וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי עור: על היחסים בין אורי מלמיליאן לשחקני בית"ר

31.12.2010 / 12:05

אם אורי מלמיליאן לא יתעורר בסיבוב השני וישנה גישה ביחסים ובקשר שלו עם השחקנים, הוא עשוי להיות חתום על אחת העונות השליליות של בית"ר. אמון הדדי יוציא מהמעט שיש לו הרבה יותר

זה לא סוד שאורי מלמיליאן בדק את האפשרות להשאיר את דריו פרננדז בבית"ר ירושלים. מלמיליאן שוחח לאחרונה עם מספר אנשים במועדון ומקורבים שגיששו בעניין. "חצי עונה אני לא משחק אז אין לי מה להישאר. אם יהיה שינוי אז אולי אחשוב אחרת", הייתה התשובה שמסר הקשר. רק שמלמיליאן לא לגמרי קלט את הרמז והשאיר את פרננדז מחוץ לסגל ברבע גמר גביע הטוטו מול מכבי פתח תקווה, למרות שכמה ימים קודם לכן תירגל אותו בהרכב. למרות אימונים לא רעים של הארגנטיני, המאמן שמע את המסר ושינה כיוון בצורה חדה. "זה היה מדכא לראות את דריו פתאום יוצא מההרכב והסגל. הוא לא עוד שחקן ואפשר היה למצוא פתרון ולא לוותר עליו", סבור שחקן בקבוצה.

מאמן בית"ר ירושלים, אורי מלמיליאן. מגד גוזני
קשה שלא לתהות האם הגישה המחמירה של מלמיליאן לא מפספסת יותר מדי שחקנים. מלמיליאן/מגד גוזני

האמת היא שזה לא כל כך משנה מי צודק בעימות בין מלמיליאן לפרננדז, אלא למה זקוקה הקבוצה. למרות שמאז אותה "שביתה איטלקית", כדברי המאמן, בית"ר שיפרה את קצב צבירת הנקודות שלה, קשה שלא לתהות האם הגישה המחמירה של מלמיליאן לא מפספסת יותר מדי שחקנים. האם המאמן מצליח לגעת ולמשוך אחריו את השחקנים שלו, או שמא הוא מקפיד יותר מדי פעמים על להיות צודק. או לחילופין: האם, בסופו של דבר, גישה יותר מחבקת ואינטליגנציה רגשית שונה, היו מוציאות מהסגל הזה יותר.

"איך ניראה בעיני השחקנים?"

לא סתם אנחנו חוזרים שוב למקרה הנדוש של פרננדז. הוא מלמד המון על שאלת הקשר בין מאמן בית"ר לשחקניו. מלמיליאן מרגיש נבוך בכל פעם ששואלים אותו על פרננדז, כי הוא יודע שעצם העובדה שהוא עשה ניסיון להשאיר שחקן מושבת בעייתית עבור השם שלו. מלמיליאן שוחח עם מספר אנשים על הנושא, ונשאל על האפשרות שייקח את השחקן לחדר יחד עם איציק קורנפיין ויפתור את הדברים: "איך נלך למהלך כזה?", אמר המאמן. "איך ניראה בעיני השחקנים אחרי כל מה שהיה כאן?". אותו אדם ענה למלמיליאן: "בשנה שעברה בהפועל תל אביב עמרי קנדה עשה לא פחות בעיות, השחקנים דרשו שיעוף, וגוטמן השתיק אותם ובסוף קיבל מגן טוב לסיבוב השני". "אנחנו לא הפועל תל אביב ומה שאפשר לעשות שם אי אפשר לעשות כאן", ענה מלמיליאן בצורה שמאפיינת את קו המחשבה שלו.

שוב, הנושא של פרננדז אינו העניין כאן אלא יותר הגישה. האמונה שיש למלמיליאן בקבוצה הנוכחית של בית"ר. למרות רגישויות מאוד מורכבות, יש אנשים בבית"ר שחשים שמלמיליאן פועל בזמן האחרון יותר מדי מתוך דאגה לשמו הטוב. למרות השיפור ביכולת ובתוצאות, יותר מדי שחקנים, לא כולם כמובן, לא הולכים אחרי המאמן שלהם. הוא לא איבד אותם, אבל גם לא מספיק נוגע בהם. אם בית"ר הגיעה למצב שבו כמעט שליש מהסגל מעוניין לעזוב בינואר, אולי באמת מלמיליאן צריך לבדוק היכן הוא טעה.

כשכריסטיאן אלברז, למשל, החליט לעזוב, מלמיליאן נפגע מהמהלך ולא הבין איך שחקן לא מכבד את החוזה שלו. מלמיליאן שכח שאלברז הופיע ברשימת המודחים השחורה שהוכנה לפני כחודשיים. כמעט כל שחקן שנכנס לרשימה כבר לא מרגיש שייך. אלברז, גונזאלס, פרננדז ואיילי קיבלו החלטה לעזוב כבר אז. מלמיליאן יודע ששחקנים עוזבים גם בגללו ומרגיש את חוסר החיבור בינו לבין חלקם ומתנהל בחוסר נוחות. לא בכדי המאמן הציע את התפטרותו באותם ימים סוערים. מלמיליאן, בין היתר, הרגיש שהשחקנים לא איתו. הוא מרגיש תקוע עם סגל שחקנים שלא מתאים לבית"ר, זה לפחות המסר שחלק גדול מהשחקנים מקבל. לאנשים במועדון אמר המאמן ש"בלי חיזוק בינואר זאת סכנה משמעותית. אנחנו נסתבך בפלייאוף התחתון ואחרי קיזוז הכל יכול להיות שם".

במילים אחרות, מלמיליאן רומז שללא חיזוק גם אופציה של ירידת ליגה נלקחת בחשבון. זה טוב מאוד שמלמיליאן מספיק אחראי, אבל בכך הוא גם מבטא את התחושה שלו לגבי הסגל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"האיש הנכון בזמן הלא נכון"

חייבים לומר לזכותו של מלמיליאן שהוא הביא איתו הרבה ערכים שבית"ר כבר שכחה: סדרי עבודה מקצועיים, מסודרים ורעננים. סופסוף יש לבית"ר מאמן שלא דופק חשבון לכוכבים – חבל רק שהסיטואציה לפעמים דורשת הדרכה טיפה יותר מורכבת ורגישה. "אם מלמיליאן היה במועדון בשנה שעברה הוא היה מלך", אמרו השבוע בבית"ר. "היה פה סגל טוב ששום לא השתלט עליו בגלל האגו והדאווין של כל אחד. מה שאורי הביא איתו היה תפור על העונה שעברה. השנה הוא פשוט האיש הנכון בזמן הלא נכון. הוא נכנס לאיזשהו בור ולא יודע איך לצאת ממנו. הוא חייב כבר להפנים שזה הסגל שלו ולא ניתן כמעט לעשות שינויים. הוא צריך לדעת איך לגרום לשחקנים להיות מחוברים אליו".

איך מחוברים? לפעמים אפילו דברים שמלמיליאן רוצה שייצאו טוב יוצאים רע. כשהוא משוחח עם צעירים ומסביר להם שאין להם הנחות מתוקף היותם שחקני בית, הוא מערער את חלקם. שחקן בקבוצה: "יכול להיות שזאת המציאות, אבל הצעירים צריכים ביטחון, ביטחון ועוד פעם ביטחון. אם לא יהיה ביטחון אף פעם הם לא יפרחו. צריך לגרום להם להאמין בעצמם ובכישרון שלהם ולא לשדר חוסר אמון ביכולות שלהם. איך קוזוקין מרגיש שהוא רוצה לשחק ומלמיליאן אומר לכולם שהוא פצוע? איך סרג' איילי, שמודיע שהוא עוזב ומנהל מו"מ עם חצי ליגה, מתלבש בגביע הטוטו השבוע וטל משעלי מחוץ לסגל? אורי צריך להסתכל על מה שהיה עם חן עזריאל ולהפנים שיש לו עוד הרבה שחקנים שיכולים לתרום לו אם רק ייתן להם את הבמה ואת הביטחון. גם ככה לא יתנו לו לרכוש שחקנים אחרים".

שוב, צריך לדייק: מלמיליאן לא פחד לשבץ את אלי דסה, מהלך אותו הגדיר מגן העבר שמוליק לוי כ"החלטה ענקית באחת התקופות הכי קשות בתולדות בית"ר". מלמיליאן טיפח את דן איינבינדר, נותן לאחרונה קרדיט הוגן לקובי מויאל ואפילו את אביתר ברוכיאן הפך לשחקן סגל שאפשר להשתמש בו בזמן הנוכחי וגם בעתיד. הבעיה היא שהאמון הזה לא נוגע למספיק שחקנים כרגע. כתוצאה מכך, נוצר מצב שמצד אחד המאמן לא מאמין בחלק מהסגל וחלק מהסגל לא מאמין בו. אפילו אחרי ההפסד ברבע גמר גביע הטוטו שיחת היום בנושא הגול של אלירן דנין עסקה במצבים הנייחים. שחקנים דאגו להעביר למלמיליאן מסר כבר מספר פעמים כי אין מספיק עבודה על מצבים נייחים. "זה בדיוק הסיפור שלנו", מסביר שחקן בקבוצה. "אנחנו לא מספיק מתורגלים וקצת אבודים ברחבה במצבים האלה. מרוב שלא עובדים על זה, לא היה אף אחד ליד הקורה הרחוקה בנגיחה של דנין. זה לא חדש. יגידו ששחקנים מתבכיינים וטקטיקה ושמקטיקה, אבל זה חסר".

"הגישה שלו בסיבוב הזה תהיה קריטית"

בשיחה של מלמיליאן עם מאמן עמית למקצוע הוא פירט קצת על המחשבות שלו. "כל קבוצה מצרפת שלושה-ארבעה שחקנים, אנחנו משחררים חמישה", אמר מלמיליאן. עמיתו ענה לו: "לא נורא, תביא 30 נקודות בסיבוב הזה ותהיה בפלייאוף העליון" מלמיליאן ענה לו: "תן לי 20 ולא להיות בפלייאוף תחתון, זה מה שאני רוצה".

יכול להיות שמאמן בית"ר צודק, אבל זה לא תמיד חכם ולא תמיד עוזר לו. אמון וגישה חיובית אולי היו עוזרים יותר. ביום שלישי האחרון היו אנשים ביציע הכבוד באצטדיון רמת גן שלעגו לאבי לוזון על כך שמכבי פ"ת מתקשה מול בית"ר. "מה יש לנו שאין להם", אמר לוזון, "יש להם סגל טוב יותר אפילו. אבל הם מתעסקים בלחפש את עצמם ולא בלהצליח. אורי נראה מיואש מהם".

בשבת מתחיל הסיבוב השני. נכון לכתיבת שורות אלו, אין שינוי באווירה ובגישה של שחקני בית"ר והתחושות לקראת מכבי נתניה אינן אופטימיות. יחד עם זאת, הקהל חוזר לטדי ולמלמיליאן יש אפשרות להתחיל את הסיבוב השני בניסיון לשחק כדורגל שמח יותר וליצור מומנטום חיובי. תהיה לכך גם השפעה חשובה על עתידו של מלמיליאן כמאמן צמרת, אך בדרך לשם לא תזיק לו גישה יותר חיובית והכוונה יותר בריאה מול השחקנים.

"אין ספק שהגישה של אורי לסיבוב הזה תהיה קריטית", מסכם מקורב למאמן. "זה לא סוד שהוא לקח ללב דברים ומאוכזב משחקנים מסוימים ודברים שקורים בבית"ר, אבל אם הוא הצליח לעבור את הסיבוב הזה בשלום כשהוא בלי מצב רוח, הוא יכול לשנות דברים בסיבוב השני. פרננדז? אין עשן בלי אש. אם אורי רוצה, ואני מרגיש שהשחקן מחכה שיקראו לו, אז איציק קורנפיין יכול לקרוא לשניהם לחדר ולהוציא חתונה לא רעה. במצב של הקבוצה זה לא זמן למשחקים ואמרתי את זה גם לאורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully