסוכנת כבר בהתקפה הראשונה שלה, כשמשומר פרץ מימין ושלח מסירת רוחב לדבאלישווילי, אבל גלישה ברגע האחרון של קלמי סבן מנעה שער וקבעה קרן.

דקה 7 - טאלב טואטחה פרץ מצד שמאל ושלח כדור רוחב אל תוך הרחבה, אייל גולסה היה במקום אבל בעט רע החוצה. הזדמנות מצוינת לחיפה.

דקה 8 - הזדמנות ראשונה לצהובים, כאשר יואב זיו הרים כדור מצד שמאל לכיוונו של מאור בוזגלו, שהתמקם במרכז בהרחבה ובעט מהאוויר לקרקע ומעל לשער.

דקה 16 - שי מימון נפגע בראשו וביקש לצאת, איגנסיו קאנוטו החליף אותו בעמדת הבלם.

דקה 19 - רנגלוב הגביה כדור רוחב מימין לרוברטו קולאוטי שנגח פנימה, אלא שאיתן תבריזי לא אישר את השער, לאחר שהקוון סימן שהכדור עבר את קו הרוחב (ספק גדול).

דקה 21 - הזדמנות מצוינת למכבי תל אביב. בוזגלו כבר ניצב לבד מול דוידוביץ', חלף על פני השוער, אך רנגלוב הפריע לו בדרך ומנע מבוזגלו לגלגל לשער.

דקה 27 - תומר חמד השתלט על כדור עומק בקו ה-16 כשגפני שמר עליו, הוא הצליח להגיע למצב בעיטה נוח, אבל עשה זאת מבלי להסתכל על השער ובעט החוצה.

דקה 33 - שער! אייל משומר הגביה כדור מצד ימין, פאביצ'ביץ' ניסה להרחיק עם הראש ונפל (אחרי דחיפה מדבאשווילי), הכדור הגיע לכיוונו של טואטחה, שהתמקם בצד ימין של הרחבה וניצל סגירה רעה של בוזגלו ושטראובר כדי להפציץ פנימה. 0:1 למכבי חיפה.

דקה 39 - אייל גולסה ניסה להפתיע את שטראובר בבעיטה טובה מ-18 מטרים, אבל שוערה של מכבי תל אביב הדף מצוין לקרן.

דקה 40 - שער! מהלך שהחל בחטיפה של אריק בנאדו המשיך במסירה לתומר חמד והסתיים הבכנסת כדור של האחרון לכיוונו של אייל גולסה, שפרץ מהצד השמאלי של הרחבה, הטעה את שטראובר וגילגל לשער. 0:2 למכבי חיפה.

דקה 42 - הגנת מכבי חיפה לא הצליחה להשתלט על הגבהה של כדור חופשי של מכבי ת"א, אבל שרן ייני בעט חלש משני מטרים והחמיץ את ההזדמנות לצמק. איזו החטאה.

- אבי נמני מנג'ר מכבי תל אביב (שמאל). ברני ארדוב
מביט בדאגה. נמני/ברני ארדוב

מחצית שניה

דקה 48 - מכבי חיפה המשיכה לסכן את השער של הצהובים, הפעם איגנסיו קאנוטו התרומם ממרכז הרחבה להגבהה מצד ימין ונגח טוב, אלא ששטראובר הדף לקרן.

דקה 55 - שער! ההגנה של מכבי תל אביב נרדמה לגמרי, והירוקים ניצלו את זה כדי להפוך מתפרצת קלילה לשער. ולדימיר דבאלישווילי קיבל בסופו של דבר את הכדור בצד שמאל, העביר את פאביצ'ביץ' בלי להתאמץ, ובעט מול שטראובר לרשת. 0:3 למכבי חיפה.

דקה 66 - עטר מצא את מלול במצב נוח ברחבה, אבל המגן לא החליט אם הוא בועט או מוסר, והכדור עף מעל לשער, אחרי עוד הזדמנות אבודה לצהובים.

דקה 90 - אחרי יותר מ-20 דקות רדומות יובל אבידור היה קרוב לשער מצמק עבור הצהובים, אבל נסיון בעיטה שלו מתוך הרחבה הסתיים בכדור שפגש את הרשת החיצונית.

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אייל משומר, אריק בנאדו, שי מימון (איגנסיו קאנוטו, 16), טאלב טואטחה, אייל גולסה (שלומי אזולאי, 82), גוסטבו בוקולי, ג'ון קולמה, יניב קטן, תומר חמד (עידן ורד, 72), ולדימיר דבאלישווילי.

מכבי תל אביב: לירן שטראובר, קלמי סבן, ניבאלדו, סאבו פאביצ'ביץ', רוני גפני (דור מלול, 46), גל אלברמן, שרן ייני, יואב זיו, מאור בוזגלו (אלירן עטר, 46), דימיטאר רנגלוב (יובל אבידור, 71), רוברטו קולאוטי.

אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הנה עוד ערב עצוב/ברני ארדוב

השחקן המצטיין - אריק בנאדו

קאנוטו מאכזב, מימון נפצע, אבל למכבי חיפה יש סלע יציב בהגנה: אריק בנאדו. אוהדי מכבי חיפה כבר הודו בטעותם ומפרגנים לשחקן הוותיק, שהיום לא רק שיתק לחלוטין את רוברטו קולאוטי ואת דמיטאר רנגלוב ועזר שוב לחבריו לשמור על רשת נקייה.

היום הוא גם סידר לחיפה את השער השני, כשבמהלך אחר עצר התקפה מתפרצת של מכבי תל אביב ודחף להתקפה נגדית שהסתיימה בשער של גולסה. בנאדו שוב מוכיח שיש דברים שכסף לא יכול לקנות: ניסיון, חוכמת משחק, שקט ובגרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully